Auto
S-a lansat programul Rabla Plus, pentru achiziționarea de mașini electrice și hibride. Bugetul este de 140 milioane lei Ministerul Mediului demarează miercuri prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), programul Rabla PLUS. Astfel, persoanele care doresc să achiziționeze o mașină full electric sau electric hibrid plug-in, se pot adresa dealer-ilor validați începând cu ziua de azi. Prima de casare este de maximum 10.000 euro, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculului. ”Am crescut bugetul pentru că ne-am stabilit un obiectiv mare pentru 2020: să punem pe șoselele României aproximativ 3000 de mașini nepoluante”, spune ministrul Mediului.
Bosch și Continental suspendă producția la câteva dintre uzinele europene Cei mai mari doi producători europeni de componente auto încep să suspende producția la unele uzine, în contextul în care aproape toți marii constructori de automobile au închis temporar uzine și cererea a scăzut, scrie Automotive News. Uzinele din România ale acestor companii funcționează.
Pirelli suspendă temporar activitatea fabricii din Slatina Pirelli Slatina anunță suspendarea activității fabricii, în perioada 23-31 martie 2020, în contextul îngrijorărilor recente legate de răspândirea COVID-19, dar și a încetinirii solicitării produselor, pe piața auto. Grupul Pirelli a intrat în România în anul 2004, când a înființat compania „Pirelli Tyres Romania”. Construcția fabricii de anvelope este un proiect greenfield început în 2005, iar primele anvelope au fost fabricate în 2006. Pirelli are aproximativ 4.000 de angajați în țară.
BMW va închide până pe 19 aprilie uzinele europene BMW a anunțat că suspendă producția la uzinele europene și la cea din Africa de Sud din cauza pandemiei de coronavirus. Totul va dura cel puțin până la 19 aprilie și compania spune că așteaptă ca livrările auto să fie mult sub nivelul din 2019, scrie AFP.
La Dacia se discută dacă să fie oprită producția. Uzina funcționează până acum în parametri normali Deşi în unele zone din Europa, producţia auto a fost afectată puternic de pandemia de coronavirus, la Mioveni până marți s-a lucrat în parametri normali. Totuşi, ultimele zvonuri venite dinspre uzină indică faptul că patronatul şi sindicatele se vor întâlni pentru a discuta oprirea producţiei în contextul în care Renault a anunţat închiderea mai multor fabrici, iar la nivel global alţi producători auto au făcut acelaşi lucru, scrie publicația Curierul Zilei din Argeș.
Majoritatea producătorilor europeni de componente auto au uzinele deschise, dar au luat o serie de măsuri de siguranță Câțiva dintre cei mai mari producători de componente auto continuă producția în mod normal, chiar dacă o serie de constructori de automobile au decis să oprească uzinele. Alții au anunțat închideri și situația se poate înrăutăți oricând, dacă restricțiile impuse transportului vor fi și mai dure și dacă piața auto se va prăbuși, scrie Automotive News. Marea necunoscută este cât va ține criza și când va fi apogeul ei.
Ford Craiova ar putea trimite angajații în şomaj tehnic din cauza coronavirusului Angajaţii Ford Craiova vor fi trimişi în şomaj tehnic din cauza coronavirusului și vor primi 78% din salariu, au declarat, pentru Mediafax, reprezentanții Sindicatului fabricii. Aici lucrează peste 6.000 de persoane. Angajaţii fabricii de maşini Ford din Craiova, vor fi trimişi în şomaj tehnic în perioada 19 martie - 5 aprilie, potrivit liderului de sindicat de uzină. Producătorul american de mașini a luat această măsură din cauza pandemiei de coronavirus. Fabrica nu a transmis, încă, oficial, un punct de vedere referitor la informațiile care au ajuns la angajați.
Programul Rabla Clasic demarează marți și bugetul permite casarea a 60.000 de mașini vechi. Anul acesta pot fi cumpărate și motociclete Programul Rabla Clasic demarează oficial marți. Bugetul este de 405 milioane lei și pot fi cumpărate și motociclete. Prima de casare este tot 6.500 lei, dar se pot adăuga 1.000 de lei dacă mașina pe care o alege beneficiarul are pragul de emisii de 96 de g de CO2 per km. Dată fiind criza sanitară, AFM lucrează la modificarea procedurii, astfel încât prezența fizică a beneficiarului la sediul dealerului să nu mai fie necesară.
Renault și Peugeot suspendă producția la fabricile din Franța, Spania și alte țări europene Renault a anunțat că suspendă producția la fabricile din Franța și din Spania, în timp ce PSA (Peugeot, Citroen, Opel) va suspenda producția în Franța și Spania, dar și în țări precum Slovacia sau Polonia. Nu s-au anunțat opriri de producție la uzina Dacia sau la Ford Craiova.
Ferrari își oprește producția la Maranello și la Modena, timp de două săptămâni Ferrari oprește producția de mașini de lux în fabricile de la Maranello și de la Modena cu efect imediat și până pe 27 martie, a anunțat compania, explicând că decizia a fost luată „în interesul principal al bunăstării muncitorilor", potrivit Aska News, citează Rador.
COVID-19: Cum sunt afectate Dacia și Ford Pandemia generată de coronavirusul COVID-19, cunoscut și ca SARS-Cov-2, afectează companiile din domeniul auto prin închideri temporare de fabrici, perturbarea fluxurilor de producție și, în final, onorarea cu întârziere a unor comenzi către clienții finali. Iată cum reacționează producătorii auto prezenți în România – Dacia și Ford – în fața epidemiei. De asemenea, acest articol centralizează, o dată pe zi (seara, dacă apar informații noi), toate datele relevante despre ce se întâmplă în lumea auto din cauza pandemiei.
