Industrie Feroviara
Trenul Gara de Nord - Aeroport. Încep lucrările, s-au anunțat și primele restricții de circulație Luni încep oficial lucrările la trenul dintre Gara de Nord și Aeroport. Compania Aeroporturi București a anunțat primele restricții de circulație și sfătuiește oamenii să meargă mai ales cu autobuzele la aerogară. Costurile totale ale legăturii sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conține și un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, până la Euro, dar pare greu de crezut că acest lucru se va întâmpla.
​VIDEO Orient Express a traversat din nou România, de data aceasta în drumul către vest Trenul Orient Express a încheiat luni dimineața a doua traversare a țării, de data asta în drumul său către Veneția. Trenul a intrat sâmbătă în țară, iar duminică la 12.30 a plecat din București, cu o oprire turistică de trei ore la Sinaia. Venice Simplon Orient Express a ieșit din România la 8.47, pe la Curtici, cu o întârziere de o oră față de graficul de mers, din cauza lucrărilor de pe Coridorul IV.
​VIDEO De ce Australia nu are trenuri de mare viteză - 35 de ani de discuții - Idei, refuzuri și soluții Australia este a șasea cea mai mare țară din lume ca suprafață, dar nu are nici măcar un kilometru de linie ferată de mare viteză, deși s-a discutat încă de acum 35 de ani. Cam o dată la 10 ani a revenit tema, s-au realizat și studii și s-au făcut și calcule. Cei mai radicali au spus că este absolut aberant să se construiască linii pentru ”TGV” în Australia, în timp ce susținătorii spun că măcar trenuri care să ruleze constant cu peste 130 km/h tot ar trebui să existe. În articol puteți citi despre motivele pentru care uriașa țară nu are astfel de trenuri, dar și despre ideea despre cum trenurile ar putea motiva sute de mii de oameni să-și schimbe domiciliul.Citește și: ​VIDEO, FOTO De ce nu au americanii trenuri de mare viteză - Explicația unui paradox al infrastructurii
​VIDEO România și contrastele cu Orient Express - Țara unde trenurile n-au parte de progres Orient Express, probabil cel mai cunoscut dintre trenuri, a ajuns luni la București și pleacă în această dimineață către Bulgaria. O călătorie de la Paris la Istanbul este echivalentul câtorva zeci de salarii medii din România, dar un astfel de tren contrastează uriaș cu tot ce se întâmplă la noi cu trenurile, șinele și gările. În timp ce Orient Express staționa la linia 10, pe tabela gării zece dintre cele 12 trenuri afișate erau cu întârziere, trenul București - Budapesta avea doar patru vagoane și prin țară trasee de sute de kilometri erau străbătute de incomodele vagoane etajate.
Trenul Orient Express a intrat dumincă seara în România, în drumul său către Istanbul Așa cum notează și România Feroviară pe Facebook, trenul de lux Venice Simplon Orient Express, a intrat duminică seara în România și va ajunge la ora 16.30 la București, iar marți dimineața va pleca și va trece Dunărea în Bulgaria. În momentul publicării acestui articol trenul este între Sighișoara și Brașov unde media de viteză este de 50 km/h.
Complicata poveste a unui tunel de 100 de km - Geopolitică, rivalitate, îngrijorări dar și foarte mult curaj Cel mai scump tunel pe care europenii vor să-l construiască ar putea avea 103 km și ar putea costa peste 20 miliarde euro. Se discută despre el încă de acum 25 de ani și acum un și jumătate părea sigur că se va construi, dar îndoielile s-au acumulat și părțile vor clarificări. Dacă orașele Helsinki și Tallinn vor ajunge să fie legate de un tunel feroviar, trenurile ar putea rula cu 250 km/h prin el și o călătorie ar costa 50 de euro la început. În articol puteți citi despre cât de greu este ca părțile să se înțeleagă pentru a construi una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură din Europa.
