Industrie Feroviara
Trenurile către aeroport NU vor circula timp de șase ore pe zi în perioada 25 ianuarie - 8 februarie ​CFR SA informează că, în perioada 25.01.2021 - 08.02.2021, pe relația București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București, antreprenorul va executa, în intervalul orar 8.40 - 14.30, lucrările de sudură a șinelor și aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiției. Ca urmare, 18 dintre cele 72 de trenuri zilnice vor fi anulare pentru două săptămâni.
UPDATE Compania Transferoviar anunță că va anula trenurile către aeroport timp de trei săptămâni, la cererea CFR Infrastructură Compania privată Transferoviar anunță că va anula trenurile către aeroport în perioada 25 ianuarie - 13 februarie la cererea CFR Infrastructură care va închide linia pentru lucrări de întreținere. Trenurile circulă din 13 decembrie pe cei 19 km dintre Gara de Nord și Otopeni, iar TFC are 10 dintre cele 72 de trenuri, CFR Călători având 42, iar Regio Călători, 20. Trebuie menționat că din cei 19 km, doar 3 km reprezintă linia construită anul trecut. UPDATE CFR SA a spus marți seara că a primit din partea antreprenorului o solicitare, referitoare la efectuarea unor lucrări de sudură a șinelor și aparatelor de cale și urmează să decidă ce va face.
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent La 1890 călătoria cu trenul dura o zi între București și Viena, iar 130 de ani mai târziu nu am avansat foarte mult, drumul fiind de peste 19 ore. În anii '30 erau vagoane directe pe cei 2.500 de km până la Ostende, la Marea Nordului, iar până în 1989 existau și vagoane directe București - Paris. În anii '90 puteai merge cu trenul direct la St Petersburg sau Vilnius, iar pentru scurt timp a existat și vagon direct din Omsk (Siberia), până la Sofia. Trenurile internaționale care trec prin România s-au împuținat în ultimii 10 ani fiindcă avionul este mai rapid și infrastructura noastră nu este modernizată. În articol puteți citi pe larg despre trenurile internaționale din ultimul secol, despre perioada de aur din anii '30 și ce s-a întâmplat în comunism, dar și despre legăturile firave din prezent.
Egiptul face primii pași pentru construirea unei rețele feroviare de 1.000 km de linii de mare viteză Egiptul a semnat un memorandum de înțelegere cu Siemens Mobility pentru construcția în mai multe etape a unei rețele feroviare ce ar putea ajunge să aibă 1.000 km, cu costuri totale de 23 miliarde dolari. Dacă planurile vor deveni realitate, Egiptul va deveni a doua țară africană cu trenuri de mare viteză, după Maroc.
Trenurile CFR Călători ar putea circula de luni pe cei 104 km dintre Ineu și Brad, tronson de pe care s-a retras un operator privat Trenurile CFR Călători ar putea circula de luni pe cei 104 km dintre Ineu (jud Arad) și Brad (jud Hunedoara) tronson care în ultimii ani a fost operat de compania privată Regio Călători, care însă a decis să se retragă de la 1 ianuarie. Tronsonul este parte a liniei secundare 317 Arad - Ineu - Brad, pe cei 63 km dintre Arad și Ineu are în continuare trenuri compania privată.
Planurile CFR Călători în 2021: 440 de vagoane reparate și modernizate, imprimante pentru emiterea de bilete în tren, uniforme noi și cât mai mulți pasageri către aeroport CFR Călători a prezentat noile uniforme ale angajaților companiei, a anunțat că vrea să modernizeze 40 de vagoane și să repare alte 400, iar în primăvară, dacă lucrurile merg bine, vor fi folosite în trenuri terminalele mobile de taxare. Dan Costescu, șeful companiei, a mai spus că pe linia către aeroport gradul de ocupare a trenurilor CFR a fost între 20% și 90%, dar media va crește către jumătatea anului când își va reveni și traficul aerian pe Otopeni.
CFR Călători anunță programul Trenurile Zăpezii prin care biletele costă cu 25% mai puțin pentru cei care merg la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal, Brașov și Vatra Dornei CFR Călători lansează Trenurile Zăpezii 2021, ofertă de călătorie valabilă din 4 ianuarie până pe 28 februarie 2021. Astfel, pasagerii pot beneficia de o reducere de 25% la trenurile care au ca destinație/plecare staţiuni montane, cum sunt cele de pe Valea Prahovei şi Vatra Dornei.
