Bucuresti: Joi seara a inceput demolarea caselor de pe Bulevardul Buzesti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 11 noiembrie 2010, 23:50 Economie | Imobiliar

Prima demolare de pe Bd Buzesti
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a inceput joi seara demolarea caselor de pe partea dreapta (venind dinspre Piata Victoriei spre Vasile Parvan) a Bulevardului Buzesti pentru largirea strazii la trei benzi pe sens. Pana in prezent au fost puse la pamant doua case.

  • Proprietarii si chiriasii din zona se plang ca inca nu au fost despagubiti
  • ONG-urile au atacat in instanta hotararile de Consiliu General in baza carora se face largirea strazii.

Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei, spune ca vor fi daramate in total 87 de case, pe masura ce vor fi emise autorizatiile de demolare. "In aceasta seara am demolat imobilul de pe Buzesti 9-11. Celelalte imobile pana la intersectia cu Vasile Parvan urmeaza sa fie demolate in ritmul in care vor iesi documentele. Cinema Feroviarul urmeaza sa fie relocat. Acest bulevard va fi un nou Magheru. Lucrarea va fi realizata in trei etape. Primul tronson este Buzesti - Vasile Parvan, al doilea, Vasile Parvan - Piata de flori George Cosbuc iar al treilea, de la Piata George Cosbuc pana la Gara Progresul", a declarat Madalin Dumitru pentru HotNews.ro.

Demolarile pe Bd Buzesti au inceput noaptea
Foto: Hotnews
Planurilor Primariei li se opun proprietarii si chiriasii din casele aflate pe lista demolarilor. Acestia sustin ca municipalitatea nu i-a despagubit sau nu le-a dat, asa cum le-a promis, case in schimb. "Stau de 20 de ani pe aceasta strada, oamenii primariei au venit acum trei ani sa ne spuna ca or sa lateasca drumul si ne vor expropria, m-au chemat la negocieri, mi-au dat 54.000 de euro. La vremea respectiva nu puteai sa-ti cumperi mare lucru de ei si am cerut mai mult. Ori in loc de bani, sa-mi dea doua camere in alta parte, civilizat. Acum mi-au oferit 23.000 de euro. Marti m-am dus la primarie sa vad despre ce e vorba si mi-au zis ca n-au fonduri sa-mi dea deocamdata, sa stau sa-i astept. Azi dimineata m-au anuntat ca imi darama casa. Acum ma uit cum o demoleaza pe a vecinilor si stiu ca urmeaza si a mea. Unde sa ma duc?" spune Ion Covrig, proprietar al unui apartament de la numarul 15.

Si chiriasii din zona se pling: "Suntem cu chiria la zi, azi ne-au anuntat ca se demoleaza, am fost la primarie si ne-au dat un apartament cu doua camere in Piata Amzei, insa noi nu suntem de acord pentru ca aici avem patru camere si locuim impreuna cu copiii si cu tatal meu care este bolnav. Spatiul oferit este impropriu, in plus, nu putem incheia un contract de inchiriere, fiindca imobilul in care vor sa ne mute este in litigiu, deci ne pot zbura oricand si de acolo", spune Roxana Radu, de la numarul 15.

Madalin Dumitru, de la Primarie, spune insa ca demolatilor li s-au transferat deja banii in cont, iar acestia ii pot accesa in momentul in care fac dovada ca imobilul expropriat nu este ipotecat si are impozitele platite la zi. 

ONG-urile contesta

Nicusor Dan, Presedintele asociatiei "Salvati Bucurestiul", ne-a declarat ca a atacat in instanta hotararile de Consiliu care stau la baza proiectului de extindere a bulevardului. "Avem trei procese deschise, primul prin care contestam HCGMb 151/2006, prin care se delimiteaza spatiul public aferent bulevardului Buzesti, al doilea, HCGMb 262/2006, prin care proiectul este declarat de utilitate publica si HG 590/2010, prin care este redeclarat de utilitate publica. Am cerut suspendarea acestor hotarari in regim de urgenta. Primul termen a fost pe 9 septembrie, al doilea va fi pe 12 noiembrie, al treilea pe 22 noiembrie. Am atacat documentele pentru ca legea spune ca exproprierile se pot face doar in baza unui Plan Urbanistic Zonal, iar acesta lipseste. Ei au o Hotarare pe care o numesc PUZ, dar este incompleta."

Demolare in Buzesti
Foto: Hotnews
Arhitectul Florin Balteanu, reprezentant al Observatorului Urban al Uniunii Arhitectilor, semnaleaza o serie de nereguli referitoare la acest proiect.

"Imi pare rau sa o spun, in cazul crearii axei Buzesti - Berzei, primaria fie da dovada de o crunta lipsa de transparenta, fie orbecaie demolind case fara a avea un proiect clar. Mai multe organizatii non-guvernamentale au facut de mult timp cereri catre municipalitate pentru ca aceasta sa-si detalieze public intentiile. Municipalitatea cu greu a raspuns ca proiectul este cel din HCGMB 151/2006. Aceasta hotarire adopta si nu adopta un plan urbanistic zonal. Titlul ei nu face referire la adoptarea unui PUZ, cartusul plansei anexate face, avem si un raspuns de la prefect in care ni se zice ca nu e PUZ. Hotarirea nu are la baza vreun aviz de la Ministerul Culturii, desi afecteaza unele monumente, mai exact plansa de reglementari a pseudo PUZ -ului deseneaza carosabil in locul unor monumente istorice.

Proiectul este discutabil din mai multe aspecte: se propune inca o artera principala care debuseaza in Piata Victoriei. Este bine sa avem o colectoare de trafic atit de supradimensionata tranzitind centrul? Astazi marile orasele isi gestioneaza problemele de trafic altfel decit prin aducerea masinilor in centru. De la taxe prohibitive pentru tranzitul/ parcarea in centru la masuri de incurajare a formarii de nuclee de centralitate pe inelele exterioare ale orasului. Din PUZ-ul proaspat aprobat, dar gindindu-ne si la un altul pentru un teritoriu mai la sud ce este in curs avizare in Comisia de Urbanism se observa ca axa va fi bordata de constructii generatoare de trafic, constructii agabaritice in raport cu tesutul din zonele protejate adiacente. Mi-e teama ca la finalizarea bulevardului se va sta in trafic la fel (de fapt mai rau, date fiind suprafetele considerabile de birouri ce se vor construi aici) ca pe Bulevardul Unirii, si vom fi mai saraci cu peste 10 monumente istorice actualmente clasate."


Citeste mai multe despre   



















17919 vizualizari

  • -5 (27 voturi)    
    . (Vineri, 12 noiembrie 2010, 0:00)

    mihai [anonim]

    inca odata se vede ca romania e tara manevrelor, tara smecheriei...sunt dezgustat, mai bine mor decat sa mai traiesc aici condus de niste mizerii de oameni
    • -2 (24 voturi)    
      Mihai eroul nostru (Vineri, 12 noiembrie 2010, 1:00)

      zavoianu [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Decit sa mori mai bine eu zic sa ne lasi.De ce nu te duci tu la 8000 de klm departare in democratica si totala LIBERALA U.S.A..Si acolo vei fi condus exact cum vrei tu.Si inca ceva ,sa iei bilet numa dus si nici bani cu tine ca acolo sunt ciini cu covrigi in coada si numa riuri de lapte si miere.Asa ca duteeee...........
      • 0 (0 voturi)    
        NU. (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 11:02)

        gabriel.pop [anonim] i-a raspuns lui zavoianu

        Covigii ii au aia si in Bucuresti au ramas ciinii.
    • +17 (27 voturi)    
      nu e chiar asa (Vineri, 12 noiembrie 2010, 1:03)

      dumi [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Modernizarea unui oras se face cu un pret; pe la 1850, arhitectul francez Hausmann, la initiativa regelui Napoleon al 3-lea, a conceput un plan de sistematizare a strazilor Parisului, care a fost puternic combatut la vremea aceea (mai ales de catre expropriati). Azi, francezii au un Paris functional dpdv al strazilor datorita lui Hausmann, iar acesta e vazut ca o personalitate.

