Industrie Feroviara
România a avut pentru foarte puțin timp un tren de mare viteză, dar a fost numai în tranzit, cu destinația Turcia România a avut pentru foarte puțin timp un tren de mare viteză pe teritoriul ei, dar din păcate a fost doar în tranzit, din Germania, către Turcia. Este vorba de un tren Siemens Velaro care va ajunge să circule pe rețeaua turcă ce este în expansiune. Cum notează și România Feroviară, în timp ce la noi, compania de stat nu este capabilă să scoată pe piață un ”Mers al Trenurilor”, demn de secolul în care trăim, alte țări fac pași concreți spre trenuri absolut grozave. Un astfel de tren cu 8 vagoane costă aproape 40 milioane euro.
Țară mică, ambiții mari - Surprinzătoarea poveste a primei căi ferate din Europa continentală Acum aproape 190 de ani se deschidea în Anglia prima cale ferată ce lega două orașe mari, iar Europa Continentală era fascinată. A doua țară ce avea să construaiscă o linie adevărată de cale ferată nu a fost una dintre marile puteri, ci o țară care abia își obținuse independența și avea nevoie de un plan de dezvoltare care să scoată economia din colaps. Povestea este fascinantă, iar în articol puteți citi cum Belgia, o țară de nici 4 milioane de oameni, a ajuns după mijlocul secolului 19 să aibă cea mai densă rețea feroviară din lume.
China va ajunge să aibă 35.000 de km de linii de mare viteză la final de an China a inaugurat recent un nou tronson pe care vor circula trenuri de mare viteză și rețeaua totală va ajunge la 35.000 km la finalul acestui an. China nu avea niciun km de linie de mare viteză în 2008, dar de atunci a construit o rețea mai mare decât restul lumii la un loc.
Cum arată cele mai noi vagoane de dormit europene care vor circula în Europa centrală din 2022 Austriecii de la OBB au prezentat cum vor arăta cele mai noi vagoane de dormit și cușetele care vor circula din 2022 între oarșe mari din Europa centrală. Sunt cele mai moderne vagoane de pe trenurile de noapte europene și oferă chiar și un fel de mini-capsule, pentru ca cei de la cușetă să aibă intimitate. Deși trenurile de noapte s-au împuținat masiv, austriecii de la OBB își extind brand-ul Nightjet, dar cumpără vagoane ultra-moderne pentru a atrage clienți.
Egiptul a semnat un contract de 466 milioane dolari cu o companie americană, pentru achiziția și modernizarea de locomotive. Țara africană cumpăra în trecut și din România Egyptian National Railways a semnat un memorandum cu compania americană Progress Rail pentru achiziția de locomotive noi, dar și pentru modernizarea unor locomotive vechi. Acodul de 466 milioane dolari include un total de 141 de locomotive. Egiptul are planuri mari de modernizare a rețelei care transportă 500 de milioane de pasageri/an, a cumpărat vagoane noi, dar și trenuri de 160 km/h. În anii 70 România exporta masiv locomotive în Egipt.
Mersul Trenurilor 2020 cu câteva exemple - Spre Suceava se va circula mai repede, spre Constanța vitezele vor fi tot mari, iar spre Timișoara timpii vor crește Noul Mers al Trenurilor care intră în vigoare în decembrie nu va aduce prea mult vești bune în afară de faptul că timpii de mers vor scădea cu o jumătate de oră pe București - Suceava. Restricțiile de pe Brașov - Sighișoara și șantierele de pe Deva - Arad vor menține viteze medii de 50 km/h în zonă, iar pe Sighișoara - Simeria timpii nu s-au scurtat. Parcursul va fi și mai lung către Timișoara, magistrala 900 având foarte multe probleme. În articol puteți vedea câteva exemple de parcurs și comparația cu mersul actual.
Elveția extinde la nivelul întregii țări tehnologia care le permite pasagerilor să se urce în tren fără bilet. Taxarea se face automat la finalul călătoriei, chiar dacă pasagerul merge și cu autobuzul sau tramvaiul Elveția extinde în toată rețeaua sa feroviară una dintre cele mai moderne sisteme de taxare din lume, bazat pe o aplicație de mobil. Practic, dacă pleci din orașul A în orașul B cu trenul și apoi în acel oraș mai trebuie să iei trei stații autobuzul și două stații tramvaiul, nu este nevoie să cumperi bilet înainte, ci ești taxat automat la finalul călătoriei. Tehnologia a fost testată de operatorul feroviar de stat SBB - CFF pe 15.000 de useri, dar acum este extinsă la întreaga rețea feroviară.
