Industrie Feroviara
FOTOGALERIE Cum arată vagoanele modernizate ale CFR Călători - Despre promisiuni, despre probleme și cum s-ar putea circula cu trenul în 2020 CFR Călători folosește zilnic 970 de vagoane, spune că va ajunge curând la 1.000, iar în sezonul estival de la anul ar putea opera cu 1.200 de vagoane. Compania mai spune că va demara licitație și pentru ca personalul de tren să aibă dispozitive mobile (cititoare de coduri de bare) pentru biletele online și va încerca să cumpere și automotoare diesel. Compania a transportat anul trecut aproximativ 54 de milioane de călători, iar trenurile sunt de multe ori pline și prea scurte. Cei de la CFR promit și că se va încerca să nu mai fie puse incomodele vagoane etajate pe trenurile de lung parcurs.
CFR Călători va introduce pentru prima oară trenuri suburbane în zona Capitalei: către Buftea și către Fundulea CFR Călători a anunțat că din decembrie va introduce pentru prima oară trenuri directe București - Buftea și București - Fundulea, fiind vorba de șase perechi de trenuri pe zi față de cele de lung parcurs. Până la Buftea trenurile vor face cam 17 minute, iar până la Fundulea, cam 40 de minute.
Rusia ar putea contribui cu 500 milioane dolari la modernizarea căilor ferate din R D Congo, una dintre țările cu cel mai dezastruos sector feroviar Căile Ferate Ruse au semnat un memorandum de înțelegere cu autoritățile din R D Congo pentru modernizarea căilor ferate din țara africană unde multe porțiuni nu au mai fost reabilitate de un secol. R D Congo are o suprafață de zece ori mai mare decât România și populația este de 90 de milioane de oameni. Trenurile sunt lente, mizere și nesigure, iar o călătorie de peste 1000 km poate dura și mai mult de două zile.
Operatorul trenurilor de mare viteză Beijing - Shanghai se va lista la bursă. 1.300 km sunt parcurși în patru ore și jumătate Compania care gestionează trenurile de mare viteză dintre Beijing și Shanghai se va lista la bursă, fiind vorba de una dintre cele mai profitabile rute din uriașa rețea de trenuri chineze de mare viteză. Din 2011 circulă trenuri de mare viteză între cele două mega-orașe chineze și cei 1.318 km sunt parcurși în 4 ore și 28 de minute de cele mai rapide trenuri. Trenul rulează fără oprire 600 km, distanță pe care o parcurge în două ore.
Povestea primei căi ferate adevărate și cum o locomotivă de legendă a câștigat un concurs de acum 190 de ani Primele locomotive cu abur au fost construite imeidat după 1800, dar a durat câteva zeci de ani până când lumea a fost convinsă că locomotivele, și nu caii, trebuiau să tracteze vagoanele. Prima cale ferată adevărată ce lega două orașe mari a fost deschisă în 1830 și în articol puteți citi despre cât de complicată a fost construirea ei. Cu un an înainte un concurs spectaculos a stabilit ce locomotive urmau să circule pe linia cea nouă, iar câștigătoarea avea să devină una dintre cele mai importante mașinării din istoria transporturilor.
Grupul Grampet a intrat într-un consorțiu care va deschide ruta navală între porturile Constanța și Batumi/Poti Un consorţiu format din Grupul Grampet - Grup Feroviar Român (GFR), GR Logistics and Terminals LLC (Georgia) şi ASCO Logistic CJSC (Azerbaidjan) va opera transporturi navale periodice între porturile Constanţa şi Batumi/Poti, în urma unui acord semnat la Tbilisi, capitala Georgiei, transmite Agerpres.
Un raport oficial arată diferențele mari de eficiență dintre companiile feroviare de transport de călători Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat un raport preliminar despre eficiența companiilor care transportă călători pe cale ferată, raport din care rezultă mari diferențe dintre operatorul de stat și cei privați. De exemplu, unul dintre indicatorii importanți în evaluarea productivității muncii pentru fiecare operator arată că CFR Călători stă cel mai rău, iar privații își gestionează cheltuielile mult mai bine. Raportul arată și cu cât au crescut salariile în ultimii ani.
