Auto
Cum schimbă coronavirusul uzinele auto, de la spațiul de lucru până la toalete, cantină și ”pauza de țigară” Uzinele auto europene încep, rând pe rând, să reia producția, dar totul se va face în condiții cu totul diferite. Muncitorii vor purta măști, stațiile de lucru vor fi dezinfectate tot mai des și peste tot se va încerca păstrarea unei distanțe cât mai mari între oameni. În unele uzine li se va lua temperatura angajaților, altele vor schimba modul cum cantinele vor funcționa, iar noile reguli se vor aplica la baie, la ”pauza de țigară” și cam peste tot. Multe dintre noile reguli se vor aplica și în alte locuri de muncă, iar cu distanțarea socială va trebui să ne obișnuim.
Piața auto europeană a scăzut cu 55% în martie. Dacia a scăzut cu 63% Înmatriculările de mașini noi în UE au scăzut cu 55% în martie, din cauza pandemiei de Covid-19, cele mai mari scăderi fiind în Italia și Franța. În România scăderea a fost de 32%, dar va fi mai mare în aprilie. La unele mărci scăderea a fost de peste 70%, arată datele ACEA. Din a doua jumătate a lunii martie s-a impus carantină în mai toate țările și dealerii auto au închis aproape toate reprezentanțele.
O altă mare uzină auto din Europa Centrală reia producția Uzina Hyundai din Cehia a reluat luni producția, în două schimburi, la o săptămână după ce și uzina ”colegei” de alianță, Kia, și-a reluat activitatea, scrie Automotive News. Cehia este una dintre țările europene care a anunțat un plan clar de revenire la normal a economiei și majoritatea activităților vor putea fi deschise înainte de 25 mai.
Audi își redeschide fabrica din Ungaria Munca a reînceput marți în fabrica producătorului auto Audi (grupul Volkswagen) din Ungaria, care speră să-și satisfacă cât mai rapid clienții aflați în „așteptarea mașinilor”, scrie AFP.
Ford spune că are suficienți bani pentru a rezista „cel puțin” până la sfârșitul lunii septembrie Ford, ale cărei fabrici din America de Nord și Europa sunt închise pentru a stopa răspândirea coronavirusului, a declarat luni că are suficienți bani pentru a rezista „cel puțin” până la sfârșitul lunii septembrie, informează AFP.În UE se vor produce cu 1,5 milioane mai puține mașini din cauza crizei coronavirusului. Cum stă RomâniaDacia reia producția la uzina Mecanică pe 21 aprilie și la cea de Vehicule, pe 4 mai
Producătorul de anvelope Michelin a reluat producţia de cord metalic la Zalău Producătorul de anvelope Michelin a reluat producţia de cord metalic utilizat în producţia de anvelope la Zalău, informează Ziarul Financiar, citat de Mediafax.
Ce mașini noi s-au vândut în primele trei luni În primele luni ale anului vânzările de mașini noi au tot scăzut în țară, singurul segment la care a fost o creștere fiind cel al mașinilor electrice care reprezintă însă doar 1% din total. Cel mai vândut model a fost Logan, dar vânzările s-au înjumătățit, iar la alte două modele din top zece scăderile au fost mai mari de 40%, arată datele APIA. Scăderea a fost de 33% în martie și de 24% la trei luni.
Nissan s-ar putea restructura substanțial și ar putea ”tăia” un milion de mașini din ținta anuală de vânzări Nissan avea probleme și înainte de izbucnirea crizei coronavirusului, dar acum acestea par să se accentueze și compania va face noi runde de restructurare și ar putea elimina un milion de mașini din ținta anuală de vânzări, scrie Reuters. Nissan anunța anul trecut că va renunța la 10% din efective până în 2022, dar acum măsurile vor fi mai radicale.
COVID-19 și serviciile de transport alternativ. Ce fac Bolt, FreeNow, Uber și Yango Criza sanitară fără precedent în România modernă, generată de COVID-19, pune multe companii în dificultate sau în postura de a se reinventa. Dar oare ce fac Bolt, FREE NOW, Uber și Yango în aceste vremuri neobișnuite? Pe scurt, scăderea comenzilor este evidentă la toți, iar odată cu criza medicală au apărut idei noi, care poate nu s-ar fi iscat altfel.
În UE se vor produce cu 1,5 milioane mai puține mașini din cauza crizei coronavirusului. Cum stă România Industria auto este una dintre cele la care se pot cuantifica rapid efectele crizei sanitare, iar datele arată că suspendările anunțate până acum se vor ”traduce” într-o producție cu 1,5 milioane de mașini mai mică la nivelul UE. O uzina a reluat deja producția și mai multe stabilesc acum cum vor reîncepe. Vor fi aplicate măsuri de distanțare socială, în alte uzine vor fi închise cantinele și în autobuzele de transport jumătate dintre locuri vor fi goale. Muncitorilor li se va lua temperatura la intrarea în schimb la unele uzine.
Dacia reia producția la uzina Mecanică pe 21 aprilie și la cea de Vehicule, pe 4 mai Dacia a anunțat când se va relua producția la uzinele de la Mioveni, iar acest lucru se va întâmpla în două etape: 21 aprilie și 4 mai, dar în condiții de siguranță și de distanțare socială, cu echipe restrânse. Producția fusese oprită în martie la Mioveni. Recent și Ford a anunțat că reia producția pe 4 mai.
