Industrie Feroviara
Cu trenul din Anglia pân�� în Coreea de Nord - Cât cost�� ��i cât dureaz�� una dintre cele mai excentrice excursii ���O agen��ie de turism din Marea Britanie propune un tur ie��it din comun care porne��te dintr-un mic or����el numit Wigan ��i ajunge, aproape o lun�� mai târziu, în capitala nord-coreean�� Phenian. Costul este de peste 3.000 de lire sterline ��i cei care se înscriu schimb�� aproape zece trenuri. Agen��ia Lupine Travel s-a specializat pe locuri ie��ite din comun ��i pe turism extrem ��i organizeaz�� excursii ��i în Transnistria, Eritrea, Sudan, Somaliland, Pakistan, Turkmenistan, Republica Centrafrican�� sau Arabia Saudit��.
Trenuri, investi��ii ��i geopolitic�� - Trebuie s�� privim cu fric�� sau cu speran���� ascensiunea economic�� a Chinei în Europa? China este prezent�� cu tot mai multe proiecte de investi��ii în Europa ��i acest lucru arat�� o mare schimbare geopolitic��. Unii spun c�� ascensiunea Chinei este un dezastru pentru Europa, în timp ce al��ii spun c�� este o ��ans�� f��r�� precedent. Din punct de vedere feroviar China este tot mai important�� pentru Europa: mii de trenuri de marf�� leag�� cele dou�� continente, iar companiile chineze deruleaz�� investi��ii în regiune. Într-o analiz�� publicat�� de ClubFeroviar se discut�� ascensiunea economic�� a Chinei ��i semnifica��iile acesteia asupra Europei.
Cehii se sf��tuiesc cu francezii de la SNCF pentru trenul de mare vitez�� Praga - Dresda ���Construc��ia liniei de mare vitez�� dintre Praga ��i Dresda nu va începe mai repede de ��ase ani, iar cel mai complicat segment este un tunel de 26 km la grani��a dintre Germania ��i Cehia. Compania ceh�� de infrastructur�� a semnat un parteneriat tehnic cu francezii de la SNCF Mobilités pentru standardele viitoarei linii. Între Praga ��i Dresda sunt 191 km ��i exist�� ��ase trenuri/zi pe sens, durata c��l��toriei fiind de dou�� ore ��i 11 minute. Dac�� se va construi linia de mare vitez��, timpul ar putea sc��dea la 52 de minute. Biletele cost�� între 20 ��i 37 de euro.
Calvarul c��l��toriei cu trenul în România - Câte restric��ii de vitez�� sunt ��i care sunt cele mai lente por��iuni, dar ��i pu��inele zone rapide Dup�� Pa��te ministrul Transporturilor a ”inspectat” calea ferat�� c��l��torind de la Bucure��ti la Constan��a, pe singura magistral�� unde viteza medie de circula��ie trece de 100 km/h. Traseul este unul cu totul atipic, fiindc�� pe majoritatea magistralelor sunt rare por��iunile unde trenurile ruleaz�� cu peste 80 km/h mai mult de câteva zeci de minute. În plus, cu trenurile Regio viteza medie este ��i de sub 30 km/h pe cele mai lente por��iuni. În articol pute��i vedea câte restric��ii de vitez�� sunt pe cele mai importante trasee, care este lungimea acestora ��i care este viteza medie a trenurilor, pe por��iuni.
Administra��ia Trump taie un miliard de dolari din bugetul trenului de mare vitez�� din California Administra��ia Trump a anun��at c�� anuleaz�� acordarea unui grant de 929 milioane dolari pentru proiectul de construc��ie a unui tren de mare vitez�� în California. SUA nu are trenuri de mare vitez�� ��i nici actualul plan, de a construi cale ferat�� super-rapid�� între San Francisco ��i Los Angeles, nu are ��anse s�� se concretizeze, fiindc�� ar costa peste 75 miliarde dolari.
