Industrie Feroviara
Austria a lansat un abonament anual pentru transportul în comun la nivelul întregii țări ​Austria a lansat un abonament lunar care permite călătoria cu transportul în comun oriunde în țară, fie că este vorba de tren, autobuz, metrou sau tramvai. Cardul poate fi folosit în aproape orice loc, cu câteva excepții de companii care nu au aderat la proiect. Austria are un transport public excelent: trenuri ce rulează și cu peste 200 km/h, gări noi, rețele de S-Bahn și numeroase curse de autobuz în zona Alpilor.
Trenul special care a traversat Europa timp de peste o lună și-a încheiat călătoria Trenul special Connecting Europa Express, care a traversat România la mijloc de septembrie, și-a încheiat parcursul la Gare de l'Est din Paris, la 35 de zile de la plecarea din Lisabona. Trenul a parcurs 26 de țări și a avut peste 150 de opriri. Trenul format din șase vagoane din țări diferite a circulat cu ocazia Anului European al Căilor Ferate și evenimentele au fost organizate de Comisia Europeană.
Elveția a plasat o comandă record de 2 miliarde de dolari la cel mai mare producător de trenuri din ”țara cantoanelor” Compania feroviară națională elvețiană SBB a făcut o comandă record de 286 de trenuri regionale la cel mai important producător elvețian, Stadler. Primele livrări vor fi în 2025 și comanda ar putea fi extinsă în viitor să cuprindă 512 trenuri. România se chinuie de ani buni să încheie o licitație pentru 40 de trenuri...
CFR Infrastructură anunță investiții de 75 milioane lei în zona Petroșani Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA investește 75 de milioane de lei, din fonduri de la bugetul de stat, pentru lucrări de reparații capitale și refacție pe segmentul feroviar Bănița - Merișor - Crivadia, lucrări care au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare feroviară și creșterea gradului de siguranță. Segmentul se află pe linia 202, în zona Petroșani, iar trenurile au în prezent viteze medii de sub 35 km/h.
Franța a abandonat controversatul proiect de renovare pentru cea mai tranzitată gară europeană Compania feroviară franceză SNCF a anunțat că va fi abandonat uriașul proiect de renovare a celei mai tranzitate gări din Europa, Gare de Nord din Paris, după neînțelegeri legate de preț și de detalii cu compania care ar fi trebuit să execute lucrările. Inițial se spera că renovarea va putea fi făcută cu 600-700 milioane euro, dar costurile estimate au ajuns la 1,5 miliarde euro.
Trenul Connecting Europe Express a părăsit România după un parcurs plin de festivități cu muzică și mâncare VIDEO FOTO Trenul special Connecting Europe Express a părăsit în acestă dimineața România pe la Curtici și va ajunge la noapte în Polonia. Pe parcursul traseului său de 900 km trenul special cu șase vagoane a fost întâmpinat cu festivități uneori fastuoase, cum a fost cea de la Brașov unde au fost mici concerte de muzică clasică pe peronul plin de lume. La Sibiu s-a pus covorul roșu pe peron, iar în sala principală a gării a fost orchestră și masă mare.
Cum arată unul dintre cele mai moderne trenuri care au ajuns vreodată în România - Povestea unui tren ce pare SF pentru o țară în care locomotivele se strică des și vagoanele nu-s destule În aceste zile va parcurge mai mult de 900 km prin România trenul special Connecting Europe Express care vine cu șase vagoane ultra-moderne din șase țări diferite și a parcurs 10.000 km prin Europa în două săptămâni. Trenul a fost tractat de la Giurgiu cu locomotive diesel, fiindcă podul de la Grădiștea stă dărâmat de 16 ani, iar în Gara de Nord era curățenie desăvârșită cum rar este. În articol puteți vedea cum arată trenul și ce spune el despre România și sectorul ei feroviar. Un astfel de tren arată cum ar fi putut călători românii dacă sectorul feroviar nu ar fi fost neglijat timp de 30 de ani.
FOTO Cum arată și ce noutăți aduce noua versiune a emblematicelor TGV din Franța la fix 40 de când au fost lansate pentru prima dată La fix 40 de ani de când primul TGV (tren de mare viteză) a intrat în Gare de Lyon din Paris, vineri a fost prezentată noua generație a trenurilor emblematice, care, deși prind aceeași viteză ca cele de generație veche, vor putea primi cu 20 la sută mai mulți pasageri și vor avea o emisie de dioxid de carbon cu 32 la sută mai mică, relatează Euro News.
​VIDEO Momentul în care trenul Connecting Europe Express ajunge în Gara de Nord. Cum arată parcursul de sâmbătă către Arad ​Trenul special Connecting Europe Express, cu două locomotive diesel și șase vagoane, a ajuns la ora 12.22 în Gara de Nord din București, fiind în ziua a 17 a din călătoria sa de 20.000 km și 36 de zile. Trenul pleacă mâine la 7.50 către Arad, via Brașov, Sibiu, Cluj, Oradea. Sâmbătă dimineață HotNews.ro va publica un amplu articol despre acest tren.
​VIDEO Trenul Connecting Europe Express ajunge în România - Cum se compară vitezele de la noi cu cele din alte țări din Europa Centrală și din Balcani Trenul Connecting Europe Express ajunge vineri dimineață în România unde va străbate 900 de km până duminică dimineață, când va părăsi țara pe la Curtici. În România va trece prin multe zone neelectrificate și cu viteze medii de sub 60 km/h, în timp ce porțiunile cele mai rapide din Europa Centrală au fost în Austria și Germania, iar cele mai rapide din Europa de Sud-Est au fost în Grecia, unde trenul a rulat 500 km cu medii de peste 120 km/h. În Europa de Vest au fost lungi porțiunile cu medii de peste 100 km/h. În articol puteți citi pe larg despre vitezele acestui tren în regiune.
