Industrie Feroviara
UPDATE Licitația pentru achiziția de trenuri electrice este suspendată până la soluționarea contestațiilor La câteva zile după ce doi dintre cei trei participanți la licitația pentru cumpărarea de trenuri au contestat deciziile privind punctarea ofertanților, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a suspendat procedura de licitație pentru achiziția a 40 de trenuri electrice regionale, scrie Club Feroviar. ARF a lansat licitația în aprilie și la ea au participat trei companii care acum se luptă în contestații. În acest context nu este sigur că noile trenuri, de care este disperată nevoie, vor ajunge măcar în 2021. UPDATE În articol puteți vedea răspunsurile ARF trimise la solicitarea HotNews.ro.
CFR Călători vrea să cumpere echipamente POS pentru plata biletelor. Licitația este de maxim 3,15 miloane lei. Unde vor fi puse automate de bilete CFR Călători a publicat un anunț de licitație pe portalul SEAP pentru servicii de plată cu cardul bancar a legitimațiilor de călătorie în trafic intern şi international prin echipamente POS. Valoarea totală se încadrează în intervalul 385.000 - 3,15 milioane lei. Durata contractului este de 48 de luni, termenul limită pentru primirea ofertelor este de 1 noiembrie. În caietul de sarcini se menționează că CFR vrea să cumpere minim 320 de POS-uri prin care se poate plăti la ghișee și 35 de automate de bilete.
Cazul Djibouti - Trenuri, deșert, geopoltică și ”sperietoarea” chineză care este și singura speranță Djibouti este o țară cam cât patru județe de la noi, iar populația este de un milion de oameni. Țara africană are o poziție strategică, fiind aproape de canalul de Suez și de Marea Roșie, dar și de zone de conflict, precum Yemen. Construcția unei căi ferate în zonă a adus multe speranțe, dar și griji. Banii au venit din China care ar putea face ce vrea dacă Djibouti nu mai poate plăti datoriile. În articol puteți citi despre o țară minusculă care însă contează mult pentru marile puteri și despre o cale ferată care a schimbat totul.
Calea ferată din portul Constanța ar putea fi modernizată - S-a transmis ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate Portul Constanța este una dintre marile probleme ale rețelei feroviare: liniile sunt neelectrificate, sarcina pe osie este scăzută, sunt prea scurte liniile pentru cele mai lungi trenuri, viteza posibilă este redusă și o parte dintre linii sunt închise. Lucrurile ar putea să se schimbe, fiindcă “CFR” SA a semnat și transmis Ordinul de Începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța.
Francezii vor să creeze o nouă companie de trenuri de mare viteză, combinând operațiunile Eurostar și Thalys SNCF vrea o unire între filialele sale Eurostar și Thalys și proiectul este să creeze o nouă companie care să gestioneze trenuri de mare viteză în Anglia, Franța, Olanda, Belgia și Germania. Proiectul se numește Green Speed și merge pe ideea că numărul de pasageri poate crește de la 18,5 milioane/an în prezent, la 30 de milioane în 2030. Ideea fuziunii nu este nouă, dar a fost reluată după ce numărul de pasageri a crescut în ultimii doi ani.
Germanii vor extinde testele cu șinele de cale ferată vopsite în alb, pentru a le proteja de căldura excesivă Operatorul Deutsche Bahn va face și mai multe teste în 2020 cu vopsirea șinelor de cale ferată în alb, pentru a le proteja de efectele căldurii excesive. Țări precum Elveția și Marea Britanie au mai aplicat această tehnică, iar Germania a făcut mici teste în vara aceasta, care a adus și cea mai ridicată temperatură din istoria țării: 42,6 grade.
Turcia promite să dea în folosință o nouă cale ferată de mare viteză în primăvara lui 2020 Turcia vrea să dea în folosință în luna mai din 2020 o nouă cale ferată de mare viteză între Ankara și orașul Sivas, 400 km. Costurile sunt de 1,5 miliarde euro, iar Turcia vrea să ajungă să aibă peste 3.000 km de cale ferată de mare viteză, de la 800 km în prezent. Pe varianta din prezent sunt 600 km între Ankara și Sivas, iar trenurile fac 10 ore.
De ce la gara din Frankfurt s-ar putea construi un tunel de 3,5 miliarde de euro Autoritățile din Frankfurt au lansat un studiu de fezabilitate pentru construirea unui tunel feroviar sub gara din Frankfurt, tunel ce ar scurta timpii de parcurs pentru trenurile de lungă distanță. Prin gara din Frankfurt trec două treimi dintre trenurile ICE de lungă distanță și orașul are printre cele mai rapide legături feroviare cu aeroportul din Europa (10 minute de la gară la aeroport).
CFR va reduce din decembrie durata călătoriei de la București la Suceava la 5 ore și 30 de minute. Obiectivul pe termen mediu; 5 ore CFR SA informează că, după mulți ani în care restricțiile de viteză au prelungit durata călătoriei de la București la Suceava până la 6 ore și jumătate, începând cu noul mers al trenurilor, timpul de circulație dintre București și Suceava (447 km) se va reduce la 5 ore și 30 de minute, pentru trenurile de călători.
Trenul începe timid să înlocuiască avionul între două capitale nord-europene Nu sunt foarte multe locuri unde trenul poate ”învinge” avionul, însă unde sunt multe trenuri și unde sunt și rapide, acest lucru este posibil. În plus, tot mai multe voci spun că zborurile de scurtă durată ar trebui eliminate, dar nu în multe locuri trenurile sunt o alternativă. Operatorul aerian KLM a anunțat că din martie 2020 va scoate unul dintre cele cinci zboruri zilnice dintre Amsterdam și Bruxelles și va rezerva un anumit număr de locuri într-unul dintre trenurile Thalys, scrie Railway Gazette.