Marocul vrea să investească 10 miliarde dolari în construcția a două noi linii de TGV Marocul intenționează să construiască două linii de mare viteză către sudul țării și se lucrează la studiile tehnice, estimarea fiind că aceste două linii vor costa 10 miliarde de dolari. Marocul a devenit în 2018 prima țară africană ce a lansat trenuri de mare viteză, oficialii spunând că au reușit să construiască liniile la un cost/km extrem de redus.
Cu trenul la Sibiu? Nici gând! De ce frumosul oraș din Transilvania a ajuns să aibă legături feroviare jalnice în toate direcțiile ​Sibiul este unul dintre cele mai frumoase orașe ale țării și mult mai multă lume ar merge cu trenul acolo dacă legăturile ar fi cât de cât decente. Nu sunt legături feroviare bune și vitezele sunt mici pe liniile din zonă, astfel că mașina câștigă detașat la timpii de parcurs. Totul ar fi stat mai bine și dacă linia Vâlcele - Râmnicu Vâlcea, aproape gata în 1989, nu ar fi acum abandonată și distrusă, deși a fost unul dintre cele mai grele proiecte feroviare din anii 80'.
Programul de Guvernare pe segmentul feroviar - Conexiuni feroviare la șase aeroporturi din țară, salvarea CFR Marfă, achiziționarea de trenuri noi, electrificarea unor tronsoane importante În programul de guvernare PNL - USR - PLUS la categoria feroviar se menționează construirea de linii de tren spre aeroporturile din Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Cluj -Napoca și Constanța, iar la obiective sunt trecute și finalizările studiilor de fezabilitate pentru tronsoanele Timișoara - Caransebeș și Cluj - Oradea. Pentru CFR Marfă se dorește ”demararea unui proces amplu de restructurare, care să-i permită continuarea activităţii”, iar la CFR Călători ”se va demara proiectul prin care se vor investi 13 milioane de Lei pentru achiziţionarea a 2.300 de terminale mobile pentru taxare, dotate cu imprimante”.
O istorie a vitezei trenurilor românești din 1906 până în prezent și uimitoarele trenuri ce rulau sute de kilometri fără oprire În 1995 existau trenuri Intercity și Expres ce rulau peste 300 de km fără oprire și vitezele erau net superioare celor de azi în aproape toată țara. La 1906 ”iuțeala maximă” era de 70 km/h, dar a crescut puternic spre finalul anilor 30. În articol puteți citi despre cum au evoluat vitezele trenurilor românești în 115 ani, care erau cele mai rapide, dar și cât de lente erau personalele. La final puteți citi și despre cum stăm în prezent și care sunt principalele trenuri rapide într-un peisaj în care multe trenuri au viteze medii de 40-50 km/h.
Ce ne arată trenul Gara de Nord - Aeroport despre cum știe România să facă lucrări importante de infrastructură Duminică au început să circule trenurile între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni și viteza maximă atinsă este 100 km/h, în timp ce viteza medie este 50 -60 km/h. Proiectul spune multe despre cum abordează România lucrările importante, fiindcă ne mișcăm greu, nu gândim pe termen lung și facem lucrurile pe ideea ”las că merge și-așa”. Cel mai important este că trenul există și că se circulă, iar de acum contează mult ca hibele să fie reparate și lucrurile să fie mai bine gestionate. În articol puteți vedea și clipuri și poze din prima zi în care trenurile au circulat.
Trenurile Gara de Nord - Aeroport au început să circule / Au apărut deja primele întârzieri din cauza unor probleme - UPDATE FOTO În noaptea de sâmbătă spre duminică au început să circule trenurile dintre Gara de Nord și Aeroport, iar biletul costă 4 lei pentru călătoria care durează între 20 și 25 de minute. Din cauza unor probleme tehnice ale CFR Infrastructură în zona Mogoșoaia au apărut dimineața și întârzieri de 35-45 de minute, ceea ce nu sună deloc bine pentru un tren către aeroport. Este a doua linie de cale ferată deschisă în trei decenii în România, după cei 5 km dintre Golenți și podul Noua Europă de lângă Calafat (dați în folosință acum șase ani).UPDATE 10.50: CFR Infrastructură spune că au fost ”probleme tehnice neprevăzute”, promite că le va remedia și îți cere scuzeUPDATE 10.15 Din cauza problemelor și trenurile de lung parcurs au avut întârzieriUPDATE 10.00 Din cauza problemelor trenul care a plecat la 8.35 din Gara de Nord a ajuns după 33 de minute la Otopeni, așteptând alte trenuri la Mogoșoaia. Călătoria ar fi trebuit să dureze 20 de minuteUPDATE 08.50 Trenul de 08.16 a ajuns de fapt la 08.45 în Gara de Nord
Magistrala nepăsării - Cum au ajuns trenurile București - Timișoara să facă mai mult decât în 1939 Între București și Timișoara trenurile fac 10 ore pe 533 km ceea ce este extrem de rău fiindcă trenurile din 1939 erau mai rapide. O modernizare serioasă nu a mai fost făcută de 25 de ani și probabil vor mai trece două - trei decenii până când trenurile vor reveni la timpii din 1996. O modernizare ”ca la carte” ar costa 4 miliarde de euro și ar fi mare nevoie de ea, fiindcă sunt destule porțiuni unde trenurile sunt limitate la 30 km/h și unde s-au petrecut multe accidente. În articol puteți citi despre istoria magistralei M900, despre vremurile când trenul era mai rapid ca mașina și despre prezentul extrem de lent.