      La fel e acum si in Bucuresti. Totul e ca proprietarii sa fie corect despagubiti.
      • +7 (17 voturi)    
        stii ceva dar fara sa intelegi ce stii (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:11)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui dumi

        Unde vezi tu "planuri de sistematizare" ale Bucurestiului? nu exista un proiect unitar intocmit, asa cum enormal, cu colaborarea intre mai multi factori specializati si interesati ( primarie, ONG- uri, UAR, OAR etc) , asa cum ar fi normal, ci niste proiectele dupa cum li se nazare unor "dezvoltatori" in cardasie cu mafiotii de arhitecti, primari, functionari. Este o imensa diferenta cu ceea ce spui ca s-a intamplat cu Parisul. Si Bucurestiul a fost odata "micul Paris". Acum se cioparteste, nu se sistematizeaza. Se darama cladiri vechi unde le vine unora si se ridica alandala betoane si sticla. Va iesi ( deja se vede) o sorcova. Halal cultura... Mai iesi pe afara sa vezi cum arata un oras...
        • +1 (19 voturi)    
          Numele tau spune totul. (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:59)

          arhideco [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

          Tinere, cu cat ceri mai multe pareri, cu atat mai greu iei o decizie. Eu ca mafiot de arhitect ce sunt, aprob planul. Pentru ca orasul asta pe care l-am lasat si am plecat in provincie este tinut pe picioare de infrastructura de transport - o banda in plus nu strica niciodata.
          Sau esti unul dintre expropriati si nu-ti ajunge cat ai primit, sau esti un roman nihilist ca multi alti milioane, sau esti incult. Ar trebui sa stii ca micul Paris al tau era locuit de cu totul alt gen de oameni, cu alte idealuri. De aici si numele. Nu datorita frumusetii urbane.
          Sa fie pace.
          • +3 (5 voturi)    
            E sufocat... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:07)

            Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui arhideco

            Nu este tinut in picioare de infrastructura de transport. Oricum din gandirea de tipul "o banda in plus nu strica niciodata" se vede ca esti un arhitect adevarat, poate ne spui si numele, eventual sa admiram cateva creatii extraordinare ale tale.
            Un "nou Magheru" , cum afirma in articol stimabilul din primarie, se construieste respactand legea, cu dezbateri publice, cu planuri precise, cu consursuri de arhitectura, nu asa.
            • +2 (2 voturi)    
              ce facem mai intai? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:25)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

              Adevarul este ca cea mai buna solutie ar fi sa lasam cate o banda pe sens de la piata presei libere pana la parcul tineretului pentru trafic, si una pentru autobuze. Sa transformam restul carosabilului in ceva mai prietenos cu pietonii si biciclistii.. ar fi destul spatiu.
              Dar cu ce sa incepem? daca pui mai multe autobuze pe traseu se plictisesc in trafic. Daca interzici accesul pe prima banda nu o sa respecte nimeni interdictia. Cred ca ar fi mai simplu sa luam exemplul Braziliei.. sa construim un nou oras.
              • -1 (1 vot)    
                Demolari (Miercuri, 17 noiembrie 2010, 9:07)

                Alex [anonim] i-a raspuns lui pehash

                Avand in vedere ca in majoritatea cladirilor ce stau sa cada sunt cuiburi de tigani, aurtolaci, cersetori cred ca e mai bine sa curatam locul.
            • -1 (1 vot)    
              tergiversare (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:41)

              mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

              Da....si mai trec asa inca 10 ani in care nu se intampla nimic.... si lumea se plange in continuare ca nu are pe unde sa circule. Mai facem o sedinta, mai organizam o dezbatere publica, mai mancam un mic.... Observ ca in Romania fara un pumn de fier nu se poate face nimic pentru noua ne place la nebunie discutia....preferam sa mai facem o sedinta decat sa mai mai muncim un pic.
          • +7 (9 voturi)    
            LUI ARHIDECO (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:23)

            carat [utilizator] i-a raspuns lui arhideco

            Zici ca esti arhitect. Ce plan aprobi tu ? Exista asa ceva care sa aibe si toate avizele necesare? Sau tu esti unul din arhitectii care asigura asistenta unei constructii fara ca aceasta sa aibe toate avizele, fara planuri, fara PUZ, fara aprobari, fara nimic, si toate acestea ti le aprobi singur ?!
          • +8 (10 voturi)    
            nu datorita frumusetii urbane? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:54)

            mihaela [anonim] i-a raspuns lui arhideco

            sa inteleg ca putem face un compromis de dragul a ce? Masinile sa beneficieze de mai mult spatiu pe orizontala, in timp ce noi ne tot inghesuim pe verticala?

            Nu mai bine sa fie puse taxe pentru masinile ce aleg sa traverseze centrul orasului, parcari cu plata si sanctionarea tuturor (fara nicio execeptie) acelora ce incalca regulile de convietuire urbana?

            De ce sa nu avem grija de aerul respirat si sa ne ocupam de benzi de circulatie dedicate exclusiv transortului in comun? Sa incurajam astfel abandonarea masinii in parcarea de acasa in timpul saptamanii?
            • +5 (7 voturi)    
              DA (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:38)

              johny [anonim] i-a raspuns lui mihaela

              Vrem ca toate spatiile unde se pot lasa masinile sa fie cu taxa de parcare (ca in Sibiu, Brasov sau alte orase civilizate), sa platesti taxa ca te plimbi cu masina in oras (citit de automate cu camere video ca in Londra), sa existe piste de biciclisti sigure (in orasele mari din Europa de Vest o banda s-a transferat biciclistilor).
              Si pentru cei care o sa ma intrebe: DA, am masina si merg cu ea. DA, vreau sa merg cu bicicleta dar nu mi se pare sigur.
              Si NU sunt de acord cu demolarile de cladiri vechi si nici cu taieri de copaci.

              Stime profunde,
          • +1 (1 vot)    
            Subscriu! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:47)

            radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui arhideco

            Deci nici pe tine nu te merita acest oras! Vad ca l-ai parasit, deci bine ai facut. Eu in locul tau nu m-as lauda cu diploma de arhitect. Prin alte parti cu cultura adevarata pentru frumos si valori, n-ai face nici doua parale. As vrea sa stiu ce firma ai, sa te ocolesc! Si ca sa-ti dovedesc ca nu sunt nihilist iti propun niste solutii, pe care tu ca arhitect ar trebui sa le stii: Centru de Afaceri dedicat special cladirilor inalte din sticla si beton, in afara capitalei, de exemplu in locul fostelor zone industriale ; de asemena, orice oras civilizat se bazeaza pe SENSURI UNICE care fluidizeaza foarte mult circulatia rutiera. Nu confunda afacerea imobiliara cu utilitatea!!
        • +2 (4 voturi)    
          baronul Haussmann (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:34)

          bula [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

          si Pache Protopopescu si Em.Dobrescu, PRIMARI STRALUCITI, au avut si ONG si OAR si ONU si GSM si TSD si..? sau au fost primari cu "cojones" si se vede ce au lasat in urma. Iar de ZECE ANI nu s-a gasit o intelegere privind Bucurestiul.
          • 0 (0 voturi)    
            Pai da, din fericire (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:29)

            radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui bula

            se pare ca era alta cultura, alta intelegere a esteticului in acele vremuri, si nu era nevoie sa se bata nimeni cu niste marlani de functionari corupti. Vremurile s-au schimbat si e nevoie de lupta apriga cu incultura si hotia. Se pare insa ca multi cetatenii asta prefera, sa fie furati pe fata, sa li se fure si banii, si identitatea. Dar lucrurile sunt mai complicate, nu am spatiu si timp de detalii. Ar trebui sa gandim mai mult, sa studiem mai mult, sa fim mai exigenti cu noi insine. Si cu cei pe mana carora ne lasam viitorul.
        • +2 (4 voturi)    
          eu cred... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:25)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui radiogargara

