Auto
​VIDEO/FOTOGALERIE Test Drive Suzuki Across, plug-in hybrid de 300 Cai Putere Suzuki Across este vârful de gamă al mărcii japoneze Suzuki, iar în România (și toată Europa) se vinde exclusiv cu o motorizare plug-in hybrid ce reunește trei motoare: unul pe benzină și două electrice. Desigur, mașina are tracțiune integrală. Consumul omologat (WLTP) este de 1 litru de benzină pentru primii 100 km parcurși. Iată review-ul nostru complet cu Suzuki Across.
Ford anunță investiții record și va deschide prima sa uzină auto nouă din SUA din ultimele decenii ​Ford a anunțat unul dintre cele mai mari planuri de investiții din istoria sa în SUA, obiectivul fiind ca după 2025 producția anuală de vehicule electrice să treacă de un milion de unități. Compania va deschide prima uzină nouă din ultimele decenii în SUA și va investi 7 miliarde dolari, iar compania parteneră SK Innovation va construi trei fabrici de baterii pentru mașini electrice, după investiții totale de 4,4 miliarde dolari.
Polestar, divizia de mașini electrice a Volvo, se listează la bursă și este evaluată la 20 miliarde dolari Polestar, constructor de mașini electrice care face parte, alături de Volvo Cars, din grupul chinezesc Geely se va lista la bursă și este evaluată la 20 miliarde dolari. Polestar are sediul la Goteborg, în Suedia și are banii de a-și extinde prezența de la 14 piețe, la 30.
În august vânzările de mașini electrice și hibride plug-in le-au depășit în premieră pe cele diesel în Europa. Dacia Sandero a fost din nou cel mai vândut model Luna trecută piața europeană a mașinilor noi a scăzut cu 18%, arată datele JATO, însă cel mai vândut model auto a fost Dacia Sandero, pe locul 4 a fost Duster, iar pe 10, modelul Ford Puma fabricat la Craiova. În premieră, cota de piață cumulată a mașinilor electrice și hibride plug-in a depășit-o pe cea a mașinilor diesel. Mașinile pe benzină au 56% din piața totală a mașinilor noi, cu nouă puncte procentuale mai puțin ca acum doi ani.
Criza procesoarelor din industria auto se înrăutățește - Estimările sunt că pe întregul an vânzările vor fi cu 210 miliarde dolari mai mici Criza semiconductorilor auto, care a început în toamna lui 2020, devine tot mai gravă și va costa industria 210 miliarde dolari pe întreg anul, arată cea mai nouă estimare a companiei de analiză AlixPartners. Stocurile s-au cam terminat și lucrurile stau tot mai rău, fiindcă aceste mici componente ajung tot mai greu la uzinele auto, după ce fabricile care le produc au fost afectate și de un nou val de Covid și de dezastre naturale.
România, cel mai mic număr de autoturisme din UE raportat la populaţie Luxemburgul deține prima poziţie de 30 de ani cu 681 de mașini la mia de locuitori, urmat de Italia pe locul al 2-lea cu 663 de vehicule la mia de locuitori, potrivit Rador. Datele se referă la anul 2019 și conform acestora, cele mai mici procente de autovehicule se înregistrează în România, cu 357 de mașini la mia de locuitori, urmată de Letonia cu 381 de mașini și Ungaria cu 390 de mașini.
Europenii și mașinile noi - Unde au fost cele mai mari creșteri și cine au fost campionii scăderilor Piața mașinilor noi din UE a scăzut în iulie și august, dar datorită unei primăveri foarte bune este pe plus la 11 luni, arată datele organizației ACEA. În doar două țări piața a scăzut în primele opt luni, iar în câteva avansul a fost de zeci de procente. În articol puteți citi și despre mărcile care au mers bine și despre cele care au involuat.
Elon Musk, critici dure la adresa unui proiect de lege care ar încuraja sindicalizarea angajaților Tesla CEO-ul Tesla Elon Musk a criticat un proiect de lege care ar avantaja producătorii de mașini electrice ai căror angajați s-au sindicalizat, relatează Business Insider.
Transportul din oraș și problema noastră: fiecare cu banda lui Avem mai multe modalități de transport ca niciodată. Și, totuși, suntem tot mai nemulțumiți de timpul (mare) pe care-l petrecem „pe drum”. Problema noastră: fiecare cu banda lui. Pornim de la mersul pe jos și ajungem la bicicletă, trotinetă, monocliclu, scuter, automobil (diverse forme de taxi și diverse forme de închiriere, plus mașini personale), autobuz, troleibuz, tramvai și metrou – fiecare tip de utilizator revendică spațiu. Discuțiile despre „benzi unice” par că sunt interminabile și întârzie implementarea oricăror soluții. Ce avem, totuși, de făcut?
Cum arată viitorul Dacia, de la Duster 3 dezvoltat în totalitate în România, până în 2035 când uzina de la Mioveni ar putea produce doar mașini electrice ​Oficialii Renault au anunțat că centrul Renault Tehnologie Roumanie va gestiona în totalitate proiectul prin care cea de-a treia generație Duster va fi pregătită pentru producție. Șeful Dacia a spus că s-ar fi putut lansa încă de acum o versiune hibridă de Jogger, însă ar fi fost o nebunie fiindcă ar fi adăugat 2-3.000 de euro la preț. În articol puteți citi despre diferențele dintre Jogger și Bigster, despre Duster 3 și despre lungul drum către anul 2035, când uzina de la Mioveni ar putea ajunge să producă doar mașini electrice.