De ce este nevoie de mai multe femei mecanic de locomotivă și cum este să conduci un tren Abia la peste 140 de ani după apariția primelor trenuri de pasageri au avut și femeile acces la postul de mecanic de locomotivă și în prezent în majoritatea țărilor, femeile reprezintă sub 2-3% într-o profesie care mult timp le-a fost interzisă. Femeile încep să fie însă prezente, conduc și trenuri de mare viteză și trenuri grele de marfă, sunt încurajate să intre în profesie și activează și în țări în care meseria este riscantă. În articol puteți citi și despre una dintre puținele românce care conduc locomotive.
Ungaria a lansat licitația pentru electrificarea a 55 km de cale ferată la granița cu România Ungaria a lansat licitația pentru electrificarea și reabilitarea a 55 km ai liniei de cale ferată ce leagă Oradea de Budapesta. Dintre cele cinci linii transfrontaliere dintre cele două țări, doar una este electrificată. Ungaria a modernizat mult rețeaua feroviară în ultimii ani, fiind porțiuni importante cu viteze de peste 100 km/h. Pe de altă parte, la noi, electrificarea liniei Cluj - Oradea este în discuții de ani buni, dar va mai dura.
​FOTOGALERIE Cum arată metroul din Kiev, unul dintre cele mai frumoase din Europa Kiev, capitala Ucrainei, are 2,6 milioane de locuitori și metroul, cu cele trei magistrale, este esențial într-un oraș cu un râu uriaș ce-l ”taie” în două și cu străzi în pantă. Chiar dacă cele mai frumoase stații nu se compară cu cele din Moscova, câteva sunt foarte elegante și au fost greu de construit din cauza geologiei complicate. Unele au candelabre superbe, altele au picturi, altele vin cu combinații inedite de culori. Metroul din Kiev are și porțiuni pe unde rulează la suprafață.
Trenul este mai bun ca avionul pentru călătorii de până la șase ore, spune șeful companiei feroviare naționale austriece Este mai bine să iei trenul în loc să iei avionul, pentru călătorii de până la șase ore, este de părere Andreas Matthä, șeful companiei naționale feroviare OBB. Pentru Austria acest lucru chiar este adevărat: trenurile ating și 230 km/h, sunt porțiuni lungi cu viteze de peste 150 km/h, gările mari sunt modernizate și au fost cumpărate locomotive și vagoane noi.
Ungaria va primi locomotive hibrid pe care le va utiliza în serviciile de transport de marfă Ungaria va transforma treptat întregul sistem de transport feroviar într-un sistem ecologic, iar în acest sector trebuie implementate tehnologiile moderne care ajută la economisirea energiei, precum şi cele ecologice, scrie Magyar Nemzet, citat de Rador.
București - Suceava, în 5 ore cu trenul - promisiunea șeful CFR Infrastructură Călătoria cu trenul București- Suceava va dura cinci ore începând cu noul mers al trenurilor, a promis directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia, citat de Club Feroviar. Scurtarea semnificativă a duratei călătoriei se va datora finalizării unor lucrări la infrastructură. În prezent cel mai rapid tren face 6 ore și 20 de minute pe cei 447 km, dar apar uneori întârzieri din cauza lucrărilor din zona Ploiești - Buzău.
De ce China a dezmembrat prima sa linie de cale ferată la nici doi ani după construcție În prezent China are peste 130.000 km de cale ferată și pare incredibil că cea mai populată țară din lume nu avea nici măcar un kilometru de ”drum de fier” când alte țări mult mai mici aveau mii de kilometri. Povestea primei linii de cale ferată din China este plină de superstiții, de certuri, de interese economice și de surprize. China de atunci era cu totul diferită față de cea de acum și startul târziu luat este greu de înțeles dacă îl privim în funcție de cum este China în prezent.
Unde sunt cele 60 de șantiere deschise de CFR Infrastructură pentru a reduce numărul restricțiilor de viteză După cum se știe trenurile românești sunt lente din cauza celor câteva sute de restricții de viteză din rețeaua feroviară, iar CFR Infrastructură a publicat acum lista celor 60 de șantiere feroviare care sunt operaționale pentru lucrări de ridicare a restricțiilor de viteză. Pentru activitatea de întreținere și reparații curente la infrastructura feroviară s-au alocat în 2019 un total de 196 milioane lei de la bugetul de stat și 162,6 milioane lei din surse proprii ale companiei.
Gara din Brașov va fi modernizată cu 40 de milioane de euro odată cu reabilitarea liniei până la Sighișoara Gara din Brașov urmează să fie modernizată pentru circa 40 de milioane de euro, lucrările fiind prinse în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Pentru a semna contractul, Cuc spune că așteaptă decizia instanței asupra contestațiilor depuse la licitație.
De ce vara aceasta a fost una dintre cele mai groaznice pentru călătoria cu trenul Vara și mai ales în zilele de week-end se văd și mai tare problemele din sistemul feroviar românesc: călătoria fără loc în vagoane etajate pe distanțe mari, imposibilitatea de a găsi bilete pe unele rute și aerul condiționat care, fie lipsește, fie nu face față. În plus, pe multe rute microbuzele sunt rare și scumpe, iar blocajele de pe cele mai aglomerate șosele fac ca alternativele la tren să fie prea puține. În articol puteți citi de ce în România este atât de neplăcut să călătorești cu trenul.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by