Asocia��ia Pro Infrastructura calific�� drept ”promisiuni iresponsabile” declara��iile noului ��ef al CFR care spunea c�� viteza comercial�� a trenurilor poate fi crescut�� rapid de la 45 km/h, la 80 km/h Noul director general al CFR SA (Infrastructur��), Constantin Axinia, a declarat în pres�� c�� vrea s�� creasc�� imediat viteza medie comercial�� pe re��ea de la 45 km/h, cât este ast��zi, la 80 km/h, poate chiar pân�� la sfâr��itul anului curent. Astfel de declara��ii sunt ”minciuni si promisiuni iresponsabile”, scrie Asocia��ia Pro Infrastructura care explic�� faptul c�� sunt atât de multe restric��ii ��i liniile sunt deteriorate pe distan��e atât de mari, încât a��a ceva este imposibil.
���VIDEO FOTO Cum arat�� cele mai luxoase trenuri de noapte din Europa - Despre întârzieri, speran��e ��i confort În multe ����ri trenurile de noapte s-au desfiin��at, mai ales c�� cele de zi au devenit foarte rapide în Occident. R��mâne îns�� o ��ar�� unde trenurile de noapte luxoase au clien��i: Regatul Unit, iar acolo trenurile dintre Londra ��i Edinburgh au de pu��in timp vagoane noi la care ”compartimentul preziden��ial” poate costa ��i 400 de lire. În articol pute��i vedea cum arat�� trenurile ��i pute��i afla cum de au întârziat trei ore în prima zi.
Ungaria vrea s�� vad�� dac�� este viabil�� construc��ia unei linii de mare vitez�� Budapesta - Var��ovia Agen��ia de dezvoltare a infrastructurii din Ungaria a desemnat companiile care vor realiza studiul de fezebilitate pentru propusa cale ferat�� de mare vitez�� dintre Budapesta ��i Var��ovia. Între cele dou�� ora��e sunt 800 km ��i c��l��toria poate dura între 9 ore ��i jum��tate ��i 14 ore. O propunere este ��i construc��ia unor linii care s�� permit�� viteze de peste 300 km/h, dar probabil c�� proiectul ar costa enorm. O variant�� ar fi, cum au ar��tat consultan��i din Polonia, s�� se aleag�� un proiect mai ieftin care s�� scad�� îns�� timpii de parcurs la 5 ore - 5 ore 30 min.
VIDEO Japonia începe testele cu cel mai rapid tren Shinkansen de pân�� acum Japonia începe vineri testele cu cel mai nou tren de mare vitez�� Shinkansen, capabil de o vitez�� opera��ional�� de 360 km/h. Prima faz�� de testare se va încheia în 2021, iar trenurile numite Alfa-X ar trebui s�� devin�� opera��ionale abia în 2030. Japonia este prima ��ar�� care a introdus trenuri de mare vitez�� pe linii dedicate lor, în 1964, viteza primelor garnituri fiind 210 km/h.
CFR recomand�� studen��ilor s�� evite rutele spre Cluj ��i Ia��i în perioada vizitei Papei Francisc CFR C��l��tori a anun��at acum câteva zile c�� va pune trenuri mai lungi între 31 mai ��i 2 iunie în zonele vizitate de Papa Francisc, iar compania recomand�� studen��ilor ”s�� evite utilizarea celor mai solicitate trenuri pentru evenimentele religioase din ora��ele respective” (Cluj ��i Ia��i). Reamintim c�� studen��ii au gratuitate pe trenurile CFR, iar o cincime dintre biletele emise anul trecut au fost pentru studen��i. Marea problem�� este c�� CFR folose��te zilnic 800 de vagoane, de��i ar avea nevoie de cel pu��in 350 în plus.
