Industrie Feroviara
Gara Mangalia
Foto: CFR Infrastructura

S-a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar electrificării liniei Constanța - Mangalia

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR SA și Asocierea Baicons SRL - ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei CF Constanța – Mangalia (43 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Trenurile fac în prezent și peste 90 de minute înre cele două orașe. Estimarea este că electrificarea și modernizările vor costa 145 milioane euro.
Tren al CFR Calatori
Foto: Stefania Gal

S-a semnat documentaţia necesară reabilitării liniei de cale ferată dintre Timişoara şi Reşiţa. Pe acolo ar putea circula trenuri cu hidrogen

de Vlad Barza HotNews.ro
Reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene din Timiş şi Caraş-Severin au semnat contractul pentru realizarea documentaţiei în vederea reabilitării liniei de cale ferată între Timişoara şi Reşiţa, cu extensie pe ruta Voiteni - Stamora Moraviţa frontieră. Suma se apropie de 13 milioane de lei. În mod eronat în unele articole de presă a apărut informația cum că se va realiza ”un tren de mare viteză”. Rămâne de văzut dacă se va concretiza ceva. Între Timișoara și Reșița sunt 95 de km și circulă 5 trenuri pe zi, vitezele medii fiind între 39 și 44 km/h.
Tren Pendolino din Cehia
Foto: Kaprik, Dreamstime.com

Cehia vrea să construiască o linie de cale ferată de 27 km care ar urma să coste aproape 1,8 miliarde dolari

de Vlad Barza HotNews.ro
Miercuri, 12 Ian 2022 Economie | Industrie Feroviara
În Cehia se fac noi consultări preliminare pentru a vedea dacă este viabilă o cale ferată foarte scumpă, cu cost per kilometru de peste 60 milioane dolari. Este vorba despre o nouă linie de 27 km care va costa cel puțin 1,76 miliarde dolari, fiindcă va fi în tunel pe mai bine de 90% din distanță. Linia din zona capitalei Praga va îmbunătăți atât legăturile din jurul capitalei, cât și pe cele de lungă distanță, dar va permite și circulația mai multor trenuri de marfă.
Locomotiva
Foto: Stefania Gal

Factura la electricitate estimată pentru CFR este de trei ori mai mare faţă de anul trecut, spune ministrul Transporturilor

de Vlad Barza HotNews.ro
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă că, dacă România nu va găsi rapid soluţii în legătură cu tarifele foarte mari ale energiei şi gazului, va intra „într-un carusel” din care îi va fi greu să iasă, el arătând că numai pentru CFR factura la electricitate estimată pentru anul acesta va fi de peste trei ori mai mare faţă de anul trecut. „Până acum un an şi ceva aveam nişte preţuri decente şi normale la energie şi n-am auzit de vreun distribuitor care să intre în faliment”, spune Grindeanu, citat de News.ro.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

CFR SA a lansat licitația pentru alte două loturi din programul de electrificare și reabilitare a liniei Cluj Napoca - Episcopia Bihor. Valoarea contractelor este de 4,58 miliarde lei

de Vlad Barza HotNews.ro
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Poieni - Aleșd (lotul 3) și Aleșd - Frontieră (lotul 4), aferente obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Tren in peisaj de iarna
Foto: Stefania Gal

CFR Călători anunță oferta ”Trenurile Zăpezii 2022” - Cât costă biletele

de Vlad Barza HotNews.ro
Ca în fiecare an, CFR Călători anunță programul Trenurile Zăpezii care este valabil între 10 ianuarie – 28 februarie 2022. Reducerile sunt de 25% la trenurile IR, de luni până joi, către stațiunile de pe valea Prahovei, către Brașov și către Vatra Dornei. De exemplu, preţul biletului cu această ofertă pe ruta București – Predeal este de 30,6 lei, cu 8,9 lei mai puţin faţă de preţul întreg, pentru ruta Constanţa – Braşov preţul biletului este de 60,45 lei, cu 18,85 lei mai puţin faţă de preţul întreg.
Tren de mare viteza din China
Foto: Yinan Zhang | Dreamstime.com