Cum este să treci de la Aston Martin la Dacia? - Ce spune noul designer al Dacia despre cum este să ”desenezi” mașini mult mai ieftine Mărcile Dacia și Lada au de la 1 septembrie un nou director de design în persoana lui Miles Nürnberger care a condus designul unei mărci cu mașini de peste 100.000 de euro: Aston Martin. Nurnberger, care va lucra și la Duster 3 care probabil va ieși pe piață în 2024, a discutat cu presa la București și a explicat cum i se pare marca Dacia și a adăugat că atunci când este vorba de cum sunt gestionate costurile, lucrurile nu sunt atât de diferite la Dacia, față de Aston Martin.
Producția auto națională a crescut cu 16% la opt luni. Ce s-a întâmplat la Dacia și Ford Uzinele auto Dacia și Ford au produs 286.000 de mașini în țară, cu aproape 40.000 mai mult decât în primele opt luni din 2020, arată datele ACAROM. Trei dintre modelele produse în România au fost luna trecută în top 10 cele mai vândute mașini în Europa: Dacia Sandero a fost locul 1, Duster pe 8 și Ford Puma pe 9.
România este la coada UE la numărul de puncte de încărcare pentru mașini electrice. Cât de mari sunt diferențele între diversele țări ​România are, în medie, 0,5 puncte de încărcare pentru mașini electrice la 100 km de drum, ceea ce ne plasează între cele cinci țări din UE cu cel mai mic număr de stații raportat la rețeaua națională de drumuri. Un raport al ACEA arată că Olanda, Luxemburg și Germania stau cel mai bine. Asociația spune că oamenii vor fi dornici să-și cumpere în număr mare mașini electrice doar când rețeaua de stații de încărcare va fi net mai mare.
Vânzările producătorului de mașini electrice susținut de Warren Buffett au crescut cu peste 300% BYD a vândut 61.409 de vehicule electrice în luna august, de peste 4 ori mai multe comparativ cu anul trecut, în contextul în care cererea pentru mașini electrice continuă să crească pe cea mai mare piață din lume, relatează CNBC.
VIDEO Mercedes a prezentat un concept de SUV Maybach 100% electric Mercedes - Benz a prezentat la salonul auto de la Munchen primul SUV Maybach, un concept denumit Mercedes-Maybach EQS care va ajunge pe piață cel târziu în 2023 și va fi probabil cel mai scump SUV electric. Maybach a devenit acum câțiva ani o sub-marcă a Mercedes, iar acum un an compania a prezentat o limuzină S Klasse sub acest brand nou: Mercedes - Maybach.
Volkswagen a prezentat conceptul unei mașini electrice mici de oraș care va costa 20.000 de euro și va avea 400 km autonomie Volkswagen a prezentat la salonul auto de la Munchen un concept de mașină de oraș care se va numi ID Life și va deveni, în varianta de serie, cel mai mic model din gama electrică ID cunoscută pentru mașinile ID 3 și ID 4. Ținta Volkswagen este ca mașina să coste 20.000 de euro înaintea aplicării subvențiilor și să aibă o autonomie de 400 km.
Șeful Daimler spune că efectele crizei procesoarelor s-ar putea resimți până în 2023 ​Criza semiconductorilor auto se simte de aproape un an și marii constructori anunță închideri temporare ale uzinelor fiindcă lipsesc unele componente necesare producției. Ola Kallenius, CEO Daimler, a declarat la Munchen că efectele acestei crize se vor simți și la început de 2023, dar mult diminuate față de acum.
​FOTO Cum arată Dacia Jogger, cel mai nou model de familie al mărcii. Jogger va fi prima mașină hibridă Dacia Dacia a prezentat la Munchen modelul Jogger, cel mai lung al gamei, mașină care în 2023 va avea și motorizare hibridă. Prețul de pornire va fi de sub 15.000 de euro. Dacia Jogger este disponibil la lansare cu două motorizări: noul motor pe benzină TCe 110 și motorul ECO-G 100.
Bosch investește aproximativ 55 de milioane de euro în a treia hală de producție în Cluj Bosch deschide oficial a treia hală de producție la Cluj, la fabrica unde sunt produse unități electronice de control pentru vehicule electrice. Investiția pentru hala de 34.500 mp a fost de 55 milioane euro, spune compania germană. Fabrica a fost deschisă acum opt ani și investițiile totale au fost de peste 450 milioane euro.
Piața auto este pe creștere la opt luni. Cum arată cifrele ​După opt luni, atât piața mașinilor noi, cât și cea second-hand sunt pe plus, după ce august a fost una dintre lunile cu cea mai mare creștere. Piața mașinilor noi a crescut cu 44% luna trecută, iar cea second-hand, cu 17%. La opt luni s-au înmatriculat de peste trei ori mai multe mașini SH din import decât mașini noi, arată un comunicat ACAROM.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by