Auto
Ford, dezlănțuit în Europa: electrificare masivă a întregii game și modele noi. Printre ele: noul Kuga, noul Explorer, versiuni hibride ale Focus și Fiesta Producătorul auto american Ford pare dezlănțuit în Europa, începând cu 2019, pe partea de electrificare a gamei de modele și a noilor generații pe care le lansează. Practic orice model Ford va avea și o versiune hibridă de acum încolo, pe măsură ce va primi o nouă generație sau un facelift. Unele vor fi disponibile doar cu motorizare hibridă. Pe partea de autovehicule comerciale Ford aplică aceeași strategie și adaugă servicii telematice integrate care să lucreze în tandem cu aplicații de mobil. Marea surpriză este noul Ford Kuga (premieră mondială), model care va putea fi cumpărat cu trei tipuri de tehnologie hibridă, au anunțat oficialii Ford Marți seară, 2 Aprilie, cu ocazia unui eveniment exclusiv pentru presă – #GoFurther – organizat în Amsterdam, Olanda.
Miracol norvegian? Cum a ajuns țara scandinavă prima din lume unde mașinile electrice au peste jumătate din piața mașinilor noi Roadele unui program început acum 15 ani se văd în Norvegia, care a ajuns țara europeană în care se vând cele mai multe mașini 100% electrice. Mai mult, în martie, datorită unei situații speciale, aceste mașini au atins o cotă de 60% dintre toate mașinile noi, pondere nemaivăzută. Norvegia este un model despre cum pot fi ”propulsate” mașinile electrice, dar există și ”umbre” în acest tablou ce pare super-luminos. În articol puteți citi despre condițiile speciale care au dus la miracolul norvegian, despre constrângeri, despre cei supărați de situație și despre un obiectiv ce pare nebunesc.
Cum vrea Seat să lanseze cele mai ieftine mașini electrice din piață și de ce acest lucru este complicat Marca spaniolă Seat are un loc special în uriașul plan de ”electrificare” lansat de Volkswagen Group, iar misiunea nu va fi simplă, fiindcă Seat ar trebui să aducă în piață cele mai ieftine mașini electrice și să ajute mai multe mărci ale grupului să lanseze mașini micuțe de oraș. Cele mai ieftine mașini electrice costă acum 22-23.000 de euro, iar Seat vrea să coboare sub 20.000 de euro. Așadar, nu vorbim de o versiune de ”Logan” electric, ci de o mașină mult mai scumpă, însă scăderea prețului sub acel prag este complicată.
Mașinile smart nu vor mai fi produse în Franța, ci în China, după ce Daimler a încheiat o alianță cu Geely Micile mașini smart vor fi construite în China de una dintre cele mai mari companii auto de acolo, Geely, după ce Daimler a semnat o înțelegere prin care viitorul smart va fi strâns legat de China și de compania care a preluat Volvo. Fabrica din Franța care produce acum smart va primi alt rol în grupul Mercedes, iar cei 800 de angajați vor lucra acolo în continuare. Primele smart electrice dezvoltate cu Geely vor ieși pe piață în 2022. smart a fost lansată în 1998 și a acumulat pierderi de miliarde de euro. Anul trecut au fost produse 128.000 de mașini.
​REPORTAJ Acasă la BMW, în München. Spre Industry 4.0 cu oameni, roboți și… pene de emu Uzina BMW din München se apropie cu pași repezi de aniversarea de 100 de ani, iar cei 8.000 de oameni și cei 2.000 de roboți se pregătesc deja „sufletește” pentru viitor: un model complet nou, BMW i4, va fi produs din 2021 în această fabrică, iar trecerea la Industry 4.0 este deja în fază avansată. Alături de atâta tehnologie pare curios că în turul ghidat prin uzină am dat și peste niște… pene de emu. Se pare că rolul lor e crucial pentru modul în care arată BMW-ul tău nou.
Renault vrea să reînceapă discuțiile de fuziune cu Nissan și apoi ar încerca să cumpere Fiat-Chrysler, scrie Financial Times Renault ar vrea să reînceapă într-un an discuțiile cu Nissan pentru fuziune și apoi ar vrea să achiziționeze un alt producător auto, ținta preferată fiind Fiat-Chrysler, scrie Financial Times, care citează surse apropiate discuțiilor. Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi are o capitalizare de 50 miliarde euro și produce anual peste 10 milioane de mașini. Fiat-Chrysler deține și mărci precum Alfa Romeo și Jeep, produce 5 milioane de mașini/an și are o capitalizare de 20 miliarde euro.
