Industrie Feroviara
De ce China a dezmembrat prima sa linie de cale ferat�� la nici doi ani dup�� construc��ie În prezent China are peste 130.000 km de cale ferat�� ��i pare incredibil c�� cea mai populat�� ��ar�� din lume nu avea nici m��car un kilometru de ”drum de fier” când alte ����ri mult mai mici aveau mii de kilometri. Povestea primei linii de cale ferat�� din China este plin�� de supersti��ii, de certuri, de interese economice ��i de surprize. China de atunci era cu totul diferit�� fa���� de cea de acum ��i startul târziu luat este greu de în��eles dac�� îl privim în func��ie de cum este China în prezent.
Unde sunt cele 60 de ��antiere deschise de CFR Infrastructur�� pentru a reduce num��rul restric��iilor de vitez�� Dup�� cum se ��tie trenurile române��ti sunt lente din cauza celor câteva sute de restric��ii de vitez�� din re��eaua feroviar��, iar CFR Infrastructur�� a publicat acum lista celor 60 de ��antiere feroviare care sunt opera��ionale pentru lucr��ri de ridicare a restric��iilor de vitez��. Pentru activitatea de între��inere ��i repara��ii curente la infrastructura feroviar�� s-au alocat în 2019 un total de 196 milioane lei de la bugetul de stat ��i 162,6 milioane lei din surse proprii ale companiei.
Gara din Bra��ov va fi modernizat�� cu 40 de milioane de euro odat�� cu reabilitarea liniei pân�� la Sighi��oara Gara din Bra��ov urmeaz�� s�� fie modernizat�� pentru circa 40 de milioane de euro, lucr��rile fiind prinse în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferat�� dintre Bra��ov ��i Sighi��oara, a declarat ministrul Transporturilor, R��zvan Cuc. Pentru a semna contractul, Cuc spune c�� a��teapt�� decizia instan��ei asupra contesta��iilor depuse la licita��ie.
De ce vara aceasta a fost una dintre cele mai groaznice pentru c��l��toria cu trenul Vara ��i mai ales în zilele de week-end se v��d ��i mai tare problemele din sistemul feroviar românesc: c��l��toria f��r�� loc în vagoane etajate pe distan��e mari, imposibilitatea de a g��si bilete pe unele rute ��i aerul condi��ionat care, fie lipse��te, fie nu face fa����. În plus, pe multe rute microbuzele sunt rare ��i scumpe, iar blocajele de pe cele mai aglomerate ��osele fac ca alternativele la tren s�� fie prea pu��ine. În articol pute��i citi de ce în România este atât de nepl��cut s�� c��l��tore��ti cu trenul.
Trenul Gara de Nord - Aeroport. Încep lucr��rile, s-au anun��at ��i primele restric��ii de circula��ie Luni încep oficial lucr��rile la trenul dintre Gara de Nord ��i Aeroport. Compania Aeroporturi Bucure��ti a anun��at primele restric��ii de circula��ie ��i sf��tuie��te oamenii s�� mearg�� mai ales cu autobuzele la aerogar��. Costurile totale ale leg��turii sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va con��ine ��i un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucr��rile ar trebui s�� fie gata în mai 2020, pân�� la Euro, dar pare greu de crezut c�� acest lucru se va întâmpla.
���VIDEO Orient Express a traversat din nou România, de data aceasta în drumul c��tre vest Trenul Orient Express a încheiat luni diminea��a a doua traversare a ����rii, de data asta în drumul s��u c��tre Vene��ia. Trenul a intrat sâmb��t�� în ��ar��, iar duminic�� la 12.30 a plecat din Bucure��ti, cu o oprire turistic�� de trei ore la Sinaia. Venice Simplon Orient Express a ie��it din România la 8.47, pe la Curtici, cu o întârziere de o or�� fa���� de graficul de mers, din cauza lucr��rilor de pe Coridorul IV.
