UPC Romania va introduce in premiera pe piata locala transmisii TV in format 3D, urmand sa difuzeze in exclusivitate turneul de tenis Roland Garros in format 3D (22 mai 5-iunie), in urma achizitiei de la Eurosport a drepturilor de transmisie, a anuntat joi operatorul de comunicatii prin cablu. Pentru a putea receptiona continutul 3D, utilizatorii trebuie sa detina cel putin un abonament de televiziune digitala cu optiunea High-Definition (HD), care costa 35 lei (fara TVA) si in acelasi timp trebuie sa aiba si un televizor compatibil 3D.

Pretul mediu al televizoarelor 3D scade, insa ele raman foarte scumpeFoto: Reuters

Mai exact utilizatorii UPC HD (abonament care costa 35 lei pe luna fara TVA) si HD DVR (45 lei pe luna fara TVA ) au acces la continut 3D fara niciun efort sau cost suplimentar (deoarece media-box-urile din abonament sunt compatibile 3D), singura conditie fiind aceea de a detine un televizor 3D. Citeste comunicatul integralpe WebPR.ro.

Oficialii UPC sustin ca lansarea tehnologiei 3D este rezultatul investitiilor continue in modernizarea retelei din ultimii 2 ani si ca aceasta mutare a fost facuta in contextul in care formatul 3D este un segment de piata cu un potential semnificativ de crestere in urmatorii ani, fapt demonstrat de rezultate GFK prezentate recent.

Conform cercetatii GFK prezentate luna trecuta, in 2010 in tara s-au vandut circa 1.400 de televizoare 3D, dintre care 200 plasme si restul LCD-uri. Se estimeaza ca, datorita scaderii preturilor acestor terminale, vanzarile vor fi cu cel putin 200% mai mari anul acesta. Samsung, LG, Sony si Panasonic sunt principalii producatori care au venit cu astfel de modele, iar pretul mediu a scazut de la 2.000 euro anul trecut, la circa 1.700 euro in primele doua luni ale anului.

De altfel, tot joi, Panasonic Romania a anuntat ca va transmite live in format 3D partidele de tenis Roland Garros in 17 magazine din intreaga tara, in urma parteneriatului cu Federatia Franceza de Tenis (FFT) si Eurosport. Citeste comunicatul integral pe WebPr.

UPC Romania, al doilea mare operator de cablu din piata, a ajuns la 1,13 milioane utilizatori in primul trimestru din 2011, in scadere cu 6,5% (79.600 clienti) fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor prezentate in aceasta luna de grupul Liberty Global. Operatorul a pierdut clienti pe toate liniile de afaceri, mai putin pe segmentele de televiziune digitala prin cablu, unde a castigat circa 58.900 clienti si de televiziune prin satelit (DTH) unde si-a mai adaugat 52.900 de abonati.