Studiile nu arata o legatura directa intre folosirea telefoanelor mobile si cancerul cerebral, spune asociatia operatorilor mobili din tara

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 1 iunie 2011, 14:23 Economie | Telecom

Studiile nu arata o legatura cauzala directa intre folosirea telefonului mobil si aparitia cancerului cerebral. arata un comunicat al Asociatiei Operatorilor Mobili din Romania ca reactie la anuntatul OMS care spunea ca radiatiile provenite de la telefoanele mobile pot cauza cancerul. Asociatia mai spune ca actualele norme de siguranta in domeniu (SAR) sunt valide.

”Agentia Internationala pentru Cercetare in domeniul Cancerului (IARC), din cadrul Organizatiei Mondiale a Sanatatii, a anuntat includerea radiatiilor provenite de la telefoanele mobile in clasa de risc 2B – ”posibil cancerigene pentru oameni”. Aceasta clasificare, 2B, inseamna ca riscul este posibil, dar nu probabil, studiile nearatand o legatura cauzala directa intre folosirea telefonului mobil si aparitia cancerului cerebral. IARC precizeaza ca sunt necesare cercetari suplimentare in domeniu", arata comunicatul Asociatiei Operatorilor Mobili din Romania.

AOMR mai precizeaza ca in clasa de risc 2B se afla 266 de factori si substante, printre care se numara cafeaua si muraturile.

"Intelegem ca unii utilizatori de telefoane mobile sunt ingrijorati, de aceea subliniem ca actualele norme de siguranta in domeniu (SAR) sunt valide".

Totusi, pentru cei care doresc sa reduca si mai mult expunerea la campurile electromagnetice generate de telefoanele mobile, Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda folosirea dispozitivelor hands free si reducerea numarului si a duratei convorbirilor.

"Probele, care continua sa se adune, sint suficient de puternice pentru a justifica pozitionarea telefoanelor mobile la nivelul 2b (unul din cele cinci niveluri de clasificare care definesc produsele "posibil cancerigene pentru om)", spunea Jonathan Samet, presedintele grupului de lucru care a realizat studiul OMS.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

1014 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Studii ? (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:33)

    El Condor [anonim]

    Studiile nu arata, pentru nu trebuie sa arate. Care ar mai fi " sufletul comertului" ?
  • +2 (2 voturi)    
    sunt absolut convins! (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:43)

    Cristian Ioan [anonim]

    Afirmatia provine de la o sursa complet impartiala, care nu are nicun interes sa modifice adevarul ...
    • 0 (0 voturi)    
      da... (Joi, 2 iunie 2011, 9:10)

      me [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

      dar prostii cred...

      btw au spus aia de la oms ce recomandari dau? la ce distanta sa tii telefonu pe birou cat sa vb... chestii d-astea?
  • 0 (0 voturi)    
    Bine, bine. (Miercuri, 1 iunie 2011, 14:48)

    AlinN [utilizator]

    Eu oricum am telefonul inchis, am trimis deja celor cu care vorbeam la mobil mesaje cu intervalele in care ma gasesc, la ce telefoane fixe, si azi pe la 17.30 ma duc sa discut procedura de renuntare la abonament.
    Dar asa este, voi aveti perfecta dreptate.
    • 0 (0 voturi)    
      exagerezi un pic (Miercuri, 1 iunie 2011, 23:04)

      fvb [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      e util sa ai un telefon mobil, macar pentru situatii de urgenta cand nu esti in casa si nu este vreun alt telefon prin preajma. daca tii un mobil cu tine si e inchis nu se intampla nimic.

      intr-adevar, e bine sa ne ferim cat de mult putem de telefoane mobile. nu ai ce face cu cei care au mobil la ei si tu esti langa ei in aglomeratie. sau daca in aglomeratia aia langa tine cineva vorbeste la mobil. plus ca mai sunt si antenele din oras. chiar este un bloc o strada mai incolo pe care sta mandra o antela din asta. nu stiu cum au primit vestea cei de acolo, mai ales cei de la ultimele etaje. e vorba si de sanatatea lor, si de pretul acelor apartamente, care va scadea.

      dupa ce peste zece ani o sa apara din ce in ce mai multe cazuri de cancer la cap, o sa se schimbe anumite lucruri.