          ... ca e unul din "arhitectii" aia, fara gust si minim de simt estetic (si mai ales fara dragoste de oameni) care i-au bagat pe vremuri lui Ceausescu in cap nenorocirile alea de "planuri de sistematizare", care au distrus cam un sfert din Bucuresti.
          N-au reusit pe vremea lui Ceausescu - reusesc acum, iata! Ma rog! profitand de faptul ca la conducere se afla niste parveniti fara gust, cu nimic mai buni decat cei de pe vremea lui Ceasca, fara numa' decat ca mai prosti si mai ales mai needucati!
        • -2 (2 voturi)    
          numa destepti in romanica (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:48)

          nero [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

          asa cum a zis si baselu, daca nu iti place poti sa pleci :)
        • -1 (1 vot)    
          cultura (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:50)

          mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui radiogargara

          apropos...despre ce cultura vorbesti tu? Despre cazaturile alea de constructii care s-ar prabusi la prima zguduire mai serioasa? De apartamentele cu baia pe hol din ele? De fatadele cazute si conditiile inumane de locuit? Halal cultura! Sau poate tiganii ce le locuiesc reprezinta cultura TA? Nu tot ce e vechi inseamna si valoare. Exista kitsch si pe vremea aia. Ca a trecut mult timp de atunci nu inseamna ca acesta s-a transformat in vintage...ca tot kitsch a ramas.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 16:32)

            radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui mumuishere

            Vorbesc de cladirile vechi ale Bucurestiului, la modul general. Arhideco vorbea la modul general despre "oamenii acelor vremuri" si "frumusetea arhitecturala". Deci am raspuns in aceiasi termeni. Si, da, chiar si printre cazaturile alea de pe Buzesti sunt niste cladiri protejate. Asa a astabilit Min. Culturii, nu eu. Prin alte parti se salveaza tot ce se poate din ce e vechi. Si se cheltuiesc foarte multi bani pentru asta. Prefer kitsch-ul din acele vremuri. Ala de atunci e "mic copil" fata de cretinatatile care se construiesc acum.
            • 0 (0 voturi)    
              de acord (Vineri, 12 noiembrie 2010, 17:04)

              mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui radiogargara

              Sunt de acord cu tine. Era un alt nivel al kitsch-ului :) Mie mi-e mila de casele cu adevarat frumoase si valoroase in acelasi timp ce sunt lasate in pargina in asteptarea colapsarii acestora pentru a se mai construi un bloc (vezi cladirea de pe strada Paris). Acele case de pe Buzesti....nu stiu in ce masura pot fi numite monumente istorice. Inchipuie-ti situatia in care un bloc ceausit, suptravietuind prin minune doua sute de ani, ar fi declarat, prin 2200 monument istoric de mare valoare. Cinstit, ma bucur de faptul ca o serie de elemente vor disparea din zona dupa daramarea cladirilor. Macar acolo, pentru o perioada , nu vor mai fi tigani! Iti inchipui miracolul? Sa dispara tiganii din centrul Bucurestiului? Cum sa nu te bucuri pentru asa ceva?
      • +3 (9 voturi)    
        tot eu, cu completari (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:17)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui dumi

        Ca sa intelegi mai bine ce se intampla, si cladirile vechi care se darama acum in Bucuresti au fost construite in urma unei sistematizari, copiindu- se in mare parte ideea Parisului. Haussman a avut dreptate sa faca ce a facut, pt ca Parisul chiar era o maghernita. Iar ceea ce se intampla acum in Bucuresti, distrugandu- se cladirile vechi, este exact ca si cum acum s- ar apuca francezii si ar darama cladirile lor vechi din Paris si ar construi in locul lor colosi de sticla si beton. Ar mai fi Parisul un oras cu o identitate proprie, vizitat anual de zeci de milioane de turisti? Ar mai avea acest unic farmec datorita acestor cladiri vechi? Cladirile vechi ale Bucurestiului n-au fost ingrijite, consolidate, dar in toata lumea asta aduce turistii: cladirile monument de arhitectura. Nicaieri in lume nu se duc turisti sa admire cladiri de birouri, astea le au si ei la ei acasa. A, sunt desigur, si cladiri moderne demne de admirat, dar la noi nici macar ce se construieste nou nu are vreo legatura cu esteticul, cu frumusetea arhitecturala, ceva care sa te uimeasca, sa te inspire... A, si sa nu mi se aduca argumentul ca costa foarte mult mult consolidarea, renovarea cladirilor vechi, ca mai bine le daramam si scapam de belea. Chestia asta cu lipsa banilor e falsa. Daca functionarii prin mana carora trec banii nostri n- ar mai fura atat, ar fi bani sunficienti sa traim la nivelul Parisului. Nu mai vorbesc de spagile imense pe care le iau pentru aceste autorizatii ilegale pe care le dau. Si pentru a inchide ochii la nereguli. Pentru ca sa fie clar, noi, cetatenii, n-avem nimic de castigat din 'afacerea" asta. Numai ei... Noi ne pierdem identitatea ca popor, si ne castigam ironiile bine-meritate din partea turistilor straini: da, bun, am venit, si ce sa vedem? Niste cladiri copiate de la altii? Dar voi, de-a lungul istoriei voastre n-ati construit nimic, n-ati creat nimic? Asta vad ca se va intampla nu peste multi ani...
        • -2 (8 voturi)    
          Maghernite (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:28)

          Iulian [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

          Tu cand ai fost ultima data pe Buzesti sa vezi ce maghernite sunt pe acolo pline de tigani.

          Aici deja vorbiti de monumente ale prostiei.
          • +1 (5 voturi)    
            cine zice ala e! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:28)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Iulian

            Nu-ti plac locuitorii - asa ca mai bine darami cladirile?
            Ce adresa ai? Mie, d.ex., nu-mi plac aceia ca tine - presupun ca n-ai nimic impotriva sa-i dau foc casei tale, nuuu...? >:
            • -1 (1 vot)    
              poti face asta! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:31)

              florin [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

              dar o sa iti trimit 2 prieteni ucrainieni! ;) Comunica foarte bine. La fel ca locuitorii din Buzesti! ;)
        • -3 (3 voturi)    
          tot bugetul Bucurestiului (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:37)

          naiv [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

          nu ajunge nici pt.subventia la caldura, ajutoare sociale, bilete de metrou etc. Cat in % fura functionarii primariei? Stii tu ceva -deci esti tainuitor- si n-a denuntat, sau esti un simplu mincinos?
        • 0 (0 voturi)    
          whatever (Duminică, 14 noiembrie 2010, 3:20)

          je [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

          Bai, tu chiar tii la cladirilea alea?Ca arhitect ce ti se pare asa interesant la ele?Ce doresti tu sa ne arati prin pastrarea lor?Tu crezi ca niste straini nu admira cladiri de sticla sau futuriste si le prefera pe cele pline de tigani, pe unde, apropo, nu trece nici un turist?Uite-te la muzeul Porsche sau la toata arhitectura Munchen-ului.Dupa unii, oricum ai face nu este bine. Propune tu o solutie de fluidizare a Bucurestiului, care a fost construit pentru un trafic de 100k de masini si nu pentru mai bine de 1 milion.Trebuie sa se faca o selectie si a cladirilor nationalizate, nu sa pastram orice ghereta catalgata drept atractie turistica, care da valoare Buc. Strainii cand vin iti zic eu, prefera sa aibe cum sa circule in capitala si nu ia cina in masina pentru ca nu au ajuns la locul dorit fata de niste cladiri in totala degradare, imbacsite si pline de rudari.
      • 0 (6 voturi)    
        "regele Napoleon... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:29)

        stratulatpetru1213363461284 [utilizator] i-a raspuns lui dumi

        Draghe "dumi" - Napoleon, nr.3, a fost IMPARAT, nu rege ... ia aminte !
      • +4 (4 voturi)    
        Ti-ai si gasit cu ce sa compari (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:06)

        gaspy [utilizator] i-a raspuns lui dumi

        Parisul are o viziune arhitecturala de ansamblu. Nu vei gasi amestecuri de stiluri, exista o inaltime maxima admisa a cladirilor, bulevardele au acea structura stelata, etc.

        Bucurestiul se devzolta haotic.

