Industrie Feroviara
De ce la gara din Frankfurt s-ar putea construi un tunel de 3,5 miliarde de euro Autoritățile din Frankfurt au lansat un studiu de fezabilitate pentru construirea unui tunel feroviar sub gara din Frankfurt, tunel ce ar scurta timpii de parcurs pentru trenurile de lungă distanță. Prin gara din Frankfurt trec două treimi dintre trenurile ICE de lungă distanță și orașul are printre cele mai rapide legături feroviare cu aeroportul din Europa (10 minute de la gară la aeroport).
CFR va reduce din decembrie durata călătoriei de la București la Suceava la 5 ore și 30 de minute. Obiectivul pe termen mediu; 5 ore CFR SA informează că, după mulți ani în care restricțiile de viteză au prelungit durata călătoriei de la București la Suceava până la 6 ore și jumătate, începând cu noul mers al trenurilor, timpul de circulație dintre București și Suceava (447 km) se va reduce la 5 ore și 30 de minute, pentru trenurile de călători.
Trenul începe timid să înlocuiască avionul între două capitale nord-europene Nu sunt foarte multe locuri unde trenul poate ”învinge” avionul, însă unde sunt multe trenuri și unde sunt și rapide, acest lucru este posibil. În plus, tot mai multe voci spun că zborurile de scurtă durată ar trebui eliminate, dar nu în multe locuri trenurile sunt o alternativă. Operatorul aerian KLM a anunțat că din martie 2020 va scoate unul dintre cele cinci zboruri zilnice dintre Amsterdam și Bruxelles și va rezerva un anumit număr de locuri într-unul dintre trenurile Thalys, scrie Railway Gazette.
De ce este nevoie de mai multe femei mecanic de locomotivă și cum este să conduci un tren Abia la peste 140 de ani după apariția primelor trenuri de pasageri au avut și femeile acces la postul de mecanic de locomotivă și în prezent în majoritatea țărilor, femeile reprezintă sub 2-3% într-o profesie care mult timp le-a fost interzisă. Femeile încep să fie însă prezente, conduc și trenuri de mare viteză și trenuri grele de marfă, sunt încurajate să intre în profesie și activează și în țări în care meseria este riscantă. În articol puteți citi și despre una dintre puținele românce care conduc locomotive.
Ungaria a lansat licitația pentru electrificarea a 55 km de cale ferată la granița cu România Ungaria a lansat licitația pentru electrificarea și reabilitarea a 55 km ai liniei de cale ferată ce leagă Oradea de Budapesta. Dintre cele cinci linii transfrontaliere dintre cele două țări, doar una este electrificată. Ungaria a modernizat mult rețeaua feroviară în ultimii ani, fiind porțiuni importante cu viteze de peste 100 km/h. Pe de altă parte, la noi, electrificarea liniei Cluj - Oradea este în discuții de ani buni, dar va mai dura.
​FOTOGALERIE Cum arată metroul din Kiev, unul dintre cele mai frumoase din Europa Kiev, capitala Ucrainei, are 2,6 milioane de locuitori și metroul, cu cele trei magistrale, este esențial într-un oraș cu un râu uriaș ce-l ”taie” în două și cu străzi în pantă. Chiar dacă cele mai frumoase stații nu se compară cu cele din Moscova, câteva sunt foarte elegante și au fost greu de construit din cauza geologiei complicate. Unele au candelabre superbe, altele au picturi, altele vin cu combinații inedite de culori. Metroul din Kiev are și porțiuni pe unde rulează la suprafață.
Trenul este mai bun ca avionul pentru călătorii de până la șase ore, spune șeful companiei feroviare naționale austriece Este mai bine să iei trenul în loc să iei avionul, pentru călătorii de până la șase ore, este de părere Andreas Matthä, șeful companiei naționale feroviare OBB. Pentru Austria acest lucru chiar este adevărat: trenurile ating și 230 km/h, sunt porțiuni lungi cu viteze de peste 150 km/h, gările mari sunt modernizate și au fost cumpărate locomotive și vagoane noi.
