Vodafone a pierdut 533.000 de clienti in anul fiscal incheiat la sfarsitul lui martie 2011

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 17 mai 2011, 10:15 Economie | Telecom

Inaki Berroeta, noul sef Vodafone Romania
Foto: Hotnews
Vodafone Romania avea in total peste 9,19 milioane de clienti (n.a. SIM-uri active) la sfarsitul lunii martie din acest an, in scadere cu 5,4% (533.000 de utilizatori) fata de aceeasi perioada a anului trecut, arata datele publicate marti de grupul britanic. Profitul operational (EBITDA) a scazut cu 22,8% in anul fiscal incheiat in luna martie din acest an, pana la 305,6 milioane euro, fiind afectat de amenda de la Consiliul Concurentei, au precizat oficialii Vodafone Romania.

Scaderea numarului de clienti a rezultat in urma deconectarilor SIM-urilor prepay inactive si a aplicarii unor noi standarde de raportare a bazei de clienti, au explicat oficialii Vodafone Romania. La sfarsitul anului financiar, clientii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 37% din totalul bazei, iar cei prepay 63%. Veniturile Vodafone in Romania au depasit 835,6 milioane de euro, in scadere cu 9,3% la nivelul intregului an financiar.

"Desi veniturile au continuat sa scada de la un an la altul, pe fondul dificultatilor economice cu care se confrunta clientii nostri, rata de scadere s-a diminuat de la un trimestru la altul, ceea  ce arata o tendinta de revenire a pietei, pe termen lung. Adoptia serviciilor de date mobile si in special a serviciilor de Internet pe Mobil a crescut semnificativ, fiind sustinuta de oferte cu valoare adaugata, care au inclus smartphone-uri la preturi avantajoase", a declarat Inaki Berroeta, presedinte si CEO Vodafone Romania.

Profitul operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) a atins valoarea de 305,6 milioane de euro in anul financiar 2010-2011 (perioada aprilie 2010-martie 2011) ceea ce reprezinta o scadere de 22,8% de la un an la altul.

"In anul financiar incheiat la 31 martie 2011, profitul operational al Vodafone Romania a fost afectat de amenda aplicata de Consiliul Concurentei", a anuntat operatorul.

Venitul mediu pe utilizator a fost de 6,5 Euro pentru anul financiar 2010/2011 si de 6,1 Euro pentru trimestrul incheiat la 31 martie 2011.

Consiliul Concurentei a anuntat la data de 15 februarie din acest an decizia de a amenda cu 63,1 milioane euro Orange si Vodafone pentru abuz de pozitie dominanta, in urma unei plangeri facute in 2006 de Netmaster, furnizor alternativ de servicii de telefonie fixa. Este cea mai mare amenda aplicata vreodata de Consiliu.

Motivul? CC sustine ca cei doi operatori nu au permis Netmaster accesul la retele lor de telefonie in vederea terminarii apelurilor nationale si internationale tranzitate de acest operator. Netmaster solicitase interconectarea la tariful reglementat de autoritatea de reglementare in comunicatii, tarif mai mic decat cele practicate de Orange si Vodafone.

Inca din aceeasi zi, cei doi operatori de telefonie mobila si-au aratat dezacordul, anuntand ca vor ataca in instanta aceasta decizie.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.

4788 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    da (Marţi, 17 mai 2011, 9:21)

    I [utilizator]

    am fost client Vodafone de mult timp dar ofertele erau doar pentru clientii noi. Asa ca m-am mutat pe Cosmote. Firmelor le merge bine cand clientii sunt fideli asa ca daca vreti sa va mearga voua bine trebuie sa le schimbati de indata ce aveti o oferta putin mai buna.
  • +5 (7 voturi)    
    Mai devreme sau mai tarziu (Marţi, 17 mai 2011, 9:54)

    gigi [anonim]

    Vodafone va trebui sa-si dea seama ca intrece limita bunului simt cu multe "oferte de loializare", cum ar fi:
    - 30 minute in retea pt 3 ani de client "fidel"
    - 3 apeluri gratuite lunare catre *222
    - extraoptiuni pt tarife de 1cent, dar care sunt taxate a.i sa ajungi la 75-85% din tarifele initiale
    - extraoptiuni ale caror beneficii nu se reporteaza de la luna la luna
    - etc.