      peste doua zeci de ani, vor fi legi ce vor reglementa folosirea telefoanelor mobile in public, iar asta din motive de salatate nu din motive de bun simt si politete.
      • 0 (0 voturi)    
        da! (Joi, 2 iunie 2011, 22:23)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui fvb

        renuntarea la abonament?
        Categoric nu!
        Ca orice kestei daunatoare, efectul este cumulativ.
        Deci, sa mai inchidem telefonul, da. Sa il tinem mereu inchis, sau sa renuntam la abonament, nu!
        Iar un abonament "cu o mie de minute incluse este ün cadoua otravit ...

        referitor la antenele de pe bloc: cel mai rau este pentru cei din blocurile invecinate, locatarii de la ulti ul etaj nu sunt chiar asa expusi, pt ca planseele de beton armat au rol de ecranare. Antena aia ere putere mare, dar intensitatea scade cu patratul distantei, asa ca tu, care doar treci pe acolo, esti mult mai putin afectat de antena releului decat de mobilul pe care il tii lipit de ureche!

        Adevaratii specialisti sunt in masura sa ne spuna EXACT cat de mare este pericolul, dar si pentru un nespecialist este clar ca e dubioasa o afirmatie de genul "NU prezinta nciun pericol!"
  • 0 (0 voturi)    
    aomr e mai tare ca oms (Miercuri, 1 iunie 2011, 15:22)

    bedexe [utilizator]

    si se pricepe sa faca studii de impact asupra sanatatii
  • 0 (0 voturi)    
    la fel a fost si cu fumatul (Joi, 2 iunie 2011, 1:30)

    bbk [anonim]

    acum ceva ani, toti producatorii de tigari bagau sus si tare ca nu e nici o problema in a fuma, ca nu sunt riscuri.

    apoi au venit unii, cu cancer pulmonar, care i-au dat i judecata pentru citeva milioane, si au castigat.

    iar acum tigarile contin acele mesaje cum ca provoaca diverse chestii.

    posibil ca la telefoane sa se intimple la fel, insa abia peste citiva ani sau poate zeci de ani vom vedea telefoanele cu acele mesaje pe ele.

    problema e pana atunci, ca e plin de antene, si ca inca se mai pun, in numele progresului tehnologic, ca tot poporul sa aibe internet 3g in orice locatie, sa se poata uita cu megaviteze la filme idioate pe youtube sau sa ii zboare mai repede mesajul pe facebook, de parca nu mai poate omul astepta pana ajunge acasa, la internetul cu fir. (de fapt si acasa, multi au, din lenea de a trage o sarma, internet wifi, care are cam aceeasi problema)
    • 0 (0 voturi)    
      total de acord cu tine... (Joi, 2 iunie 2011, 9:15)

      me [anonim] i-a raspuns lui bbk

      eu pana la autobuz de acasa fac cam 3-4 minute... si trec printre blocuri pe langa 3 antene mari... ma rog si vreo 3 mai mici...
      si acolo se spune ca nu sunt radiatii... dar aparatu de masurare a radiatiilor spune altceva...

      stau si ma intrem bare este diferenta reala intre nazisti, comunisti si democratie, cand toti nu au nici o problema sa ne minta (chiar daca acest lucru ne omoara) daca este in interesul lor sa faca acest lucru... cu alte cuvinte toti calca peste cadavre!
  • 0 (0 voturi)    
    oamenii mor... (Joi, 2 iunie 2011, 9:10)

    me [anonim]

    dar noi ne imbogatim... deci ne comvine...
    stau si ma intreb... este o diferenta eala intre al de hittler, stalin, lenin etc si conducatorii corporatiilor?!
    acelasi principiu... noi sa facem ce ne convine, ce patesc ceilalti nu ne intereseaza...
    macar cei enumerati mai sus nu minteau poporul... era clar ca uras evreii, ca vor sa cucereasca lumea etc...
    (exagerez poate putin totusi :P)

    oricum este interesant cum OMS (care e formata din specialisti medici au studii etc) spun un lucru DAR operatorii mobili stiu mai bine!!!
  • 0 (0 voturi)    
    categoria 2B (Joi, 2 iunie 2011, 10:13)

    Tikki [anonim]

    utilizarea telefonului este inclusa in categoria 2B, asa cum este inclusa si cafeaua. Fara alte comentarii!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri