Industrie Feroviara
Mai multe trenuri de lung parcurs vor fi anulate la final de august din cauza unor lucrări ample la infrastructură în județul Arad În ultima decadă a lunii august mai multe trenuri vor fi anulate între Arad și Deva și altele vor circula pe o rută ocolitoare, prin Timișoara, fiindcă în zona Conop - Păuliș se vor face lucrări de infrastructură la șantierul de pe coridorul IV (reabilitarea căii ferate Simeria - Arad). Printre trenurile afectate se numără: București - Viena, Brașov - Budapesta, Mangalia - Arad și Iași - Timișoara.
​FOTOGALERIE Trenurile aduse din Germania de compania TFC au ajuns în România. Cum arată și pe ce rute noi vor circula Primele șase automotoare diesel aduse din Germania de compania privată Transferoviar au intrat la mijlocul săptămânii trecute în țară, pe la Curtici și au ajuns la Cluj. În 2-3 luni vor fi puse în circulație, pe rute din zona Clujului și a Capitalei, inclusiv către Aeroport. Compania TFC va intra cu aceste trenuri și pe noi rute având ca punct de pornire Clujul: către Alba Iulia, către Târgu Mureș și către Baia Mare, au spus pentru HotNews.ro cei de la Transferoviar. O parte dintre trenuri sunt din 2004 și un lot mai mic din 2001.
Compania Regio Călători se retrage de pe ruta Gara de Nord - Aeroport. Intervalul de succedare va ajunge la 80 de minute în unele momente ale zilei Una dintre cele trei companii care au trenuri între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni a anunțat că se va retrage. Este vorba de Regio Călători care operează 20 dintre cele 72 de trenuri care circulă pe zi pe linia inaugurată în decembrie 2020. CFR Călători operează 42 de trenuri, iar Transferoviar, zece. Anunțul este confirmat și de datele de circulație de pe portalul Infofer. Consecința este că vor fi unele trenuri către aeroport la cadență de 80 de minute.
CFR Călători lansează o aplicație mobilă prin care se pot cumpăra bilete CFR Călători anunță lansarea aplicației mobile “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” care este disponibilă pentru telefoane cu sistemul de operare Android. Prin aplicație utilizatorii au acces la achiziționarea biletelor standard, dus-întors, dar și la selectarea paturilor pentru vagoanele de dormit sau tip cușetă și la adăugarea biletelor pentru animale de companie sau de bicicletă. Biletele pot fi cumpărate din 24 iunie.
Se împlinesc 175 de ani de când a circulat primul tren între două capitale europene. Cum au scăzut timpii de parcurs Acum 175 de ani a început să funcționeze prima legătură feroviară între două capitale europene: la 14 iunie 1846 a circulat primul tren între Paris și Bruxelles, iar cei 370 de km erau parcurși în 12 ore și jumătate, scrie rtbf.be. În prezent există o linie de mare viteză care permite ca drumul să dureze o oră și 22 de minute (313 km).
CFR SA a lansat licitația pentru modernizarea liniei Caransebeș - Lugoj - Timișoara Est. Valoarea estimată trece de 3,1 miliarde lei Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Caransebeș - Lugoj (lotul 1) și Lugoj - Timișoara Est (lotul 2), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Valoarea estimată a contractelor trece de 3,1 miliarde lei, adică peste 600 milioane euro. Vitezele au scăzut mult în ultimele două decenii și trenurile fac peste 100 de minute între Caransebeș și Timișoara, viteza medie fiind 60 km/h.
Trenul Gara de Nord - Aeroport a avut cele mai bune zile din istoria sa, cu peste 1.000 de pasageri/zi Trenul Gara de Nord - Aeroport a ajuns să fie folosit de peste 1.000 de pasageri/zi, în timp ce media de până acum fusese de 600, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Pe zi sunt 36 de trenuri pe sens, cadența este de 40 de minute, iar călătoria durează 20-25 de minute și costă 4 lei. De puțin timp trenul oprește și la stația Patinoar PO situată la700 de metri de gara de la aeroport. Trenurile circulă din decembrie 2020.