Cum a câștigat tunelul lupta cu podul și complicata poveste a unui mega-șantier de cel puțin 7 miliarde euro Danemarca și Germania au vrut mai întâi să construiască un pod de 18 km între cele două țări, dar apoi s-au răzgândit și au decis să facă un tunel. Peste 7 miliarde euro va costa și se poartă discuții de ani buni, dar partea daneză a început lucrările, în timp ce în Germania încă sunt contestații. În articol puteți citi de ce este nevoie de un mega-tunel feroviar și rutier și cum se derulează unul dintre cele mai mari proiecte europene de infrastructură. Acum, traversarea cu ferryboat-ul durează între 45 și 65 de minute, când va fi gata tunelul timpii se vor reduce la 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina. Dar până atunci vor mai trece mulți ani.
Albania a deschis licitația pentru legătura feroviară cu aeroportul din Tirana Autoritățile din Albania au deschis licitația pentru modernizarea liniei de 34 km dintre cele mai mari orașe ale țării și pentru legarea aeroportului internațional de capitala Tirana. Albania este printre țările europene cu cele mai mici rețele feroviare, dar are planuri mari. Acum, călătoria cu autobuzul din centrul capitalei până la aeroport durează 45 de minute, când vor circula trenuri expres ar putea dura 12 minute.
Cazul Nepal - Calea ferată himalayană, un vis, și ”dansul” complicat între două puteri care pot strivi o țară extrem de săracă Statul Nepal are 31 de milioane de locuitori dar este una dintre cele mai sărace țări din Asia și între marile orașe există foarte puține drumuri din cauza reliefului muntos. În țara celor mai înalte vârfuri din lume sunt oameni care spun că un mod de a reduce sărăcia este să fie construite căi ferate care vor ajuta apoi comerțul. Însă aceste căi ferate costă multe miliarde de dolari și Nepalul este prins la propriu și la figurat între doi giganți care se bat pe influență în țara cu capitala la Kathmandu. India a fost mulți ani în frunte și China nu avea șanse, dar lucrurile s-au schimbat fantastic în ultimii ani și jocurile geopolitice sunt tot mai disputate și mai complicate.
CFR a desemnat câştigătoarea licitaţiei pentru modernizarea a 28 km dintre Brașov și Sighișoara, contract de peste 570 milioane euro CFR SA a finalizat și emis raportul de reevaluare a ofertelor depuse la procedura de licitaţie publică pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, câştigătoare fiind desemnată oferta depusă de Asocierea RailWorks. Secțiunea este complicată și prevede și trei tuneluri, inclusiv unul de aproape 8 km. Linia Brașov - Sighișoara are disperată nevoie de reabilitare, dar va mai dura mult până se va vedea ceva.
Se împlinesc 150 de ani de la deschiderea primei căi ferate din Principatele Române. În prezent călătoria București-Giurgiu este lungă pentru că podul de la Grădiștea rămâne nerefăcut La 31 octombrie 1869, acum 150 de ani, circula în premieră un tren în Principatele Române, între București și Giurgiu. Foarte mulți s-au opus construirii acestei căi ferate care s-a dovedit utilă până la urmă. Însă, București - Giurgiu este în prezent un drum lung, prin Videle, fiindcă podul de la Grădiștea, prăbușit după o viitură acum 14 ani, nu a fost refăcut.
FOTOGALERIE Cum arată vagoanele modernizate ale CFR Călători - Despre promisiuni, despre probleme și cum s-ar putea circula cu trenul în 2020 CFR Călători folosește zilnic 970 de vagoane, spune că va ajunge curând la 1.000, iar în sezonul estival de la anul ar putea opera cu 1.200 de vagoane. Compania mai spune că va demara licitație și pentru ca personalul de tren să aibă dispozitive mobile (cititoare de coduri de bare) pentru biletele online și va încerca să cumpere și automotoare diesel. Compania a transportat anul trecut aproximativ 54 de milioane de călători, iar trenurile sunt de multe ori pline și prea scurte. Cei de la CFR promit și că se va încerca să nu mai fie puse incomodele vagoane etajate pe trenurile de lung parcurs.
