Industrie Feroviara
CFR Călători anunță că 25 de trenuri InterRegio vor deveni trenuri Regio, fără ca orele de parcurs să se schimbe ​CFR Călători informează că, începând cu data de 1 februarie 2021, pentru ”creşterea gradului de accesibilitate la călătoria cu trenul”, 25 trenuri InterRegio (IR) vor deveni trenuri Regio-Expres (R-E), fără modificarea orariilor şi a staţiilor de sosiri /plecări. Printre trenurile care vor fi incluse se numără unele pe relațiile: București - Craiova, Sibiu - Timișoara - Brașov - Sibiu, Cluj - Baia Mare și Titu - Târgoviște.Citește și: Cu trenul la Sibiu? Nici gând! De ce frumosul oraș din Transilvania a ajuns să aibă legături feroviare jalnice în toate direcțiile
Muzeul CFR de la Gara de Nord a fost închis de Ministerul Culturii pe motiv că nu are acreditare La începutul anului 2021, declarat Anul European al Căilor Ferate, Ministerul Culturii, prin Direcția de Cultură a Municipiului București, a închis Muzeul CFR din Capitală. Direcția a venit în control și a dat o amendă, pe motiv că Muzeul NU este acreditat de Ministerul Culturii, scrie Club Feroviar. Pe 7 ianuarie, la Muzeul CFR din Gara de Nord au descins polițiști, reprezentanţi ai Ministerului Culturii, ai Direcţiei pentru Cultură a Municipiului Bucureşti, dar şi experţi acreditaţi de Ministerul Culturii.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Despre trenuri de mare viteză putem vorbi după 2030/ Întâi să ajungem să facem 6 ore și jumătate între București și Timișoara, și nu 10 ore ca în prezent Nu are rost să vorbim despre trenuri de mare viteză mai repede de 2030, până atunci trebuie să facem ca vitezele de circulație să fie decente și să reparăm nu doar magistralele mari, ci și liniile secundare, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu video pentru HotNews.ro. El a calificat drept ”compromis prost” modernizarea liniei București - Constanța care a costat un miliard de euro și viteza maximă este de 160 km/h, costurile totale nefiind departe de cele ale unei linii de mare viteză.
Trenurile către aeroport NU vor circula timp de șase ore pe zi în perioada 25 ianuarie - 8 februarie ​CFR SA informează că, în perioada 25.01.2021 - 08.02.2021, pe relația București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București, antreprenorul va executa, în intervalul orar 8.40 - 14.30, lucrările de sudură a șinelor și aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiției. Ca urmare, 18 dintre cele 72 de trenuri zilnice vor fi anulare pentru două săptămâni.
UPDATE Compania Transferoviar anunță că va anula trenurile către aeroport timp de trei săptămâni, la cererea CFR Infrastructură Compania privată Transferoviar anunță că va anula trenurile către aeroport în perioada 25 ianuarie - 13 februarie la cererea CFR Infrastructură care va închide linia pentru lucrări de întreținere. Trenurile circulă din 13 decembrie pe cei 19 km dintre Gara de Nord și Otopeni, iar TFC are 10 dintre cele 72 de trenuri, CFR Călători având 42, iar Regio Călători, 20. Trebuie menționat că din cei 19 km, doar 3 km reprezintă linia construită anul trecut. UPDATE CFR SA a spus marți seara că a primit din partea antreprenorului o solicitare, referitoare la efectuarea unor lucrări de sudură a șinelor și aparatelor de cale și urmează să decidă ce va face.
România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent La 1890 călătoria cu trenul dura o zi între București și Viena, iar 130 de ani mai târziu nu am avansat foarte mult, drumul fiind de peste 19 ore. În anii '30 erau vagoane directe pe cei 2.500 de km până la Ostende, la Marea Nordului, iar până în 1989 existau și vagoane directe București - Paris. În anii '90 puteai merge cu trenul direct la St Petersburg sau Vilnius, iar pentru scurt timp a existat și vagon direct din Omsk (Siberia), până la Sofia. Trenurile internaționale care trec prin România s-au împuținat în ultimii 10 ani fiindcă avionul este mai rapid și infrastructura noastră nu este modernizată. În articol puteți citi pe larg despre trenurile internaționale din ultimul secol, despre perioada de aur din anii '30 și ce s-a întâmplat în comunism, dar și despre legăturile firave din prezent.
Egiptul face primii pași pentru construirea unei rețele feroviare de 1.000 km de linii de mare viteză Egiptul a semnat un memorandum de înțelegere cu Siemens Mobility pentru construcția în mai multe etape a unei rețele feroviare ce ar putea ajunge să aibă 1.000 km, cu costuri totale de 23 miliarde dolari. Dacă planurile vor deveni realitate, Egiptul va deveni a doua țară africană cu trenuri de mare viteză, după Maroc.
