Industrie Feroviara
De ce trenurile nu ajung într-unul dintre cele mai celebre orașe europene Străzi cu marmură albă alunecoasă, cele mai groase ziduri de apărare, cea mai lată stradă de final de Ev Mediu și una dintre cele mai vechi farmacii europene sunt câteva dintre lucrurile care uimesc în celebrul oraș Dubrovnik din sudul Croației. Partea și mai uimitoare ține de faptul că acum trei decenii, un asediu inutil a făcut ca trei sferturi dintre clădiri să fie lovite de obuze, iar multe străzi erau în ruine. Orașul a fost refăcut și atrage peste un milion de turiști pe an, dar un amănunt mai puțin cunoscut este că trenul nu ajunge aici, deși vorbim de unul dintre cele mai vizitate orașe din sudul Europei. În articol puteți citi despre trenurile din Croația, despre frumosul Dubrovnik și despre lipsa legăturii feroviare.
La uriașa licitație pentru trenuri electrice au fost depuse cel puțin trei oferte Vineri, la expirarea termenului până la care se puteau depune oferte în licitația organizată de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru achiziția a 40 de rame electrice, cel puțin trei firme și-au înaintat propriile propuneri, scrie Club Feroviar. Valoarea estimativă a procedurii este cuprinsă între 1,7 și 4,55 miliarde lei, valoarea superioară fiind valabilă în cazul în care ARF mai cumpără 40 de rame.
​VIDEO Trenurile de noapte - O poveste cu mistere și declin, dar și despre prezentul în care unele trasee revin Trenurile de noapte erau extrem de importante în anii 60' și 70', pe atunci fiind folosite pe scară largă. Din mai multe motive în anii 80' a început declinul lor, iar după 2000 s-a accentuat și mai multe țări europene le-au scos cu totul. În estul Europei sunt multe trenuri de noapte, în centru o țară este campioană la gestionarea lor și mai multe state discută reintroducerea acestor trenuri. În articol puteți citi despre aura de mister a trenurilor de noapte, despre cele mai lungi rute și despre obstacolele ce stau în calea revenirii lor.
Olandezii spun că ar fi viabilă relansarea unor trenuri de noapte care să lege Amsterdam de orașe precum Viena și Milano Un studiu făcut în Olanda arată că ar fi viabilă din punct de vedere economic lansarea unor trenuri de noapte care să lege Amsterdam de orașe situate la peste 1.000 km depărtare. În ultimul deceniu au dispărut multe trenuri de noapte de pe harta Europei, dar mai multe țări discută reintroducerea unor rute.
O companie feroviară britanică a fost amendată cu un milion de lire fiindcă un pasager a murit după ce a scos capul pe geam O companie feroviară din Regatul Unit a fost amendată cu un milion de lire sterline din cauza unui accident care a fost fatal pentru un pasager ce a scos capul pe geamul trenului și s-a lovit de cadrul unui semnal. Trenul Gatwick Express rula cu 100 km/h în acel moment, iar compania a admis că nu a respectat normele de securitate.
Elvețienii dezbat ideea de a atașa vagoane de dormit la trenurile de marfă O asociație elvețiană care militează pentru reintroducerea trenurilor de noapte a venit cu ideea de a atașa vagoane de dormit la marfare. În Elveția nu pare o idee atât de năstrușnică precum în România, unde distanța de 850 km dintre Constanța și Arad este străbătută de trenurile de marfă în 24 de ore, dar nu puține au fost situațiile în care călătoria a durat și trei zile, scrie Club Feroviar.
VIDEO Cum i-a fascinat pe britanici una dintre cele mai noi locomotive cu aburi Tornado este singura locomotivă cu aburi construită în Marea Britanie în ultimii 50 de ani și pusă să ruleze pe liniile principale la viteze de peste 160 km/h. Duminică și luni locomotiva a ajuns în Țara Galilor și mii de oameni au așteptat lângă linii, pe pasarele și în gări pentru a vedea locomotiva și vagoanele retro pe care le tracta.
​VIDEO Cuba și revoluția feroviară - Chinezii au adus primele vagoane noi din ultimii 40 de ani ​Cuba are una dintre rețelele feroviare cu cele mai multe probleme, iar o ”gură de oxigen” a venit acum, odată cu primele vagoane chinezești moderne, cu aer condiționat și spațiu de restaurant. Sunt primele vagoane noi care ajung în Cuba în ultimii 40 de ani și altele vor mai sosi în acest an. Marele pariu este ca statul din America Centrală să găsească fondurile necesare pentru a moderniza până în 2030 liniile care sunt într-o stare deplorabilă.
Încep lucrările de reparație și consolidare la podul Constanța, aflat într-o stare avansată de degradare ​CFR SA informează că luni 15 iulie 2019 încep lucrările de reparații și consolidare la podul de cale ferată situat pe magistrala feroviară București - Constanța, la km 4+327 (Pod Constanța), lucrările desfășurându-se doar în cursul nopții, în intervalul orar 22.00-05.00. Podul Constanța, aflat în Sectorul 1 al Capitalei, la intersecția dintre Calea Griviței și Șoseaua Chitilei, este într-o strare avansată de degradare. Contractul este de 3,49 milioane lei, firma câștigătoare este SC INFRA SYSTEMPROIECT SRL Atribuirea a avut loc prin procedură de negociere directă, după ce la licitația publică lansată nu au fost depuse oferte.
​VIDEO Trenul ”dronă” - Francezii au testat un tren autonom pe care l-au condus de la câțiva kilometri distanță ​Francezii de la SNCF au făcut un experiment cu un așa-numit ”tren dronă” care a fost condus de la câțiva km distanță, tehnologia urmând a fi folosită în câțiva ani pentru manevre mai simple cu trenurile de marfă. Operatorul spune că este un moment de referință pentru trenurile autonome și va testa unul de marfă și unul de pasageri.
