Industrie Feroviara
Cele mai grave dezastre feroviare din istorie - De la tsunami și războaie, până la neglijență și inconștiență ​Acum aproape 180 de ani mureau câteva zeci de oameni lângă Paris, în ceea ce istoria avea să rețină ca fiind prima mare catastrofă feroviară. De atunci au fost mii de accidente grave, iar cele mai dure au făcut multe sute de morți. Au fost cazuri în care pasagerii au ars de vii, altele în care forțele naturii au fost răspunzătoare, dar și unele accidente în care eroarea umană a fost principala cauză. Multe dintre cele mai grave accidente au avut loc pe timp de război când normele de siguranță nu mai pot fi respectate în totalitate și când trenurile sunt mult mai pline și mai grele decât pe timp de pace.
Ar putea începe lucrările la prima linie de tren de mare viteză din SUA, dar nimic nu este sigur când este vorba de super-trenuri rapide în America de Nord De mulți ani se vorbește despre construirea primei linii ferate de mare viteză din SUA, idei au fost multe, la fel și proiecte puse pe hârtie, dar fapte deloc, din mai multe motive. Acum se pare că lucrurile sunt mai aproape de concretizare, iar un oficial a declarat că ar putea începe în următoarele săptămâni lucrările la linia de mare viteză ce va lega Las Vegas de un oraș din California.
Alstom spune că a fost contactată din România pe tema testării unor trenuri cu hidrogen Un oficial Alstom Europa a confirmat la o conferință de presă online, răspunzând la o întrebare adresată de HotNews.ro, că s-au purtat discuții între companie și autoritățile române pentru testarea unor trenuri cu hidrogen. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara pe 23 martie că România vrea să testeze trenurile cu hidrogen, fiind vorba de o tehnologie nouă și promițătoare.
Numărul de angajați CFR Marfă se va reduce cu 1.400, vor scădea cu 30% cheltuielile cu salariile - proiect Ministerul Transporturilor a publicat proiectul privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al CFR Marfă, companie de stat care se află într-un mare impas. Proiectul prevede scăderea cu aproape 30% a numărului de salariați, dar și scăderea cu o pondere apropiată a cheltuielilor de natură salarială programate pentru acest an. CFR Marfă are aproximativ 4.700 de angajați și are pierdere contabilă din anii precedenți de 2,7 miliarde lei.
CFR a emis ordinul de reconstrucție a podului feroviar de la Budila, de pe linia Brașov - Întorsura Buzăului Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov (SRCF Brașov) a emis joi Ordinul de începere a lucrărilor pentru reconstrucția podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318 și de amenajare a albiei râului Târlung. Podul s-a prăbușit în 2018 și de atunci trenurile nu mai circulă.
CFR Călători are un nou director general Din data de 20 aprilie, conducerea companiei CFR Călători va fi preluată de Ovidiu Vizante, care are experiență în logistică și operațiuni feroviare, anunță Ministerul Transporturilor. Din februarie 2020 la conducerea CFR Călători a fost Dan Costescu. Ministerul Transporturilor spune că este nevoie de un nou început pentru companie și de o revitalizare a imaginii acesteia. Dan Costescu a pus un mesaj pe Facebook unde spune că a decis să facă o schimbare și să se despartă de CFR Călători.
Cehia își propune să investească anual 700 milioane dolari în construcția de linii de mare viteză între 2025 și 2050 Cehia și-a creionat planul de construcție a liniilor de mare viteză pentru perioada 2025 - 2050 și totalul investițiilor pentru această perioadă ar trebui să depășească 15 miliarde dolari. Primele trenuri de mare viteză ar trebui să circule în 2028 și cele mai rapide ar putea atinge 320 km/h. La Praga va fi construită o gară nouă pentru trenuri de mare viteză și vor fi modernizate și liniile trenurilor regio-urbane din zona capitalei, pentru viteze de 120 km/h, scrie publicația International Railway Journal.
