Industrie Feroviara
Regio Călători a fost pe 4 martie ținta unui atac cibernetic care a vizat bazele de date Operatorul feroviar privat Regio Călători și-a anunțat luni clienții că pe 4 martie (acum șase zile) a fost ținta unui atac cibernetic ce a afectat baza cu datele clienților (adrese de e-mail, parole de acces, CNP și telefon mobil. Cei de la Regio își roagă clienții să schimbe parolele, dar acest lucru nu este posibil nici la peste 12 ore după e-mail-ul trimis.
Transsiberianul - Cum a fost construită calea ferată de 9.200 km și ce spune ea despre ruși și despre țara lor A fost probabil cea mai mare lucrare de infrastructură începută în secolul 19 și obstacolele au fost redutabile, fie că este vorba de marile râuri ale Rusiei, de malurile pietroase ale lacului Baikal sau de permafrostul Siberiei. Până și oameni din Italia au lucrat în estul îndepărtat pentru o cale ferată care a contribuit la intrarea Rusiei într-un război pe care l-a pierdut, spre uimirea multora. În articol puteți citi și despre cum este calea ferată Moscova - Vladivostok în prezent, cât costă biletele și ce ne spune acest uriaș traseu despre ruși și despre felul lor de a gândi.
S-a lansat licitația pentru calea ferată către viitorul aeroport de la Brașov care ar trebui să fie funcțional din 2021 CFR a publicat pe portalul SEAP anunțul de licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea construirii legăturii feroviare către viitorul aeroport Internațional de la Ghimbav. Se dorește legarea gării Brașov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei și construirea unei legături cu linia Feldioara - Bod. Lucrările la aeroportul Brașov au început de câțiva ani, dar au fost o serie de amânări, însă autoritățile locale promit că în 2021 va fi funcțional și spun că au început discuțiile cu tour-operatorii.
CFR a semnat contractul de 3 miliarde lei pentru modernizarea a două secțiuni de pe tronsonul Brașov - Sighișoara Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea RailWorks au semnat contractul, în valoare de 2,97 miliarde lei, fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, aflate pe tronsonul Braşov - Sighişoara. Semnarea vine după mai mulți ani de dispute și contestații. Linia Brașov - Sighișoara are mare nevoie de modernizare, vitezele medii fiind de sub 50 km/h.
CFR Călători spune că numărul de vagoane a crescut cu 31 luna trecută. Compania promite că va adăuga peste 120 de vagoane în lunile următoare Numărul de vagoane pe care le utilizează CFR Călători a ajuns la 881 în prezent, fiind cu 31 mai multe decât la final de ianuarie, când la conducerea companiei a venit Dan Costescu. Compania promite că va afișa lunar numărul de vagoane aflate în uz. Câteva lucruri s-au schimbat în bine de când la conducerea companiei a venit Dan Costescu, cele mai vizibile fiind suplimentările cu vagoane, în week-end. Rămâne de văzut dacă lucrurile vor continua spre bine: un bilanț va putea fi făcut peste câteva luni.
Comisia Europeană propune ca anul 2021 să fie Anul european al căilor ferate Comisia Europeană a propus miercuri ca anul 2021 să fie Anul european al căilor ferate, pentru a sprijini realizarea obiectivelor ”Pactului ecologic european în domeniul transporturilor”. În 2021, o serie de evenimente, campanii și inițiative vor promova transportul feroviar ca mod de transport durabil, inovator și sigur.
Austria va testa trenuri pe hidrogen Compania austriacă feroviară OBB va testa două rame multiple pe hidrogen, fiind semnat în acest scop un contract cu Alstom. Trenurile pe hidrogen au mai fost testate și în Olanda, dar mai ales în Germania unde vor fi utilizate flote mai mari și vor înlocui trenuri diesel.
​​FOTO Cum se face accesul auto către Aeroportul Otopeni după ce o intrare din DN1 a fost închisă pentru lucrările la trenul spre Gara de Nord De marți 3 martie accesul auto din DN1 spre Aeroportul Otopeni, din direcția București, a fost blocat timp de o lună pentru a se efectua lucrările la pasajul căii ferate spre Gara de Nord. Compania de Drumuri pune la dispoziție o schiță care arată modul de desfășurare a traficului pe drumurile de acces către aeroport și cum pot șoferii care vin din Capitală să ajungă la terminale.