Trenurile CFR Călători ar putea circula de luni pe cei 104 km dintre Ineu și Brad, tronson de pe care s-a retras un operator privat Trenurile CFR Călători ar putea circula de luni pe cei 104 km dintre Ineu (jud Arad) și Brad (jud Hunedoara) tronson care în ultimii ani a fost operat de compania privată Regio Călători, care însă a decis să se retragă de la 1 ianuarie. Tronsonul este parte a liniei secundare 317 Arad - Ineu - Brad, pe cei 63 km dintre Arad și Ineu are în continuare trenuri compania privată.
Planurile CFR Călători în 2021: 440 de vagoane reparate și modernizate, imprimante pentru emiterea de bilete în tren, uniforme noi și cât mai mulți pasageri către aeroport CFR Călători a prezentat noile uniforme ale angajaților companiei, a anunțat că vrea să modernizeze 40 de vagoane și să repare alte 400, iar în primăvară, dacă lucrurile merg bine, vor fi folosite în trenuri terminalele mobile de taxare. Dan Costescu, șeful companiei, a mai spus că pe linia către aeroport gradul de ocupare a trenurilor CFR a fost între 20% și 90%, dar media va crește către jumătatea anului când își va reveni și traficul aerian pe Otopeni.
CFR Călători anunță programul Trenurile Zăpezii prin care biletele costă cu 25% mai puțin pentru cei care merg la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal, Brașov și Vatra Dornei CFR Călători lansează Trenurile Zăpezii 2021, ofertă de călătorie valabilă din 4 ianuarie până pe 28 februarie 2021. Astfel, pasagerii pot beneficia de o reducere de 25% la trenurile care au ca destinație/plecare staţiuni montane, cum sunt cele de pe Valea Prahovei şi Vatra Dornei.
Marocul vrea să investească 10 miliarde dolari în construcția a două noi linii de TGV Marocul intenționează să construiască două linii de mare viteză către sudul țării și se lucrează la studiile tehnice, estimarea fiind că aceste două linii vor costa 10 miliarde de dolari. Marocul a devenit în 2018 prima țară africană ce a lansat trenuri de mare viteză, oficialii spunând că au reușit să construiască liniile la un cost/km extrem de redus.
Cu trenul la Sibiu? Nici gând! De ce frumosul oraș din Transilvania a ajuns să aibă legături feroviare jalnice în toate direcțiile ​Sibiul este unul dintre cele mai frumoase orașe ale țării și mult mai multă lume ar merge cu trenul acolo dacă legăturile ar fi cât de cât decente. Nu sunt legături feroviare bune și vitezele sunt mici pe liniile din zonă, astfel că mașina câștigă detașat la timpii de parcurs. Totul ar fi stat mai bine și dacă linia Vâlcele - Râmnicu Vâlcea, aproape gata în 1989, nu ar fi acum abandonată și distrusă, deși a fost unul dintre cele mai grele proiecte feroviare din anii 80'.
Programul de Guvernare pe segmentul feroviar - Conexiuni feroviare la șase aeroporturi din țară, salvarea CFR Marfă, achiziționarea de trenuri noi, electrificarea unor tronsoane importante În programul de guvernare PNL - USR - PLUS la categoria feroviar se menționează construirea de linii de tren spre aeroporturile din Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Cluj -Napoca și Constanța, iar la obiective sunt trecute și finalizările studiilor de fezabilitate pentru tronsoanele Timișoara - Caransebeș și Cluj - Oradea. Pentru CFR Marfă se dorește ”demararea unui proces amplu de restructurare, care să-i permită continuarea activităţii”, iar la CFR Călători ”se va demara proiectul prin care se vor investi 13 milioane de Lei pentru achiziţionarea a 2.300 de terminale mobile pentru taxare, dotate cu imprimante”.
O istorie a vitezei trenurilor românești din 1906 până în prezent și uimitoarele trenuri ce rulau sute de kilometri fără oprire În 1995 existau trenuri Intercity și Expres ce rulau peste 300 de km fără oprire și vitezele erau net superioare celor de azi în aproape toată țara. La 1906 ”iuțeala maximă” era de 70 km/h, dar a crescut puternic spre finalul anilor 30. În articol puteți citi despre cum au evoluat vitezele trenurilor românești în 115 ani, care erau cele mai rapide, dar și cât de lente erau personalele. La final puteți citi și despre cum stăm în prezent și care sunt principalele trenuri rapide într-un peisaj în care multe trenuri au viteze medii de 40-50 km/h.
