Industrie Feroviara
​VIDEO Cum arată cele mai rapide trenuri de marfă și ce țări stau cel mai bine La noi, din cauza infrastructurii, trenurile de marfă rulează cu o viteză comercială de aproximativ 20 km/h, dar în alte țări diferențele sunt uriașe și trenuri de marfă grele pot rula cu peste 120 km/h, în timp ce unele speciale pot atinge 250 km/h. În articol puteți citi despre cele mai rapide trenuri de marfă din lume și despre țările care iau în serios investițiile în transportul rapid de marfă pe calea ferată.
Trenul Gara de Nord - Aeroport - A fost desemnată firma care va conecta aeroportul Otopeni la rețeaua feroviară Firma Arcada va conecta aeroportul Otopeni la rețeaua feroviară, scrie publicația Club Feroviar. Câștigătoare a fost desemnată asocierea SC Arcada Company SA – SC ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH. CFR a trimis participanților comunicarea privind desemnarea asocierii menționate drept câștigătoare, scrie publicația menționată.
​VIDEO Cum arată trenul chinez Maglev care poate rula cu 600 km/h și care sunt planurile cu acest concept super-rapid China a prezentat un concept de tren cu levitație magnetică ce poate rula cu 600 km/h, dar până la darea în folosință mai sunt multe etape de parcurs. China are deja o scurtă linie unde trenurile Meglev pot prinde 431 km/h, dar decizia construirii unor noi linii va fi extrem de complicată, fiindcă se discută despre costuri uriașe chiar și pentru China care a investit sute de miliarde de dolari în trenuri ultra-rapide.
Cu trenul din Anglia până în Coreea de Nord - Cât costă și cât durează una dintre cele mai excentrice excursii ​O agenție de turism din Marea Britanie propune un tur ieșit din comun care pornește dintr-un mic orășel numit Wigan și ajunge, aproape o lună mai târziu, în capitala nord-coreeană Phenian. Costul este de peste 3.000 de lire sterline și cei care se înscriu schimbă aproape zece trenuri. Agenția Lupine Travel s-a specializat pe locuri ieșite din comun și pe turism extrem și organizează excursii și în Transnistria, Eritrea, Sudan, Somaliland, Pakistan, Turkmenistan, Republica Centrafricană sau Arabia Saudită.
Trenuri, investiții și geopolitică - Trebuie să privim cu frică sau cu speranță ascensiunea economică a Chinei în Europa? China este prezentă cu tot mai multe proiecte de investiții în Europa și acest lucru arată o mare schimbare geopolitică. Unii spun că ascensiunea Chinei este un dezastru pentru Europa, în timp ce alții spun că este o șansă fără precedent. Din punct de vedere feroviar China este tot mai importantă pentru Europa: mii de trenuri de marfă leagă cele două continente, iar companiile chineze derulează investiții în regiune. Într-o analiză publicată de ClubFeroviar se discută ascensiunea economică a Chinei și semnificațiile acesteia asupra Europei.
Cehii se sfătuiesc cu francezii de la SNCF pentru trenul de mare viteză Praga - Dresda ​Construcția liniei de mare viteză dintre Praga și Dresda nu va începe mai repede de șase ani, iar cel mai complicat segment este un tunel de 26 km la granița dintre Germania și Cehia. Compania cehă de infrastructură a semnat un parteneriat tehnic cu francezii de la SNCF Mobilités pentru standardele viitoarei linii. Între Praga și Dresda sunt 191 km și există șase trenuri/zi pe sens, durata călătoriei fiind de două ore și 11 minute. Dacă se va construi linia de mare viteză, timpul ar putea scădea la 52 de minute. Biletele costă între 20 și 37 de euro.