Piața mașinilor noi a scăzut cu 32% în martie Criza sanitară se vede și în cifrele pentru înmatriculările de mașini noi, piața scăzând cu 32% în martie și cu 22% pentru primul trimestru. A fost cea mai slabă lună martie din ultimii cinci ani, cu 6.654 de mașini, maximul istoric fiind în martie 2008 când s-au înmatriculat peste 23.000 de mașini noi. Cea mai slabă lună martie a fost în 2013, cu sub 3.400 de mașini.
Ford prelungește suspendarea producției la fabrica din Craiova până cel puțin pe 4 mai Suspendarea temporară a producției fabricilor Ford la nivel european se prelungește până cel puțin pe data de 4 mai, spune compania. Ford anunța pe 19 martie că suspendă activitatea la unitățile de productie din Europa, inclusiv la Craiova. Ford are o capacitate de producție de peste 1.000 de mașini/zi la Craiova (modelele Puma și EcoSport).
Dacia spune că întreruperea activității de fabricație la Mioveni va fi prelungită. NU a fost comunicată data reluării În contextul propagării virusului COVID -19 la nivel global și al evoluției crizei sanitare, Groupe Renault România, în acord cu partenerii sociali, prelungește perioada de întrerupere a activității de producție de la uzinele din Mioveni. Reamintim că Dacia anunțase inițial că activitatea va fi întreruptă până la 5 aprilie, iar angajații sunt în șomaj tehnic.
Dacia ar putea relua producția în a doua parte din aprilie, spune ministrul economiei. În ce condiții speciale se poate face acest lucru Reprezentanţii Dacia pregătesc un scenariu de reluare a producţiei, în aşa fel încât să protejeze sănătatea oamenilor, şi sunt optimist că acest lucru se va întâmpla poate în a doua parte a lunii aprilie, a declarat, joi, ministrul Economiei, Virgil Popescu, citat de Agerpres. ”Ei doresc să pornească lucrurile, dar sunt oarecum dependenţi de industriile din ţările europene, de producătorii mari, de lanţul de aprovizionare”, a mai spus ministrul.
Coronavirus - Unul dintre cei mai importanți producători de componente auto suspendă în aprilie contractele de muncă pentru o mare parte a salariaților și reduce drastic activitatea Compa Sibiu, producător de componente auto cu afaceri anuale de peste 750 milioane lei, își reduce puternic activitatea în luna aprilie din cauza crizei sanitare și a problemelor pe care le au alte companii partenere, anunță compania, într-o comunicare pe BVB. Compa a avut venituri de 772 milioane lei anul trecut, are 2.000 de angajați și profitul net a fost de 33,2 milioane lei.
Italia: Vânzările de mașini noi în martie au fost de șase ori mai mici decât acum un an, într-una dintre cele mai grele perioade din istoria recentă a țării Vânzările de mașini noi în Italia au scăzut cu 86% în martie, lună în care activitatea economică a încetat aproape total în țara europeană unde coronavirusul a făcut cele mai multe ravagii, scrie Automotive News. Cea mai pesimistă prognoză indică o scădere de aproape 50% a pieței auto pentru întreg anul. Epidemia de COVID-19 a făcut peste 12.000 de morți în Italia și bilanțul este mai ”negru” cu fiecare zi.
Franța dă o idee despre prăbușirile ce vor urma pe piețele auto europene - Vânzările de mașini noi au scăzut cu 72% în martie, unele mărci au înregistrat -85% Vânzările de mașini noi au scăzut în Franța cu 72% în martie, în condițiile în care restricțiile de circulație sunt dure și dealerii au închis după jumătatea lunii. Este foarte posibil ca astfel de scăderi să se înregistreze în multe dintre țările cu carantină generală. Vânzările Dacia au scăzut cu 80%, cele ale Opel cu 90%, iar Jeep a scăzut cu 85%.
Peste un milion de locuri de muncă sunt afectate de închiderile temporare ale uzinelor auto din UE. Cu cât a scăzut producția și cum stă România În total, 1,1 milioane de oameni de la uzinele producătoare de mașini din UE nu mai lucrează din cauza crizei COVID-19 și se pierde în aceste condiții o producție totală de cel puțin 1,2 milioane mașini, arată datele asociației de profil ACEA. În România sunt afectați 20.000 de angajați (la Dacia și Ford) și se va pierde o producție de cel puțin 26.000 de mașini. Unele uzine au anunțat că stau închise până în prima decadă din aprilie, altele până după 20 aprilie, dar intervalele vor fi cu siguranță mai mari, fiindcă pandemia nu a atins maximul în multe țări.
Coronavirus - A fost parțial anulat salonul auto de la Paris care era programat în octombrie Salonul Auto de la Paris, cel mai important eveniment al industriei organizat în toamnă, va fi anulat din cauza crizei COVID-19, dar organizatorii speră să poată menține o parte dintre evenimentele secundare. Este al patrulea salon auto care se anulează, după saloanele de la Geneva, Detroit și Beijing, scrie BFMTV.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by