    Punand pe hartie toate asa zisele lor beneficii si comparand cu ofertele curente pentru clientii vodafone noi, cat si cu clientii cosmote, orange existenti si noi, se pare ca clientii "fideli" sunt de fapt niste dobitoci ca accepta sa prelungeasca contractele. In viziunea vodafone, client fidel = client prost care nu citeste contractele, care nu se informeaza, e lenes si comod.

    Multumim Vodafone, la un numar de clienti pierduti tot mai mare.
    • +2 (2 voturi)    
      .... (Marţi, 17 mai 2011, 11:08)

      .. [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Eu sunt client de vro 10 ani, minute de fidelizare nici nu am auzit , dar nici eu nu am fost prost, le-am zis ca dc nu imi fac oferta la fel cum as fi client nou plec de la ei, rapid au venit cu oferta , la vodafone clientii noi au mai bune oferte decat clientii vechi
      • 0 (0 voturi)    
        si eu... (Marţi, 17 mai 2011, 13:54)

        jumanji [anonim] i-a raspuns lui ..

        Am facut la fel, am sunat si le-am prezentat ofertele lor de pe piata din acel moment, toate mai bune decat ce aveam eu. Si mi-au facut o oferta.
  • -1 (5 voturi)    
    interesant (Marţi, 17 mai 2011, 10:37)

    popas [anonim]

    "Venitul mediu pe utilizator a fost de 6,5 Euro pentru anul financiar 2010/2011 si de 6,1 Euro pentru trimestrul incheiat la 31 martie 2011."

    Doriti sa spuneti ca "venitul mediu ANUALIZAT pe trimestrul incheiat la 31 martie 2011" a fost de 6.1 euro/ utilizator. Daca veniturile de 6.1 euro/ utilizator din Q1 nu sunt exprimate anualizat, inseamna ca cifra de afaceri a Vodafone va inregistra aproximativ 6.1 euro x 4 trimestre = ~24 euro/ utilizator, cu 300% mai mare decat in anul anterior

    Doamne, si cand ma gandesc la faptul ca veniturile medii pe care le incaseaza Vodafone pe abonamentul meu (incluzand TVA) sunt de peste 1.000 euro anual...

    Oricum, cu EBITDA de 37%, industria telecom este una dintre cele mai profitabile, ceea ce ma face sa ma indoiesc la cel mai serios mod de faptul ca pe piata romaneasca exista "o concurenta acerba", asa cum sustin sefii companiilor concurente.
    • +1 (1 vot)    
      daca n-ai idee, nu-ti mai da cu parerea (Marţi, 17 mai 2011, 10:03)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui popas

      acest indicator - venitul mediu pe utilizator (ARPU, pt cunoscatori) este un indicator care reflecta o medie LUNARA, a ceea ce a incasat operatorul in perioada respectiva

      numai bagatori in seama aiurea......
  • -1 (5 voturi)    
    Da , sint nemultumit total... (Marţi, 17 mai 2011, 10:39)

    Nemultumit [anonim]

    de "serviciile " Vodafone , astia nu stiu decit sa-ti ia banu' , abia astept sa termin contractul ala speculativ scris cu litere mici-nici ca mai fac vreodata vreun contract cu Vodafone sau altii-si trec pe cartela Cosmote .Isi merita soarta , le doresc cit mai putini clienti -prietenii stiu de ce...
  • +1 (5 voturi)    
    E normal (Marţi, 17 mai 2011, 10:50)

    BX [anonim]