Nici nem��ii nu mai sunt ce au fost - Cum au ajuns trenurile germane s�� aib�� întârzieri record Reputa��ia Germaniei pentru punctualitate are de suferit dup�� ce anul trecut un sfert dintre trenuri au avut întârzieri ��i compensa��iile acordate pasagerilor au crescut ��i ele. Mul��i spun c�� este nevoie de o reform�� dur�� în sectorul feroviar german în care se fac dou�� miliarde de c��l��torii anual, de peste 30 de ori mai multe ca la noi. Criticii spun c�� statul german investe��te în infrastructur�� mult prea pu��in fa���� de alte state ��i cei mai pesimi��ti spun c�� sectorul feroviar german este ”praf ��i pulbere”. Evident c�� nu este chiar a��a, îns�� în articol pute��i citi despre problemele unei ����ri pe care noi românii o invidiem ��i o respect��m.
Un land german vrea s�� deschid�� mai multe linii de cale ferat�� închise între 1960 ��i 1990 În timp ce la noi liniile de cale ferat�� se împu��ineaz��, germanii v��d un mare poten��ial în redeschiderea unor linii închise acum zeci de ani ��i fac studii de fezabilitate în acest sens. Astfel, landul german Baden-Württemberg a analizat 75 de posibile rute ��i vrea s�� r��mân�� cu 15 rute viabile care s�� se ��i deschid�� traficului.
S-a stricat locomotiva, vagoanele sunt arhipline - Cât de vechi sunt trenurile cu care c��l��torim Oricine merge des cu trenul s-a nimerit într-un tren care a întârziat fiindc�� locomotiva s-a defectat ��i nu este c��l��tor care s�� nu fi constatat c�� num��rul de vagoane este prea mic fa���� de cât de mare este cererea. Este rezultatul unui sistem în care nu s-a investit mai deloc în vagoane noi în ultimul deceniu, în timp ce ����rile serioase au alocat miliarde de euro pentru vagoane, locomotive ��i trenuri electrice nou-nou��e. În articol pute��i citi cât de vechi sunt trenurile de la noi, în ce ritm se repar�� ��i care sunt firavele planuri cu trenuri noi. În perioade precum aceasta se resimte dur lipsa de vagoane: zilnic circula peste 1.400 de trenuri în ��ar�� ��i câteva sute sunt aglomerate.
���VIDEO Cum arat�� trenul lui Kim Jong Un ��i de ce dictatorilor nord-coreeni le place s�� c��l��toreasc�� pe calea ferat�� Kim Jong Un face o nou�� c��l��torie cu misteriosul s��u tren verde închis, de data aceasta la Vladivostok, pentru a se întâlni cu Vladimir Putin. To��i dictatorii din Coreea de Nord au c��l��torit des cu trenul, uneori multe mii de kilometri, pân�� în Vietnam, dar chiar ��i spre România. Nu se ��tiu foarte multe despre aceste trenuri blindate, luxoase, dar foarte lente, îns�� mai jos pute��i citi despre ce spun cei care au v��zut garniturile speciale.
Dou�� ����ri asiatice cu trecut complicat au redeschis o leg��tur�� feroviar�� dup�� 45 de ani Cambodgia ��i Thailanda deschid acum prima leg��tur�� feroviar��, dup�� 45 de ani de pauz��, mi��carea fiind gândit�� s�� impulsioneze comer��ul ��i turismul. Cambodgia este celebr�� pentru dictatura sângeroas�� a lui Pol Pot, dar în ultimii ani turismul a crescut puternic ��i economia a crescut. Thailanda este o ��ar�� mult mai dezvoltat��, dar la putere se afl�� o junt�� militar��.
Operatorul na��ional feroviar francez vrea s�� lanseze trenuri de mare vitez�� cu pre��uri low-cost în Spania Operatorul na��ional francez SNCF vrea s�� lanseze pe pia��a spaniol�� trenuri de mare vitez�� la care biletele s�� fie mult mai ieftine decât la cele ale companiei na��ionale din Spania, RENFE. Francezii vor s�� profite de deschiderea pie��ei spaniole în 2020 ��i spun c�� trenurile AVE sunt mai ales pentru clien��ii business ��i este nevoie de alternative mai ieftine, scrie publica��ia L'Express.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version