Industrie Feroviara
Guvernul scoate aproape 150 de milioane de lei din Fondul de rezervă pentru plata unor datorii CFR / Ce alți bani va primi Ministerul condus de Sorin Grindeanu Guvernul a decis miercuri să scoată din Fondul de rezervă bugetară pentru acest an suma de 115 milioane de lei pentru plata arieratelor pe care Electrificare CFR, filială a CFR SA, le are către bugetul general consolidat al statului, și alte 32,2 milioane de lei pentru achitarea de către CFR a obligațiilor restante către societatea ”Informatica Feroviară”. Vezi în articol ce alți bani sunt scoși din Fondul de Rezervă pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu.
De ce sunt ceferiștii atât de supărați - Condițiile de muncă au devenit tot mai grele într-un domeniu neglijat timp de 30 de ani Dincolo de aspectele tehnice ale Legii Statutului Personalului Feroviar, ceferiștii care lucrează pe teren sunt foarte supărați de faptul că sunt tot mai grele condițiile de muncă, multe instalații au și peste 50 de ani vechime, media de vârsta a lucrătorilor este tot mai ridicată și prea puțini tineri vor să lucreze în domeniu. Greva de luni a însemnat mii de pasageri care au ajuns cu peste 7 ore întârziere. S-a obținut o creștere de salariu, dar problemele din sistem persistă.
De ce protestează feroviarii În această dimineață, angajații societăților feroviare din țară au pornit un protest, cauza principală fiind decizia Guvernului de a proroga până la 1 ianuarie 2023 aplicarea Legii privind Statutul personalului feroviar. Salariile sunt la limita subzistenței, iar pericolul pierderii locurilor de muncă devine din ce în ce mai evident, spun sindicaliștii. După ora 9.30 au început să se vadă și întârzieri în circulația trenurilor, unele și de 60-90 de minute, atât la trenurile CFR Călători, cât și la privați.
CFR Infrastructură are un nou director general interimar care va conduce compania în următoarele patru luni ​Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, vineri 17 decembrie 2021, Ion Simu - Alexandru a preluat conducerea Companiei, fiind desemnat, de Consiliul de Administraţie, în funcția de director general interimar, pentru un mandat de patru luni. Simu îl înlocuiește pe Ioan Pintea care a condus compania din 15 februarie 2020.
Germanii de la VTG cumpără două companii românești de transport feroviar de marfă Compania germană VTG Rail, subsidiară VTG, specializată în operațiuni de logistică și management active feroviare intră pe piața românească prin achiziția E-P Rail și CER Fersped, companii deținute de omul de afaceri Radu Gheorghiu, scrie Club Feroviar.
Trenurile aduse din Germania de compania TFC au început să circule în zona Clujului. În aprilie vor circula și între București și Otopeni Compania Transferoviar a anunțat că noile automotoare Bombardier Talent au intrat în circulație în zona Metropolitană Cluj Napoca, pe relația Cluj Napoca - Aghireș. Primele șase automotoare diesel aduse din Germania au intrat în țară în iunie și la Cluj au fost făcute o serie de modificări, revizii și igienizări. O parte dintre trenuri sunt din 2004 și un lot mai mic din 2001.
Comisia Europeană menționează necesitatea construirii unei ”legături feroviare de mare viteză” București - Budapesta până în 2040 În cadrul unui document gândit să îmbunătățească legăturile feroviare europene, Comisia Europeană menționează și necesitatea ca până în 2040 să fie gata o legătură feroviară ”de mare viteză” între București și Budapesta. Între cele două capitale sunt 850 km și trenurile fac 15 ore, iar despre o legătură de viteză s-a vorbit de mai multe ori în ultimii 15 ani și este foarte departe momentul în care călătoria va dura 7-8 ore. Cel puțin pentru următoarele 3-4 decenii nu pare posibilă construcția în România a unor linii care să permită viteze de peste 250 km/h.
