Industrie Feroviara
Care sunt proiectele feroviare de peste 8 miliarde euro care trebuie făcute cât mai rapid, dar pentru care vom mai aștepta mult Calea ferată românească are nevoie mare de investiții iar subfinanțarea este cronică. Se lucrează și pe Deva - Arad, însă mai durează mult, iar Predeal - Sighișoara este o rută unde reabilitarea se va face greu și costurile sunt mari. În plus, nevoie disperată de reabilitare este între București și Timișoara, dar și între Giurgiu și Capitală. Alte lucrări strict necesare țin de electrificarea unor linii precum Cluj-Oradea și Constanța-Mangalia. Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare spune că ar fi nevoie de peste 8 miliarde euro pentru marile proiecte până în 2023, dar trecutul ne arată că totul va dura mult mai mult. Pentru o parte dintre proiecte nu există suficiente surse de finanțare.
Cum merg trenurile de marfă la noi și cum ne comparăm cu alte țări din regiune Trenurile de marfă au o viteză comercială de numai 15-20 km/h în țară, cu mult sub cele din Ungaria, Polonia sau Cehia, în timp ce cu Austria sau Germania nici nu ne putem compara. Trenurile locale de marfă depășesc abia în mod execepțional 80 km/h și mulți factori le încetinesc, de la controalele lungi din Curtici, până la problemele logistice din portul Constanța. În articol puteți citi despre punctele cu probleme din rețeaua noastră și despre puținele zone rapide, dar și despre țările care au făcut lucrurile cum trebuie.
Sectorul feroviar românesc are nevoie de investiții de peste 12 miliarde euro Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică Strategia feroviară 2019-2023, din care reiese că România are nevoie, în această perioadă, de investiții în valoare de 12,8 miliarde de euro. Banii ar urma să fie folosiți pentru creşterea competitivităţii transportului feroviar pe piaţa internă, dar și pentru integrarea în spaţiul feroviar unic european, scrie Club Feroviar.
​VIDEO Povestea super-locomotivei cu abur care a atins 203 km/h acum peste opt decenii O super-locomotivă albastră este una dintre minunile tehnicii din prima parte a secolului XX fiindcă pe 3 iulie 1938 atingea 203 km/h. Cea mai rapidă locomotivă cu abur a venit într-o perioadă în care trenurile aveau concurență și trebuiau să fie tot mai rapide. Locomotiva Mallard arată spectaculos și recordul de viteză a fost o încercare plină de pericole și controverse.
Căile ferate olandeze vor acorda despăgubiri de zeci de milioane de euro victimelor Holocaustului Compania olandeză a căilor ferate a anunţat miercuri că va acorda mai multe zeci de milioane de euro pentru despăgubirea evreilor deportaţi către taberele de concentrare naziste în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, relatează AFP, potrivit Agerpres.
Spania a inaugurat încă 122 km de linie de mare viteză către unul dintre cele mai frumoase orașe ale țării Granada, unul dintre cele mai vizitate orașe spaniole, a intrat în rețeaua trenurilor de mare viteză după ce marți a fost inaugurată o linie de 122 km către acest oraș. Spania este țara europeană cu cea mai mare rețea de trenuri de mare viteză, peste 3.000 km.
[P] Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român, finalist la Premiile Emerging Europe 2019 Strategia de dezvoltare regională și activitatea din 2018 au adus Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român pe lista finaliştilor la una dintre cele mai reprezentative competiții dedicate campionilor Europei emergente. Câştigătorii vor fi anunțati în cadrul Galei de Premiere organizate la sediul BERD din Londra, pe 28 iunie.
Se modifică cerințele uriașei licitații pentru cumpărarea de trenuri electrice Cu mai puțin de o lună înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor, Autoritatea de Reformă Feroviară a adus modificări importante la cerințele care trebuie îndeplinite de competitori, scrie Club Feroviar. Modificările, survenite pe parcursul procedurii, pot fi oricând prilej pentru firmele participante să conteste licitația. Reamintim că Autoritatea pentru Reformă Feroviară lansa în aprilie cea mai mare licitație din ultimii ani, prin care s-ar putea cumpăra maxim 80 de trenuri, cu cel mult un miliard de euro. Primele trenuri vor ajunge probabil în 2021.
Ce spune despre căile ferate lungul drum de 30 de ore al trenului Timișoara - Mangalia Trenul Timișoara - Mangalia a ajuns la destinație după 30 de ore din cauza inundațiilor din Mehedinți și a ocolului uriaș pe care a trebuit să-l facă pentru a evita zona. În articol puteți vedea care a fost, pe etape, parcursul trenului și viteza medie pe segmente. Întâmplarea arată că este nevoie disperată de reparații, dar și că fenomenele meteo extreme au consecințe dure.
Drumul Feroviar al Mătăsii - Cum au ajuns mii de trenuri de marfă să transporte între China și Europa mașini, piese, laptop-uri, vin sau carne congelată Acum un mileniu negustorii transportau felurite mărfuri în caravanele lor ce mergeau din Orient spre Europa și înapoi. În prezent, unul dintre drumurile moderne ale Mătăsii este un ”drum de fier” străbătut de câteva mii de trenuri de marfă pe an, cele mai lungi având trasee de peste 13.000 km. Mai jos puteți citi cum s-a ajuns aici, ce transportă aceste trenuri și cât de mult s-a redus timpul de parcurs în doar câțiva ani. În plus, puteți afla de ce aceste trenuri sunt controversate și de ce ruta sudică, pe care se află și România, este utilizată foarte puțin.