CFR Marfă ar putea disponibiliza o treime dintre angajați Se anunță concedieri la CFR Marfă. Societatea ar urma să disponibilizeze 1.400 – 1.500 de angajați, mai exact o treime din numărul total al acestora. Anul trecut alți 1.300 de angajați au părăsit operatorul național de marfă, scrie Club Feroviar. CFR Marfă este în declin de mai bine de 20 de ani, la toate capitolele. Compania de stat avea 32.000 de angajați în 1998, 17.000 de angajați în 2009, a ajuns la sub 9.000 în 2013 și are mai puțin de 5.000 de oameni în prezent.
CFR Călători le răspunde celor de la Pro Infrastructura, pe tema vagoanelor de dormit și cușetă ce vor fi puse pe trenurile de zi: Vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte Asociația Pro Infrastructura a criticat în termeni duri anunțul recent al CFR Călători care a spus că va introduce pe două perechi de trenuri de zi un vagon cușetă și unul de dormit. Asociația scria că ”Incompetența și absurdul la CFR Călători atinge noi limite”. Compania feroviară de stat a venit cu o precizare în care spune că vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte, fiindcă în extrasezon compania dispune de un excedent de astfel de vagoane. CFR mai spune că va fi un plus de confort, fiindcă aceste cușete pot fi transformate atât în scaun cât și în pat, în funcție de preferința călătorului.
Linia de tren către viitorul Terminal 2 al Aeroportului Otopeni ar presupune un racord de 6 km și un tunel de 4 km. Nu va exista legătură între cele două gări de la aeroport - proiect Dacă va fi să existe o legătură feroviară între Gara de Nord și viitorul Terminal 2 de la aeroportul Otopeni, aceasta va avea 21,3 km lungime și vor trebui construite un tunel de 4,3 km, un racord de 6,7 km și alte lucrări mai complicate decât la legătura către T1 inaugurată la final de 2020. Din păcate cele două gări de la aeroport vor fi separate și trenurile nu vor putea trece prin ambele, cum se întâmplă în aeroporturile europene mari. Reamintim că aeroportul Internațional "Henri Coandă" se va extinde cu un nou terminal de pasageri și o zonă cargo - un proiect de peste 1 miliard de euro.
De ce China vrea să pună frână construcției de linii de tren de mare viteză ​China a construit în 15 ani peste 38.000 km de căi ferate de mare viteză și vrea să ajungă la 70.000 km în 2035, dar ar fi posibil ca ținta să nu fie atinsă. Mai mulți oficiali spun că liniile de mare viteză pierd extrem de mulți bani și, deși nu sunt planuri de a îngheța proiecte la care s-a început lucrul, s-ar putea să fie anulate viitoare proiecte care riscă să genereze pierderi mari.
CFR Călători va pune vagoane de dormit și cușetă și la trenuri de lungă distanță care circulă ziua Compania CFR Călători introduce de săptămâna aceasta vagoane de dormit și în trenurile care circulă în timpul zilei, a spus directorul companiei, Dan Costescu, citat de Radio România Actualități. El spune că mulți oameni doresc să se odihnească şi pe durata călătoriei sau vor să-și rezerve o cabină în care să fie singuri. CFR Călători a dat un comunicat în acest sens, spunând că primele vagoane vor circula din 8 aprilie pe două trenuri de lung parcurs: Iași - Timișoara și Baia Mare - București.
S-ar putea circula mai repede cu trenul pe 106 km din zona Vatra Dornei CFR SA a lansat licitaţia deschisă pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesar modernizării liniei de cale ferată Ilva Mică - Pojorâta, 106 km. Valoarea estimată a contractului este de 73 milioane lei, iar durata este de 23 de luni. Trenurile circulă în prezent cu viteze medii cuprinse între 36 și 46 km/h. Pe cei 106 km există o mică porțiune unde trenurile pot depăși 75 km/h, dar în mai multe zone viteza este limitată la 60 km/h. Porțiunea este parte a liniei principale 502 Ilva Mică - Suceava.
Care au fost cele mai grave accidente feroviare din ultimii ani și câteva cauze șocante În Taiwan s-a petrecut vineri unul dintre cele mai grave accidente de tren din acest an și numărul decedaților este mai mare de 48. Interesant este că în general accidentele de tren cu număr mare de morți s-au petrecut în țări care nu au investit prea mult în rețeaua feroviară, în timp ce Taiwanul are chiar și trenuri ce rulează cu 300 km/h. Când este vorba de cele mai grave accidente din ultimul deceniu, ele s-au întâmplat în țări precum India, Pakistan, Camerun sau Congo, dar pe listă sunt și țări precum Spania sau Argentina. Printre cauze se numără: oameni care găteau în tren sau care stăteau pe șine să se uite la artificii.