    Mi se pare normal si corect. Sunt niste manari. Costul intretinerii unei cartele ajunge sa fie mai mare ca al unui abonament iar utilizatorii vechi nu primesc absolut nimic.
  • +1 (3 voturi)    
    abonamente vs prepay (Marţi, 17 mai 2011, 10:51)

    badea gheo [anonim]

    din experienta mea cu vodafone am ajuns la concluzia ca nu-i intereseaza abonatii de la care castiga lunar si sigur ci ii intereseaza clientii de prepay de la care nu se stie sigur daca isi va mai reincarca sau nu cartela. intr-o conversatie cu un angajat vodafone pe care l-am intrebat de ce nu sunt tratati cu respect abonatii acesta mi-a raspuns ca: "pai daca cosmote ne vrea pe toti la cartela".
    • +1 (1 vot)    
      nici clientii prepay nu ii intereseaza.... (Marţi, 17 mai 2011, 14:11)

      tabbs [anonim] i-a raspuns lui badea gheo

      eu tot plec/vin des din tara si am zis ca nu imi fac abonament. Am acelasi sim prepay de vreo 9 ani. Si acum vreun an parca s-au gandit astia de la Vodafone sa nu mai cumuleaze perioadele de valabilitate a creditului. Adio Vodafone...
  • +1 (3 voturi)    
    hmm... (Marţi, 17 mai 2011, 11:30)

    cipax [utilizator]

    Indicatorul numarul 1 pentru parasirea retelei este calitatea serviciilor si mai putin costul lor. In momentul de fata pentru partea de voce doar 2G este stabil. Pe 3G este dezastru, semnal dezastros, convorbiri intrerupte (Handover mai deloc); sa nu mai vorbim de customer care este aproape inexistent dar contra-cost!!!
    • -1 (1 vot)    
      servicii (Marţi, 17 mai 2011, 14:29)

      AlinP [utilizator] i-a raspuns lui cipax

      cumpara-ti si tu telefon bun... nu da vina pe operator daca nu ai telefon. eu am telefon 3g de mai bine de 5 ani si pot spune ca semnalul 3g este foarte stabil.
  • 0 (0 voturi)    
    Vodafone - 12 abonamente (Marţi, 17 mai 2011, 11:36)

    Ufo Man [anonim]

    SI de la mine au plecat 12 abonamente Vodafone.
  • +3 (3 voturi)    
    Eu vreu sa renunt (Marţi, 17 mai 2011, 11:51)

    Romy [utilizator]

    Si eu vreu sa renunt la Vodafone din cauza ca primesc prea multe sms-uri de tip spam.
    • +1 (1 vot)    
      sa vezi la oranji (Marţi, 17 mai 2011, 14:29)

      AlinP [utilizator] i-a raspuns lui Romy

      Ce e la aia...
    • +1 (1 vot)    
      Spam (Marţi, 17 mai 2011, 17:47)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Romy

      Eu am renunţat la o cartelă (anterior abonament) din acelaşi motiv, mă inundau cu sms-uri informându-mă de ex. cine mai orăcăie printr-un bar din judeţul vecin, bar pe la care n-am fost niciodată. Practic primeam atâtea sms-uri de la ei încât am ajuns să le ignor total, decât să pierd timpul ştergându-le. Apoi am renunţat şi la cartelă.
  • +3 (5 voturi)    
    fratilor! (Marţi, 17 mai 2011, 12:52)

    florin [anonim]

    eu am avut abonamet cu 9 simuri,la scurt timp dupa prelungirea contractului m-am trezit ca sunt facturat pentru 10 simuri. am facut circ, mi-au aratat ceva hartii ,pe care culmea aparea semnatura mea,hartii in care eu cerea inca un sim, asta la 1 luna dupa semnarea contractului. am contestat la vodafone autenticitatea acestor asa zise cereri si am primit un raspuns, "daca nu va convine sau credeti ca vi sa falsificat semnatura sa ne dati in judecata". atat de simpu e pt ei. Si uite asa mai pierd un client.
    • 0 (0 voturi)    
      adica 9 (Miercuri, 18 mai 2011, 11:55)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui florin

      ba nu... 10. pai ? mai stai ?
  • 0 (0 voturi)    
    vdf vs restul (Marţi, 17 mai 2011, 14:32)

