Auto
De ce Ford Europa va renunța la Mondeo Ford a anunțat că din martie 2022 nu va mai produce modelul Mondeo care a ajuns la a patra generație și a fost lansat în 1993 în Europa. Motivul principal ține de faptul că mașinile din acest segment nu prea se mai vând, iar oamenii preferă SUV-urile. Ford a vândut 322.000 de mașimi Mondeo în 1997, iar anul trecut, sub 22.000. Mondeo costă, în funcție de versiune, între 37.000 și 47.000 euro.
Energie pentru mașini electrice. Cât costă? De unde? Prețurile la energie pentru mașini electrice se învârt între 0,64 Lei/1 kWh și 1,97 Lei/1 kWh, în funcție de puterea stației și furnizorul de electricitate. La o mașină electrică cu baterie de capacitate medie pentru standardele anului 2021 – să zicem 50 kWh – un plin poate costa, așadar, fie 32 Lei, fie 98,5 Lei.
Dacia oprește șapte zile producția la Mioveni, din cauza crizei semiconductorilor auto Criza semiconductorilor auto se face din nou simțită pe plan local și, după ce producția a fost oprită timp de cinci zile la Dacia în februarie, va urma să fie oprită șapte zile în aprilie. Criza va duce la o producție mondială cu cel puțin un milion de mașini mai mică și a afectat și uzina Ford Craiova.
O cursă nebună - Cum vrea Volkswagen să prindă din urmă Tesla Motors la mașini electrice ​Volkswagen are un business de șapte ori mai mare decât Tesla Motors și producția auto a fost anul trecut de 18 ori mai mare. S-ar părea că între cele două companii nu poate fi o cursă strânsă, însă Tesla are o valoare de piață de peste patru ori mai mare decât Volkswagen și tehnologia companiei create de Elon Musk este peste cea a nemților. Volkswagen, după mulți ani în care nu a lansat mașini electrice și a fost prinsă în scandaluri, a pornit în urmărirea celor de la Tesla și are câteva avantaje. Însă cursa este extrem de strânsă, iar despre ea puteți citi pe larg în articol.
Prima de casare în programul Rabla va crește la 7.500 lei. Se va dubla bugetul pentru achiziția de mașini electrice Ministerul Mediului propune creșterea primei de casare în programul Rabla Clasic, de la 6.500, la 7.500 lei, iar eco-bonusurile care se adaugă la primă vor fi majorate cu 500 de lei, a anunțat ministrul mediului. La Rabla clasic bugetul va crește cu 35 milioane lei, iar la Rabla Plus, programul care permite achiziția de mașini electrice, bugetul se va dubla, astfel că va permite cumpărarea de 6.000 de mașini full-electrice cu o subvenție de maxim 10.000 de euro, dar maxim 50% din prețul inițial al mașinii full-electrice. Proiectul de buget a fost lansat în consultare publică. Programul ar trebui să fie lansat în ultima săptămână din aprilie.
Seat va produce SUV-uri full-electrice de oraș pentru mai multe mărci din grupul Volkswagen. Obiectivul este ca prețurile să pornească de la 20.000 de euro Seat se va ocupa de producția de SUV-uri electrice de mici dimensiuni pentru mai multe mărci din grupul Volkswagen, inclusiv Skoda sau Audi, au spus oficialii mărcii. Uzina spaniolă a Seat ar putea ajunge să producă 500.000 de SUV-uri electrice pe an, dar cei din grupul Volkswagen spun că Spania trebuie să investească mai mult în rețele de încărcare.
De ce Neue Klasse va fi pentru BMW un moment istoric, dar și un pariu riscant Până acum 3-4 ani se părea că mărcile germane premium nu au cum să intre în mod serios în producția extinsă de mașini electrice puternice, dar lucrurile se schimbă rapid. BMW a anunțat recent că vrea ca în 2030 jumătate dintre mașinile pe care le vinde să fie full-electrice, iar acest lucru va fi posibil datorită unei noi platforme care va debuta în câțiva ani și care se numește Neue Klasse. Este una dintre cele mai mari schimbări din istoria BMW, companie care până acum a vândut puține mașini electrice.
Producția Ford s-a apropiat mult de cea a Dacia în primele luni ale anului În primele două luni ale acestui an producția Dacia de la Mioveni a scăzut cu peste 20% față de perioada similară a anului trecut, în timp ce la Ford scăderea a fost mai mică de 10%, arată datele ACAROM. Per total la Dacia au fost produse aproape 40.000 de mașini, iar la Ford, peste 37.000.
BMW vrea ca jumătate dintre mașinile pe care le va vinde în 2030 să fie full-electrice, iar marca Mini va produce numai astfel de mașini în 9 ani BMW a anunțat planul său de dezvoltare a mașinilor electrice, va aduce în acest an două modele noi și vrea ca până în 2025 să ajungă să aibă pe șosele două milioane de mașini electrice și să ajungă la 10 milioane per total până în 2030. Din acel an Mini va avea în gamă doar mașini electrice, iar BMW vrea ca jumătate dintre mașinile pe care le vinde să fie electrice. BMW a fost printre grupurile auto cel mai puțin afectate de criza Covid, vânzările scăzând cu 8% spre 2,32 milioane de mașini BMW, Mini și Rolls Royce.
Piața auto din UE a scăzut cu 22% în primele două luni. Scăderea a fost de 40% în România Înmatriculările de mașini noi au fost în primele două luni cu 22% mai mici în UE, în condițiile în care câteva țări sunt în lockdown și epidemia este foarte prezentă în multe dintre țările Uniunii. În câteva țări scăderile au fost de peste 40% și în doar trei state declinul a fost de sub 10%. Nu trebuie să uităm faptul că aceste cifre au rezultat din compararea primelor două luni ale acestui an cu primele două din 2020, ultimele luni normale dinaintea pandemiei.
