Industrie Feroviara
Austria va testa trenuri pe hidrogen Compania austriacă feroviară OBB va testa două rame multiple pe hidrogen, fiind semnat în acest scop un contract cu Alstom. Trenurile pe hidrogen au mai fost testate și în Olanda, dar mai ales în Germania unde vor fi utilizate flote mai mari și vor înlocui trenuri diesel.
​​FOTO Cum se face accesul auto către Aeroportul Otopeni după ce o intrare din DN1 a fost închisă pentru lucrările la trenul spre Gara de Nord De marți 3 martie accesul auto din DN1 spre Aeroportul Otopeni, din direcția București, a fost blocat timp de o lună pentru a se efectua lucrările la pasajul căii ferate spre Gara de Nord. Compania de Drumuri pune la dispoziție o schiță care arată modul de desfășurare a traficului pe drumurile de acces către aeroport și cum pot șoferii care vin din Capitală să ajungă la terminale.
Canada și blocada - De ce transportul feroviar din a doua cea mai întinsă țară a lumii a fost paralizat aproape trei săptămâni Canada are a cincea cea mai întinsă rețea feroviară a lumii și în aproape toată luna februarie transportul de marfă și de călători a fost paralizat pe o bună parte din rețea din cauza protestelor împotriva unui proiect energetic. Lucrurile nu s-au rezolvat încă, iar companiile feroviare au trimis oameni în șomaj. În articol puteți citi despre legătura dintre căi ferate și resurse, despre un moment esențial din istoria Canadei și despre un prezent complicat în care echilibrul este greu de menținut.
CFR Infrastructură a lansat două licitații pentru servicii feroviare, în valoare de 55 milioane lei ​Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat în SICAP două licitaţii cu o valoare financiară estimativă de 55 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar implementării măsurilor de funcționare a sistemului ERTMS și extinderea sistemului GSM-R pe secțiunea de cale ferată Predeal-București-Constanța și servicii de Consultanță lucrări de construcţii și instalaţii pe secțiunea Brașov-Sighișoara.
Indonezia: Criza coronavirusului blochează lucrările la prima linie feroviară de mare viteză Criza sanitară a coronavirusului se simte și în Indonezia unde au început să apară blocaje la șantierul primei linii feroviare de mare viteză din țara cu peste 200 de milioane de oameni. Peste 2.000 de chinezi lucrează pe șantier, jumătate dintre componente vin din China și mulți dintre șefi sunt chinezi, astfel că situația din prezent va afecta termenul când calea ferată va fi gata. Problemele din China afectează multe dintre proiectele desfășurate de China în Asia, fiindcă lanțul de furnizori este în multe cazuri fisurat.
Noul director CFR Călători speră să obțină 250 milioane lei pentru un program de investiții numit ”CFR renaște”. Ce s-ar putea schimba la una dintre cele mai criticate companii din țară Compania CFR Călători are nevoie de 250 de milioane de lei pentru proiectul său de investiţii "CFR renaşte", bani care vor ajuta la creşterea parcului rulant cu 100 de vehicule, aici intrând atât locomotive, cât şi automotoare şi vagoane, a declarat, joi, directorul general al companiei, Dan Costescu, citat de Agerpres. Costescu este director de la final de ianuarie, iar de atunci unele lucruri s-au schimbat în bine, cel mai vizibil fiind faptul că în week-end sunt suplimentate cu vagoane trenurile pe cele mai populare rute. Costescu spune că la compania feroviară se vede o schimbare pozitivă de atitudine față de călători și promite că lucrurile vor merge tot spre bine. Cert este că marele test începe în iunie, când vor intra în circulație trenurile sezoniere spre litoral.
SUA ar putea avea prima linie de tren de mare viteză, în statul Texas. Spaniolii de la Renfe au anunțat un contract de 6 miliarde dolari Compania de stat Renfe din Spania a anunțat că a semnat un contract cu statul american Texas pentru a dezvolta o linie ferată de mare viteză, prima de acest fel din SUA. Linia va avea 386 km și ar trebui să fie gata în 2026, trenurile urmând să facă 90 de minute. Despre trenuri de mare viteză se vorbește în SUA de cel puțin 40 de ani, dar nu s-au construit din mai multe motive: costurile mari, distanțele uriașe, popularitatea mașinilor.