Cinci lideri din sectorul închirierilor auto au schimbat modul în care prezintă prețurile de închiriere a mașini Cinci lideri din sectorul închirierilor auto - Avis, Europcar, Enterprise, Hertz și Sixt - au schimbat modul în care prezintă prețurile de închiriere a autovehiculelor, ca urmare a apelului lansat de Comisia Europeană și de autoritățile de protecție a consumatorilor din Uniunea Europeană.
VIDEO INTERVIU Aventurile unui sofer cu mașina electrică: La stațiile de alimentare, e o problemă cu șoferii mai puțin educați/ Drumul către mare e gratis, dar ești limitat. Cel mai rentabil este să o iei prin Bulgaria. Mașinile electrice sunt o atracție pentru români, chiar dacă prețul lor este mare. Răzvan Barbu este șofer pe o astfel de mașină și merge zilnic prin traficul din Bucureșți. ”Am fost cu mașina la mare, dar m-am simțit destul de limitat. Am mers cu o viteză constantă de 90 km/h (e frustrant când te depășesc tirurile) și am renunțat la aerul condiționat. În 2019, ai noștri s-au gândit că ne trebuie stații de alimentare doar în București și doar în Constanța, pe drumul către mare nu mai găsești altele. Cel mai rentabil este să o iei prin Bulgaria și de acolo să ajungi la Mangalia, vecinii noștri au mult mai multe stații de alimentare. Totuși, ai avantajul că drumul pănă acolo este gratis!”.
Producția auto națională ar putea crește cu 30% în doi ani, la peste 650.000 de mașini Dacă totul va merge bine, în România producția auto ar putea fi cu peste 170.000 de mașini mai mare peste doi ani față de cât este în prezent. Dacia extinde capacitatea de producție cu 50.000 de unități, iar la Ford intră în această toamnă și al doilea model, astfel că se va atinge un record și la uzina din Oltenia. De un deceniu tot sperăm să vină un al treilea constructor auto, însă pare că degeaba, fiindcă marile anunțuri de uzine noi par să ne ocolească și să vizeze Ungaria sau Slovacia.
Cum se reinventează Renault de jos în sus, pornind cu Clio V: renunță la diesel, lansează hibrid, funcții de condus autonom Renault și-a propus să schimbe modul în care lansează modele și tehnologii, de data aceasta pornind de jos în sus. Adică a luat decizia istorică să pornească revoluția tehnologică de la mașinile mai accesibile și mai mici (Clio V), urmând ca mai apoi să ducă aceste noi tehnologii și spre vârful gamei. E o schimbare de paradigmă majoră, mai ales că toată industria auto ne-a obișnuit, ani la rândul, că tehnologiile moderne apar mai întâi pe modelele scumpe, abia mai apoi sau niciodată pe cele accesibile. Concret, Renault va renunța la motorizările diesel pe mașinile mici, își va juca și cartea pe tehnologie hibridă, iar funcții de condus autonom deja testate și validate intră în producția de serie. Toate acestea încep cu noul Renault Clio, a cincea generație, disponibil și în România din vara acestui an. Am vorbit despre transformarea Renault, la Geneva, cu Olivier Brosse, directorul programului pentru mașini A și B (adică mașini mici) în cadrul Renault.
Taxa auto: Ministrul Finanțelor susține că vor începe plățile Ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici, a afirmat, marți seara, că plățile pentru taxa auto vor fi făcute cât mai repede, toate fiind gata în iunie, din moment ce bugetul a fost adoptat, potrivit Mediafax.
Țările de unde vin rablele ar trebui să participe la înlăturarea efectelor impactului ecologic pe care acestea îl produc în țările de destinație, spune asociația constructorilor auto din România România este al optulea producător auto european, cu peste 470.000 unități produse, iar întreaga industrie auto, incluzând și sutele de furnizori, a avut o cifră de afaceri de 28 miliarde euro. În România au fost aduse un milion de mașini SH în ultimii doi ani, 79% dintre ele fiind mai vechi de opt ani, iar în acest context este nevoie de măsuri radicale și de schimbări ale regulamentului. Datele au fost prezentate de Gabriel Sicoe de la ACAROM la un forum organizat de Ziarul Financiar.
Noua taxă auto, de domeniul istoriei? Guvernul NU a reușit să găsească o formulă care să nu poată fi atacată în justiție Guvernul nu a reușit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto care să nu mai poată fi atacată în justiție, cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii ani, cu decizii în defavoarea autorităților, astfel că parcul auto național va fi stimulat spre înnoire prin intermediul Programului Rabla, a anunțat la Craiova ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, citată de profit.ro. Ministrul nu a spus că se va renunța de tot la introducerea unei taxe, dar din declarații așa pare că se va întâmpla.
