Industrie Feroviara
Călătoria cu trenul între Timișoara și Mangalia durează peste 30 de ore din cauza inundațiilor și a unui mare ocol Trenul care a plecat duminică înainte de ora 18 din Timișoara va ajunge marți la ora 1 noaptea la Mangalia, după staționări lungi și un mare ocol, ambele cauzate de inundațiile grave de lângă Drobeta Turnu Severin. Mai multe trenuri s-au oprit și nu au avut cum să mai continue parcursul pe magistrala 900. Reamintim că duminică seară linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrarea în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor - Igiroasa. Situația ar putea dura 2-3 zile.
Calea ferată Brașov - Sighișoara - A fost atribuit contractul de 660 milioane euro pentru reabilitarea a două secțiuni După o întreagă sarabandă de contestări în instanță, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a decis să atribuie consorțiului condus de Alstom contractul pentru calea ferată Brașov – Sighișoara, loturile 1 și 3, scrie Club Feroviar. Este vorba de subsecțiunile: 1. Brașov – Apața și 3. Cața - Sighișoara, în total 86 km.
Care este situația pe șantierele feroviare de două miliarde euro din vestul țării Lucrările au avansat în ultimele luni pe șantierele feroviare dintre Arad și Simeria, în unele locuri stadiul fizic depășind 25%, în condițiile în care era si de sub 5% acum câteva luni, arată Asociația Pro Infrastructura. În acest moment cele mai rapide trenuri fac peste trei ore pe cei 158 km dintre Arad și Simeria din cauza restricțiilor de viteză, iar întârzierile apar des. Probabil că totul va fi gata în 2023.
S-a semnat un contract de două miliarde de dolari pentru modernizarea unei secțiuni a liniei de cale ferată Budapesta - Belgrad. Finanțarea vine în mare parte din China ​Legătura feroviară dintre Budapesta și Belgrad are mare nevoie de modernizare și trenurile sunt mult mai lente decât acum 30-40 de ani. Recent, a fost semnat un contract pentru modernizarea unei secțiuni din această linie, secțiune de 150 km la care 85% dintre fonduri vor veni dintr-un împrumut de la banca EximBbank din China. Între cele două capitale sunt 350 km, dar viteza medie de circulație este cam 40 km/h.
China restructurează și redenumește uriașa companie națională de căi ferate China a anunțat că a redenumit și că va restructura compania națională de căi ferate pentru a o face să funcționeze mult mai sincronizat cu legile pieței, scrie Reuters. China Railway Corporation (CRC) este noul nume al companiei ce are aproximativ două milioane de angajați.
Șinele de cale ferată au început să fie montate pe cel mai controversat pod al Europei ​Rușii au anunțat că au montat pe primul fir șinele de cale ferată pe podul de 19 km de peste strâmtoarea Kerci, podul care leagă Rusia de Crimeea, pod de 3 miliarde de euro deschis cu mare fast de Putin, anul trecut. Construcția podului a fost intens criticată de Ucraina și de oficialii UE, în timp ce rușii au prezentat-o ca fiind o mare realizare.
Cu trenul către serviciu și avantajele S-Bahn - De ce în România nu funcționează un model care în alte țări europene este un succes În multe țări europene trenul este un mijloc excelent de deplasare în interiorul unui oraș sau dintr-un oraș mare în localitățile mici din jur, unde lucrează mii de oameni. La noi trenul este adesea folosit pe distanțe medii și lungi, dar durata călătoriei este mare și problemele abundă. Trenul este și în România folosit de mii de oameni ca mijloc de transport pentru a merge la serviciu, dar din mai multe motive acest lucru este complicat. În articol puteți citi despre cum alte țări au reușit să aducă trenul în oraș și să-l integreze cu metroul, tramvaiele și autobuzele.