Canada și blocada - De ce transportul feroviar din a doua cea mai întinsă țară a lumii a fost paralizat aproape trei săptămâni Canada are a cincea cea mai întinsă rețea feroviară a lumii și în aproape toată luna februarie transportul de marfă și de călători a fost paralizat pe o bună parte din rețea din cauza protestelor împotriva unui proiect energetic. Lucrurile nu s-au rezolvat încă, iar companiile feroviare au trimis oameni în șomaj. În articol puteți citi despre legătura dintre căi ferate și resurse, despre un moment esențial din istoria Canadei și despre un prezent complicat în care echilibrul este greu de menținut.
CFR Infrastructură a lansat două licitații pentru servicii feroviare, în valoare de 55 milioane lei ​Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat în SICAP două licitaţii cu o valoare financiară estimativă de 55 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar implementării măsurilor de funcționare a sistemului ERTMS și extinderea sistemului GSM-R pe secțiunea de cale ferată Predeal-București-Constanța și servicii de Consultanță lucrări de construcţii și instalaţii pe secțiunea Brașov-Sighișoara.
Indonezia: Criza coronavirusului blochează lucrările la prima linie feroviară de mare viteză Criza sanitară a coronavirusului se simte și în Indonezia unde au început să apară blocaje la șantierul primei linii feroviare de mare viteză din țara cu peste 200 de milioane de oameni. Peste 2.000 de chinezi lucrează pe șantier, jumătate dintre componente vin din China și mulți dintre șefi sunt chinezi, astfel că situația din prezent va afecta termenul când calea ferată va fi gata. Problemele din China afectează multe dintre proiectele desfășurate de China în Asia, fiindcă lanțul de furnizori este în multe cazuri fisurat.
Noul director CFR Călători speră să obțină 250 milioane lei pentru un program de investiții numit ”CFR renaște”. Ce s-ar putea schimba la una dintre cele mai criticate companii din țară Compania CFR Călători are nevoie de 250 de milioane de lei pentru proiectul său de investiţii "CFR renaşte", bani care vor ajuta la creşterea parcului rulant cu 100 de vehicule, aici intrând atât locomotive, cât şi automotoare şi vagoane, a declarat, joi, directorul general al companiei, Dan Costescu, citat de Agerpres. Costescu este director de la final de ianuarie, iar de atunci unele lucruri s-au schimbat în bine, cel mai vizibil fiind faptul că în week-end sunt suplimentate cu vagoane trenurile pe cele mai populare rute. Costescu spune că la compania feroviară se vede o schimbare pozitivă de atitudine față de călători și promite că lucrurile vor merge tot spre bine. Cert este că marele test începe în iunie, când vor intra în circulație trenurile sezoniere spre litoral.
SUA ar putea avea prima linie de tren de mare viteză, în statul Texas. Spaniolii de la Renfe au anunțat un contract de 6 miliarde dolari Compania de stat Renfe din Spania a anunțat că a semnat un contract cu statul american Texas pentru a dezvolta o linie ferată de mare viteză, prima de acest fel din SUA. Linia va avea 386 km și ar trebui să fie gata în 2026, trenurile urmând să facă 90 de minute. Despre trenuri de mare viteză se vorbește în SUA de cel puțin 40 de ani, dar nu s-au construit din mai multe motive: costurile mari, distanțele uriașe, popularitatea mașinilor.
Daimler cere conexiuni feroviare către fabrica din Sebeș. În anii trecuți Dacia și Ford au implorat autoritățile să modernizeze calea ferată, dar fără succes Martin Schulz, șef al Mercedes-Benz România spune că Daimler are nevoie de infrastructură feroviară pentru uzina din Sebeş, fiindcă transmisiile produse acolo vor fi transportate pe tren iar compo­nentele necesare vor fi livrate tot cu trenul, scrie ZIarul Financiar. Sebeș este la 230 km de Curtici dar, din cauza lucrărilor de pe Coridorul IV, care nu se mai termină, trenurile de persoane fac 5 ore, iar cele de marfă, mult mai mult.