    AlinP [utilizator]

    Sunt client vodafone de 10 ani. In acest timp am folosit in pararer servicii orange si cosmote. Am ramas profund dezamagit de ele. Nu mi-a venit sa cred cate probleme poti sa ai cu orange (apeluri intrerupte, lipsa semnal in centrul orasului, spam-uri, deconectari pe neplata cu factura platita, taxa suplimentara in abonament, etc). Cosmote e un fel de... what you pay is what you get...
    • +2 (2 voturi)    
      esti de la vodafone ? (Marţi, 17 mai 2011, 19:27)

      cosmote si orange [anonim] i-a raspuns lui AlinP

      Trebuia sa ia cineva apararea VDF, ca erau ABSOLUT NUMAI critici pana la tine ?
      In primul rand ca dezinformezi. Umblu mult prin tara si pot spune ca acoperirea si calitatea Orange si Cosmote nu sunt cu nimic mai prejos decat la marele si umflatul cu pompa VDF.
      Eu sunt fericit ca in sfarsit am reusit sa scap de relatia contractuala SCLAVAGISTA pe care am avut-o cu vodafone. Am ramas atat de traumatizat incat nu prevad sa le redevin client VREODATA ! Astia nu stiu sa-si pastreze clientela decat cu forta, prin contracte cu care inseala pana si pe cei care au un pic de experienta de business. Sigur ca puteam sa ma judec cu ei, insa m-ar fi costat mai multi bani si timp (deci din nou bani) decat sa le platesc strict taxa de abonament pana la sfarsitul perioadei minime de robie.
      • +2 (2 voturi)    
        am uitat ceva... (Marţi, 17 mai 2011, 20:51)

        tot eu [anonim] i-a raspuns lui cosmote si orange

        Cred ca le-a facut rau mult directoarea aia romanca. nimeni nu face mai mult rau la romani decat niste alti romani care vor sa se dea bine cu stapanii straini. Bun, fenomenul se petrece si la alte popoare...

        In alta ordine de idei, tipa a si prezidat peste companie in timp ce s-au facut o serie de greseli grave de marketing. Au reusit sa confuzioneze piata. Care mai e identitatea VDF ? Compania serioasa cu servicii de calitate si fiabile pt clienti corporate, sau compania fluflu in care toti tinerii saraci sunt chemati la marea ieseala sa vorbeasca mii si mii de minute in retea pana li se usuca gatu si fac cancer la cap ca sa fie cool ?

        Imi pare rau de Berroeta asta, ca i-a lasat madam o mostenire dezastuoasa. In locul VDF as fi dat-o in judecata si i-as fi executat tot patrimoniul, dar ei au avansat-o. De, asa e la multinationale. Curat ca la stat: raspundere ioc.
        • 0 (0 voturi)    
          Greseli de nesuportat ptr abonati (Miercuri, 18 mai 2011, 9:40)

          SXN [anonim] i-a raspuns lui tot eu

          Tinerii saraci si toti cartelarii macar au libertate totala asupra alegerii serviciilor si extraoptiunilor, in functie de cat hotarasc sa vorbeasca lunar , in schimb abonatii sunt tinuti captivi la abonamentul ptr care au semnat . Interpretari abuzive ale contractului le interzice abonatilor pe perioada contractuala sa migreze spre alte tipuri de abonamente sau sa adauge extraoptiuni ! Aici este greseala pe care nu au mai suportat-o multi clienti si au plecat din " cea mai mare retea "
  • 0 (0 voturi)    
    exemple (Miercuri, 18 mai 2011, 12:28)

    silverboss [anonim]