���VIDEO De ce Australia nu are trenuri de mare vitez�� - 35 de ani de discu��ii - Idei, refuzuri ��i solu��ii Australia este a ��asea cea mai mare ��ar�� din lume ca suprafa����, dar nu are nici m��car un kilometru de linie ferat�� de mare vitez��, de��i s-a discutat înc�� de acum 35 de ani. Cam o dat�� la 10 ani a revenit tema, s-au realizat ��i studii ��i s-au f��cut ��i calcule. Cei mai radicali au spus c�� este absolut aberant s�� se construiasc�� linii pentru ”TGV” în Australia, în timp ce sus��in��torii spun c�� m��car trenuri care s�� ruleze constant cu peste 130 km/h tot ar trebui s�� existe. În articol pute��i citi despre motivele pentru care uria��a ��ar�� nu are astfel de trenuri, dar ��i despre ideea despre cum trenurile ar putea motiva sute de mii de oameni s��-��i schimbe domiciliul.Cite��te ��i: ���VIDEO, FOTO De ce nu au americanii trenuri de mare vitez�� - Explica��ia unui paradox al infrastructurii
���VIDEO România ��i contrastele cu Orient Express - ��ara unde trenurile n-au parte de progres Orient Express, probabil cel mai cunoscut dintre trenuri, a ajuns luni la Bucure��ti ��i pleac�� în aceast�� diminea���� c��tre Bulgaria. O c��l��torie de la Paris la Istanbul este echivalentul câtorva zeci de salarii medii din România, dar un astfel de tren contrasteaz�� uria�� cu tot ce se întâmpl�� la noi cu trenurile, ��inele ��i g��rile. În timp ce Orient Express sta��iona la linia 10, pe tabela g��rii zece dintre cele 12 trenuri afi��ate erau cu întârziere, trenul Bucure��ti - Budapesta avea doar patru vagoane ��i prin ��ar�� trasee de sute de kilometri erau str��b��tute de incomodele vagoane etajate.
Trenul Orient Express a intrat duminc�� seara în România, în drumul s��u c��tre Istanbul A��a cum noteaz�� ��i România Feroviar�� pe Facebook, trenul de lux Venice Simplon Orient Express, a intrat duminic�� seara în România ��i va ajunge la ora 16.30 la Bucure��ti, iar mar��i diminea��a va pleca ��i va trece Dun��rea în Bulgaria. În momentul public��rii acestui articol trenul este între Sighi��oara ��i Bra��ov unde media de vitez�� este de 50 km/h.
Complicata poveste a unui tunel de 100 de km - Geopolitic��, rivalitate, îngrijor��ri dar ��i foarte mult curaj Cel mai scump tunel pe care europenii vor s��-l construiasc�� ar putea avea 103 km ��i ar putea costa peste 20 miliarde euro. Se discut�� despre el înc�� de acum 25 de ani ��i acum un ��i jum��tate p��rea sigur c�� se va construi, dar îndoielile s-au acumulat ��i p��r��ile vor clarific��ri. Dac�� ora��ele Helsinki ��i Tallinn vor ajunge s�� fie legate de un tunel feroviar, trenurile ar putea rula cu 250 km/h prin el ��i o c��l��torie ar costa 50 de euro la început. În articol pute��i citi despre cât de greu este ca p��r��ile s�� se în��eleag�� pentru a construi una dintre cele mai mari lucr��ri de infrastructur�� din Europa.
Gara dezbin��rii - Arestarea unui cet����ean din Hong Kong scoate din nou la lumin�� controversata împ��r��ire cu China a sta��iei pentru trenurile de mare vitez�� Din septembrie 2018 trenurile chineze de mare vitez�� ajung la uria��a gar�� din Hong Kong, dar sunt probleme fiindc�� într-o parte din super-gar�� se aplic�� legea mai dur�� de pe continent ��i mul��i spun c�� este o înc��lcare a suveranit����ii teritoriului Hong Kong care are statut special. De aproape trei luni sunt proteste pro-democra��ie în teritoriul unde China vrea s��-��i creasc�� influen��a, iar arestarea unui angajat al consulatului britanic din Hong Kong exact în partea de gar�� controlat�� de chinezi a pus ”gaz pe foc”, scrie CNN.
Olanda, la nivelul urm��tor - În Mersul Trenurilor se va trece de la minute la secunde ProRail, compania olandez�� care gestioneaz�� infrastructura feroviar��, a stabilit Mersul Trenurilor pe 2020 cumulând cererile operatorilor de pasageri ��i de marf�� ��i marea noutate este c�� vor fi folosite unit����i mult mai mici de timp: 6 secunde, în loc de un minut. Într-un r��spuns pentru HotNews.ro cei de la ProRail au explicat faptul c�� planficarea la nivel de 6 secunde va face ca trenurile s�� fie ��i mai punctuale. Pasagerii vor vedea pe tabele timpii afi��ati tot la nivel de minut, dar pe viitor se vor face teste ��i se va trece la secunde, mai spun cei de la companie.
S-a lansat licita��ia pentru reconstruc��ia podului de la Gr��di��tea. Trenurile nu mai circul�� de 14 ani pe cel mai scurt drum dintre Bucure��ti ��i Giurgiu ������Podul feroviar de peste Arge��, de lâng�� localitatea Gr��di��tea, s-a pr��bu��it din cauza unor inunda��ii în 2005 ��i de atunci drumul dintre Bucure��ti ��i Giurgiu necesit�� un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul. Acum, dup�� cum a relatat mobilitate.eu, CFR a lansat licita��ia pentru redeschiderea circula��iei pe podul de peste Arge�� ��i a publicat documenta��ia pe SEAP. Valoarea contractului este de 400 milioane lei. Durata contractului este 82 luni din care: 4 luni proiectare, 18 luni execu��ie lucr��ri si 60 luni perioada de garan��ie.Cite��e ��i: Exemplul neputintei: Podul CFR de la Gradistea - Prabusit acum 13 ani, ar putea fi redeschis abia in 2020
Tren cu u��a deschis��, la 280 km/h, în Japonia Un tren japonez de mare vitez�� a mers pentru scurt timp cu o u���� deschis�� la viteza de 280 km/h din cauza neglijen��ei unui angajat, scrie agen��ia Kyodo care adaug�� c�� nimeni nu a fost r��nit. Mai multe trenuri au avut întârzieri ��i ministrul transporturilor a recomandat companiei s�� fac�� tot ce este nevoie pentru ca astfel de lucruri s�� nu se mai întâmple.