Călătoria cu trenul între Timișoara și Mangalia durează peste 30 de ore din cauza inundațiilor și a unui mare ocol Trenul care a plecat duminică înainte de ora 18 din Timișoara va ajunge marți la ora 1 noaptea la Mangalia, după staționări lungi și un mare ocol, ambele cauzate de inundațiile grave de lângă Drobeta Turnu Severin. Mai multe trenuri s-au oprit și nu au avut cum să mai continue parcursul pe magistrala 900. Reamintim că duminică seară linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrarea în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor - Igiroasa. Situația ar putea dura 2-3 zile.
Calea ferată Brașov - Sighișoara - A fost atribuit contractul de 660 milioane euro pentru reabilitarea a două secțiuni După o întreagă sarabandă de contestări în instanță, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a decis să atribuie consorțiului condus de Alstom contractul pentru calea ferată Brașov – Sighișoara, loturile 1 și 3, scrie Club Feroviar. Este vorba de subsecțiunile: 1. Brașov – Apața și 3. Cața - Sighișoara, în total 86 km.
Care este situația pe șantierele feroviare de două miliarde euro din vestul țării Lucrările au avansat în ultimele luni pe șantierele feroviare dintre Arad și Simeria, în unele locuri stadiul fizic depășind 25%, în condițiile în care era si de sub 5% acum câteva luni, arată Asociația Pro Infrastructura. În acest moment cele mai rapide trenuri fac peste trei ore pe cei 158 km dintre Arad și Simeria din cauza restricțiilor de viteză, iar întârzierile apar des. Probabil că totul va fi gata în 2023.
S-a semnat un contract de două miliarde de dolari pentru modernizarea unei secțiuni a liniei de cale ferată Budapesta - Belgrad. Finanțarea vine în mare parte din China ​Legătura feroviară dintre Budapesta și Belgrad are mare nevoie de modernizare și trenurile sunt mult mai lente decât acum 30-40 de ani. Recent, a fost semnat un contract pentru modernizarea unei secțiuni din această linie, secțiune de 150 km la care 85% dintre fonduri vor veni dintr-un împrumut de la banca EximBbank din China. Între cele două capitale sunt 350 km, dar viteza medie de circulație este cam 40 km/h.
China restructurează și redenumește uriașa companie națională de căi ferate China a anunțat că a redenumit și că va restructura compania națională de căi ferate pentru a o face să funcționeze mult mai sincronizat cu legile pieței, scrie Reuters. China Railway Corporation (CRC) este noul nume al companiei ce are aproximativ două milioane de angajați.
Șinele de cale ferată au început să fie montate pe cel mai controversat pod al Europei ​Rușii au anunțat că au montat pe primul fir șinele de cale ferată pe podul de 19 km de peste strâmtoarea Kerci, podul care leagă Rusia de Crimeea, pod de 3 miliarde de euro deschis cu mare fast de Putin, anul trecut. Construcția podului a fost intens criticată de Ucraina și de oficialii UE, în timp ce rușii au prezentat-o ca fiind o mare realizare.
Cu trenul către serviciu și avantajele S-Bahn - De ce în România nu funcționează un model care în alte țări europene este un succes În multe țări europene trenul este un mijloc excelent de deplasare în interiorul unui oraș sau dintr-un oraș mare în localitățile mici din jur, unde lucrează mii de oameni. La noi trenul este adesea folosit pe distanțe medii și lungi, dar durata călătoriei este mare și problemele abundă. Trenul este și în România folosit de mii de oameni ca mijloc de transport pentru a merge la serviciu, dar din mai multe motive acest lucru este complicat. În articol puteți citi despre cum alte țări au reușit să aducă trenul în oraș și să-l integreze cu metroul, tramvaiele și autobuzele.
Ministrul Transporturilor promite o mică modernizare la Gara de Nord înainte de Euro 2020 și una ”de amploare” mai încolo Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, vineri, în timpul unei vizite în judeţul Arad, că lucrări de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti vor fi executate înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor, iar ulterior obiectivul va fi supus unor lucrări mai ample, scrie Agerpres. Despre planuri mari de modernizare pentru Gara de Nord se vorbește de peste un deceniu, iar cele mai radicale proiecte se referă la mutarea gării, dar nu sunt chiar fezabile fiindcă ar costa peste un miliard de euro.
Grădiștea - Noi promisiuni că podul feroviar prăbușit acum 14 ani va fi refăcut Podul feroviar de peste Argeș, de lângă localitatea Grădiștea, s-a prăbușit din cauza unor inundații în 2005 și de atunci drumul dintre București și Giurgiu necesită un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul. Acum, oficiali ai CFR promit din nou că podul va fi refăcut și că documentația de execuție este în fază de aprobare în sistemul de achiziții publice. Primul studiu de fezabilitate a fost realizat acum 11 ani, podul însă, nu.
Liniile ferate bune din Europa Centrală permit călătoria cu peste 100 km/h de la Praga până la granița dintre Polonia și Belarus În timp ce la noi sunt trasee de sute de kilometri pe care viteza medie a trenurilor este de sub 60 km/h, investițiile realizate în ultimele două decenii în Cehia și Polonia permit viteze medii de 100 km/h pe distanțe mari. De exemplu, o companie cehă va lansa trenuri directe între Praga și Terespol, un oraș la granița polono-bielorusă, iar cei 960 km vor fi parcurși în sub 9 ore și jumătate. Terespol este un punct esențial pe harta feroviară a Europei, fiind unul dintre locurile unde mii de trenuri de marfă din China intră în UE în fiecare an.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by