China a depășit pragul de 40.000 de km de linii de tren de mare viteză

de Vlad Barza HotNews.ro
China a investit anul trecut 117 miliarde dolari în sectorul feroviar, iar rețeaua totală a depășit borna de 150.000 km, dintre care 40.000 sunt linii de mare viteză pe care trenurile pot rula, în funcție de relief și construcția liniilor, cu viteze maxime cuprinse între 250 și 350 km/h. Prima linie de mare viteză din China a fost deschisă în 2008.
Utilaj feroviar
Foto: CFR Infrastructura

S-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate în vederea modernizării a 106 km de cale ferată în zona Vatra Dornei

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR Infrastructură și Asocierea TPF Inginerie SRL – ISPCF – Baicons IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare de 49.3 miloane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei Ilva Mică - Pojorâta (subsecțiunea 2 a tronsonului Apahida - Suceava), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Tren german de mare viteza
Foto: Meinzahn, Dreamstime.com

De ce faimoasele trenuri germane întârzie mai mult ca niciodată

de Vlad Barza HotNews.ro
”Dacă vrei eficiență germană, du-te în Elveția”, spune o glumă, iar cele mai recente date publicate de Deutsche Bahn îi dau dreptate, fiindcă anul trecut un sfert dintre trenurile de lungă distanță au avut întârziere. Sunt mai multe cauze ale creșterii întârzierilor, iar ele țin de criza Covid, de investiții insuficiente și de priorități politice. Chiar și așa, sectorul auto german rămâne unul dintre cele mai grozave din lume.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură a lansat licitația pentru proiectare și execuție în vederea modernizării a două loturi din linia ferată Cluj - Oradea. Valoarea contractelor este de aproape 3 miliarde lei

de Vlad Barza HotNews.ro
CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Cluj - Aghireș (lotul 1) și Aghireș - Poieni (lotul 2), aferente obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihorˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Între Cluj și Oradea cele mai rapide trenuri au viteză medie de 60 km/h și puține sunt porțiunile unde depășesc 80 km/h.
Cu trenul intre Bucuresti si Constanta
Foto: Hotnews

CFR Infrastructură a lansat licitația pentru consultanță la modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița

de Vlad Barza HotNews.ro
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia deschisă, în valoare totală de 4.99 milioane lei fără TVA, pentru Servicii de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Lucrări în Stațiile CF Fetești și Ciulnița”. Deși magistrala 800 a fost modernizată, nu s-au făcut lucrări în aceste două stații unde sunt restricții de viteză și mai este mult de modernizat la linii, la peroane și la aparatele de cale.
Tren Stadler Kiss pentru Serbia
Foto: Mladen Žarkovic

Serbia va avea din primăvara lui 2022 o secțiune pe care trenurile vor rula cu 200 km/h

de Vlad Barza HotNews.ro
Din 15 martie trenurile care vor face legătura între cele mai importante două orașe sârbești, Belgrad și Novi Sad, vor rula pe unele porțiuni cu 200 km/h, după ce se vor fi terminat testele pe secțiunile modernizate de ruși și de chinezi. Serbia și Ungaria au un mare proiect de 3 miliarde dolari pentru modernizarea căii ferate Budapesta - Belgrad, astfel că în 4-5 ani drumul de 350 km să dureze 3 ore și jumătate în loc de opt. În România cele mai rapide trenuri rulează cu 160 km/h între București și Constanța.
Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura

CFR a transmis documentația pentru proiectul de 8 miliarde lei pentru electrificarea și reabilitarea căii ferate Cluj - Oradea - Episcopia Bihor

de Vlad Barza HotNews.ro
​CFR SA a transmis către SEAP documentația de atribuire aferentă proiectării și execuției proiectului de electrificare și reabilitare a liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. Valoarea obiectivului de investiții, conform indicatorilor tehnico-economici este de 7,97 miliarde lei, fără TVA. Între Cluj și Oradea sunt 152 km și cele mai rapide trenuri fac 2 ore și jumătate, iar cele care opresc în toate stațiile fac peste 3 ore și 35 minute.
Trenuri
Foto: Stefania Gal

Un declin greu de imaginat - Cum mergeau trenurile românești în anul de maxim 1996 și cum merg acum

de Vlad Barza HotNews.ro
​În 1995 și 1996 trenurile românești erau pe aproape toate magistralele mai rapide decât acum, unele trenuri Expres și InterCity rulau și 300 km fără oprire și călătoria dintr-o parte în alta a țării dura cu 2-3 zile mai puțin decât în zilele noastre. Acum un sfert de secol erau mult mai multe trenuri internaționale care tranzitau România și erau mai bine de 30 de secții pe care trenurile interne de foarte scurt parcurs circulau. Aceste secții s-au închis de atunci și oamenii pot apela doar la microbuze sau la mașinile personale.
Tren spaniol de mare viteza
Foto: Pedro Calahorra, Dreamstime.com