Proiectul noilor linii ferate de mare vitez�� din Marea Britanie este din nou sub semnul îndoielii - Costurile ar putea dep����i cu mult cele 56 de miliarde de lire preconizate ���HS2, proiectul de construc��ie pentru noi linii ferate de mare vitez�� în Regatul Unit, este pus din nou sub semnul îndoielii ��i un amplu raport va fi gata la toamna, pentru a se decide dac�� lucr��rile merit�� continuate. HS2 are dou�� mari faze, iar prima ar trebui s�� fie gata în 2026. Costul total al proiectului este estimat la 56 miliarde dolari dar calcule recente au ar��tat c�� s-ar putea ad��uga 30 de miliarde dolari.
Trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni - S-a emis autoriza��ia de construc��ie Mar��i s-a emis autoriza��ia de construire pentru leg��tura feroviar�� Gara de Nord - Aeroportul Henri Coand��, a anun��at Ovidiu Sîrbu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Costurile sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va con��ine ��i un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucr��rile ar trebui s�� fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de Bucure��ti la Campionatul European de fotbal.
Val de critici în Marea Britanie, dup�� ce s-a anun��at o nou�� scumpire a biletelor de tren. Mul��i pasageri vor c��uta alte solu��ii, dup�� ce întârzierile au atins maximul ultimilor 13 ani Marea Britanie are printre cele mai bune trenuri din Europa, dar ��i cele mai scumpe bilete. În acest context, anun��ul c�� biletele se vor scumpi din nou, la început de 2019, a fost intens criticat ��i mul��i spun c�� num��rul de pasageri va sc��dea. Sup��rarea este cu atât mai mare dac�� ��inem cont ��i de faptul c�� întârzierile sunt tot mai dese ��i problemele tehnice sunt numeroase.
���VIDEO Cum a ajuns Marocul s�� aib�� trenuri de mare vitez�� ��i ce ne spun ele despre ��ara nord-african�� În Maroc a fost inaugurat la final de 2018 primul TGV din Africa ��i evenimentul a f��cut mare vâlv��, fiindc�� vorbim despre o ��ar�� cu salarii mici ��i cu foarte multe probleme de rezolvat. Este normal s�� investeasc�� în trenuri de mare vitez�� o ��ar�� unde peste 30% dintre adul��i nu ��tiu s�� scrie ��i s�� citeasc��? Un r��spuns este greu de dat fiindc�� Marocul, de��i este o ��ar�� condus�� într-un mod autoritar de regele Mohamed al VI-lea, are ceva ce ne-am dori ��i noi: o strategie de dezvoltare gândit�� acum 15 ani ��i pus�� în aplicare. În plus are o industrie a turismului extrem de bine pus�� la punct ��i ��ara a atras multe investi��ii str��ine.
Un parlamentar german a fost aspru criticat dup�� ce a propus eliminarea clasei 1 din trenuri Un deputat german de stânga ��i-a atras o mul��ime de critici dup�� ce a cerut ca trenurile germane s�� aib�� doar clasa a 2-a, iar clasa 1 s�� dispar��, fiindc��, spune el, ar cre��te eficien��a energetic�� ��i s-ar diminua aglomera��ia. Propunerea a fost considerat�� de mul��i ca fiind inutil��, mai ales c�� este cerere ��i pentru locurile la clasa 1, scrie The Guardian.
Povestea locomotivei care acum 60 de ani a contribuit la aducerea c��ilor ferate române în epoca modern�� Acum 60 de ani, prima locomotiv�� diesel-electric�� din ��ara noastr�� a plecat în prima ei curs�� din gara Bra��ov. Locomotiva 060-DA-001 are un motor de 2.100 CP, o greutate de 116 tone (cu rezervoarele pline) ��i atingea o vitez�� maxim�� de 100 km/h. Aducerea acestei locomotive în România poate fi considerat�� începutul moderniz��rii transportului feroviar din ��ara noastr��. Regretul „veteranilor” din CFR este c��, în ultimii 30 de ani, transportul feroviar din ��ara noastr�� a fost batjocorit, scrie publica��ia Bun�� Ziua Bra��ov.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by