    S-au transformat din ce erau acum cativa ani in sarlatani: 1. am facut card raiffaisen-vodafone. ca cica daca platesti cu el primeai puncte vodafone cu care iti puteau achita factura sau parte din factura. Misto. A durat 2 luni. acum nu mai pot achita facturile cu punctele obtinute din utilizarea cardului; 2. intra deja in sfera infractiunii:in 2010 am primit sms sa particip la un concurs. gen vrei sa fi miliardar. cu cat raspunzi la mai multe intrebari, cu atat mai multe sanse de castig la tombola. ce nu au spus in sms-ul de reclama (ci doar pe site, dar cine mai se ducea pe site?) e ca plateai si intrebarile pe care le primeai prin sms, nu numai sms-urile transmise. Tare, nu? factura de vreo 200 lei; 3. ofertele expira dupa 2 ani (cu toate ca atunci cand am semnat, mi-am luat angajamentul ca pentru o ASA oferta sa nu reziliez contractul in 2 ani, nu ca exspira dupa 2 ani), nu te anunta ca a expirat si te trezesti cu toate minutele anterior gratuite ca le platesti. Dupa 2 luni de lupta cu ei in adrese oficiale si amenintari cu OPC am castigat; 4. au inceput cu arsul cartelelor SIM. Si nu mai sunt gratuite ca inainte, acum costa 2 Euro. Ieri mi s-a stricat, am schimbat-o, azi s-a stricat din nou. Am multi cunoscuti carora li s-a stricat sim-ul. Sunt curios diseara cand ma duc iar sa il schimb, daca mai trebuie sa dau iar 2 Euro. Abia astept sa fac scandal; 5. multe altele...la cat mai multi DEZabonati
  • 0 (0 voturi)    
    Toti sunt la fel (Miercuri, 18 mai 2011, 15:26)

    dac [anonim]

    Parerea mea e ca toti operatorii sun la fel, nu exista unii buni si altii rai. Eu sunt abonat Orange de peste 7-8 ani si am intampinat aceleasi probleme ca cele enumerate mai sus. Pentru clientii existenti ofertele sunt putine si scumpe, nu ai avantaje la minute, internet si SMS-uri, nu ai acces la pachete (decat dc achizitionezi un abonament mult mai scump), daca vrei un telefon bun la un pret ok esti obligat sa activezi o extraoptiune destul de costisitoare (pe langa prelungirea cu 2 ani). Eu am vrut sa ma portez pe Vodafone din simplul motiv ca toti cunoscutii cu care vorbesc sunt in acea retea, pe Orange nu am aproape pe nimeni. Am facut o cerere la serviciul clienti si mi s-a spus ca voi fi contactat de la departamentul de ofertare. Dupa doua zile am primit un tel in care am fost intrebat ce motive am, tonul si intrebarile fiind ca la tribunal. Respectiva mi-a spus la final ca motivele mele nu i se oar intemeiate si ca din ce vede, am de achitat vreo 400 de ron ca sa reziliez cele 3 abonamente detinute si ca ea nu crede ca voi da aceasta suma....dar daca insist, imi poate spune care sunt pasii pentru portare, ca sa imi fie mai usor. Am ramas masca, era sa scap telefonul din mana. Nici macar nu a incercat sa ma convinga sa raman, nu mi-a dat o contraoferta...ba m-a si intrebat de ce consider ca nu imi ajung minutele nationale pt ca ea vede ca lunile trecute am ramasa mereu cu 20-25 de minute neutilizate.
    Asta e mentalitatea, clientii noi sunt primordiali....odata ce te-au atras si ai semnat contractul, esti bagat la seciunea ,,si altii", nu mai au niciun ineteres la tine (decat sa iti achiti facturile).
  • 0 (0 voturi)    
    a fost odata connex (Joi, 19 mai 2011, 16:46)

    connexist [anonim]

    preluarea Connex de catre Vodafone a insemnat inceputul tuturor magariilor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version