În Spania au început să circule trenurile de mare viteză între Madrid și regiunea Galicia. 750 km pot fi parcurși în 3 ore și jumătate

de Vlad Barza HotNews.ro
După aproape un deceniu de întârziere, regiunea Galicia din nordul Spaniei este legată direct de Madrid prin trenuri de mare viteză, după ce ultimul segment al liniei a fost finalizat în noiembrie. Trenurile vor face și cu peste o oră mai puțin și s-a solicitat certificarea ca super-garniturile AVE să poată rula cu 330 km/h, astfel că timpii vor scădea și mai mult.
Tren de la Alstom
Foto: Alstom

Suedia a comandat cele mai rapide trenuri din istoria sa, capabile să atingă 250 km/h

de Vlad Barza HotNews.ro
Operatorul național feroviar suedez SJ a confirmat că Alstom va furniza 25 de trenuri electrice foarte rapide care vor începe să circule din 2026, comanda fiind în valoare de 760 milioane dolari. Vor fi cele mai rapide trenuri din Suedia pentru că vor putea rula cu 250 km/h, în timp ce în prezent viteza maximă în țara scandinavă este 200 km/h. Suedia a investit în calea ferată și are porțiuni mari cu viteze medii de 150 km/h.
Tren de la CFR Calatori
Foto: Stefania Gal

Guvernul scoate aproape 150 de milioane de lei din Fondul de rezervă pentru plata unor datorii CFR / Ce alți bani va primi Ministerul condus de Sorin Grindeanu

de Adrian Vasilache HotNews.ro
Miercuri, 22 Dec 2021 Economie | Industrie Feroviara
Guvernul a decis miercuri să scoată din Fondul de rezervă bugetară pentru acest an suma de 115 milioane de lei pentru plata arieratelor pe care Electrificare CFR, filială a CFR SA, le are către bugetul general consolidat al statului, și alte 32,2 milioane de lei pentru achitarea de către CFR a obligațiilor restante către societatea ”Informatica Feroviară”. Vezi în articol ce alți bani sunt scoși din Fondul de Rezervă pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu.
Utilaj feroviar
Foto: Hotnews

De ce sunt ceferiștii atât de supărați - Condițiile de muncă au devenit tot mai grele într-un domeniu neglijat timp de 30 de ani

de Vlad Barza HotNews.ro
Dincolo de aspectele tehnice ale Legii Statutului Personalului Feroviar, ceferiștii care lucrează pe teren sunt foarte supărați de faptul că sunt tot mai grele condițiile de muncă, multe instalații au și peste 50 de ani vechime, media de vârsta a lucrătorilor este tot mai ridicată și prea puțini tineri vor să lucreze în domeniu. Greva de luni a însemnat mii de pasageri care au ajuns cu peste 7 ore întârziere. S-a obținut o creștere de salariu, dar problemele din sistem persistă.
Linia ferata
Foto: CFR Infrastructura

De ce protestează feroviarii

de Vlad Barza HotNews.ro
În această dimineață, angajații societăților feroviare din țară au pornit un protest, cauza principală fiind decizia Guvernului de a proroga până la 1 ianuarie 2023 aplicarea Legii privind Statutul personalului feroviar. Salariile sunt la limita subzistenței, iar pericolul pierderii locurilor de muncă devine din ce în ce mai evident, spun sindicaliștii. După ora 9.30 au început să se vadă și întârzieri în circulația trenurilor, unele și de 60-90 de minute, atât la trenurile CFR Călători, cât și la privați.
Linii de cale ferata
Foto: Hotnews

CFR Infrastructură are un nou director general interimar care va conduce compania în următoarele patru luni

de Vlad Barza HotNews.ro
​Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, vineri 17 decembrie 2021, Ion Simu - Alexandru a preluat conducerea Companiei, fiind desemnat, de Consiliul de Administraţie, în funcția de director general interimar, pentru un mandat de patru luni. Simu îl înlocuiește pe Ioan Pintea care a condus compania din 15 februarie 2020.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by