CFR Călători va introduce pentru prima oară trenuri suburbane în zona Capitalei: către Buftea și către Fundulea CFR Călători a anunțat că din decembrie va introduce pentru prima oară trenuri directe București - Buftea și București - Fundulea, fiind vorba de șase perechi de trenuri pe zi față de cele de lung parcurs. Până la Buftea trenurile vor face cam 17 minute, iar până la Fundulea, cam 40 de minute.
Rusia ar putea contribui cu 500 milioane dolari la modernizarea căilor ferate din R D Congo, una dintre țările cu cel mai dezastruos sector feroviar Căile Ferate Ruse au semnat un memorandum de înțelegere cu autoritățile din R D Congo pentru modernizarea căilor ferate din țara africană unde multe porțiuni nu au mai fost reabilitate de un secol. R D Congo are o suprafață de zece ori mai mare decât România și populația este de 90 de milioane de oameni. Trenurile sunt lente, mizere și nesigure, iar o călătorie de peste 1000 km poate dura și mai mult de două zile.
Operatorul trenurilor de mare viteză Beijing - Shanghai se va lista la bursă. 1.300 km sunt parcurși în patru ore și jumătate Compania care gestionează trenurile de mare viteză dintre Beijing și Shanghai se va lista la bursă, fiind vorba de una dintre cele mai profitabile rute din uriașa rețea de trenuri chineze de mare viteză. Din 2011 circulă trenuri de mare viteză între cele două mega-orașe chineze și cei 1.318 km sunt parcurși în 4 ore și 28 de minute de cele mai rapide trenuri. Trenul rulează fără oprire 600 km, distanță pe care o parcurge în două ore.
Povestea primei căi ferate adevărate și cum o locomotivă de legendă a câștigat un concurs de acum 190 de ani Primele locomotive cu abur au fost construite imeidat după 1800, dar a durat câteva zeci de ani până când lumea a fost convinsă că locomotivele, și nu caii, trebuiau să tracteze vagoanele. Prima cale ferată adevărată ce lega două orașe mari a fost deschisă în 1830 și în articol puteți citi despre cât de complicată a fost construirea ei. Cu un an înainte un concurs spectaculos a stabilit ce locomotive urmau să circule pe linia cea nouă, iar câștigătoarea avea să devină una dintre cele mai importante mașinării din istoria transporturilor.
Grupul Grampet a intrat într-un consorțiu care va deschide ruta navală între porturile Constanța și Batumi/Poti Un consorţiu format din Grupul Grampet - Grup Feroviar Român (GFR), GR Logistics and Terminals LLC (Georgia) şi ASCO Logistic CJSC (Azerbaidjan) va opera transporturi navale periodice între porturile Constanţa şi Batumi/Poti, în urma unui acord semnat la Tbilisi, capitala Georgiei, transmite Agerpres.
Un raport oficial arată diferențele mari de eficiență dintre companiile feroviare de transport de călători Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat un raport preliminar despre eficiența companiilor care transportă călători pe cale ferată, raport din care rezultă mari diferențe dintre operatorul de stat și cei privați. De exemplu, unul dintre indicatorii importanți în evaluarea productivității muncii pentru fiecare operator arată că CFR Călători stă cel mai rău, iar privații își gestionează cheltuielile mult mai bine. Raportul arată și cu cât au crescut salariile în ultimii ani.
CFR riscă să piardă 800 milioane euro pentru modernizarea liniei Brașov-Sighișoara. Care este motivul CFR Infrastructură trebuie și este îndreptățită să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara, loturile 1 (Braşov - Apaţa) şi 3 (Caţa - Sighişoara), în caz contrar pierzându-se o finanţare de aproape 800 de milioane de euro, a declarat, directorul general interimar al CFR SA, Marius Chiper, citat de Agerpres. ”Sunt nişte licitaţii lansate în primăvara lui 2016 şi suntem după trei ani şi jumătate de evaluări, contestaţii, re-contestaţii, reevaluări şi aşa mai departe şi noi nu reuşim să dăm drumul la acest proiect”, spune Marius Chiper.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by