        Da, e OK ca se largesc strazile, dar 23.000 EUR despagubire pentru o casa???
        • -1 (1 vot)    
          la inceput ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 16:04)

          Ronnie [anonim] i-a raspuns lui gaspy

          ... i-a oferit 54.000 si a vrut mai mult ... acum, primaria nu mai are de unde si ii da 23.000 - buni si aia ca oricum ii darama casa
        • 0 (0 voturi)    
          batalia (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 10:25)

          bula [anonim] i-a raspuns lui gaspy

          pt. La Defense, iti spune ceva, sau vorbesti din ce auzi pe la colturi? Ce vezi in centrul Parisului este opera lui Haussmann, care n-a ascultat prea multe aberatii si a FACUT. In privnta despagubirii ai vauzt casa? Si inteleg ca aceluiasi i s-a oferit 45 000 acum doi ani si a refuzat.
      • +4 (6 voturi)    
        OPRESCU, ARH. DE RENUME MONDIAL (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:12)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui dumi

        Parisul a avut un Baron Hausmann, contestat la vremea lui, dar,era arhitect. Bucurestiul a avut *norocul* sa aibe 2 arhitecti de renume galactic, Ceausescu si mai nou Oprescu. Ce adoptare PUZ, ce avize de la Ministerul Culturii, Haida de ! Arhitectii aia de acolo e niste prosti, ce stie aia ce e aia arhitectura, ce stie aia de viziunile lui musiu Oprescu super arhitectul Bucurestiului, de strazile si autostrazile lui, mai cu seama cele ce-i zboara prin cap ?
      • +5 (5 voturi)    
        CONFUZIE MARE, MARE (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:31)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui dumi

        a fost sistematizare la Paris, dar mai apoi toate turnurile s-au facut " pe centura" = La Defence,
        nu in plin centru ca la noi.
        In locul tuturor turnurilor din Bucuresti trebuiau facute parcuri sau macar spatii verzi.
      • -1 (3 voturi)    
        calestile lui Hausmann si masinile Parisului (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:55)

        cireasa [anonim] i-a raspuns lui dumi

        domnu, mai lasa-ne cu hausman, am fost in urma cu cateva luni la paris si era nebunie in trafic (spre exemplu Champs Elysees). Poate in weekend circula si ei ca oamenii. Orice sistematizare a unui arhitect oricat de inteligent (hausman al tau) nu poate solutiona si anticipa chestiuni care apar peste veacuri. Tu vrei sa spui ca hausamn al tau pe vremea calestilor a anticipat traficul rutier de azi din Paris?
      • +3 (3 voturi)    
        la fel si nu prea (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:57)

        eu [anonim] i-a raspuns lui dumi

        Parisul e un haos din punct de vedere al traficului... e la fel ca in Bucuresti..

        din punct de vedere arhitectural e alta poveste si nu putem compara cele 2 capitale.
      • +1 (3 voturi)    
        Tu vorbesti despre ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:20)

        Marse [anonim] i-a raspuns lui dumi

        ... " regele Napoleon al 3-lea" si iei o gramada de plusuri ? :)))))
      • 0 (0 voturi)    
        Total gresit (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:32)

        Vasile007 [anonim] i-a raspuns lui dumi

        Era imparat - nu rege.
        In rest totul e corect. Vezi si Barcelona.
      • 0 (0 voturi)    
        Haussmann a demolat lucruri ce ar fi crescut (Vineri, 12 noiembrie 2010, 17:26)

        mda [anonim] i-a raspuns lui dumi

        valoarea arhitecturala a Parisului de zeci de ori. nu este chiar un "erou". da, a sistematizat Parisul, si norocul parizienilor ca a facut acest lucru cat timp se mai construia oarecum aratos. un Haussmann de secol XX probabil ca ar fi "sistematizat" Parisul in cutii de chibrituri.

        toata copilaria mea, am crescut cu spusele mamei: daca mai traia nebunul de Ceausescu demolau si partea asta de oras, si casele astea, faceau podgorii pe tot dealul asta (evident, la fel de adecvat pentru cultivarea vitei de vie ca si pentru cea a palmierilor) etc.
        si, in prezent, am la dispozitie versiunea "imbunatatita" de paranoia lui Ceausescu si pe cea "nemodernizata". si optiunea mea e clara.
    • -2 (2 voturi)    
      mizerii (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:37)

      mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Draga Mihai, mizeriile au fost scoase din casele ocupate ilegal. Daca ar fi dupa mine as mai baga si o dezinsectie si o spalatura cu clor acolo unde au fost casele. Exact in centrul Bucurestiului era ca o satra de tigani. Abia astept sa se intample asta si in Lipscani. Sa largim si acolo arterele iar locatarii sa fie mutati in locuri amenajate la periferia orasului.
  • 0 (16 voturi)    
    Treaba buna (Vineri, 12 noiembrie 2010, 0:59)

    Axel [anonim]

    Simt ca suntem pe drumul cel bun,guvernul incepe sa-si faca treaba dar sa nu uite si de locatarii din zona,sa le dea si lor echivalentul in alta zona.
    • +4 (16 voturi)    
      - (Vineri, 12 noiembrie 2010, 1:39)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Axel

      ONG-urile care fac scandal sa vina ei cu o solutie la traficul din Bucuresti... si oricum... 90% din locuintele alea erau ocupate abuziv de tigani si curve, asa ca sa nu le mai planga de mila
    • -1 (11 voturi)    
      - (Vineri, 12 noiembrie 2010, 2:06)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Axel

      ce treaba are guvernul cu proiectul asta?
  • +19 (29 voturi)    
    Zona aia e un focar de nespalati (Vineri, 12 noiembrie 2010, 2:45)

    Alex [anonim]

    Citind comentariile de mai sus am impresia ca o mare din cei care posteaza nu au fost prin zona de vreo cativa ani. In afara de vreun pensionar ratacit care are mari sanse sa ramana fara portofel, in zona traiesc numai tigani care se spala pe strada, prostituate care "deservesc" cele 2-3 "hosteluri" din zona, si drogati sau dealeri de bilute.

    Intelegeam sa se lupte pentru ceva cu sens, dar zona aia nu numai ca va fluidiza traficul in zona, dar va scapa (partial) de un focar de mizerie al orasului.

    Cineva scrie mai sus de despagubiri. Daca locatarii aia nu au nici un fel de act pe casele sau terenurile alea, ce despagubire sa le dea statul? Aia stau toti acolo ilegal, iar certurile cu Primaria se lasa mereu cu mobila mutata in strada, cu urlete si schelalaieli, insa fara nici un fel de act.
    • +15 (23 voturi)    
      Exact (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:10)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Sunt 100% d-acord cu ce spune Alex. Eu stau într-o zonă în care cei de pe Buzeşti şi de pe Griviţa vin să joace fotbal. M-am certat de multe ori cu ei (în marea majoriate ţigani care lasă în urmă o mizerie de nedescris în parcul în care se află aceste teren de fotbal) iar argumentul lor suprem în faţa nemulţumirii mele că lasă mizerie a fost: suntem ţigani şi facem ce vrem. Acum le spun şi eu, suntem români, vrem să ne civilizăm aşa că facem ce trebuie pentru asta....
    • +1 (19 voturi)    
      case si oameni (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:35)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Foarte intelept! Inteleg ca daca o casa e locuita de niste jegosi, daramam casa si am rezolvat problema! Adica daca bagam mizeria sub pres, de ce sa mai facem curat? Asa faci si la tine acasa? Ma uimeste sa vad cati postaci de pe acest forum au creierele spalate de "estetica" industriala a comunsimului, cand conta sa ai 4 pereti si un acoperis si atat. Fiecare popor isi lasa amprenta asupra viitorului, se identifica si deosebeste fata de celelalte popoare, in special prin stilul in care construieste. Daca te duci de exemplu, intr-o tara araba, fara sa citesti vreun indicator, constructiile de acolo iti vor spune unde te afli. Si la fel cu orice zona din lume. Aceste cladiri de birouri ( la ce or fi trebuind atat de multe? chiar se inchiriaza? :)) ) din beton si sticla le intalnesti oriunde in lumea asta. Si totusi nu oriunde, in Europa de Vest - la marginea oraselor, sub forma asa- numitelor Centre de Afaceri. Si nu in mijlocul oraselor, unde sunt pastrate strazile si cladirile cu arhitectura lor veche, si unde au numai "pietonale" pe care se plimba lumea seara. "Degajarea" traficului se face nu spre CENTRU, cum cred unii mai "primitivi" de pe la noi, ci spre margine, spre periferie, spre zona de afaceri, unde majoritatea se duce la serviciu. Si "dezvoltatorii" nostri stiu aceste lucruri, si arhitectii, si primarii, numai voi, nu stiti, ignorantilor! Iar ei isi rad in barba ca e atat de simplu in Romania sa distrugi! E mult mai ieftin, mai comod, sa construiesti pe o infrastructura existenta, decat sa- si bata primaria capul cu una noua, in afara orasului ( ca avem destule maidane!).
    • +5 (5 voturi)    
      Tot auzim chestia asta... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:14)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      De exemplu parcurile, Cand se mai doreste construirea vreunui turn in parc ni se spune ca terenul respectiv e o parloaga, arata rau, e zona in care se starnd toti nenorocitii. Concluzia fireasca nu e: hai sa il amenajam frumos. Nu. Hai sa-l betonam.
    • +3 (5 voturi)    
      ok, si...? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Sa-i dea afara - NU sa darame casele!!!
      CE cauta o artera pentru trafic masiv de masini, intr-o zona centrala? Sa mai atraga probleme si poluare in plus?
    • +4 (4 voturi)    
      Logica! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:42)

      johny [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Dupa logica ta, inseamna ca daca la tine in cartier sau in bloc este mizerie sa demolam blocul.

