Industrie Feroviara
VIDEO Franța a modificat un TGV pentru a transporta pacienți din regiunile grav afectate de epidemie, către cele unde mai este loc în spitale Franța a demarat joi dimineață o operațiune specială prin care un tren de mare viteză de pasageri a fost transformat în câteva ore în tren sanitar și transportă pacienți de la Strasbourg către zone din vest unde spitalele sunt mai libere, scrie AFP. Francezii spun că este primul tren european de mare viteză care este transformat în tren sanitar. Trenul este format din cinci vagoane și în fiecare sunt patru pacienți.
Coronavirus - India suspendă toate trenurile de pasageri de pe uriașa sa rețea India a decis suspendarea circulației tuturor trenurilor de pasageri cel puțin până la 31 martie, pentru a împiedica răspândirea coronavirusului. În India sunt 425 de cazuri de infectare și opt oameni au murit, dar țara a făcut extrem de puține teste. În celebra gripă spaniolă de la 1918 au murit 18 milioane de locuitori ai Indiei, iar căile ferate au contribuit mult la dezastru, prin propagarea virusului.
Guvernul britanic preia controlul asupra transportului feroviar Guvernul britanic a anunţat luni că va prelua, temporar, controlul asupra liniilor feroviare pentru a evita falimentul operatorilor feroviari privaţi, după o cădere de 70% a numărului de pasageri din cauza pandemiei de coronavirus, informează AFP şi Reuters, citate de Agerpres. Ministerul Transporturilor a informat că va suspenda contractele de franciză încheiate cu operatorii privaţi care îşi împart exploatarea reţelelor feroviare din Marea Britanie. Pentru o perioadă de cel puţin şase luni, Guvernul britanic va prelua asupra sa toate costurile şi veniturile asociate cu exploatarea liniilor feroviare.
CFR Călători suspendă temporar circulația unor trenuri de noapte CFR Călători suspendă temporar circulația unor trenuri de noapte şi garniturile conexe acestora, în trafic intern, începând de luni 23 martie până pe data de 17 aprilie, cu posibilitatea de prelungire, potrivit Mediafax.
Shinkansen - De ce au construit japonezii prima linie feroviară de mare viteză și cum a dovedit ea că trenurile au super - viitor Trenurile japoneze de mare viteză sunt celebre pentru punctualitate, pentru curățenie, pentru design și pentru modul cum au dovedit că trenurile pot reveni la modă și pot schimba o țară. La doar 15 ani după al Doilea Război Mondial Japonia începea să construiască prima linie adevărată de mare viteză, între Tokyo și Osaka. Trenurile începeau să circule cu nouă zile înainte de Jocurile Olimpice de Iarnă, iar Tokyo va fi și anul acesta gazdă, dacă epidemia de coronavirus nu va aduce amânarea. În articol puteți citi cum a construit Japonia această linie și care sunt planurile pentru sistemul ce a devenit legendar pentru cum trenurile sosesc la secundă.
Traficul feroviar internațional este aproape total blocat în Europa. În unele locuri sunt suspendate și toate trenurile interne ​Din cauza pericolului infectării cu coronavirus aproape toate trenurile internaționale de lung parcurs de pe continent au fost anulate, mai ales în Europa centrală unde câteva țări au închis complet granițele pentru cetățenii străini. La început de martie au început să fie suspendate trenurile internaționale ce ajungeau în Italia, au urmat apoi cele din țări precum Cehia și Ungaria, dar și trenurile de lungă distanță ce pornesc din Rusia. Recent, Ucraina a suspendat nu doar trenurile internaționale, ci și tot traficul intern de pasageri.
Euro 2020 - Amânarea poate fi șansa României să termine construcția liniei de tren Gara de Nord - Aeroport până la începerea competiției Până la Campionatul European de Fotbal probabil chiar va fi gata linia de tren Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă, mai ales că din cauza coronavirusului, Euro 2020 va deveni Euro 2021 și se va ține în iunie anul viitor. Putem spera ca trenurile să circule din vară sau din toamna acestui an, iar până la Euro se va fi definitivat programul complet de circulație și toate stațiile ar trebui să fie gata.
Mai multe trenuri de marfă sunt blocate la graniță. Transportatorii cer redeschiderea a două puncte esențiale de frontieră În momentul de față sunt mai multe marfare blocate la graniță, din cauza deciziei autorităților de a închide mai multe puncte de trecere a frontierei, dintre care două sunt vitale pentru transportul feroviar de mărfuri, scrie Club Feroviar. Transportatorii privați cer redeschiderea punctelor Stamora Moravița și Valea lui Mihai și spun că este nevoie de soluții pentru a asigura libera circulație a mecanicilor de locomotivă și a personalului de tren în trafic internațional.
CFR Călători suspendă temporar aproape toate trenurile internaționale În vederea combaterii răspândirii infecției cu Covid-19, coroborat și cu deciziile administrațiilor feroviare din țările vecine, CFR Călători suspendă temporar circulația unor trenuri în trafic internațional spre și dinspre Ungaria, Bulgaria, Moldova și Ucraina. Rămân în circulație cele mai importante trenuri internaționale de la noi: București - Budapesta (472/3 și București - Viena 346/7.
Cum vrea Cehia să intre în clubul select al țărilor în care trenurile circulă cu 200 km/h Cehia are multe lucruri pe care noi nu le avem la capitolul căi ferate: o gară modernă în capitală, trenuri Pendolino, porțiuni extinse cu viteze de peste 150 km/h și proiecte de modernizare care chiar s-au realizat. Cehia a crescut vitezele pe câteva magistrale în ultimii 10 ani, a modernizat și liniile din jurul capitalei, are legături internaționale bune și acum caută soluții pentru a duce viteza spre 200 km/h pe câteva porțiuni. În articol puteți citi și despre planurile pentru construcția unor linii de mare viteză într-o țară care a făcut multe progrese.