Ungaria va primi locomotive hibrid pe care le va utiliza în serviciile de transport de marfă Ungaria va transforma treptat întregul sistem de transport feroviar într-un sistem ecologic, iar în acest sector trebuie implementate tehnologiile moderne care ajută la economisirea energiei, precum şi cele ecologice, scrie Magyar Nemzet, citat de Rador.
București - Suceava, în 5 ore cu trenul - promisiunea șeful CFR Infrastructură Călătoria cu trenul București- Suceava va dura cinci ore începând cu noul mers al trenurilor, a promis directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia, citat de Club Feroviar. Scurtarea semnificativă a duratei călătoriei se va datora finalizării unor lucrări la infrastructură. În prezent cel mai rapid tren face 6 ore și 20 de minute pe cei 447 km, dar apar uneori întârzieri din cauza lucrărilor din zona Ploiești - Buzău.
De ce China a dezmembrat prima sa linie de cale ferată la nici doi ani după construcție În prezent China are peste 130.000 km de cale ferată și pare incredibil că cea mai populată țară din lume nu avea nici măcar un kilometru de ”drum de fier” când alte țări mult mai mici aveau mii de kilometri. Povestea primei linii de cale ferată din China este plină de superstiții, de certuri, de interese economice și de surprize. China de atunci era cu totul diferită față de cea de acum și startul târziu luat este greu de înțeles dacă îl privim în funcție de cum este China în prezent.
Unde sunt cele 60 de șantiere deschise de CFR Infrastructură pentru a reduce numărul restricțiilor de viteză După cum se știe trenurile românești sunt lente din cauza celor câteva sute de restricții de viteză din rețeaua feroviară, iar CFR Infrastructură a publicat acum lista celor 60 de șantiere feroviare care sunt operaționale pentru lucrări de ridicare a restricțiilor de viteză. Pentru activitatea de întreținere și reparații curente la infrastructura feroviară s-au alocat în 2019 un total de 196 milioane lei de la bugetul de stat și 162,6 milioane lei din surse proprii ale companiei.
Gara din Brașov va fi modernizată cu 40 de milioane de euro odată cu reabilitarea liniei până la Sighișoara Gara din Brașov urmează să fie modernizată pentru circa 40 de milioane de euro, lucrările fiind prinse în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Pentru a semna contractul, Cuc spune că așteaptă decizia instanței asupra contestațiilor depuse la licitație.
De ce vara aceasta a fost una dintre cele mai groaznice pentru călătoria cu trenul Vara și mai ales în zilele de week-end se văd și mai tare problemele din sistemul feroviar românesc: călătoria fără loc în vagoane etajate pe distanțe mari, imposibilitatea de a găsi bilete pe unele rute și aerul condiționat care, fie lipsește, fie nu face față. În plus, pe multe rute microbuzele sunt rare și scumpe, iar blocajele de pe cele mai aglomerate șosele fac ca alternativele la tren să fie prea puține. În articol puteți citi de ce în România este atât de neplăcut să călătorești cu trenul.
Trenul Gara de Nord - Aeroport. Încep lucrările, s-au anunțat și primele restricții de circulație Luni încep oficial lucrările la trenul dintre Gara de Nord și Aeroport. Compania Aeroporturi București a anunțat primele restricții de circulație și sfătuiește oamenii să meargă mai ales cu autobuzele la aerogară. Costurile totale ale legăturii sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conține și un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, până la Euro, dar pare greu de crezut că acest lucru se va întâmpla.
​VIDEO Orient Express a traversat din nou România, de data aceasta în drumul către vest Trenul Orient Express a încheiat luni dimineața a doua traversare a țării, de data asta în drumul său către Veneția. Trenul a intrat sâmbătă în țară, iar duminică la 12.30 a plecat din București, cu o oprire turistică de trei ore la Sinaia. Venice Simplon Orient Express a ieșit din România la 8.47, pe la Curtici, cu o întârziere de o oră față de graficul de mers, din cauza lucrărilor de pe Coridorul IV.