Ovidiu Vizante, directorul general CFR Călători, a demisionat Directorul general al CFR Călători, Ovidiu Vizante, a demisionat din funcţie pe motiv că, în situaţia actuală, generată de instabilitate şi subfinanţare, compania poate urma calea CFR Marfă, scrie Agerpres. Vizante a fost numit la conducerea operatorului feroviar în a doua parte a lui aprilie și a fost aspru criticat după episodul trenului cu copii care a staționat nouă ore în câmp la final de iulie.
CFR Călători va permite cumpărarea de bilete online la vagonul de dormit sau la cușetă cu 15 minute înainte de plecarea trenului CFR Călători spune că în cel mult 45 de zile personalul de tren de la vagoanele de dormit și de la cușetă va putea emite sau valida bilete prin intermediul dispozitivelor mobile. Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare a codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor. Călătorii vor putea cumpăra bilete online cu doar 15 minute înainte de plecarea trenului, față de 6 ore în prezent.
Softronic Craiova pregătește până la final de 2021 livrarea a cinci locomotive către o companie suedeză Softronic Craiova pregăteste o livrare de 5 locomotive TransMontana pentru Green Cargo Suedia până la sfârșitul anului 2021, ca parte a unui contract de proporții semnat în toamna lui 2020 de compania din Oltenia, scrie România Feroviară. Grupul Softronic a fost înființat în 1999 și este format din compania producătoare de material rulant Softronic și din transportatorul de călători Softrans.
​VIDEO Trenul special care străbate 20.000 km prin Europa a rămas pentru câteva zile fără unul dintre cele șase vagoane, din cauza unor defecțiuni apărute în Croația ​Trenul special Connecting Europe Express, care a plecat din Lisabona la început de septembrie și va străbate 20.000 km prin Europa, a rămas pentru câteva zile fără unul dintre cele șase vagoane, din cauza unor defecțiuni detectate la Zagreb. Planul este ca vagonul să fie reatașat la tren în Sofia, pe 15 septembrie. Trenul va ajunge în România pe 17 septembrie.
Cătălin Drulă spune că Florin Cîțu a fost un premier ”complet ostil domeniului feroviar”. Cum arată bilanțul ministrului când este vorba de trenuri Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus la finalul mandatului că premierul Florin Cîțu a fost ”complet ostil” domeniului feroviar și nu a acceptat o serie de propuneri care ar mai fi îmbunătățit un domeniu ”care a suferit enorm din lipsă de investiții”. Drulă a explicat și de ce nu a cumpărat CFR Călători locomotive noi, a precizat ce speră că se va întâmpla cu licitațiile pentru cumpărarea de trenuri noi și a avut cuvinte de laudă pentru conducerea CFR Marfă.
​VIDEO Cum arată Connecting Europe Express, trenul care va parcurge 20.000 km prin Europa În jurul orei 18 (ora României) va pleca din Lisabona trenul special Connecting Europe Express care va străbate 26 de țări până pe 7 octombrie când va ajunge la Paris. Un pasionat feroviar portughez a filmat trenul când venea din Spania și se îndrepta spre capitala Portugaliei. Trenul va avea o compunere diferită în restul călătoriei sale.
CFR SA a desemnat câștigătorul care va întocmi studiul de fezabilitate pentru modernizarea a 99 km de cale ferată din Transilvania ​Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea TPF Inginerie S.R.L. – S.C. I.S.C.P.F. S.A. – S.C. BAICONS IMPEX S.R.L. câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru modernizarea liniei CF Coșlariu – Cluj-Napoca. Sunt 99 de km și este nevoie de modernizare, fiindcă trenurile IR fac două ore, iar cele Regio, aproape trei ore. La finalul anilor 90 vitezele erau superioare față de acum și pe această parte a magistralei 300 și pe cei 99 km călătoria dura cam cu o jumătate de oră mai puțin.
Trenul simbolic Connecting Europe Express pleacă joi din Lisabona. Care este orarul de parcurs pentru zilele când va traversa România Cum 2021 a fost desemnat ca fiind ”anul căilor ferate” în UE s-a decis ca un tren simbolic să traverseze Europa timp de mai bine de o lună, pornind de la Lisabona și terminând la Paris, după un parcurs de peste 20.000 km, cu mai mult de 150 de opriri și 33 de treceri de granițe. În articol puteți citi despre orarul detaliat al trenului Connecting Europe Express.
Transportul feroviar de marfă este în scădere: CFR ar trebui să permită operatorilor de transport să-și aleagă furnizorul de energie - spune Consiliul Concurenței Operatorii de transport feroviar (OTF), atât cei privați, dar și CFR Marfă, nu au posibilitatea în prezent de a-și lege furnizorul de energie electrică, deși piața energiei este liberalizată, furnizorul unic pentru sistemul feroviar fiind Electrificare CFR, filială deținută integral de CFR, fapt care afectează profitabilitatea transportului feroviar de marfă în general, susține Consiliul Concurenței.
Noile trenuri electrice regionale de care este atât de mare nevoie sunt încă la câțiva ani distanță - O licitație a fost anulată și alta va trebui demarată Comisia de evaluare a anulat licitaţia pentru achiziţia celor 40 de rame electrice regionale (RE-R), însă prin această măsură s-a deblocat o procedură de achiziţie "care părea că se află într-o situaţie fără ieşire", susţine preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Gigi Gavrilă, citat de Agerpres. Cum notează Club Feroviar, dacă vechea licitație ar fi continuat, competitorul chinez CRRC ar fi avut șanse mari de a primi contractul valoros, în condițiile in care Guvernul Florin Cîțu a pus economic România pe direcția anti-China.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by