      Imi pare rau sa-ti spun ca exista si alte solutii. D-aia avem politie.
  • -2 (20 voturi)    
    ong urile sa ne mai lase (Vineri, 12 noiembrie 2010, 4:26)

    maryus999 [utilizator]

    merg zilnic cu masina pe strada aia si este veshnic plina de masini ... este evident ca trebuie largita ... nu ma incanta deloc monumentele stupide ... pe mine ma incanta doar o strada larga si degajata pe care se poate merge rezonabil ...
    daca ar fi dupa mine as darama tot orasul si as face strazi drepte cu intersectii in unghi drept cu strazi largi si desfundate ...
    • +8 (20 voturi)    
      ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 7:21)

      Gigi Maybachistu' Urban [anonim] i-a raspuns lui maryus999

      Clădirile de acolo nu mai sunt de multă vreme monumente, sunt păduchelniţe. Presupunând că Primăria ar fi voit să treacă la restaurarea lor, ar fi costat mai mult decât orice imobil modern.

      Când s-a făcut acelaşi lucru la Pasajul Basarab, au fost publicate documentele fiecărei tranzacţii pe site-ul Primăriei, unde sunt şi acum. Sumele plătite pe fiecare mp construit au fost mai mari decât era atunci preţul pieţei în zone considerate luxoase. În mod curios, la fiecare tranzacţie cu firme acestea au fost de acord cu sumele plătite, la fiecare tranzacţie cu persoane fizice acestea au fost împotrivă.

      E destul de suspectă împotrivirea unora cărora li s-au oferit preţuri de Dorobanţi şi Primăverii pe magherniţe.
    • +6 (12 voturi)    
      strada larga si degajata (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:39)

      CoanaKiritza [anonim] i-a raspuns lui maryus999

      Pai nu vrei tu niste "strazi drepte cu intersectii in unghi drept cu strazi largi si desfundate" undeva pe un camp, daca tot n-ai nevoie de oras?
      • 0 (2 voturi)    
        nici pe camp nu s-au putut face (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:07)

        maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui CoanaKiritza

        la prostia din romania nici macar pe camp nu s-au putut face strazi drepte si largi ... dau ca exemplu cartierul pipera care a fost construit pe camp de la zero ... acolo sunt strazi pe care nu pot intra pompieri in caz de incendiu finca sunt prea inguste ... strazile drepte si largi sunt niste vise realizabile doar in regimuri totalitare cand unul hotareste si restul executa ... daca erau masinile de acum pe timpul lui ceausescu ala darama tot centrul si facea strazi largi ca in centrul civic ...
    • +3 (5 voturi)    
      am io o solutie! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:37)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

      Mergi pe jos!
      De AIA e zona "plina de masini" - pentru ca o umplu de masini cocalari leneshi ca tine, care din cauza ca au pantalonii rupti in c*r nu vor sa-si scoata fundu' din masina!
      • 0 (4 voturi)    
        codrutza ... cocalar poate e tactu' ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:41)

        maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        eu trec zilnic pe acolo cu treaba finca sunt shofer la o directoare si nu o pot plimba in carca pt ca vrei tu sa nu fie masini pe strada ... si zona este plina de masini finca nu exista alta cale de a iesi dinspre stirbei voda spre piata victoriei ... daca esti varza si nu cunosti zona mai bine taci ...
        • +1 (3 voturi)    
          da' ce? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 18:37)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

          "Directoarea" nu mai are picioare? e paralizata? Din Stirbey pana in Piata Victoriei se fac 20 minute pe jos!
    • +2 (6 voturi)    
      Banuiesc ca mai vrei si: (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:44)

      Johny [anonim] i-a raspuns lui maryus999

      Sa se transforme toate parcurile in spatii de parcare?
      Sa exista drive&buy?
      Daca tu vezi maghernita, unii vad istorie.
      • +1 (5 voturi)    
        si tu (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:51)

        maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui Johny

        si tu daca vrei istorie du-te la muzeu ... eu vreau sa ajung repede din stirbei voda la piata victoriei ... frate vad o gramada de idealisti care viseaza istorie si alte bazaconii dar merg cu metroul si nu au habar de traficul rutier ... bai visatorilor eu nu ma plimb cu masina de placere ... asta e meseria mea . si proasta aia de dinainte trebuie sa inteleaga ca eu daca imi scot fundul din masina insemna jomaj ...
        • +2 (4 voturi)    
          Si eu (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:34)

          johny [anonim] i-a raspuns lui maryus999

          Si eu merg cu masina,
          Si tu daca vrei sa mergi cu masina plimba-te in alta parte. E corect sa-ti raspund asa?
  • +8 (20 voturi)    
    ong-uri care contesta? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 5:58)

    adi [anonim]

    trebuie sa fii dus rau ca sa contesti demolarile din zona.
    probabil e vorba de disperarea unor frustati de a se vedea in mass media.
    • +2 (6 voturi)    
      De ce gandesti asa? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:45)

      Johny [anonim] i-a raspuns lui adi

      Sunt curios.
  • -1 (11 voturi)    
    Au fost si alti demolatori! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 6:44)

    Popateapa [utilizator]

    Ceauşescu a dărâmat şi el! Fara cap. Dupa revoluţie oamenii au cerut despăgubiri şi statul a plătit! El Dorea mai mult teren arabil,dar defapt dorea ca prin concentrarea populaţiei în blocuri sa aibă un control mai bun asupra acestora! Aceşti demolatori ce vor sa facă?
  • +12 (24 voturi)    
    Exceptional (Vineri, 12 noiembrie 2010, 7:55)

    smc [utilizator]

    Nu-mi vine sa cred ca se face intr-adevar treaba! Numai sa-i tina. Strada aia e plina de cocioabe mizere. E o maghernita imputita. Sa fie curatenie acolo, ar fi de vis. Si cu toate astea s-a trezit careva sa spuna cuvantul "monumente". Da, monumente ale jegului!
    • -2 (12 voturi)    
      Sunt totusi, (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:24)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui smc

      din cate inteleg, 10 cladiri monument de arhitectura. A "face curatenie" nu inseamna a darama. Daca tiganii le-au adus in starea jalnica in care sunt acum, inteleg ca in loc sa mai salvam ce mai poate fi salvat, mai bine punem umarul si ii ajutam sa ne daramam monumentele de arhitectura! Pai eu zic sa nu-i mai injurati, ca vad ca va place totusi ce-au facut! Deci mai breji ca ei nu sunteti!
    • +2 (10 voturi)    
      LUI SMC (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:42)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui smc

      Dupa mintea ta si a altora ca tine, trebuia demolata toata zona Lipscani - ce jeguri erau (si mai sunt inca) pe acolo- si sa se construiasca in loc un parcaj urias, ca deh! Bucurestiul duce lipsa. Sau de ce nu, o pista de viteza pentru concursuri cu masini tunate !?
  • 0 (18 voturi)    
    case... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:00)

    Ion [anonim]

    ce case ? erau niste maghernite parasite, din care unele stateau sa se prabuseasca, locuite de tigani si dealeri de droguri. Acum vreun an, uneia i-a cazut un perete exterior in plina noapte. Foarte bine Oprescu ! Oricat de putina incredere mi-a inspirat initial personajul, incep sa-l respect dupa ce ne-a scapat de piatra cubica si dupa episodul asta. Daca stai sa te targuiesti cu ONGurile nu ajungi sa faci nimic. Sper sa rezolve si cu cainii vagabonzi.
  • +2 (16 voturi)    
    strada buzesti...bine ca demoleaza maghernitzele (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:28)

    suzana [anonim]