Calvarul călătoriei cu trenul în România - Câte restricții de viteză sunt și care sunt cele mai lente porțiuni, dar și puținele zone rapide După Paște ministrul Transporturilor a ”inspectat” calea ferată călătorind de la București la Constanța, pe singura magistrală unde viteza medie de circulație trece de 100 km/h. Traseul este unul cu totul atipic, fiindcă pe majoritatea magistralelor sunt rare porțiunile unde trenurile rulează cu peste 80 km/h mai mult de câteva zeci de minute. În plus, cu trenurile Regio viteza medie este și de sub 30 km/h pe cele mai lente porțiuni. În articol puteți vedea câte restricții de viteză sunt pe cele mai importante trasee, care este lungimea acestora și care este viteza medie a trenurilor, pe porțiuni.
Administrația Trump taie un miliard de dolari din bugetul trenului de mare viteză din California Administrația Trump a anunțat că anulează acordarea unui grant de 929 milioane dolari pentru proiectul de construcție a unui tren de mare viteză în California. SUA nu are trenuri de mare viteză și nici actualul plan, de a construi cale ferată super-rapidă între San Francisco și Los Angeles, nu are șanse să se concretizeze, fiindcă ar costa peste 75 miliarde dolari.
Asociația Pro Infrastructura califică drept ”promisiuni iresponsabile” declarațiile noului șef al CFR care spunea că viteza comercială a trenurilor poate fi crescută rapid de la 45 km/h, la 80 km/h Noul director general al CFR SA (Infrastructură), Constantin Axinia, a declarat în presă că vrea să crească imediat viteza medie comercială pe rețea de la 45 km/h, cât este astăzi, la 80 km/h, poate chiar până la sfârșitul anului curent. Astfel de declarații sunt ”minciuni si promisiuni iresponsabile”, scrie Asociația Pro Infrastructura care explică faptul că sunt atât de multe restricții și liniile sunt deteriorate pe distanțe atât de mari, încât așa ceva este imposibil.
​VIDEO FOTO Cum arată cele mai luxoase trenuri de noapte din Europa - Despre întârzieri, speranțe și confort În multe țări trenurile de noapte s-au desființat, mai ales că cele de zi au devenit foarte rapide în Occident. Rămâne însă o țară unde trenurile de noapte luxoase au clienți: Regatul Unit, iar acolo trenurile dintre Londra și Edinburgh au de puțin timp vagoane noi la care ”compartimentul prezidențial” poate costa și 400 de lire. În articol puteți vedea cum arată trenurile și puteți afla cum de au întârziat trei ore în prima zi.
Ungaria vrea să vadă dacă este viabilă construcția unei linii de mare viteză Budapesta - Varșovia Agenția de dezvoltare a infrastructurii din Ungaria a desemnat companiile care vor realiza studiul de fezebilitate pentru propusa cale ferată de mare viteză dintre Budapesta și Varșovia. Între cele două orașe sunt 800 km și călătoria poate dura între 9 ore și jumătate și 14 ore. O propunere este și construcția unor linii care să permită viteze de peste 300 km/h, dar probabil că proiectul ar costa enorm. O variantă ar fi, cum au arătat consultanți din Polonia, să se aleagă un proiect mai ieftin care să scadă însă timpii de parcurs la 5 ore - 5 ore 30 min.
VIDEO Japonia începe testele cu cel mai rapid tren Shinkansen de până acum Japonia începe vineri testele cu cel mai nou tren de mare viteză Shinkansen, capabil de o viteză operațională de 360 km/h. Prima fază de testare se va încheia în 2021, iar trenurile numite Alfa-X ar trebui să devină operaționale abia în 2030. Japonia este prima țară care a introdus trenuri de mare viteză pe linii dedicate lor, în 1964, viteza primelor garnituri fiind 210 km/h.
CFR recomandă studenților să evite rutele spre Cluj și Iași în perioada vizitei Papei Francisc CFR Călători a anunțat acum câteva zile că va pune trenuri mai lungi între 31 mai și 2 iunie în zonele vizitate de Papa Francisc, iar compania recomandă studenților ”să evite utilizarea celor mai solicitate trenuri pentru evenimentele religioase din orașele respective” (Cluj și Iași). Reamintim că studenții au gratuitate pe trenurile CFR, iar o cincime dintre biletele emise anul trecut au fost pentru studenți. Marea problemă este că CFR folosește zilnic 800 de vagoane, deși ar avea nevoie de cel puțin 350 în plus.