O istorie a călătoriei cu trenul către stațiunile de pe litoral - De la calea ferată construită de otomani, până la trenurile care ating 160 km/h în prezent Prima linie de cale ferată din Dobrogea a fost construită de otomani, iar acum 125 de ani sistemul de poduri realizat de Anghel Saligny permitea o legătură directă între Capitală și Constanța. Milioane de oameni s-au dus de atunci pe litoral cu trenul, iar drumul dura aproape 5 ore acum mai bine de un secol, în timp ce în prezent cele mai rapide trenuri ajung în sub 2 ore. În articol puteți citi despre istoria trenurilor către Marea Neagră, despre uimitoarele automotoare de pe vremea regelui Carol al II-lea, dar și despre trenuri internaționale care în anii '80 veneau de la peste 2.000 de km depărtare. În articol puteți afla și despre porțiunea Constanța - Mangalia unde vitezele sunt ca acum opt decenii.
CFR Călători va lansa în iunie o aplicație mobilă și are un plan de a închiria automotoare pentru a rezolva deficitul de material rulant ​CFR Călători va lansa pe 24 iunie prima sa aplicație mobilă, pentru telefoanele cu Android, aplicație prin care userii vor putea cumpăra bilete. După ce încercările Autorității pentru Reformă Feroviară de a cumpăra trenuri noi au eșuat, CFR Călători spune că vrea să închirieze câteva automotoare diesel și electrice, dar nu mai vechi de 20 de ani. Primele demersuri au fost făcute, dar mai sunt de parcurs mai mulți pași.
Biletele de tren s-ar putea scumpi - CFR Călători și operatorii privați au discutat cu Ministerul Transporturilor pe acest subiect ​Pentru că rata inflației a crescut cu 16% în trei ani și prețul biletelor a rămas neschimbat din 2013, s-au purtat discuţii între operatorii de transport feroviar de călători şi toţi au solicitat scumpirea biletelor de tren, a spus directorul general al CFR Călători, Ovidiu Vizante. El a spus că minuta şedinţei în care s-a discutat subiectul a fost transmisă Ministerului Transporturilor, singurul for decizional în chestiunea prețului biletelor.
Trenurile Soarelui 2021 - Cât durează și cât costă călătoria către mare CFR Călători și patru companii private introduc în zilele următoare trenuri către stațiunile de pe litoral, iar cel mai lung parcurs este de 1.050 km și de peste 19 ore. Deși București - Constanța este cea mai rapidă magistrală, cele mai multe trenuri de foarte lung parcurs au viteze medii de 50-55 km/h către litoral, din cauza numeroaselor restricții din rețeaua națională. În articol poți citi pe larg despre trenurile ”Soarelui” către mare: cât fac până acolo, cât costă biletul și care sunt cele mai rapide (dar și cele mai lente).
Trenurile Gara de Nord - Aeroport sunt folosite în medie de 600 de călători pe zi, spune ministrul Drulă Trenurile care fac legătura între aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord au ajuns la un trafic zilnic de 600 de călători, raportat la 10.000 de pasageri care tranzitează aeroportul, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la Digi24. Între Gara de Nord și Aeroport trenurile circulă din decembrie 2020 și sunt 72 de garnituri pe zi. Trenurile circulă la o frecvență de 40 minute, dar ministrul promite că din decembrie cadența va fi de 30 de minute.
Cum au construit chinezii trenurile de mare viteză și de ce doar ei puteau face un mega - proiect de peste 1.000 de miliarde de dolari China a construit în 15 ani aproape 40.000 de km de linii de tren de mare viteză, mai mult decât tot restul lumii a construit în 55 de ani și investițiile totale au trecut de 1.000 miliarde de dolari, fiind cel mai mare proiect de infrastructură din acest secol. Doar China putea face asta, iar în articol puteți citi cum a trecut China în patru decenii de la o țară unde trenurile erau mai lente decât în România, la o țară unde multe trenuri ating 350 km/h. Nu sunt toate ”roze” când este vorba despre super-trenurile Chinei, iar în articol puteți citi și despre părțile ”întunecate”.