​VIDEO De ce Australia nu are trenuri de mare viteză - 35 de ani de discuții - Idei, refuzuri și soluții Australia este a șasea cea mai mare țară din lume ca suprafață, dar nu are nici măcar un kilometru de linie ferată de mare viteză, deși s-a discutat încă de acum 35 de ani. Cam o dată la 10 ani a revenit tema, s-au realizat și studii și s-au făcut și calcule. Cei mai radicali au spus că este absolut aberant să se construiască linii pentru ”TGV” în Australia, în timp ce susținătorii spun că măcar trenuri care să ruleze constant cu peste 130 km/h tot ar trebui să existe. În articol puteți citi despre motivele pentru care uriașa țară nu are astfel de trenuri, dar și despre ideea despre cum trenurile ar putea motiva sute de mii de oameni să-și schimbe domiciliul.Citește și: ​VIDEO, FOTO De ce nu au americanii trenuri de mare viteză - Explicația unui paradox al infrastructurii
​VIDEO România și contrastele cu Orient Express - Țara unde trenurile n-au parte de progres Orient Express, probabil cel mai cunoscut dintre trenuri, a ajuns luni la București și pleacă în această dimineață către Bulgaria. O călătorie de la Paris la Istanbul este echivalentul câtorva zeci de salarii medii din România, dar un astfel de tren contrastează uriaș cu tot ce se întâmplă la noi cu trenurile, șinele și gările. În timp ce Orient Express staționa la linia 10, pe tabela gării zece dintre cele 12 trenuri afișate erau cu întârziere, trenul București - Budapesta avea doar patru vagoane și prin țară trasee de sute de kilometri erau străbătute de incomodele vagoane etajate.
Trenul Orient Express a intrat dumincă seara în România, în drumul său către Istanbul Așa cum notează și România Feroviară pe Facebook, trenul de lux Venice Simplon Orient Express, a intrat duminică seara în România și va ajunge la ora 16.30 la București, iar marți dimineața va pleca și va trece Dunărea în Bulgaria. În momentul publicării acestui articol trenul este între Sighișoara și Brașov unde media de viteză este de 50 km/h.
Complicata poveste a unui tunel de 100 de km - Geopolitică, rivalitate, îngrijorări dar și foarte mult curaj Cel mai scump tunel pe care europenii vor să-l construiască ar putea avea 103 km și ar putea costa peste 20 miliarde euro. Se discută despre el încă de acum 25 de ani și acum un și jumătate părea sigur că se va construi, dar îndoielile s-au acumulat și părțile vor clarificări. Dacă orașele Helsinki și Tallinn vor ajunge să fie legate de un tunel feroviar, trenurile ar putea rula cu 250 km/h prin el și o călătorie ar costa 50 de euro la început. În articol puteți citi despre cât de greu este ca părțile să se înțeleagă pentru a construi una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură din Europa.
Gara dezbinării - Arestarea unui cetățean din Hong Kong scoate din nou la lumină controversata împărțire cu China a stației pentru trenurile de mare viteză Din septembrie 2018 trenurile chineze de mare viteză ajung la uriașa gară din Hong Kong, dar sunt probleme fiindcă într-o parte din super-gară se aplică legea mai dură de pe continent și mulți spun că este o încălcare a suveranității teritoriului Hong Kong care are statut special. De aproape trei luni sunt proteste pro-democrație în teritoriul unde China vrea să-și crească influența, iar arestarea unui angajat al consulatului britanic din Hong Kong exact în partea de gară controlată de chinezi a pus ”gaz pe foc”, scrie CNN.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...


Această secțiune se actualizează momentan. Vă rugăm să reveniți peste 1 minut.


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version