Coronavirus - Compania auto germană arătată cu degetul pentru că ar sta la baza declanșării epidemiei din Italia neagă vehement că ar exista vreo legătură La final de ianuarie, producătorul german de componente auto Webasto anunța că 16 angajați au contractat coronavirus, dar toți s-au vindecat apoi. Compania a venit recent cu un set de argumente, după ce virusologi din Italia au spus că epidemia din peninsulă ar fi pornit de la un angajat Webasto care ar fi călătorit în Lombardia. Cei de la companie spun că nu a existat o astfel de călătorie și că nu este nicio unitate în zona Milano. Reamintim că Italia este țara europeană cel mai grav lovită de epidemie, cu peste 800 de morți.
Coronavirus - Industria auto europeană simte presiunea - Unele uzine se închid temporar, altele ar putea fi forțate să se oprească din lipsă de componente Criza coronavirusului începe să afecteze uzinele auto europene și câteva din Italia s-au închis temporar, iar în Spania ar putea fi trimiși oameni în șomaj tehnic, fiindcă începe să se simtă criza de componente, după ce multe fabrici chineze nu au lucrat. Totul vine pe fondul vânzărilor tot mai scăzute de mașini: oamenii nu prea mai merg în showroom-uri, fie de frică să nu se infecteze, fie pentru că nu mai consideră că este o perioadă potrivită pentru o achiziție costisitoare.
Coronavirus - Marile companii auto din România limitează la maximum deplasările. Angajații din unele divizii lucrează de acasă Criza coronavirusului schimbă modul de lucru și în cele mai mari companii din industria auto românească: deplasările cu avionul sunt limitate la maximum, evenimentele interne au fost suspendate, angajații care nu sunt în producție pot lucra și de acasă, iar ședințele obișnuite sunt înlocuite cu videoconferințe. În cazul în care unii angajați au fost în delegație în regiunile afectate de coronavirus, aceștia se autoizolează pentru 14 zile la domiciliu și lucrează de acasă.
Aproape jumătate dintre mașinile verificate în trafic de RAR, în 2019, aveau probleme tehnice majore Aproape jumătate (45,72%) dintre mașinile pe care inspectorii Registrului Auto Român (RAR) le-au verificat în trafic pe parcursul anului trecut aveau probleme tehnice majore, fiind declarate neconforme, arată datele centralizate de către instituţie, scrie Agerpres.
Piața mașinilor noi a scăzut cu 18% în primele două luni Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în februarie 2020 cu 27% față de februarie 2019, atingând un volum de 8.836 unități. Astfel, pe primele două luni din 2020 numărul autoturismelor noi înmatriculate a ajuns la 21.325 unități, în scădere cu 18% față de perioada similară din 2019, arată datele ACAROM.
Coronavirus - Unele companii auto așteaptă scăderi mari ale profitului, producția auto mondială ar putea scădea și cu peste 2 milioane de mașini Unele uzine auto din zona Wuhan reîncep activitatea, dar peste tot în lume companiile sunt îngrijorate de răspândirea coronavirusului și, mai ales, de faptul că nu sunt suficiente componente din China. Se estimează că profitul Nissan ar putea scădea cu 35% din cauza crizei, iar compania este un exemplu interesant. Până de curând păreau a fi pierzătoare companiile care nu au prezență puternică pe piața chineză, dar de acum roata s-a întors și exact aceste companii au probleme mai puține.
​Test Drive Opel Corsa Elegance & Opel Corsa GS Line Opel Corsa – a șasea generație – este acum fabricată pe o platformă comună cu Peugeot 208 și Citroen C3, fiind primul autoturism Opel lansat de la integrarea mărcii germane în marea familie franțuzească PSA Peugeot Citroen. Odată cu acest eveniment, Corsa a căpătat o caroserie mai sexy ca niciodată, masa e foarte redusă, iar agilitatea deosebită. Pe de altă parte, unele configurații pot fi terne la interior, iar motorul cu cel mai mare potențial de vânzare (1.2 Turbo 74 kW/100 CP) este un pic cam zgomotos. Am realizat un prim test drive cu Opel Corsa în Croația, în zona Split-Primosten, cu ocazia testelor internaționale pentru presă, iar acest clip video extins ar trebui să vă răspundă la majoritatea curiozităților pe care le aveți despre Corsa, atât versiunea Elegance (1.2 Turbo 74 kW/100 CP), cât și GS Line (1.2 Turbo 96 kW/130 CP).
Vânzările mașinilor în China au scăzut cu 80% în februarie din cauza epidemiei de coronavirus Vânzările mașinilor în China, cea mai mare piață auto din lume, au scăzut 80% în februarie din cauza epidemiei de coronavirus, a spus miercuri una dintre asociațiile industriei din țară, relatează Reuters.
Dacia electrică - Cum poate schimba Spring piața mașinilor care se încarcă la priză. Plusuri și minusuri pentru un model despre care se vorbește de peste 10 ani De mai bine de un deceniu se vorbește despre o Dacie 100% electrică, iar marți constructorul de la Mioveni a venit cu un concept care în versiunea de serie ar putea să coste chiar și sub 10.000 de euro dacă se mențin subvențiile mari de la noi. În articol puteți citi unde ar putea fi produsă Dacia electrică Spring, cum stă concurența din piață și de ce momentul este unul important pentru mașinile electrice.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by