Coronavirus - Austria suspendă toate trenurile spre și dinspre Italia Austria și Italia sunt printre țările europene cu cele mai bune legături feroviare, dar de miercuri nu mai circulă niciunul din zecile de trenuri dintre cele două state. Cele de lungă distanță spre Milano sau Veneția nu mai circulă deja de câteva zile, dar regionalele de scurtă distanță sunt și ele suspendate. Printre cele mai populare rute feroviare dintre cele două țări se numără Innsbruck - Bolzano și Klagenfurt - Udine. În Austria au fost înregistrate 206 cazuri de infectare cu coronavirus.
Coronavirus: Românii care au plecat din Italia către țară cu trenul vor intra în carantină sau autoizolare pe teritoriul României Românii care au plecat din Italia către țară cu trenul vor intra în carantină sau autoizolare pe teritoriul României pentru a se preveni infectările cu Covid-19, anunță CFR Călători. Luni seara Ministrul de Interne, Marcel Vela a vorbit despre ”suspendarea sau, după caz, interzicerea introducerii de către operatorii feroviari de transport călători de noi trenuri directe spre Italia şi dinspre Italia spre România”. Însă nu mai există de peste 20 de ani trenuri directe spre Italia.
Regio Călători a fost pe 4 martie ținta unui atac cibernetic care a vizat bazele de date Operatorul feroviar privat Regio Călători și-a anunțat luni clienții că pe 4 martie (acum șase zile) a fost ținta unui atac cibernetic ce a afectat baza cu datele clienților (adrese de e-mail, parole de acces, CNP și telefon mobil. Cei de la Regio își roagă clienții să schimbe parolele, dar acest lucru nu este posibil nici la peste 12 ore după e-mail-ul trimis.
Transsiberianul - Cum a fost construită calea ferată de 9.200 km și ce spune ea despre ruși și despre țara lor A fost probabil cea mai mare lucrare de infrastructură începută în secolul 19 și obstacolele au fost redutabile, fie că este vorba de marile râuri ale Rusiei, de malurile pietroase ale lacului Baikal sau de permafrostul Siberiei. Până și oameni din Italia au lucrat în estul îndepărtat pentru o cale ferată care a contribuit la intrarea Rusiei într-un război pe care l-a pierdut, spre uimirea multora. În articol puteți citi și despre cum este calea ferată Moscova - Vladivostok în prezent, cât costă biletele și ce ne spune acest uriaș traseu despre ruși și despre felul lor de a gândi.
S-a lansat licitația pentru calea ferată către viitorul aeroport de la Brașov care ar trebui să fie funcțional din 2021 CFR a publicat pe portalul SEAP anunțul de licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea construirii legăturii feroviare către viitorul aeroport Internațional de la Ghimbav. Se dorește legarea gării Brașov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei și construirea unei legături cu linia Feldioara - Bod. Lucrările la aeroportul Brașov au început de câțiva ani, dar au fost o serie de amânări, însă autoritățile locale promit că în 2021 va fi funcțional și spun că au început discuțiile cu tour-operatorii.
CFR a semnat contractul de 3 miliarde lei pentru modernizarea a două secțiuni de pe tronsonul Brașov - Sighișoara Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea RailWorks au semnat contractul, în valoare de 2,97 miliarde lei, fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, aflate pe tronsonul Braşov - Sighişoara. Semnarea vine după mai mulți ani de dispute și contestații. Linia Brașov - Sighișoara are mare nevoie de modernizare, vitezele medii fiind de sub 50 km/h.
CFR Călători spune că numărul de vagoane a crescut cu 31 luna trecută. Compania promite că va adăuga peste 120 de vagoane în lunile următoare Numărul de vagoane pe care le utilizează CFR Călători a ajuns la 881 în prezent, fiind cu 31 mai multe decât la final de ianuarie, când la conducerea companiei a venit Dan Costescu. Compania promite că va afișa lunar numărul de vagoane aflate în uz. Câteva lucruri s-au schimbat în bine de când la conducerea companiei a venit Dan Costescu, cele mai vizibile fiind suplimentările cu vagoane, în week-end. Rămâne de văzut dacă lucrurile vor continua spre bine: un bilanț va putea fi făcut peste câteva luni.
Comisia Europeană propune ca anul 2021 să fie Anul european al căilor ferate Comisia Europeană a propus miercuri ca anul 2021 să fie Anul european al căilor ferate, pentru a sprijini realizarea obiectivelor ”Pactului ecologic european în domeniul transporturilor”. În 2021, o serie de evenimente, campanii și inițiative vor promova transportul feroviar ca mod de transport durabil, inovator și sigur.
Austria va testa trenuri pe hidrogen Compania austriacă feroviară OBB va testa două rame multiple pe hidrogen, fiind semnat în acest scop un contract cu Alstom. Trenurile pe hidrogen au mai fost testate și în Olanda, dar mai ales în Germania unde vor fi utilizate flote mai mari și vor înlocui trenuri diesel.
​​FOTO Cum se face accesul auto către Aeroportul Otopeni după ce o intrare din DN1 a fost închisă pentru lucrările la trenul spre Gara de Nord De marți 3 martie accesul auto din DN1 spre Aeroportul Otopeni, din direcția București, a fost blocat timp de o lună pentru a se efectua lucrările la pasajul căii ferate spre Gara de Nord. Compania de Drumuri pune la dispoziție o schiță care arată modul de desfășurare a traficului pe drumurile de acces către aeroport și cum pot șoferii care vin din Capitală să ajungă la terminale.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by