Trenurile de noapte revin în Europa - S-a lansat cursa Viena - Amsterdam Olanda și Austria au lansat unul dintre trenurile de noapte cu cel mai lung parcurs european, cel care leagă Viena de Amsterdam, via Germania. Trenul face 14 ore și biletele costă de la 30 de euro. Trenurile de noapte au dispărut treptat în ultimele două decenii, însă încep să reapară datorită companiilor feroviare din Austria, Germania, Elveția și Olanda. Și Franța a reintrodus după mulți ani un tren de noapte între Paris și Nisa.
De ce mecanicul unui tren japonez de mare viteză a fost anchetat fiindcă s-a dus la toaletă Mecanicul unui tren japonez Shinkansen a fost anchetat de superiori fiindcă, în timp ce conducea un tren, s-a dus la toaletă. Incidentul ar fi trecut neobservat, însă trenul a întârziat un minut, ceea ce se întâmplă extrem de rar în Japonia. Țara este cu totul specială când este vorba de trenuri: după incident directorul companiei feroviare și-a cerut public scuze și a spus că nefericitul mecanic va suporta consecințele faptelor sale, scrie AFP.
Ce salarii medii sunt la companiile care transportă călători pe calea ferată și cum stăm cu eficiența ”stat vs privat” La CFR Călători salariul mediu brut era de 6.307 lei/lună în 2020, cu 50% mai mare decât în 2016, iar dintre companiile private, cel mai mare salariu mediu era la Transferoviar, 5.808 lei, arată datele prezentate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. La capitolul eficiență, CFR Călători stă cel mai rău, în timp ce privații stau mai bine, având costuri mai mici și număr mai mic de angajați, arată datele ARF prezentate la conferința Club Feroviar.
Bogdan Chirițoiu, Consiliul Concurenței: Sunt destul de optimist în privința CFR Marfă, cred că avem un plan bun/De 10 ani se discută despre restructurarea companiei și de atunci s-au tocat sute de milioane de euro Planul de salvare CFR Marfă pare unul bun, dar este păcat că a durat atât de mult, mai ales că de 10 ani se discută despre restructurarea companiei și s-au pierdut sute de milioane de euro de atunci, a spus la o conferință feroviară, Bogdan Chirițoiu, președinte al Consiliului Concurenței. El a mai spus și că funcţionarii publici din Ministerul Transporturilor sunt ”foarte curajoşi” că alocă din bani publici subvenţii pentru transportul feroviar de persoane, pe propria răspundere, fără să existe un sistem electronic prin care să fie verificat ce se întâmplă cu aceşti bani.
CFR Infrastructură a început lucrări de reparații capitale pe 14 km de pe magistrala unde vitezele au scăzut cel mai dur în ultimii 25 de ani ​CFR SA a anunțat lucrări de reparații capitale pe 14 km din zona Caransebeș de pe magistrala 900 București - Timișoara, linie pe care vitezele au scăzut dramatic față de 1995. Astfel, dacă atunci erau și trenuri IC care făceau sub 6 ore și jumătate pe cei 533 km, acum trenurile fac peste 9 ore și jumătate. Lucrările pe cei 14 km vor duce la creșterea vitezei maxime de la 70 km/h, la 100 km/h și valoarea este de 42 milioane lei.
Trenul simbolic Connecting Europe Express va ajunge în România pe 17 și 18 septembrie Pe 17 și 18 septembrie va ajunge în România un tren simbolic numit Connecting Europe Express care va pleca din Lisabona pe 2 septembrie și va încheia traseul pe 7 octombrie, la Paris, după un drum cu peste 70 de opriri. Comisarul european Adina Vălean spunea că trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată. În articol puteți vedea traseul complet de 35 de zile.
CFR SA a scos la licitație studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei Constanța - Mangalia, tronson unde trenurile nu au multe șanse în fața microbuzelor CFR SA a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate privind electrificarea liniei de 43 km dintre Constanța și Mangalia pe care trenurile fac în prezent peste o oră. Valoarea totală a contractului este de 14,3 milioane lei, iar durata este de nouă luni. În diversele documente oficiale, costul total al lucrărilor este estimat la aproximativ 120 milioane euro.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by