Trenul Gara de Nord - Aeroport. Biletul va costa 4 lei, anunță Lucian Bode ​Informațiile din zilele trecute indicau faptul că biletele vor costa în jur de 8 lei între Gara de Nord și Aeroport, pe linia unde circulația se deschide pe 13 decembrie. Acum, printr-un proiect de Ordin al ministrului transporturilor, se va introduce categoria de trenuri Regio Expres și biletul va costa 4 lei. Proiectul a fost trimis spre publicare către Monitorul Oficial.
Trenul Gara de Nord - Aeroport - Cât vor costa biletele De duminică încep să circule trenurile pe cei 19 km dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, iar biletele vor costa în jurul a 8 lei la cei trei operatori. Dacă între Gara de Nord și Aeroport aproape toate trenurile fac 20 de minute, la întors peste 90% dintre trenuri fac 25 de minute, fără vreo oprire pe traseu. Pe 16 dintre cei 19 km trenurile parcurg magistrala M700 București - Galați.Citește și: Cum merg europenii cu trenul la aeroport - În timp ce lângă București abia s-au făcut 3 km noi de cale ferată, alte orașe au linii ce permit și viteze de 160 km/h către aeroport
Trenul Gara de Nord - Aeroport - Câte trenuri va avea fiecare operator din data de 13 decembrie. Surpriza este că trenurile au rang de InterRegio. Biletul costă mai decât la autobuz CFR Infrastructură a anunțat câte trenuri va avea fiecare operator între Gara de Nord și Aeroport: dintre cele 72 de trenuri pe zi, 42 vor fi CFR Călători, 20 vor fi Regio Călători și 10 vor fi Transferoviar. Primul tren va fi IR 16041 al Regio care va pleca din Gara de Nord la 0.30 și va ajunge la aeroport 20 de minute mai târziu. Nu au fost comunicate prețurile , dar surpiza este că trenurile sunt încadrate la rangul de InterRegio. UPDATE CFR Călători spune că prețul este în prezent de 8,3 lei și adaugă că a cerut modificarea unui Ordin de ministru pentru ca tariful să fie redus la 5 lei.
Trenurile de noapte nu dispar - Patru companii europene s-au aliat și vor lansa trenuri internaționale de lungă distanță Operatorii feroviari naționali din Austria, Germania, Franța și Elveția s-au înțeles și vor extinde rețeaua internațională de trenuri de noapte în următorii patru ani, informează Railway Gazette International. Trenurile de noapte intraseră în declin și multe țări le-au eliminat, însă în ultimii cinci ani Austria a investit mult creând brand-ul Nightjet care va coordona expansiunea.
CFR SA anunță că trenurile către aeroport vor circula la intervale de 40 de minute și vor fi 36 de perechi de trenuri pe zi. Nu s-a stabilit programul de circulație al celor trei operatori CFR Infrastructură spune că între Gara de Nord și Aeroport vor circula 36 de trenuri pe sens în fiecare zi, 24 de ore din 24, iar intervalul de succedare a trenurilor va fi de 40 de minute. Totuși, deși trenurile vor circula din 12 decembrie, CFR SA și cei trei operatori nu s-au înțeles asupra mersului trenurilor pe linia de 19 km.
S-a semnat contractul pentru reconstrucția podului de cale ferată de la Grădiștea. Trenurile merg de 15 ani pe o rută ocolitoare către Giurgiu CFR SA și compania austriacă Porr Construct au semnat pe 4 decembrie 2020, contractul pentru ”modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe podul CF peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, contract în valoare de 472 milioane lei fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile. Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important. Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 20 km de București.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by