    Sunt deacord cu demolarea maghernitelor pentru largirea strazii.chiriasii..sa se mute in alta parte..ca doar nu au devenit peste noapte propietari...mai vor si nu mai stiu cate camere..in schimb !!! Pai tineretul face credite la banci sa isi cumpere cate un apartament si puturosii astia vor sa le dea statul si locuinta si bani...sa se duca sa stea in afara bucurestiului...nu in mijlocul lui pe banii statului..pe banii nostri, cei care pltim taxe si impozite
    bucurestiul trebuie curatzat de puturosi...sa locuiasca in ferentari...in militari...nu in mijlocul orasului....statul nu are nici o obligatie sa-i intretina pe ei si pe neamurile lor.....
  • +9 (15 voturi)    
    In Boston s-a daramat o autostrada ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 8:44)

    Frankie [utilizator]

    In Boston s-a daramat o autostrada care traversa orasul, in locul ei construindu-se un mare parc. Tot traficul autostrazii a fost mutat in subteran. Romania e anti-civilizatie! Asa ceva numai pe aici gasesti ....
    • -4 (8 voturi)    
      mai uita-te la Discovery (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:34)

      vax [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      In Boston proiectul a durat 12 ani (in loc de 7) si a costat vreo 14 miliarde de dolari plus unde mai pui ca a fost puternic contestat si primarul ce a pornit proiectul a si pierdut alegerile pe chestia asta.

      Stii tu cum e, jumatatea de adevar e minciuna cea mai mare.
  • +1 (11 voturi)    
    demolare buzesti (Vineri, 12 noiembrie 2010, 9:35)

    gogu [anonim]

    de data asta BRAVO PRIMARIEI - insfarsit se face si ceva mai serios in oras - axa care o sa duca pana la gara progresul va revitaliza multe zone ( vezi Buzesti , piata de flori , progresul , etc) toti neganditorii /// fac exact ca la podul basarab unde unpopa si o baba se opuneau prin drepturile omului - asa fac si acum - nu sunt multumiti oamenii marunti care nu vad nimic de ce este in jur si ce perspectiva vom avea peste 10-20-30 ani - vorbeste aici o panarama despre boston ! dute ma amaratule acolo ce cauti aici ??! ceausescu daca nu darama nu mai exista realizarea unui centru de capitala , etc - existau si acum maghernitele ( la fel ca in buzesti) di piata unirii , din uranus , etc - lasati parerile si specialistilor , ///(editat de HotNews.ro)
    • +5 (5 voturi)    
      Mai apuci? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:47)

      Johny [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Vrei sa fim o societate care se identifica prin strazi, masini si mai ce?
  • -4 (6 voturi)    
    explicatie (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:00)

    andrei [anonim]

    Teoriile filozofilor ce vorbeau despre chestii ce nu le-au experimentat ... nu au fost aprobate in timp.

    Asa ca sa vorbeasca cei ce trec pe acolo cu masina, daca e bine sa se largeasca strada sau nu.
  • 0 (8 voturi)    
    astea's monumente? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:01)

    spun [anonim]

    adica se incerca sa se faca ceva in bucuresti si vin ongurile sa se opuna. tara asta e condusa de onguri ? ia sa ne arate si noua arhitectii astia din onguri ce au proiectat si realizat ei la viata lor de sunt atat de experti. faptul ca largesti o strada inseamana ca ai mai multe solutii de circulat. ei spun ca vin mai multe masini in centru dar nu cumva vor putea masinile si sa plece mai usor din centru ? este absolut necesar sa se largeasca strazile unde se poate. iar aici se poate pentru ca maghernitelea alea indiferent de cine sunt locuite sunt o palma pe fata orasului. am denumit monumente orice porcarie care pare mai deosebita.
    • +3 (3 voturi)    
      Clasarea (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:51)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui spun

      monumentelor de arhitectura nu o fac ONG- urile, ci Ministreul Culturii. Care isi baga si el piciorul in ea de cultura, dupa cum puem lesne constata. Mai intai le clasifica, apoi da unda verde la demolari. Si lipsa de reactie e tot o aprobare. Tacita.
    • +1 (3 voturi)    
      "logica" (Vineri, 12 noiembrie 2010, 18:35)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui spun

      "vor putea sa plece mai multe masini din centru" - pai, ca sa "plece" trebuie sa VINA, nuuu...? ca doar nu le-o fi parasutat prin centru cineva!
      Daca masinile stau mai in afara centrului, nu mai e nevoie sa "plece", nu mai creaza probleme samd.!
      Trebuie sa fie dusi RAU la cap, astia care incearca sa "rezolve problemele de trafic ale Bucurestiului" cu asa-zise solutii, care nu fac decat sa atraga spre centru mai multe masini - si sa mareasca astfel traficul si inghesuiala!
  • -1 (7 voturi)    
    demolari inutile (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:50)

    cireasa [anonim]

    Sunt cretini cei de la Primarie. Largirea la trei benzi nu va rezolva problema aglomeratiei pe Buzesti, pot sa faca si cinci benzi si tot aia va fi. Degeaba ai trei benzi pe sens daca masinile se blocheaza la semafor. Marirea numarului de benzi e utila atunci cand masinile circula nu cand stau. E ca si cum in loc sa umpli un butoi de 100 de litri, umpli altul de 200 de litri, mai devereme sau mai tarziu ambele ajung pline. Solutia, ca si in tarile civilizate, era inlocuirea intersectiilor semaforizate cu pasaje care sa permita circulatia fluenta a vehiculelor. O intersectie la nivel de o banda pe sens in care traversarea se face prin pasaje e mai eficienta decat alta la nivel cu cinci benzi pe sens. Chestiunea aceasta arata lipsa de viziune a primarului general si a directiei de transport din cadrul primariei.
    • -1 (3 voturi)    
      bati campii ... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:20)

      maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui cireasa

      un exemplus simplu care il poti experimenta acasa : ia un furtun de perfuzi si incearca sa umpli cu el cada apoi ia un furtun de gradina si vezi diferentza !!! dimensiunea conteaza ... daca sunt 2 benzi pe sens si trec intr-o ora 100 de masini nu crezi ca pe 4 benzi vor trece 200 de masini pe ora ??? zici ca sa faca pasaje la intersectii ... hmmm se vede ca n-ai trecut niciodata pe strada berzei sau pe buzesti ... vrei sa faca pasaje cu o banda pe sens ? sau cu 2 benzi pe sens pe sub cocioabele alora ?? ?
      • -2 (2 voturi)    
        semafoare (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:46)

        cireasa [anonim] i-a raspuns lui maryus999

        nu vor trece sefule caci se vor bloca in semafor. Prin modelul furtunului (traficul) si a dopului (semaforul) ti-ai dat singur raspunsul. Daca furtunul e mai mare cada se va umple mai repede dar apa tot nu se va scurge din cauza dopului. Eu pledez pentru ideea renuntarii la dop (semafor). Desigur daca semaforul e musai si nu puteam face pasaje, atunci sigur ca preferabil e sa fie largita soseaua. Eu in Bruxelles am mers din partea de est in cea de vest a orasului, pe un soi de centura interioara (cum ar trebui sa fie Stefan cel Mare_Mihai Bravu) trecand numai prin pasaje . Cred ca am facut ceva in genul 15-30 de minute.
  • +2 (4 voturi)    
    BULEVARDUL ???..... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 10:55)

    kukubau [utilizator]

    .... buuuuuuHAHAHA !..... Stradutza aia prapadita.... cica-i "bulivard" !.... 'Suntem' de tot hazu' !.....
  • -2 (6 voturi)    
    foarte bine (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:01)

    eu [anonim]

    sunt de acord cu daramarea tuturor vechiturilor de case din Bucuresti. Sa ne mai lase bisnitarii cu ideile lor gen "micul Paris". Orasul se dezvolta si are nevoie de strazi largi. Total de acord.
    • +5 (5 voturi)    
      De ce nu se face ZMB? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:48)