Daimler cere conexiuni feroviare către fabrica din Sebeș. În anii trecuți Dacia și Ford au implorat autoritățile să modernizeze calea ferată, dar fără succes Martin Schulz, șef al Mercedes-Benz România spune că Daimler are nevoie de infrastructură feroviară pentru uzina din Sebeş, fiindcă transmisiile produse acolo vor fi transportate pe tren iar compo­nentele necesare vor fi livrate tot cu trenul, scrie ZIarul Financiar. Sebeș este la 230 km de Curtici dar, din cauza lucrărilor de pe Coridorul IV, care nu se mai termină, trenurile de persoane fac 5 ore, iar cele de marfă, mult mai mult.
Thailanda și controversatul tren de viteză ce ar trebui să facă legătura între trei aeroporturi - Speranțe mari, transparență redusă Thailanda are o rețea feroviară dezvoltată în comparație cu vecinii săi, dar multe zone au nevoie de modernizare și nu puține vagoane au peste 50 de ani vechime. În acest context, proiectul de peste 7 miliarde dolari pentru a construi 220 km de cale ferată de mare viteză a avut mulți contestatari. În articol puteți citi ce spun cei nemulțumiți, cum circulă trenurile thailandeze în prezent și ce ar putea schimba trenul de mare viteză, dacă va fi gata în câțiva ani.
Euronews, despre cele mai proaste trenuri din Europa: România și Bulgaria se află pe ultimele locuri Există un sector din Europa în care pe brazda, acum decolorată, a fostei Cortine de Fier, este săpat un semn adânc între cele două emisfere ale Vechiului Continent: calea ferată. În unele țări, panoul cu orarul trenurilor este un adevărat lux. În țări precum Bulgaria sau România, circulă zilnic trenuri de mâna a doua sau a treia, aruncate la începutul anilor 2000 de căile ferate franceze, engleze, germane sau daneze.
ANPC a ”descoperit” ceea ce călătorii cu trenul știu de mult timp - Gările sunt murdare, în WC-uri miroase groaznic, peroanele sunt uneori în beznă ANPC a anunțat că timp de două zile a făcut controale în gări și a ”descoperit”condiții oribile în gări, scaunele fiind rupte, toaletele având miros pestilențial și alimentele erau vechi sau greșit etichetate. Au fost verificate aproape 400 de firme care au activități comerciale în gări sau în apropierea acestora, iar la trei sferturi dintre agenții economici au fost găsite probleme. Dincolo de ”revelațiile” ANPC trebuie spus că și călătorii sunt de vină, nu puține fiind cazurile în care scaunele sunt vandalizate la câteva zile după ce sunt puse pe peron. UPDATE În articol puteți vedea punctele de vedere ale CFR SA și CFR Călători.
Alstom confirmă că este în discuții pentru a cumpăra unitatea producătoare de trenuri a Bombardier Alstom confirmă că este în discuții pentru a cumpăra divizia producătoare de trenuri a companiei canadiene Bombardier Transport. Presa a scris că unitatea celor de la Bombardier este evaluată la 7 miliarde dolari. Dacă business-ul se va concretiza, Alstom va putea concura mai eficient cu chinezii de la CRRC Corp Ltd, mai ales după ce planurile francezilor de a fuziona cu Siemens au fost blocate anul trecut de autoritățile europene de reglementare. Bombardier Transport are 40.600 de angajați în 27 de țări.
Cum a construit China linia ferată către Tibet - Greutăți, controverse și minuni ale ingineriei la trenurile ce urcă spre ”acoperișul lumii” China a construit în doar câțiva ani calea ferată către capitala tibetană Lhasa și a dovedit încă o dată că are forță de muncă aproape nelimitată și că poate găsi soluții tehnice și pentru terenul înghețat de la peste 5.000 de metri altitudine. Mulți spun că a fost cea mai complicată cale ferată construită vreodată, iar chinezii spun că a contribuit mult la dezvoltarea regiunii. Alții atrag însă atenția că această cale ferată ajută Beijingul să-și întărească dominația asupra Tibetului și să schimbe cu totul echilibrul demografic din provincia cunoscută ca ”acoperișul lumii”.
S-a reluat licitația pentru reconstrucția podului feroviar de la Grădiștea pe unde trenurile nu mai circulă de aproape 15 ani CFR a publicat pe portalul SICAP un nou anunț de participare pentru modernizarea liniei de cale ferară București - Giurgiu, cel mai important obiectiv fiind podul de la Grădiștea, prăbușit în 2005. Valoarea estimată a contractul este 458 milioane lei. Durata contractului este 91 luni, dintre care șase luni proiectare și 24 luni execuție lucrări. Podul feroviar de peste Argeș, de lângă localitatea Grădiștea, s-a prăbușit din cauza unor inundații în 2005 și de atunci drumul dintre București și Giurgiu necesită un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul.