CFR SA anunță investiții de 26 milioane lei pentru creșterea vitezei pe 20 de km dintre Buzău și Făurei Între Buzău și Făurei sunt 40 km și cele mai rapide trenuri fac 38 de minute, cu 10-11 minute mai mult decât în anii 80. CFR SA a anunțat că a lansat licitația pentru modernizarea a 20 km, jumătate din distanța dintre cele două orașe. În prezent trenurile pot rula cu maxim 80 km/h, iar după modernizări ar trebui să se ajungă la 120 km/h. Între Cilibia și Făurei trenurile Regio fac între 24 și 34 de minute. În anii 80 cele mai iuți Personale făceau 19 minute.
Pentru 3 minute mai puțin - Trenurile japoneze vor rula cu 210 km/h prin cel mai lung tunel submarin din lume Pentru câteva zile, într-una dintre cele mai aglomerate săptămâni din an, trenurile japoneze Shinkansen vor rula cu 210 km/h prin tunelul Seikan care este cel mai lung tunel submarin din lume, cu ai săi 53 km. Trenurile rulează în mod normal cu maxim 160 km/h prin acel tunel, dar crescând viteza va scădea cu doar 3 minute parcursul pe 820 km.
La toamnă va circula un ”expres transeuropean” care va trece prin 40 de orașe și va opri și la București, spune comisarul european Adina Vălean Anul acesta a fost desemnat de UE ca fiind ”anul căilor ferate”, iar la toamnă va circula un tren simbolic ce va opri în aproape 40 de orașe, inclusiv la București, a spus comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Ea spune că trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată.
De ce trenurile românești de marfă merg atât de încet Trenurile de marfă au în România o viteză medie de 16-17 km/h și asta se întâmplă mai ales fiindcă infrastructura a fost neglijată atât de grav, încât sectoare de sute de kilometri au nevoie urgentă de reabilitare. Trenurile au ajuns să facă mult mai puțin din Germania până la Curtici, decât de la Curtici la Constanța. O problemă ține și de faptul că uneori viteza mărfii transportate ajunge spre Curtici să fie de sub 6 km/h, iar între Arad și Curtici modernizările din ultimii ani au dus și la eliminarea a aproape jumătate dintre liniile pe care puteau staționa trenurile.
De ce China construiește o cale ferată de 50 miliarde dolari către Tibet China construiește anual peste 3.000 km de linii de trenuri de mare viteză, dar îi va lua zece ani să construiască 1.000 de km de cale ferată către Tibet, ca parte a unui proiect de 50 miliarde de dolari. Se spune că această cale ferată va fi cea mai dificilă ce a fost construită vreodată, mai ales că va fi electrificată, va conține șase tuneluri de peste 30 km și va ajunge la 4.500 m altitudine. În articol puteți citi despre această a doua cale ferată către Tibet, dar și despre motivele pentru care China o construiește, unele dintre ele deloc pașnice.
Pro Infrastructură: În timp ce alții trimit rachete în spațiu, CFR SA și Alstom se chinuie de 7 ani să configureze sistemele feroviare de centralizare și telecomunicații ”În timp ce alții trimit rachete în spațiu, de vreo 7 ani, CFR Infrastructura împreună cu Alstom se chinuie să configureze sistemele de centralizare și telecomunicații pentru schimbarea macazurilor și semnalelor (evitarea coliziunilor între trenuri) necesare circulației pe cei 40 km de la Curtici până la Arad (Ghioroc)”, scrie într-o postare pe Facebook Asociația Pro Infrastructură. Postarea merită semnalată fiindcă pe porțiuni mari de pe Coridorul IV s-au terminat de ani buni lucrările la linii, însă trenurile circulă tot cu medii de 60-70 km/h. Pe alte porțiuni sunt încă șantiere și vitezele sunt mai mici de 50 km/h.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by