      Johny [anonim] i-a raspuns lui eu

      De ce nu ne dezvoltam pe orizontala?
  • -1 (5 voturi)    
    Cred ca e mai bine asa... (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:09)

    Valer [anonim]

    De obicei, sunt de partea constructiilor vechi, pe care le apreciez mai mult decat pe cele moderne, dpdv estetic. De data asta, insa, cred ca Primaria are dreptate sa darame cladirile respective, aflate intr-o stare de depreciere greu de imaginat. Pe langa faptul ca sunt populate de figuri dubioase, cladirile respective stau sa cada pe masini si sunt un real obstacol in calea fluiditatii traficului in zona. Imi pare rau pentru valoarea lor istorica, arhitectonica etc., dar e prea tarziu sa mai facem ceva pentru ele... In plus, au un aer oriental (ma simt acolo exact ca in Izmir!), care nu mai cadreaza cu dezvoltarea occidentala a Capitalei.
  • +3 (7 voturi)    
    zona Buzesti (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:11)

    ony [anonim]

    este populata de tigani si de panarame ABUZIV, nu au acte pe case in schimb s-au instalat de generatii acolo, bucurandu-se de tot sprijinul autoritatilor care pana in acest moment i-a menajat. foarte bine ca darama maghernitele alea insalubre, dar sper sa nu se chimbe "proiectul" si in loc de acea banda in plus ca nu apara vreun "bloculet" de n-spe etaje. intr-adevar in alte orase din Europa, centrele de afaceri sunt la periferie, precum si complexele comerciale gen Carrefour/Cora etc. dar pentru asta investitorii au cotizat si la partea de infrastructura.
    oricum... sunt prea multe de facut in orasul asta ... strazi fara canalizare, locuinte care inca nu sunt racordate la apa/gaze, gropi ... nu mai zic, locuri de parcare 0 in schimb se ridica masini, sa nu mai amintim de faimosii locuitori din centrul vechi.
    am niste prieteni englezi... au venit intr-un w-end in Bucuresti asta vara si au vrut sa vada centrul...
    intr-adevar acolo cat de cat s-au miscat treburile, dar ... ce ne facem cu etnicii rromi? sunt peste tot, vin si te agaseaza la terasa si te mai si injura daca le dai cu flit. in schimb unii se lupta pt integrarea lor in societate. sa nu mai zic ca sunt peste tot: la Paris, la Bruxelles etc. la cersit si la furat! ///
    (editat de HotNews.ro)
  • +3 (7 voturi)    
    Mda (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:27)

    Florin [anonim]

    Inca o dovada ca la noi in tara se poate orice, iar parerea ta nu conteaza..
  • +3 (5 voturi)    
    noi nu facem diferenta (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:35)

    altul [anonim]

    Daca te ocupi de o problema de sistematizare trebuie sa ai obiective precise.
    Dupa ce incepi demolarile constati ca nu ai rezolvat problemele despagubirilor.
    Nu trebuie bagati la gramada proprietarii legali cu profitorii.
    Totdeauna proprietarul legal,corect,are de suferit.
    Totul pleaca de la pretul oferit penytru demolare care este sub pretul pietii.
    Alte tari rezolva usor problema.
    Se ofera peste pretul pietii,si se fac prime de stimulare.
    daca accepti intr-o luna de zile pretul este stimulativ si scade pe masura trecerii timpului etc.
    Numai in Romania se fac lucruri fara cap.
  • -1 (7 voturi)    
    BRAVO (Vineri, 12 noiembrie 2010, 11:35)

    bogdan [anonim]

    Este nevoie de o a2a axa nord-sud. Piata Victoriei este supra-aglomerata la orele de varf.
    Pur si simplu traficul de masini nu mai poate fi preluat de bdul Magheru.
    Sper sa termine cat mai repede soseaua. Plus ca mai spala zona aia... tiganie mai mare ca acolo nu exista in Romania.
    • +3 (5 voturi)    
      de ce ar trebui "axa nord-sud"? (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:43)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      Adica nu exista centura? Intre nordul si sudul orasului sa se circule pe centura! De ce sa fie atras traficul prin oras, cu toata poluarea si derajul aferent?
      • 0 (2 voturi)    
        mai omule (Vineri, 12 noiembrie 2010, 17:47)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Se cheama axa nord-sud ptr ca asta este directia geografica a soselei !
        In momentul de fata este un arc de cerc care incepe din piata victoriei si se termina la parcul tineretului.
        A-2a axa va avea aceleasi puncte de pornire si de finalizare - va fi simetrica cu prima axa.

        Nu are nici o legatura cu centura sau cu traficul de tranzit in bucuresti. Ca daca sunt unii soferi care vin din otopeni si de duc in berceni si vor s-o ia prin centru problema lor - in mod normal ar trebui sa mearga pe centura.
        Axa nord-sud are rolul de transfer intra-urban - adica sa ajungi de la timpuri noi la romana spre exemplu.

        Ptr cine nu stie: Bucurestiul are 3 inele (centura propriu-zisa, si doua inele interioare, mai mult sau mai putin complete. Un inel interior include podul grant, al2-lea urmeaza a fi inchis de viitorul pasaj basarab). si doua axe nord sud. Aici este vorba despre a2a axa nord-sud.
    • +2 (4 voturi)    
      Este nevoie de altceva! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:49)

      Johny [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Este nevoie ca traficul sa fie mutat pe centura!!!!!
      Este mai simplu asa. De ce ne axam prin a merge prin oras?
      • -1 (1 vot)    
        mai omule (Vineri, 12 noiembrie 2010, 17:49)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Johny

        Uita-te pa harta.
        Axa asta Nord-Sud NU taie tot orasul. Uneste zona centrala a orasului(miezul). Nu pleaca din centura si nu se termina pe centura.
  • -2 (6 voturi)    
    Corect! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 12:17)

    Stepanida [utilizator]

    Oprescu a procedat corect!A facut intai exproprierile,spre a evita "surprizele" ulterioare!Un om destept invata din greselile altora!Oprescu a tras invataminte din experienta lui Videanu!Domnul Bordureanu a intarziat lucrarile la Basarab tocmai din acest motiv:s-a apucat sa construiasca,fara a face exproprierile,in prealabil!
  • -1 (5 voturi)    
    care monumente (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:37)

    catalin [anonim]

    fara suparare: care monumente sint pe buzesti unde se demoleaza? eu circul de 2 ori pe zi de vreo 6-7 ani si nu le am vazut. in schimb e plin de tigani, c/, pesti, traficanti.(editat de HotNews.ro)
    • 0 (2 voturi)    
      exemplul cerut (Vineri, 12 noiembrie 2010, 15:51)

      cireasa [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Tu ai vazut cladirea aceea cu un etaj situata la intersectia Buzesti cu Grivitei (pe mana dreapta dinspre Victoriei). Desigur au ramas doar peretii din ea, dar in Bucuresti sunt multe solutii arhitectonice in care peste peretii vechi s-au suprapus cladiri noi (sediul uniunii arhitectilor de langa fostul CC, sediul unei banci langa hanul lui manuc, hotelul novotel). Si pe LIpscani putem spune ca satu numai tigani si bagabonti, ce facem? Hai sa il darmam si pe ala. Asta cu tiganii nu e logica, nu e mod corect de a gandi.
  • +5 (5 voturi)    
    "Micul Paris" este mai degraba "micul Bombay" (Vineri, 12 noiembrie 2010, 13:58)

    T+C [anonim]

    Ca unul care am stat in Bucuresti 36 de ani si am calatorit destul de mult in lume imi exprim parerea (efectiv personala) ca Bucurestiul mai are foarte, foarte mult pina a deveni un oras atragator si in care in care lipsa frumosului, a armoniei si a curateniei este frapanta.

    Frapant este lipsa evidenta a oricarei sistematizari, de unde aparitii hidoase de cladiri de 8 - 10 etaje linga case cu un singur nivel (PUG, PUZ, PUD fiind doar niste litere moarte).

    Nu mai spun de faptul ca este extrem de dificil sa faci din Bucuresti un oras turistic.

    Ceausescu, a incercat sa modernizeze Bucurestiul in stilul lui, daramind cartiere intregi de cocioabe (vezi Obor, Colentina, Balta Alba, Titan, etc). Au trecut 20 de ani si inca nu s-au tencuit blocurile nefinisate in '89.