Ministrul Transporturilor promite o mică modernizare la Gara de Nord înainte de Euro 2020 și una ”de amploare” mai încolo Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, vineri, în timpul unei vizite în judeţul Arad, că lucrări de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti vor fi executate înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor, iar ulterior obiectivul va fi supus unor lucrări mai ample, scrie Agerpres. Despre planuri mari de modernizare pentru Gara de Nord se vorbește de peste un deceniu, iar cele mai radicale proiecte se referă la mutarea gării, dar nu sunt chiar fezabile fiindcă ar costa peste un miliard de euro.
Grădiștea - Noi promisiuni că podul feroviar prăbușit acum 14 ani va fi refăcut Podul feroviar de peste Argeș, de lângă localitatea Grădiștea, s-a prăbușit din cauza unor inundații în 2005 și de atunci drumul dintre București și Giurgiu necesită un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul. Acum, oficiali ai CFR promit din nou că podul va fi refăcut și că documentația de execuție este în fază de aprobare în sistemul de achiziții publice. Primul studiu de fezabilitate a fost realizat acum 11 ani, podul însă, nu.
Liniile ferate bune din Europa Centrală permit călătoria cu peste 100 km/h de la Praga până la granița dintre Polonia și Belarus În timp ce la noi sunt trasee de sute de kilometri pe care viteza medie a trenurilor este de sub 60 km/h, investițiile realizate în ultimele două decenii în Cehia și Polonia permit viteze medii de 100 km/h pe distanțe mari. De exemplu, o companie cehă va lansa trenuri directe între Praga și Terespol, un oraș la granița polono-bielorusă, iar cei 960 km vor fi parcurși în sub 9 ore și jumătate. Terespol este un punct esențial pe harta feroviară a Europei, fiind unul dintre locurile unde mii de trenuri de marfă din China intră în UE în fiecare an.
Cât de lung este drumul cu trenurile sezoniere către Litoral Peste câteva zile încep să circule trenurile sezoniere pentru Constanța și Mangalia, iar cei care vor călători cu ele trebuie să-și ia bilete cu mult timp înainte și să fie pregătiți pentru drumuri lungi și vagoane arhipline. Cea mai lungă rută este cea de 947 km dintre Satu Mare și Mangalia, iar cel mai rapid tren este acela care face cinci ore între Brașov și Constanța. Problematică este linia Mangalia - Constanța, unde pe 43 de km unele trenuri fac și peste 85 de minute.
Rușii au comandat de la germani trenuri de mare viteză de peste un miliard de euro ​Compania rusă RZD a comandat de la Siemens Mobility încă 13 trenuri de mare viteză care vor fi folosite pe linia Moscova - St Petersburg. Cei 650 km sunt făcuți în 3 ore și jumătate și viteza maximă atinsă este de 250 km/h. Contractul este de 1,1 miliarde euro.
​VIDEO Povestea Aerotrenului, invenția unui inginer care a fost la un pas să învingă TGV-ul în lupta transportului de mare viteză Un fel de Hyperloop al anilor '60. Așa ar putea fi privită invenția inginerului Jean Bertin care și-a pariat toate resursele pe un fel de avion fără aripi care putea atinge peste 400 km/h pe perne de aer. Aerotrenul a fost la un pas să învingă proiectul TGV-ului și ar fi putut deveni principalul mijloc de transport de mare viteză în Franța. Aerotrenul a atins 430 km/h în anii '70 și se părea că Franța va fi plină de viaducturi speciale care să constituie pistă de rulare pentru ”trenul aerian”. Însă în doi ani au venit rapid câteva lovituri, mai ales de natură economică, iar în articol puteți citi cum a ”deraiat” proiectul.
Trenurile din București spre Sofia, Istanbul şi Salonic circulă începând de astăzi / Care este orarul acestora și cât durează călătoria Trenurile directe care vor lega Bucureștiul de Sofia, Istanbul şi Salonic vor circula începând de vineri și până în luna octombrie. Trenurile spre Bulgaria și Turcia vor circula zilnic, în timp ce garnitura spre Grecia va circula o dată pe săptămână. În ceea ce priveşte durata de călătorie, până la Salonic drumul dus va dura circa 18 ore, iar la întors 19 ore, spre Sofia în jur de 9 ore şi 50 de minute, iar spre Istanbul, circa 19-21 de ore.