Nici nemții nu mai sunt ce au fost - Cum au ajuns trenurile germane să aibă întârzieri record Reputația Germaniei pentru punctualitate are de suferit după ce anul trecut un sfert dintre trenuri au avut întârzieri și compensațiile acordate pasagerilor au crescut și ele. Mulți spun că este nevoie de o reformă dură în sectorul feroviar german în care se fac două miliarde de călătorii anual, de peste 30 de ori mai multe ca la noi. Criticii spun că statul german investește în infrastructură mult prea puțin față de alte state și cei mai pesimiști spun că sectorul feroviar german este ”praf și pulbere”. Evident că nu este chiar așa, însă în articol puteți citi despre problemele unei țări pe care noi românii o invidiem și o respectăm.
Un land german vrea să deschidă mai multe linii de cale ferată închise între 1960 și 1990 În timp ce la noi liniile de cale ferată se împuținează, germanii văd un mare potențial în redeschiderea unor linii închise acum zeci de ani și fac studii de fezabilitate în acest sens. Astfel, landul german Baden-Württemberg a analizat 75 de posibile rute și vrea să rămână cu 15 rute viabile care să se și deschidă traficului.
S-a stricat locomotiva, vagoanele sunt arhipline - Cât de vechi sunt trenurile cu care călătorim Oricine merge des cu trenul s-a nimerit într-un tren care a întârziat fiindcă locomotiva s-a defectat și nu este călător care să nu fi constatat că numărul de vagoane este prea mic față de cât de mare este cererea. Este rezultatul unui sistem în care nu s-a investit mai deloc în vagoane noi în ultimul deceniu, în timp ce țările serioase au alocat miliarde de euro pentru vagoane, locomotive și trenuri electrice nou-nouțe. În articol puteți citi cât de vechi sunt trenurile de la noi, în ce ritm se repară și care sunt firavele planuri cu trenuri noi. În perioade precum aceasta se resimte dur lipsa de vagoane: zilnic circula peste 1.400 de trenuri în țară și câteva sute sunt aglomerate.
​VIDEO Cum arată trenul lui Kim Jong Un și de ce dictatorilor nord-coreeni le place să călătorească pe calea ferată Kim Jong Un face o nouă călătorie cu misteriosul său tren verde închis, de data aceasta la Vladivostok, pentru a se întâlni cu Vladimir Putin. Toți dictatorii din Coreea de Nord au călătorit des cu trenul, uneori multe mii de kilometri, până în Vietnam, dar chiar și spre România. Nu se știu foarte multe despre aceste trenuri blindate, luxoase, dar foarte lente, însă mai jos puteți citi despre ce spun cei care au văzut garniturile speciale.
Două țări asiatice cu trecut complicat au redeschis o legătură feroviară după 45 de ani Cambodgia și Thailanda deschid acum prima legătură feroviară, după 45 de ani de pauză, mișcarea fiind gândită să impulsioneze comerțul și turismul. Cambodgia este celebră pentru dictatura sângeroasă a lui Pol Pot, dar în ultimii ani turismul a crescut puternic și economia a crescut. Thailanda este o țară mult mai dezvoltată, dar la putere se află o juntă militară.
Operatorul național feroviar francez vrea să lanseze trenuri de mare viteză cu prețuri low-cost în Spania Operatorul național francez SNCF vrea să lanseze pe piața spaniolă trenuri de mare viteză la care biletele să fie mult mai ieftine decât la cele ale companiei naționale din Spania, RENFE. Francezii vor să profite de deschiderea pieței spaniole în 2020 și spun că trenurile AVE sunt mai ales pentru clienții business și este nevoie de alternative mai ieftine, scrie publicația L'Express.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version