Alstom va livra 11 trenuri electrice cu baterii în Germania Alstom va construi, livra și întreține, până în 2023, unsprezece trenuri electrice cu baterii Coradia Continental pentru traficul regional pe ruta Leipzig - Chemnitz din Germania. Contractul valorează aproximativ 100 milioane euro. Pe ruta de 81 km trenurile fac în prezent între 58 și 65 de minute.
CFR Călători, despre incidentul cu tânărul nevăzător: Refuzul de a permite accesul în compartimentul cușetă al tânărului însoțit de câinele ghid a fost generat de către ceilalți călători care au solicitat acest lucru CFR Călători a venit marți cu o precizare după ce un tânăr nevăzător a relatat pe Facebook problemele pe care le-a avut când a călătorit cu trenul de la București la Cluj. Compania spune că ceilalți călători au solicitat ca tânărului să i se refuze accesul la cușetă și adaugă că cei din compartiment aveau acest drept. CFR mai spune că însoțitorul de vagon i-a găsit o altă cușetă de dormit, după ce călătorii din cușeta lui îi refuzaseră accesul cu câinele. Reamintim că tânărul a povestit că a fost agresat, că s-a simțit umilit și că situația s-a rezolvat numai după ce a sunat la 112.
Trenul Beijing-Moscova a intrat gol în Rusia, toți pasagerii au fost dați jos la graniță. Rușii au oprit toate cursele feroviare spre țara vecină Rusia a suspendat circulația trenurilor pe relația cu China, iar ultimul tren dinspre Beijing a intrat gol în țară, toți pasagerii - cetățeni chinezi - fiind dați jos la graniță, transmite Reuters. De la Beijing până în primul oraș din Rusia, Zabaikalsk, sunt 3.200 km, iar de acolo sunt alți 6.600 km până la Moscova, via Irkutsk, Novosibirsk, Ekaterinburg.
Trenurile zahărului, construite cu sclavi și suferință - Cum de a avut Cuba căi ferate încă de acum 183 de ani Cuba este, în mod surprinzător, printre primele țări unde au fost construite căi ferate, dar acest lucru nu a ajutat populația locală, primele linii fiind construite și cu sclavi, scopul fiind de a transporta trestie de zahăr și mult mai puțin persoane. Cuba a avut încă din 1837 căi ferate și rețeaua a crescut fantastic de mult, pentru ca un secol mai târziu să ajungă în ruine. Însă Cuba chiar vrea să facă o revoluție feroviară și își modernizează trenurile și calea de rulare cu ajutor de la chinezi și de la ruși și în articol puteți citi despre planurile cu ”bătaie” lungă și despre trenurile zahărului de acum aproape două secole.
​VIDEO Cum arată unul dintre cele mai confortabile și rapide trenuri din India ​În urmă cu 10 zile o companie privată din India a lansat un tren expres care parcurge 480 km în 6 ore și un sfert, are tablete pe scaunele de la clasa business, WiFi și jaluzele acționate electric. India este celebră pentru trenurile ultra-aglomerate și pentru călătorii care stau pe vagoane, dar a investit mult în ultimii ani, vrea să crească porțiunile cu viteză de 130-160 km/h și plănuiește și o linie de mare viteză.
Noul contract de servicii publice mai impune negocieri, iar sugestia mea ar fi să ne întoarcem deocamdată la forma agreată în 2016, spune noul șef de la CFR Călători Noul contract de servicii publice mai impune nişte negocieri, iar sugestia mea ar fi să ne întoarcem deocamdată la forma agreată în 2016, pentru că acolo toate lucrurile sunt clare, şi imediat să ne aşezăm la masă, să discutăm cu toate părţile implicate - operatori feroviari, Autoritatea de Reformă Feroviară şi Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor - şi să lansăm o variantă, care să creeze "cât mai puţine animozităţi", a declarat, pentru Aagerpres, directorul general al companiei CFR Călători, Dan Costescu. Proiectul lansat în dezbatere publică a iscat o serie de controverse, în condiţiile în care unii lideri de sindicat consideră că acesta înseamnă falimentarea companiilor românești.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by