Gara dezbinării - Arestarea unui cetățean din Hong Kong scoate din nou la lumină controversata împărțire cu China a stației pentru trenurile de mare viteză Din septembrie 2018 trenurile chineze de mare viteză ajung la uriașa gară din Hong Kong, dar sunt probleme fiindcă într-o parte din super-gară se aplică legea mai dură de pe continent și mulți spun că este o încălcare a suveranității teritoriului Hong Kong care are statut special. De aproape trei luni sunt proteste pro-democrație în teritoriul unde China vrea să-și crească influența, iar arestarea unui angajat al consulatului britanic din Hong Kong exact în partea de gară controlată de chinezi a pus ”gaz pe foc”, scrie CNN.
Olanda, la nivelul următor - În Mersul Trenurilor se va trece de la minute la secunde ProRail, compania olandeză care gestionează infrastructura feroviară, a stabilit Mersul Trenurilor pe 2020 cumulând cererile operatorilor de pasageri și de marfă și marea noutate este că vor fi folosite unități mult mai mici de timp: 6 secunde, în loc de un minut. Într-un răspuns pentru HotNews.ro cei de la ProRail au explicat faptul că planficarea la nivel de 6 secunde va face ca trenurile să fie și mai punctuale. Pasagerii vor vedea pe tabele timpii afișati tot la nivel de minut, dar pe viitor se vor face teste și se va trece la secunde, mai spun cei de la companie.
S-a lansat licitația pentru reconstrucția podului de la Grădiștea. Trenurile nu mai circulă de 14 ani pe cel mai scurt drum dintre București și Giurgiu ​​Podul feroviar de peste Argeș, de lângă localitatea Grădiștea, s-a prăbușit din cauza unor inundații în 2005 și de atunci drumul dintre București și Giurgiu necesită un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul. Acum, după cum a relatat mobilitate.eu, CFR a lansat licitația pentru redeschiderea circulației pe podul de peste Argeș și a publicat documentația pe SEAP. Valoarea contractului este de 400 milioane lei. Durata contractului este 82 luni din care: 4 luni proiectare, 18 luni execuție lucrări si 60 luni perioada de garanție.Citeșe și: Exemplul neputintei: Podul CFR de la Gradistea - Prabusit acum 13 ani, ar putea fi redeschis abia in 2020
Tren cu ușa deschisă, la 280 km/h, în Japonia Un tren japonez de mare viteză a mers pentru scurt timp cu o ușă deschisă la viteza de 280 km/h din cauza neglijenței unui angajat, scrie agenția Kyodo care adaugă că nimeni nu a fost rănit. Mai multe trenuri au avut întârzieri și ministrul transporturilor a recomandat companiei să facă tot ce este nevoie pentru ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple.
Proiectul noilor linii ferate de mare viteză din Marea Britanie este din nou sub semnul îndoielii - Costurile ar putea depăși cu mult cele 56 de miliarde de lire preconizate ​HS2, proiectul de construcție pentru noi linii ferate de mare viteză în Regatul Unit, este pus din nou sub semnul îndoielii și un amplu raport va fi gata la toamna, pentru a se decide dacă lucrările merită continuate. HS2 are două mari faze, iar prima ar trebui să fie gata în 2026. Costul total al proiectului este estimat la 56 miliarde dolari dar calcule recente au arătat că s-ar putea adăuga 30 de miliarde dolari.
Trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni - S-a emis autorizația de construcție Marți s-a emis autorizația de construire pentru legătura feroviară Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, a anunțat Ovidiu Sîrbu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Costurile sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conține și un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de București la Campionatul European de fotbal.
Val de critici în Marea Britanie, după ce s-a anunțat o nouă scumpire a biletelor de tren. Mulți pasageri vor căuta alte soluții, după ce întârzierile au atins maximul ultimilor 13 ani Marea Britanie are printre cele mai bune trenuri din Europa, dar și cele mai scumpe bilete. În acest context, anunțul că biletele se vor scumpi din nou, la început de 2019, a fost intens criticat și mulți spun că numărul de pasageri va scădea. Supărarea este cu atât mai mare dacă ținem cont și de faptul că întârzierile sunt tot mai dese și problemele tehnice sunt numeroase.