[P] Grupul GRAMPET - Grupul Feroviar Român și NMSC Kazmortransflot LLP semnează un Memorandum de Colaborare Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român (GFR) și NMSC Kazmortransflot LLP au semnat un Memorandum de Colaborare cu ocazia evenimentului Transport Logistics 2019 din München, care își propune să deschidă o conexiune regulată între porturile Constanța și Batumi.
​ANALIZĂ De ce au decăzut trenurile românești de călători - O poveste lungă plină de dezamăgiri și de promisiuni neîndeplinite În 1985 numărul călătoriilor efectuate pe calea ferată românească era de aproape șapte ori mai mare decât acum și puține domenii au fost atât de mult neglijate în ultimii 25 de ani, precum cel feroviar. În puține domenii lucurile s-au degradat atât de mult și în puține autoritățile au promis atât de generos și au făcut atât de puțin. Acum 12 ani se vorbea despre o linie de mare viteză între București și Budapesta, dar în prezent, trenurile fac din Capitală până la Arad mai mult ca acum 80 de ani. În articol puteți citi cum s-a ajuns ca românii să fugă de trenuri, în timp ce alți europeni merg cu plăcere și sunt încântați de trenurile din țările lor.
Uzbekistanul a comandat noi trenuri de mare viteză Căile ferate din Uzbekistan au comandat două noi trenuri de mare viteză de la Talgo, ca parte a unui contract de 57 milioane euro. Trenurile vor atinge 250 km/h și vor circula din 2021. Uzbekistanul are 33 de milioane de locuitori, iar țara asiatică are pe teritoriul său două superbe orașe de pe Drumul Mătăsii: Samarkand și Buhara. Țara este celebră și pentru dictatorul Karimov care a condus statul timp de 27 de ani, până la moartea sa, în 2016.
Trenurile ar putea reveni între Brașov și Întorsura Buzăului. Podul prăbușit anul trecut a fost inclus în programul de investiții Podul feroviar de la Budila, prăbușit anul trecut în august după o viitură, ar putea fi refăcut și este inclus în programul de investiții al CFR Infrastructură pe acest an. Podul de peste râul Tărlung s-a prăbușit pe o lungime de 50-60 metri. Linia de cale ferată a fost dată în folosință în 1931 și peste 10 ani călătorii au fost transportați de operatorul privat Regiotrans (din decembrie anul trecut devenit Regio Călători).
Când ar putea ajunge în țară primele trenuri electrice de care publicul călător are atât de mare nevoie Autoritatea pentru Reformă Feroviară lansa în aprilie cea mai mare licitație din ultimii ani, prin care s-ar putea cumpăra maxim 80 de trenuri, cu cel mult un miliard de euro, sumă ce include și mentenanța. Următoarea dată importantă este 1 iulie, iar primele trenuri ar putea ajunge în cel mai bun caz la final de 2020, dar mai realist este termenul 2021. Nevoia de trenuri și vagoane este mare, iar călătorii vor simți și în această vară cât de grea este călătoria cu trenul, mai ales că de la 15 iunie vor fi ”detașate” vagoane către trenurile sezoniere spre Litoral, iar celelalte garnituri vor fi și mai scurte.
Danemarca a inaugurat prima linie de mare viteză, dar câștigurile se vor vedea mai târziu ​Danemarca a inaugurat prima sa linie de cale ferată unde trenurile pot atinge 250 km/h, proiectul la care s-a lucrat nouă ani având costuri de un miliard de euro. Linia are 60 km și într-o primă fază va duce la întârzieri mai mici și la posibilitatea ca pe ea să opereze mai multe trenuri simultan. Trenurile fac în prezent 45 de minute pe cei 65 km dintre Copenhaga și Ringsted și 58 km între capitala și Naestved (97 km). Timpul de parcurs se va reduce cu cinci minute pe primul tronson și cu nouă minute pe cei 97 km.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version