Cum arată piața pieselor auto și ce caută românii pe internet când au nevoie de piese de schimb pentru mașină Cei mai căutați termeni când este vorba despre piesele auto sunt ”bară față”, ”far”, ”olglindă” și ”aripă”, arată o analiză Autovit.ro care spune că se vede o creștere accelerată în comerțul online cu piese auto. Costul unei vizite într-un service, cu piesele aferente, se situează, estimativ, în jurul valorii de 1.500 lei. Cele mai ieftine piese sunt componentele mici de la suspensii (bielete, burdufuri) și de la motor (garnituri), care se pot încadra între 50 - 100 lei. Dar manopera face ca prețurile pentru intervenție să fie mai mari.
Foxconn va alege între SUA și Mexic locul primei sale uzine de mașini electrice Foxconn, cel mai mare producător mondial de electronice, va alege anul acesta locul primei sale uzine de mașini electrice, candidate fiind Mexicul și statul Wisconsin din SUA. Foxconn are forță financiară și știe să-și construiască lanțuri de furnizori, astfel că intrarea sa va influența puternic sectorul auto. Foxconn deja discută cu companii americane (și nu numai) pentru a construi mașini pentru ele și deja a parafat câteva înțelegeri.
Volkswagen dorește ca „gigafabricile” sale de baterii să concureze cu Tesla / România nu este luată în calcul pentru a treia fabrică Gigantul auto Volkswagen a dezvăluit luni o nouă fațetă a ambițiilor sale electrice, formată din șase fabrici de baterii și mii de stații de încărcare care urmează să fie înființate în Europa, în încercarea de a depăși Tesla pe această piață crucială, potrivit AFP.
Și marca Mini va trece din 2030 exclusiv la mașini electrice - presă Marca Mini va completa lista companiilor auto care din 2030 vor produce doar mașini 100% electrice, spun surse citate de Bloomberg care susțin că anunțul va fi făcut pe 17 martie. Marca din grupul BMW se va adăuga la lista deschisă de companii precum Ford Europe, Bentley, Jaguar și Volvo.
Dacia a anunțat prețurile pentru mașina electrică Spring Începând din 20 martie, Dacia deschide online precomenzile pentru versiunea „Comfort Plus” a primului său model electric. Aceasta va fi disponibilă la prețul de 18.100 euro (TVA inclus). Livrările sunt programate pentru luna septembrie. Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 euro (TVA inclus). Mașina va putea fi cumpărată prin Programul Rabla Plus, astfel că prețul va scădea până la sub 10.000 de euro.
Dacia Spring va costa în Franța de la 12.400 euro după aplicarea subvențiilor - presă ​Dacia ar trebui să anunțe foarte curând prețurile primei sale mașini electrice, dar presa franceză a scris pe surse despre ele, citând informații apărute pe un forum numit Worldscoop. Vor fi două versiuni de echipare, cu prețuri de 16.990 euro, respectiv 18.490 euro. Aplicând subvențiile oferite de statul francez, prețurile pornesc de la 12.400 euro. Dacă și în România vor fi prețuri similare, subvențiile mai mari vor face ca, per total, prețurile de achiziție să pornească de la aproximativ 9.000 de euro.
Șeful Ford Europa spune că modelul Puma fabricat la Craiova a depășit Fiesta la vânzări. Producția SUV-ului EcoSport va continua la uzina din Oltenia Șeful Ford Europa spune că modelul Puma fabricat la Craiova se vinde foarte bine în Europa și a depășit la volume și Fiesta. Puma, care are și o versiune de 200 CP cu un preț de 32.000 de euro, se vinde bine mai ales în Marea Britanie. Ford a produs 180.000 de mașini la Craiova anul trecut și va continua și cu SUV-ul EcoSport care a fost primul SUV fabricat la Craiova, dar care și-a diminuat mult ponderea în producție de când a apărut Puma. Unele uzine europene ale Ford vor fi puternic modificate pentru a putea fi realizată trecerea totală la mașini electrice.
Frauda de kilometraj poate umfla ilegal valoarea unei mașini second hand cu 25% - studiu În funcție de vârsta și starea unei mașini second-hand, modificarea kilometrajului ar putea mări artificial prețul mașinii cu până la 25%, arată un studiu al companiei Estoniei CarVertical care a analizat 570.000 de rapoarte de istoric auto. Trei sferturi dintre mașinile la care se fac modificări de kilometraj sunt diesel. Conform cercetării, cele mai frecvente mașini cu modificări de kilometraj sunt cele fabricate între 1991 și 1995. Vehiculele din această grupă de vârstă au fraude de kilometraj cu o valoare medie de 80.000 de kilometri.
Registrul Auto Român a verificat anul trecut aproape 65.000 de mașini în trafic. Ce probleme a descoperit ​Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, pe parcursul anului 2020, 64.096 de vehicule, la nivelul întregii țări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 45,61% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase și au fost declarate neconforme. Registrul precizează că rezultatele controalelor desfășurate în trafic NU reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.
Aproape o treime dintre români și-ar dori să treacă la o mașină electrică, însă cred că țara nu este pregătită cu infrastructura necesară - studiu Jumătate dintre români (51%) declară că ar lua în considerare să achiziționeze o mașină hibrid, iar 28% își exprimă dorința de a trece la cea electrică, arată un studiu al Reveal Marketing Research. Datele arată că oamenii sunt pesimiști și în ceea ce privește capacitatea României de a lua măsuri în următorii 3 ani spre a îmbunătăți infrastructura pentru mașinile electrice, 79% dintre ei spun că țara noastră va fi în continuare nepregătită.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by