CFR riscă să piardă 800 milioane euro pentru modernizarea liniei Brașov-Sighișoara. Care este motivul CFR Infrastructură trebuie și este îndreptățită să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara, loturile 1 (Braşov - Apaţa) şi 3 (Caţa - Sighişoara), în caz contrar pierzându-se o finanţare de aproape 800 de milioane de euro, a declarat, directorul general interimar al CFR SA, Marius Chiper, citat de Agerpres. ”Sunt nişte licitaţii lansate în primăvara lui 2016 şi suntem după trei ani şi jumătate de evaluări, contestaţii, re-contestaţii, reevaluări şi aşa mai departe şi noi nu reuşim să dăm drumul la acest proiect”, spune Marius Chiper.
Trenul câștigă tot mai des lupta cu avioanele în Europa de Vest - Viteză, confort, legături bune și prețuri calculate precum la cursele aeriene Cele mai rapide trenuri europene parcurg și 600 - 700 km fără să oprească și în mai multe țări sunt pe sute de km viteze medii de 150 km/h. În aceste condiții, în Franța, Spania, Germania sau Italia sunt rute unde trenurile au câștigat lupta cu avionul. În articol puteți citi cum au reușit companiile feroviare să aibă atât de mulți clienți, ce se poate face în trenurile cele mai rapide și cât costă biletele pe multe rute.
CFR spune că lucrările la trenul Gara de Nord - Aeroport continuă. Compania va contesta decizia instanței privind exproprierile CFR Infrastructură spune că în prezent lucrările la viaductul de lângă aeroport continuă, fiind vorba de un teren ce aparține statului și nu este afectat de decizia instanței de săptămâna trecută. ”La ora actuală, constructorul nu lucrează pe partea unde sunt terenurile proprietarilor contestatari, deci amplasamentele pe care contestatarii le-au supus atenţiei instanţei nu sunt afectate”, spune CFR SA, într-un răspuns pentru HotNews.ro. Reamintim că pe 11 octombrie, Curtea de Apel București a decis suspendarea efectelor hotărârii de expropriere. CFR spune că va face recurs conform legii, pentru ca proiectul să continue în toate fazele.
Calea Ferată din Republica Moldova va fi separată în trei companii Întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova (CFM) va fi reorganizată. CFM va fi separată în trei societăți pe acțiuni independente pentru infrastructură, călători și mărfuri, prevede un proiect de hotărâre de Guvern, citat de NewsIn.md. În țara vecină sunt 1.100 km de cale ferată. De la Chișinău sunt trenuri internaționale directe către București, Odesa, Moscova și St Petersburg.
UPDATE Marius Chiper revine la conducerea CFR Infrastructură. Directorul demis intenţionează să acţioneze în instanţă Consiliul de Administraţie al companiei Marius Chiper revine la conducerea CFR SA, în urma unei ședințe a Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Căi Ferate care a avut loc luni, scrie Club Feroviar. Membrii CA au decis revocarea mandatului actualului director general al companiei, Constantin Axinia. Chiper a mai fost director general al CFR SA din decembrie 2015 până în octombrie 2017, când și-a dat demisia în urma unor divergențe cu ministrul Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe. UPDATE Axinia a declarat că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro, scrie Mediafax. UPDATE 2: Informația privind numirea lui Chiper a fost confirmată de CFR SA.
S-ar putea relua circulația feroviară între Medgidia și Negru Vodă, linie abandonată în 2012 ​Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să reia circulația pe calea ferată Medgidia-Negru Vodă, prin accesarea de fonduri europene nerambursabile, scrie publicația Club Feroviar. Anunțul a fost făcut de Adrian Dragomirescu, șef de departament în cadrul CFR SA. Linia are 57 km și în trecut era tranzitată vara de trenurile internaționale care veneau de la Minsk sau Saratov și își terminau parcursul la Varna.
De ce primele căi ferate au apărut în Marea Britanie și cum erau locomotivele acum 200 de ani Până la apariția căilor ferate foarte puțini oameni ajunseseră la mai mult de câteva zeci de kilometri de locul natal și transportul era extrem de scump pentru aproape toată lumea. Apoi, industrializarea a dus la crearea primelor locomotive cu aburi care erau cu totul diferite de cele care aveau să devină celebre în prima parte a secolului XX. În articol puteți afla de ce primele căi ferate au apărut în Marea Britanie, de ce Revoluția Industrială s-a întâmplat acolo, dar și cum locomotivele cu abur au existat datorită unui om despre care s-a vorbit prea puțin.