Ce ne arată trenul Gara de Nord - Aeroport despre cum știe România să facă lucrări importante de infrastructură Duminică au început să circule trenurile între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni și viteza maximă atinsă este 100 km/h, în timp ce viteza medie este 50 -60 km/h. Proiectul spune multe despre cum abordează România lucrările importante, fiindcă ne mișcăm greu, nu gândim pe termen lung și facem lucrurile pe ideea ”las că merge și-așa”. Cel mai important este că trenul există și că se circulă, iar de acum contează mult ca hibele să fie reparate și lucrurile să fie mai bine gestionate. În articol puteți vedea și clipuri și poze din prima zi în care trenurile au circulat.
Trenurile Gara de Nord - Aeroport au început să circule / Au apărut deja primele întârzieri din cauza unor probleme - UPDATE FOTO În noaptea de sâmbătă spre duminică au început să circule trenurile dintre Gara de Nord și Aeroport, iar biletul costă 4 lei pentru călătoria care durează între 20 și 25 de minute. Din cauza unor probleme tehnice ale CFR Infrastructură în zona Mogoșoaia au apărut dimineața și întârzieri de 35-45 de minute, ceea ce nu sună deloc bine pentru un tren către aeroport. Este a doua linie de cale ferată deschisă în trei decenii în România, după cei 5 km dintre Golenți și podul Noua Europă de lângă Calafat (dați în folosință acum șase ani).UPDATE 10.50: CFR Infrastructură spune că au fost ”probleme tehnice neprevăzute”, promite că le va remedia și îți cere scuzeUPDATE 10.15 Din cauza problemelor și trenurile de lung parcurs au avut întârzieriUPDATE 10.00 Din cauza problemelor trenul care a plecat la 8.35 din Gara de Nord a ajuns după 33 de minute la Otopeni, așteptând alte trenuri la Mogoșoaia. Călătoria ar fi trebuit să dureze 20 de minuteUPDATE 08.50 Trenul de 08.16 a ajuns de fapt la 08.45 în Gara de Nord
Magistrala nepăsării - Cum au ajuns trenurile București - Timișoara să facă mai mult decât în 1939 Între București și Timișoara trenurile fac 10 ore pe 533 km ceea ce este extrem de rău fiindcă trenurile din 1939 erau mai rapide. O modernizare serioasă nu a mai fost făcută de 25 de ani și probabil vor mai trece două - trei decenii până când trenurile vor reveni la timpii din 1996. O modernizare ”ca la carte” ar costa 4 miliarde de euro și ar fi mare nevoie de ea, fiindcă sunt destule porțiuni unde trenurile sunt limitate la 30 km/h și unde s-au petrecut multe accidente. În articol puteți citi despre istoria magistralei M900, despre vremurile când trenul era mai rapid ca mașina și despre prezentul extrem de lent.
Trenul Gara de Nord - Aeroport. Biletul va costa 4 lei, anunță Lucian Bode ​Informațiile din zilele trecute indicau faptul că biletele vor costa în jur de 8 lei între Gara de Nord și Aeroport, pe linia unde circulația se deschide pe 13 decembrie. Acum, printr-un proiect de Ordin al ministrului transporturilor, se va introduce categoria de trenuri Regio Expres și biletul va costa 4 lei. Proiectul a fost trimis spre publicare către Monitorul Oficial.
Trenul Gara de Nord - Aeroport - Cât vor costa biletele De duminică încep să circule trenurile pe cei 19 km dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, iar biletele vor costa în jurul a 8 lei la cei trei operatori. Dacă între Gara de Nord și Aeroport aproape toate trenurile fac 20 de minute, la întors peste 90% dintre trenuri fac 25 de minute, fără vreo oprire pe traseu. Pe 16 dintre cei 19 km trenurile parcurg magistrala M700 București - Galați.Citește și: Cum merg europenii cu trenul la aeroport - În timp ce lângă București abia s-au făcut 3 km noi de cale ferată, alte orașe au linii ce permit și viteze de 160 km/h către aeroport
Trenul Gara de Nord - Aeroport - Câte trenuri va avea fiecare operator din data de 13 decembrie. Surpriza este că trenurile au rang de InterRegio. Biletul costă mai decât la autobuz CFR Infrastructură a anunțat câte trenuri va avea fiecare operator între Gara de Nord și Aeroport: dintre cele 72 de trenuri pe zi, 42 vor fi CFR Călători, 20 vor fi Regio Călători și 10 vor fi Transferoviar. Primul tren va fi IR 16041 al Regio care va pleca din Gara de Nord la 0.30 și va ajunge la aeroport 20 de minute mai târziu. Nu au fost comunicate prețurile , dar surpiza este că trenurile sunt încadrate la rangul de InterRegio. UPDATE CFR Călători spune că prețul este în prezent de 8,3 lei și adaugă că a cerut modificarea unui Ordin de ministru pentru ca tariful să fie redus la 5 lei.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by