S-a lansat un tren de noapte Paris - Viena. Franța plănuiește în acest deceniu chiar și trenuri directe între Paris și Stockholm Trenurile de noapte își continuă relansarea în Europa, mai ales în Austria și Franța, iar de acum există și un tren direct Paris - Viena care face 14 ore. Franța a lansat două noi trenuri de noapte și planurile sunt ca până în 2030 să existe mai multe rute interne, dar și trenuri de foarte lung parcurs precum Paris - Copenhaga sau Paris - Stockholm. Trenurile de noapte au revenit la modă în Europa, vagoanele sunt moderne, dar pentru dezvoltarea rețelei este nevoie de subvenții guvernamentale consistente.
CFR SA a semnat contractul pentru prima etapă a programului de modernizare a segmentului feroviar Roșiori – Craiova S-a semnat contractul, în valoare de 40 mililoane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată Roșiori Nord - Craiova (110,2 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Între cele două localități trenurile ating 100 km/h și cele mai rapid fac sub o oră și jumătate.
România a investit doar 5,5 miliarde euro în ultimii 20 de ani pentru modernizarea căilor ferate, sumă pe care țările dezvoltate o investesc într-un singur an. După 2030 am putea spera să revenim la vitezele din 1989 ​Cu investiții tot mai mari am putea spera ca după 2030 să revenim la vitezele medii din 1989 pe rețeaua feroviară care a fost grav subfinanțată în ultimii 30 de ani, a spus șeful CFR Infrastructură, Ioan Pintea. El spune că anul acesta se va încheia cu 100 de km modernizați și speranța este că după 2025, dacă statul va asigura buget, se va ajunge la modernizarea a peste 500 km/an, a mai spus oficialul, la o conferință de presă.
VIDEO ​În Marea Britanie s-a semnat un contract de 2 miliarde de lire pentru construcția celor mai rapide trenuri europene, capabile să atingă 360 km/h Operatorul HS2 a ales companiile Alstom și Hitachi pentru construirea a 54 de trenuri de mare viteză capabile să atingă 360 km/h. Contractul este în valoare de 2 miliarde de lire, trenurile vor fi fabricate în Regatul Unit și primele vor fi gata în 2027, dar vor circula câțiva ani mai târziu. Ele vor fi produse pentru a rula pe noile linii de mare viteză ce vor fi construite de la Londra către regiunile Birmingham și Manchester, ca parte a unui proiect foarte contestat.
Un tren direct de la Iași la Odesa - De ce propunerea are avantaje, dar și multe dezavantaje În ultimele săptămâni s-a vorbit în Republica Moldova despre introducerea unui tren direct între Iași și Odesa, dar lucrurile sunt la stadiul de consultări. Odesa are un milion de locuitori și este unul dintre cele mai importante destinații turistice de la Marea Neagră, dar nu prea se numără printre preferințele turiștilor români. În articol puteți citi despre Odesa și istoria ei, dar și de ce lansarea unui tren direct cu România nu ar crește prea mult numărul de turiști români.
Emiratele Arabe vor investi 13 miliarde dolari în dezvoltarea rețelei feroviare. Trenurile de pasageri vor rula cu 200 km/h Emiratele Arabe Unite au anunțat etapele următoare pentru dezvoltarea unei rețele feroviare care să cuprindă aproape tot teritoriul țării și să ajungă la 1.200 km. Planurile sunt ca în 2030 să se ajungă la peste 35 de milioane de călătorii făcute anual, s-a construit deja o linie pentru trenurile de marfă și vor urma și linii pentru pasageri.