Thailanda și controversatul tren de viteză ce ar trebui să facă legătura între trei aeroporturi - Speranțe mari, transparență redusă Thailanda are o rețea feroviară dezvoltată în comparație cu vecinii săi, dar multe zone au nevoie de modernizare și nu puține vagoane au peste 50 de ani vechime. În acest context, proiectul de peste 7 miliarde dolari pentru a construi 220 km de cale ferată de mare viteză a avut mulți contestatari. În articol puteți citi ce spun cei nemulțumiți, cum circulă trenurile thailandeze în prezent și ce ar putea schimba trenul de mare viteză, dacă va fi gata în câțiva ani.
Euronews, despre cele mai proaste trenuri din Europa: România și Bulgaria se află pe ultimele locuri Există un sector din Europa în care pe brazda, acum decolorată, a fostei Cortine de Fier, este săpat un semn adânc între cele două emisfere ale Vechiului Continent: calea ferată. În unele țări, panoul cu orarul trenurilor este un adevărat lux. În țări precum Bulgaria sau România, circulă zilnic trenuri de mâna a doua sau a treia, aruncate la începutul anilor 2000 de căile ferate franceze, engleze, germane sau daneze.
ANPC a ”descoperit” ceea ce călătorii cu trenul știu de mult timp - Gările sunt murdare, în WC-uri miroase groaznic, peroanele sunt uneori în beznă ANPC a anunțat că timp de două zile a făcut controale în gări și a ”descoperit”condiții oribile în gări, scaunele fiind rupte, toaletele având miros pestilențial și alimentele erau vechi sau greșit etichetate. Au fost verificate aproape 400 de firme care au activități comerciale în gări sau în apropierea acestora, iar la trei sferturi dintre agenții economici au fost găsite probleme. Dincolo de ”revelațiile” ANPC trebuie spus că și călătorii sunt de vină, nu puține fiind cazurile în care scaunele sunt vandalizate la câteva zile după ce sunt puse pe peron. UPDATE În articol puteți vedea punctele de vedere ale CFR SA și CFR Călători.
Alstom confirmă că este în discuții pentru a cumpăra unitatea producătoare de trenuri a Bombardier Alstom confirmă că este în discuții pentru a cumpăra divizia producătoare de trenuri a companiei canadiene Bombardier Transport. Presa a scris că unitatea celor de la Bombardier este evaluată la 7 miliarde dolari. Dacă business-ul se va concretiza, Alstom va putea concura mai eficient cu chinezii de la CRRC Corp Ltd, mai ales după ce planurile francezilor de a fuziona cu Siemens au fost blocate anul trecut de autoritățile europene de reglementare. Bombardier Transport are 40.600 de angajați în 27 de țări.
Cum a construit China linia ferată către Tibet - Greutăți, controverse și minuni ale ingineriei la trenurile ce urcă spre ”acoperișul lumii” China a construit în doar câțiva ani calea ferată către capitala tibetană Lhasa și a dovedit încă o dată că are forță de muncă aproape nelimitată și că poate găsi soluții tehnice și pentru terenul înghețat de la peste 5.000 de metri altitudine. Mulți spun că a fost cea mai complicată cale ferată construită vreodată, iar chinezii spun că a contribuit mult la dezvoltarea regiunii. Alții atrag însă atenția că această cale ferată ajută Beijingul să-și întărească dominația asupra Tibetului și să schimbe cu totul echilibrul demografic din provincia cunoscută ca ”acoperișul lumii”.
S-a reluat licitația pentru reconstrucția podului feroviar de la Grădiștea pe unde trenurile nu mai circulă de aproape 15 ani CFR a publicat pe portalul SICAP un nou anunț de participare pentru modernizarea liniei de cale ferară București - Giurgiu, cel mai important obiectiv fiind podul de la Grădiștea, prăbușit în 2005. Valoarea estimată a contractul este 458 milioane lei. Durata contractului este 91 luni, dintre care șase luni proiectare și 24 luni execuție lucrări. Podul feroviar de peste Argeș, de lângă localitatea Grădiștea, s-a prăbușit din cauza unor inundații în 2005 și de atunci drumul dintre București și Giurgiu necesită un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by