    Citesc comentarii despre "micul Paris". As spune ca este mai degraba "micul Bombay" dupa am vazut un citeva exemple de mizerie crasa:

    - strada Viitorului nu departe de liceul Cantemir.
    - str. Lizeanu si Maica Domnului intre cimitirul Reinvierea si bd. Lacul Tei
    - fiecare poate adauga si alte "puncte de interes turistic"

    Am vizitat "faimosul" Cartier Francez: blocuri construite parca unele peste altele, am plecat in mare viteza de acolo.

    Cit despre Pipera lui Becali...cosmar real.
    Cine si-a cumparat in aceea zona, fie ca Domnul sa-l aiba in pace, bineinteles doar daca nu este genul de individ in slapi, lant de aur la git si manele in Audi cu climatizare bizonica.

    Singurul, efectiv singurul lucru frumos in Bucuresti si care bat de departe multe orase sint parcurile (Parcul Circului, Herastrau, Parcul Carol, etc).

    V-am salutat dintr-un oras care nu are atitea pretentii dar este net mai curat si transportul in comun este "ceas elvetian".
  • +2 (2 voturi)    
    atitudine (Vineri, 12 noiembrie 2010, 14:09)

    anonim [anonim]

    Stiti cine este de vina pentru dezvoltarea urbanistica haotica ? Noi, toti bucurestenii! Nimeni nu iese in strada cand vine vorba de daramarea cladirilor istorice, nimeni nu protesteaza, decat in scris, cand apar constructii cu aprobari indoielnice. Haideti toti in fata primariei sa cerem un plan urbanistic pe umatorii 10 ani, cu site cu tot ce trebuie. Ce, nu iese nimieni, sun sunt prea putin oameni care gandesc asa ?
    Atunci ne meritam soarta !
  • 0 (0 voturi)    
    Ce se vede! (Vineri, 12 noiembrie 2010, 17:50)

    vlad [anonim]

    Ma bucur pentru acei proprietari, care au investit de unde au putut si ei de atata amar de timp, in intretinerea fatadelor acelor monumente. si daca le-au mai ramas ceva economii (fata de cheltuielile facute) sa le considere BONUS la ce mai da primaria (ADICA TOT TRECATORII DE PE STRADA BUZESTI - NU STIAM CA ESTE BULEVARD - SA FIU CORECT DE SINCER).
    Oricum infectia este vizibila si va ramane, daca sunteti trecator prin zona si vdeti pet-uri cu un lichid colorat fiti pe pace NU este benzina.
    Ma opresc, nu va mai descriu, dati pe acolo. Daca va place puteti face un schimb onorabil cu una din familiile (numeroase) de proprietari, ca mai sunt MONUMENTE si pe cealalta parte a drumului (PARDON BULEVARD-ului).
    Iubire eterna!
  • -1 (1 vot)    
    blestem (Vineri, 12 noiembrie 2010, 20:50)

    mihai [anonim]

    demolati, fratilor, demolati ..
    sa vi se stearga si voua numele asa cum incercati voi sa distrugeti memoria locurilor din orasul asta blestemat... piatra pe mormant sa nu aveti!
    Doamne ajuta.
  • +1 (1 vot)    
    demolare (Vineri, 12 noiembrie 2010, 23:10)

    serban [anonim]

    Pentru largirea strazii- diametrala sau cum sa o numim , in general este nevoie intre 10 si max 15 m . Stiti cat teren ramane dupa demolare ? Ce dezvolare imobiliara se va face in zona !Un mare turn pe locul fostului cinema Grivita ( e un exemplu avand in vedere cate PUZ-uri se fac in zona respectica si toate legate de Cathedral Plaza ( vedeti de ce atat de greu se demoleaza un turn ) Deci facem exproprieri de utilitate publica si ne ramane teren pentru investitii private .Nostalgicul domn Roguski inca mai viseaza la marile bulevarde coreene (Amsterdam are o circulatie foarte fluenta si nu s-a darmat nimic si nu e singurul exemplu ) Noi nu am uitat cum s-a demolat un cartier pentru Casa Poporului , dansul a uitat , dar istoria se repeta .
    Bucurestiul nu a fost inobilat de prea multe cladiri cu valoare arhitecturala deosebita . Bucurestiul a trait si ar trebui sa traiasca ( cum remarca multi turisti dar si arhitecti straini ) tocmai prin imaginea si atmosfera sa arhaica ( se pare ca domnul Roguski lipsea de la cursurile de Istoria Arhitecturii ) Si apropos de criza , largirea asta care tot in Casa Poporului se termina ( tunelul o sa treaca prin garajele cladirii ?) e precum chelu cu tichia de margaritar .
  • 0 (0 voturi)    
    corect..miza e alta (Sâmbătă, 13 noiembrie 2010, 18:51)

    mihai [anonim]

    largirea e un pretext pentru naivi si ..entuziaste
    chiar si 25 m daca taiau din proprietati si tot ramanea spatiu suficient pentru ca fostul proprietar sa-si poata deschide sau sa ofere spre inchiriere spatiu comercial pe "noul magheru".
    ar fi trebuit sa vanda catre Primarie exact atat cat e necesar, conform planurilor de largire. sunt curios ce motive de "utilitate publica" s-ar mai fi gasit pentru exproprierea restului de teren... adevarul este ca zona e mult prea tentanta pentru sobolanii imobiliari. in cazul strazii Buzesti, portiunea in demolare, presiunea cea mai mare cred ca vine dinspre terenul viran cuprins intre Grivitei, Polizu si alianiamentele de fund ale parcelelor expropirate, teren cu regim juridic incert, ramas in urma unor demolari din anii '80.. acolo se screm de vreo 10 ani cu planuri de amenajare blocate din cauza chestiunilor juridice si de prezenta ariilor de protectie din jurul anumitor monumente ...ei, se pare ca s-a rezolvat; nu vor mai avea nici o piedica de acum, "secaturile entuziaste" pot sa jubileze, hai Progresu'!
    Ceausescu pretexta cu nevoia de spatiu locativ pentru oamenii muncii din fabrici si uzine; acum, chipurile, au nevoie de spatiu de circulatie masinile oamenilor noi ..si dupa noi, pustia!
  • 0 (0 voturi)    
    sensuri unice? (Duminică, 14 noiembrie 2010, 3:24)

    bosho13 [anonim]

    sunt bune si sensurile unice dar cel mai bine ar fi sa renunte la semafoare si sa faca senuri giratorii , in ANGLIA sunt numai sensuri giratorii si o singura banda pe sens in orase in afara sunt cate 2 sau trei benzi, dar se circula foarte bine , sensurile giratorii sunt extrem de eficiente.
  • 0 (0 voturi)    
    functia unui oraş e importanta ! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 14:12)

    Chronosopados [anonim]

    1. E un oraş, deci o adunare compactă de oameni care fac afaceri şi muncesc aproape şi impreună: firme, magazine, bănci, instituţii ale statului, universităţi.
    2. Pentru afacerile astea trăiesc aici orăşenii: oameni care stau de bună voie în oraş; oraşul trebuie să trepideze de viaţă şi activitate; cui nu-i place, pa monşer... vrei idilic-mioritic, du-te la pădure sau la o curte în sat, decide-te: ori-ori !
    3. Ne trebuie un oraş funcţional, profitabil, trepidant, curat, nu un pseudo sat şi simulacre ale frumuseţilor naturii !
    4. "Turişti care se uită la clădiri istorice" - idee nerealistă, să fim sinceri: Bucureştii nu sunt un oraş-muzeu cum sunt Roma, Praga, Paris, Londra, Sankt Peterburg, e.a. ...
    5. "poduri pentru pietoni", greşit. Podurile alea să fie pentru oamenii cu maşină, mapă, acte şi stilou, nu podeţe pentru bădiţa şi mândra lui !
    6. sau moare oraşul clasic ? oraşul devine un loc de promenadă "sâmbătă seară la Şosea", un fel de parc cu clădiri frumoase nelocuite, iar firmele, instituţiile, băncile, magazinele, universităţile se mută în afară ?
    e-commerce, e-government, e-banking, distant learning, ... viitorul ar putea fi "e-oraşul" ...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version