Programul Rabla va demara până pe 5 aprilie, spune ministrul mediului. Ministrul Mediului, vicepremierul Graţiela Gavrilescu, a anunţat, luni, la Craiova, că Programul "Rabla 2019" va demara până pe 5 aprilie, iar Guvernul şi-a propus să aloce, la fel ca şi anul trecut, fonduri pentru un număr de până la 50.000 de vouchere, relatează Agerpres. Modificările vor fi discutate în ședința de guvern din 19 martie, existând și un proiect de OUG.
Ford vrea să renunțe la 5.000 de angajați în Germania Ford Europa ar vrea să reducă efectivele din Germania cu 5.000 de oameni, ca parte a unui plan de revenire a diviziei pe profitabilitate. Ford desfășoară un plan de restructurare în Europa, va închide o fabrică din Franța și își va limita operațiunile din Rusia și Marea Britanie. Ford are 4.400 de angajați la Craiova, unde anul trecut a produs un număr record de 140.000 de mașini.
Peste 8% din angajații Continental din lume sunt în România. Miza pe 2019 sunt proiectele smart city Peste 8% dintre angajații Continental la nivel mondial au ajuns să fie din România, după ce grupul auto german și-a extins activitățile în țară atât prin atragerea de noi proiecte, cât și prin extinderea echipelor, reiese din informațiile făcute publice de companie. În România Continental a trecut de 20.000 de angajați în 2018, ceea ce înseamnă 8,1% din totalul de 244.000 de salariați pe care îi are la nivel mondial, în 60 de țări. Investițiile în România s-au ridicat la 240 milioane Euro anul trecut și vor continua și în 2019, iar marea miză a acestui an este implicarea companiei în transformarea orașelor României în orașe inteligente – așa zisele „smart cities”.
​VIDEO Elon Musk a prezentat cel mai nou SUV Tesla. Model Y va costa 47.000 de dolari și va avea o autonomie de 500 km Elon Musk a anunțat al cincilea model Tesla, un SUV electric compact care ar trebui să fie disponibil din toamna lui 2020, cu prețul de 47.000 de dolari pentru versiunea cu 500 km autonomie. Mașina se conduce precum un model sport, a mai spus Musk care a precizat că 75% dintre componente sunt comune cu Model 3. Marea întrebare este dacă Tesla va putea respecta termenele de livrare promise, fiindcă are o ”tradiție” în amânări.
​VIDEO Mazda CX-30, prim contact la Geneva. Plus noua Mazda3 și MX-5 30th Anniversary Edition Mazda CX-30 devine cel de-al treilea SUV / crossover din gama europeană a mărcii japoneze Mazda și este poziționat, ca dimensiuni și preț, între Mazda CX-3 și Mazda CX-5. Legat de nume, care ar fi părut natural să fie CX-4, Mazda a ales o altă abordare (CX-30) și rămâne de văzut dacă decizia de acum va atinge și alte modele în viitor. Cert este că Mazda CX-30 are la bază platforma utilizată și de noua Mazda3 (model 2019). Așadar, Mazda CX-30 devine al doilea model dintr-o generație nouă de automobile Mazda. În această prezentare de la Geneva poți vedea și noua Mazda3, precum și ediția aniversară Mazda MX-5 30th Anniversary Edition.
​VIDEO Volkswagen Passat facelift la Geneva. „Liber” pentru toată lumea la platforma electrică Volkswagen Volkswagen are patru noutăți pentru Salonul Auto de la Geneva 2019 (5-17 Martie), dintre care cea mai relevantă este Passat facelift – acum capabil să se conducă semi-autonom, dotat cu volan capacitiv, faruri cu tehnologie LED matrice (IQ Light) și Apple CarPlay cu conectivitate wireless (deci nu mai e nevoie de cablu pentru a face mirroring cu telefonul). Pe lângă acest facelift al Passat, consistent pe partea de tehnologie, Volkswagen mai expune T-Roc R, Touareg V8 și conceptul I.D. BUGGY prin intermediul căruia marca germană anunță că își lasă platforma pentru mașini electrice (MEB) „la liber” pentru alți producători auto.
Volkswagen își va reduce efectivele cu peste 5.000 de oameni, ca parte a planului de a face economii și de a finanța electrificarea gamei Volkswagen a anunțat că efectivele mondiale ale mărcii se vor reduce cu 5.000 - 7.000 de oameni până în 2023, planul fiind ca marca să ajungă la economii anuale de 5,9 miliarde euro. Volkswagen trebuie să ia măsuri, fiindcă vrea să-și crească marja de profit și să poată finanța uriașul plan de electrificare a gamei care înseamnă investiții de 44 miliarde euro pentru tot grupul și prevede lansarea a 70 de modele.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version