Pro Infrastructura: Nu au rămas doar 210 restricții de viteză, cum a spus directorul CFR SA. În realitate sunt peste 1.000 de restricții pe calea ferată și numărul lor crește Directorul CFR Infrastructura a declarat că au rămas doar 210 restricții de viteză pe rețeaua feroviară din 490 câte erau la începutul anului, dar acest lucru este o ”minciună gogonată”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura. În realitate, sunt peste 1000 de restricții pe calea ferată și numărul lor crește! Mai mult, s-au introdus o serie de restricții-mamut: pe 82 km între Caransebeș și Timișoara viteza scade de la 100 la 70 km/h, iar pe 25 km lângă Roșiori trenul merge cu 60 km/h în loc de 140!, spune cei de la asociație.
Rusia ar vrea să construiască o linie de mare viteză între Moscova și St Petersburg, proiect de 23 miliarde dolari În Rusia se discută construcția unei linii ferate de mare viteză între cele mai mari două orașe ale țării, estimările fiind că trenurile vor circula din 2026 și investițiile necesare ar fi de 23 miliarde dolari, scrie Moscow Times. Rămâne de văzut dacă se va face, mai ales că există deja trenuri ce pot rula cu 250 km/h. Între Moscova și St Petersburg sunt 650 km și cele mai rapide trenuri Sapsan fac 3 ore și 44 de minute. De exemplu, de la Moscova la Tver sunt 167 km și trenurile fac o oră. Trenurile convenționale de noapte fac peste 8 ore.
Șeful CFR Infrastructură spune că vor fi eliminate toate restricțiile dintre București și Suceava și speră în introducerea unui tren InterCity. Pe ce porțiuni din rețea se va putea circula cu 140 km/h CFR Infrastructură spune că au fost eliminate de la început de an peste jumătate dintre restricțiile de viteză din rețea, iar în noiembrie nu va mai fi niciuna între București și Suceava, urmând a fi terminat și podul la care se lucrează de câțiva ani, lângă Ploiești. Constantin Axinia spune că așteaptă introducerea unui tren InterCity și promite că la anul vor începe lucrările și pe București - Giurgiu.
HS2, blocaj și scandal - De ce Marea Britanie va rămâne încă mult timp de acum înainte cu doar 108 km de linii de mare viteză De zece ani britanicii discută despre HS2, uriașul proiect de a construi câteva sute de kilometri de linii de mare viteză. Primele estimări indicau costuri de 32 miliarde de lire, acum s-a ajuns la 88 de miliarde de lire sterline și tot mai multe voci spun că ar trebui să se renunțe cu totul, deși s-au făcut deja exproprieri și s-au cheltuit în total peste 7 miliarde de lire. În articol puteți citi cum s-a ajuns aici, unde au greșit susținătorii și de ce un proiect de care foarte multă lume era încântată a ajuns să fie privit cu scepticism.
VIDEO Care este situația pe șantierele feroviare de două miliarde euro din vestul țării Lucrările au avansat în ultimele luni pe șantierele feroviare dintre Arad și Simeria, în unele locuri stadiul fizic depășind 30%, în condițiile în care era si de sub 5% la început de an, arată CFR Infrastructură. În acest moment cele mai rapide trenuri fac peste trei ore pe cei 158 km dintre Arad și Simeria din cauza restricțiilor de viteză, iar întârzierile apar des. Probabil că totul va fi gata în 2023 și atunci cele mai rapide trenuri vor putea face 80-90 de minute.
Tren direct Satu Mare - Viena, din decembrie, introdus de austriecii de la OBB În Mersul Trenurilor din Austria va figura un nou tren internațional către România: Satu Mare - Viena, după ce anul trecut a fost introdus trenul direct Viena-Cluj (cu vagoane CFR și MAV). Trenul către Satu Mare este o ramificație a celui către Cluj, traseul și orarul fiind comun pentru mai mult de jumătate din drum. Informația a fost relatată în premieră de publicația bihon.ro. Trenul nu este foarte rapid, având și o mulțime de opriri: cei aproximativ 590 km sunt parcurși în nouă ore.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by