Trenurile din România în 2022 - Cât vor dura călătoriile și care sunt porțiunile cele mai rapide, dar și cele de evitat din cauza șantierelor Și în 2022 viteza medie a trenurilor românești va fi de sub 45 km/h, iar pe unele tronsoane viteza va crește, iar pe altele va scădea din cauza șantierelor sau a restricțiilor. Pe cele mai rapide porțiuni trenurile ating 140-160 km/h, dar ele reprezintă sub 5% din lungimea totală a rețelei feroviare. În articol puteți citi cât durează călătoriile cu trenul între principalele orașe ale țării, între ce orașe sunt cele mai multe trenuri și care sunt cele mai rapide, dar și cele mai lente trenuri.
Trenurile vor putea rula cu 160 km/h pe cei 77 km dintre Sighișoara și Blaj CFR SA anunță că sistemul european de management al traficului Feroviar (ERTMS) este funcțional pe segmentul feroviar Sighișoara - Mediaș (39 km) pe ambele fire de circulație, modernizate pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/h. Sistemul va fi funcțional în curând și pe alți 40 km, între Mediaș și Blaj. Modernizarea liniei Sighișoara - Simeria este gata de 3 ani, însă au durat mult mai mult lucrările cu instalațiile de semnalizare.
China este de neoprit: inaugurează opt noi căi ferate în luna decembrie China construiește căi ferate într-un ritm care nu poate fi egalat niciunde în lume, iar în decembrie vor fi deschise opt noi căi ferate, printre care una internațională către Laos, dar și secțiuni ce permit viteze de peste 300 km/h. China a construit în 15 ani aproape 40.000 de km de linii de tren de mare viteză, mai mult decât tot restul lumii a construit în 55 de ani și investițiile totale au trecut de 1.000 miliarde de dolari.
Egiptul și trenurile sale - Cum vrea o țară celebră pentru accidentele cumplite să construiască linii de mare viteză Nu sunt multe țări din lume unde contrastul dintre trenuri este atât de mare cum este în Egipt, țara unde pe unele tronsoane rulează trenuri moderne cu aer condiționat, iar pe altele au fost accidente ce au făcut și peste 300 de morți. Egiptul are trenuri de peste 160 de ani și are un plan cu adevărat ”faraonic”: să construiască linii de mare viteză. Până atunci însă, țara aduce vagoane noi din Ungaria, Rusia și China și a comandat și locomotive noi.
Bradul de Crăciun de la Parlamentul European a fost transportat cu trenul de noapte de la Viena la Bruxelles Bradul de Crăciun care va împodobi de sărbători sediul Parlamentului European a fost dus de la Viena la Bruxelles cu un tren de noapte, într-un vagon de bagaje al companiei austriece OBB. Drumul a fost simbolic din mai multe puncte de vedere: Austria are cea mai mare rețea de trenuri de noapte din Europa și trenurile de noapte între cele două capitale au revenit după 17 ani de pauză.
Programul de guvernare - Ce prevede draft-ul pentru sectorul feroviar În draftul programului de guvernare PSD - PNL textul este aproape identic pentru segmentul feroviar cu programul de guvernare prezentat în decembrie 2020 de fosta coaliție PNL - USR. Sunt multe fraze pompoase care vorbesc despre investiții în toată rețeaua, despre cumpărarea de trenuri noi sau despre conexiuni feroviare la cele mai mari aeroporturi din țară. Din păcate, domeniul feroviar este printre cele care au decăzut cel mai mult în 30 de ani, deși programe cu formulări optimiste au existat mereu.
De ce rușii îi spun gării ”vokzal” - O istorioară feroviară cu englezi, grădini și greșeli În rusă gara se numește ”vokzal” (pronunțat ”vag-zaal”) și în Rusia există mii de gări, câteva dintre ele fiind printre cele mai mari din Europa. Unele seamănă cu palate din povești, altele au turnuri ca de cetate, iar altele sunt uriașe monumente din timpul comunismului. Mai ales în Siberia multe gări sunt vopsite în turcoaz. Dar de ce spun rușii ”vokzal”? Povestea este mai complicată și are în centru Londra și mai multe ipoteze, unele despre un parc de distracții și altele despre o vizită cu totul specială.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by