​VIDEO Cum a ajuns Marocul să aibă trenuri de mare viteză și ce ne spun ele despre țara nord-africană În Maroc a fost inaugurat la final de 2018 primul TGV din Africa și evenimentul a făcut mare vâlvă, fiindcă vorbim despre o țară cu salarii mici și cu foarte multe probleme de rezolvat. Este normal să investească în trenuri de mare viteză o țară unde peste 30% dintre adulți nu știu să scrie și să citească? Un răspuns este greu de dat fiindcă Marocul, deși este o țară condusă într-un mod autoritar de regele Mohamed al VI-lea, are ceva ce ne-am dori și noi: o strategie de dezvoltare gândită acum 15 ani și pusă în aplicare. În plus are o industrie a turismului extrem de bine pusă la punct și țara a atras multe investiții străine.
Un parlamentar german a fost aspru criticat după ce a propus eliminarea clasei 1 din trenuri Un deputat german de stânga și-a atras o mulțime de critici după ce a cerut ca trenurile germane să aibă doar clasa a 2-a, iar clasa 1 să dispară, fiindcă, spune el, ar crește eficiența energetică și s-ar diminua aglomerația. Propunerea a fost considerată de mulți ca fiind inutilă, mai ales că este cerere și pentru locurile la clasa 1, scrie The Guardian.
Povestea locomotivei care acum 60 de ani a contribuit la aducerea căilor ferate române în epoca modernă Acum 60 de ani, prima locomotivă diesel-electrică din ţara noastră a plecat în prima ei cursă din gara Brașov. Locomotiva 060-DA-001 are un motor de 2.100 CP, o greutate de 116 tone (cu rezervoarele pline) şi atingea o viteză maximă de 100 km/h. Aducerea acestei locomotive în România poate fi considerată începutul modernizării transportului feroviar din ţara noastră. Regretul „veteranilor” din CFR este că, în ultimii 30 de ani, transportul feroviar din ţara noastră a fost batjocorit, scrie publicația Bună Ziua Brașov.
VIDEO În India a fost testată o locomotivă electrică ce poate atinge 180 km/h, cea mai rapidă produsă vreodată în uriașa țară asiatică În India a fost testată cea mai rapidă locomotivă electrică ce a fost produsă pe plan local în țara asiatică, modelul modificat atingând 180 km/h. La început de 2019 a fost pusă în circulație și cea mai rapidă ramă electrică produsă în India, capabilă să atingă tot 180 km/h. India lucrează la modernizarea infrastructurii și vrea să elimine și o parte dintre trecerile la nivel, pentru ca trenurile să fie cât mai rapide.
Indonezia ar putea construi o cale ferată de 6 miliarde dolari. De ce proiectul este controversat Indonezia ar putea, până la urmă, să construiască o cale ferată de viteză între cele mai mari două orașe ale sale - Jakarta și Surabaya - iar costurile ar putea trece de 6 miliarde dolari. Între cele două orașe sunt 750 km, iar trenurile fac acum între 9 și 15 ore. În trecut s-a luat în calcul și construcția unei linii de mare viteză, dar estimările indicau o sumă uriașă: peste 12 miliarde dolari. Indonezia are 260 de milioane de locuitori, dar rețeaua sa feroviară este mai mică decât cea românească.
Autoritățile americane au încercat fără succes să convingă companiile de tehnologie să adauge pe hărți trecerile la nivel cu calea ferată Autoritățile americane au cerut marilor companii de tehnologie să adauge pe hărțile lor și trecerile la nivel cu calea ferată, însă foarte puține dintre ele s-au conformat, notează publicația Politico. Și în SUA, cum se întâmplă și la noi, sunt foarte dese incidentele în care șoferii forțează trecerea peste liniile de cale ferată exact când vine trenul.
VIDEO De ce trenurile din Ucraina sunt cu mult peste ale noastre și ce a făcut țara vecină, iar noi n-am reușit Ucraina are un nivel de trai mai scăzut decât România și are mult mai multe probleme, mai ales că rușii au anexat Crimeea, iar separatiștii controlează o parte din estul țării. Însă Ucraina stă bine la trenuri, a investit în locomotive și trenuri electrice și are și porțiuni de sute de kilometri unde viteza medie este mai mare de 100 km/h. Departe de a fi perfect, sectorul feroviar ucrainean este peste cel românesc, iar în articol puteți citi despre ce au făcut vecinii noștri, dar și despre lucrurile pentru care sunt celebre cele mai mari orașe din Ucraina.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by