Care sunt proiectele feroviare de peste 8 miliarde euro care trebuie făcute cât mai rapid, dar pentru care vom mai aștepta mult Calea ferată românească are nevoie mare de investiții iar subfinanțarea este cronică. Se lucrează și pe Deva - Arad, însă mai durează mult, iar Predeal - Sighișoara este o rută unde reabilitarea se va face greu și costurile sunt mari. În plus, nevoie disperată de reabilitare este între București și Timișoara, dar și între Giurgiu și Capitală. Alte lucrări strict necesare țin de electrificarea unor linii precum Cluj-Oradea și Constanța-Mangalia. Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare spune că ar fi nevoie de peste 8 miliarde euro pentru marile proiecte până în 2023, dar trecutul ne arată că totul va dura mult mai mult. Pentru o parte dintre proiecte nu există suficiente surse de finanțare.
Cum merg trenurile de marfă la noi și cum ne comparăm cu alte țări din regiune Trenurile de marfă au o viteză comercială de numai 15-20 km/h în țară, cu mult sub cele din Ungaria, Polonia sau Cehia, în timp ce cu Austria sau Germania nici nu ne putem compara. Trenurile locale de marfă depășesc abia în mod execepțional 80 km/h și mulți factori le încetinesc, de la controalele lungi din Curtici, până la problemele logistice din portul Constanța. În articol puteți citi despre punctele cu probleme din rețeaua noastră și despre puținele zone rapide, dar și despre țările care au făcut lucrurile cum trebuie.
Sectorul feroviar românesc are nevoie de investiții de peste 12 miliarde euro Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică Strategia feroviară 2019-2023, din care reiese că România are nevoie, în această perioadă, de investiții în valoare de 12,8 miliarde de euro. Banii ar urma să fie folosiți pentru creşterea competitivităţii transportului feroviar pe piaţa internă, dar și pentru integrarea în spaţiul feroviar unic european, scrie Club Feroviar.
​VIDEO Povestea super-locomotivei cu abur care a atins 203 km/h acum peste opt decenii O super-locomotivă albastră este una dintre minunile tehnicii din prima parte a secolului XX fiindcă pe 3 iulie 1938 atingea 203 km/h. Cea mai rapidă locomotivă cu abur a venit într-o perioadă în care trenurile aveau concurență și trebuiau să fie tot mai rapide. Locomotiva Mallard arată spectaculos și recordul de viteză a fost o încercare plină de pericole și controverse.
Căile ferate olandeze vor acorda despăgubiri de zeci de milioane de euro victimelor Holocaustului Compania olandeză a căilor ferate a anunţat miercuri că va acorda mai multe zeci de milioane de euro pentru despăgubirea evreilor deportaţi către taberele de concentrare naziste în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, relatează AFP, potrivit Agerpres.
Spania a inaugurat încă 122 km de linie de mare viteză către unul dintre cele mai frumoase orașe ale țării Granada, unul dintre cele mai vizitate orașe spaniole, a intrat în rețeaua trenurilor de mare viteză după ce marți a fost inaugurată o linie de 122 km către acest oraș. Spania este țara europeană cu cea mai mare rețea de trenuri de mare viteză, peste 3.000 km.
[P] Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român, finalist la Premiile Emerging Europe 2019 Strategia de dezvoltare regională și activitatea din 2018 au adus Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român pe lista finaliştilor la una dintre cele mai reprezentative competiții dedicate campionilor Europei emergente. Câştigătorii vor fi anunțati în cadrul Galei de Premiere organizate la sediul BERD din Londra, pe 28 iunie.
Se modifică cerințele uriașei licitații pentru cumpărarea de trenuri electrice Cu mai puțin de o lună înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor, Autoritatea de Reformă Feroviară a adus modificări importante la cerințele care trebuie îndeplinite de competitori, scrie Club Feroviar. Modificările, survenite pe parcursul procedurii, pot fi oricând prilej pentru firmele participante să conteste licitația. Reamintim că Autoritatea pentru Reformă Feroviară lansa în aprilie cea mai mare licitație din ultimii ani, prin care s-ar putea cumpăra maxim 80 de trenuri, cu cel mult un miliard de euro. Primele trenuri vor ajunge probabil în 2021.
Ce spune despre căile ferate lungul drum de 30 de ore al trenului Timișoara - Mangalia Trenul Timișoara - Mangalia a ajuns la destinație după 30 de ore din cauza inundațiilor din Mehedinți și a ocolului uriaș pe care a trebuit să-l facă pentru a evita zona. În articol puteți vedea care a fost, pe etape, parcursul trenului și viteza medie pe segmente. Întâmplarea arată că este nevoie disperată de reparații, dar și că fenomenele meteo extreme au consecințe dure.
Drumul Feroviar al Mătăsii - Cum au ajuns mii de trenuri de marfă să transporte între China și Europa mașini, piese, laptop-uri, vin sau carne congelată Acum un mileniu negustorii transportau felurite mărfuri în caravanele lor ce mergeau din Orient spre Europa și înapoi. În prezent, unul dintre drumurile moderne ale Mătăsii este un ”drum de fier” străbătut de câteva mii de trenuri de marfă pe an, cele mai lungi având trasee de peste 13.000 km. Mai jos puteți citi cum s-a ajuns aici, ce transportă aceste trenuri și cât de mult s-a redus timpul de parcurs în doar câțiva ani. În plus, puteți afla de ce aceste trenuri sunt controversate și de ce ruta sudică, pe care se află și România, este utilizată foarte puțin.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version