Industrie Feroviara
Compania Softrans anunță că li se va lua călătorilor temperatura înainte de urcarea în tren Operatorul privat Softrans a reluat vineri circulația trenurilor, dar anunță noi reguli, una dintre ele fiind că li se va lua temperatura călătorilor înainte de urcarea în tren, iar cei care au 37,5 grade nu vor putea călători. Se vor ocupa doar locurile cu numere pare, iar în picioare nu se va permite călătoria. Controlorii vor purta mască de protecție, vizetă și mănuși.
CFR a primit o ofertă pentru studiul de fezabilitate al căii ferate către viitorul aeroport de la Brașov CFR a primit o ofertă pentru studiul de fezabilitate al căii ferate Braşov - Aeroportul Internațional Ghimbav, iar pe noua linie ferată s-ar putea circula peste trei ani, scrie Bună Ziua Brașov. Se dorește legarea gării Brașov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei și construirea unei legături cu linia Feldioara - Bod. Lucrările la aeroportul Brașov au început de câțiva ani, dar au fost o serie de amânări, însă autoritățile locale promit că în 2021 va fi funcțional și spun că au început discuțiile cu tour-operatorii.
CFR Călători începe să introducă în circulație trenurile suspendate în martie. Care sunt regulile de circulație și ce se întâmplă dacă nu găsești bilet cu loc Odată cu ieșirea din starea de urgență, CFR Călători repune în circulaţie, gradual, trenurile de călători în trafic intern şi internaţional a căror circulaţie a fost suspendată/modificată pe perioada stării de urgenţă. Repunerea se va face în câteva etape, începând cu 16 mai și continuând în iunie. La bordul trenurilor CFR Călători, masca de protecție este obligatorie! Mănușile de unică folosință sunt recomandate. Iar la urcarea în vagoane, pasagerii vor fi îndrumați să păstreze distanța între ei. Nu se vor vinde bilete fără loc și călătorii sunt rugați să nu urce în tren dacă nu și-au putut cumpăra bilet cu loc.
Se apropie momentul începerii lucrărilor pentru modernizarea a 86 de km dintre Brașov și Sighișoara CFR SA a predat Asocierii RailWorks amplasamentele pentru începerea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe subsecțiunile Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h. Viteza a scăzut atât de mult între Brașov și Sighișoara, încât cel mai rapid Personal din 1989 făcea mai puțin decât cel mai rapid Interregio din prezent. Astfel, în 1989 erau trenuri personale care făceau 2 ore și 29 de minute, deși opreau în toate stațiile, în timp ce un tren IR din prezent, care nu oprește nicăieri 128 km, face 2 ore și 38 de minute.
Transportul public se confruntă cu cea mai mare criză din istoria sa. Marea întrebare este dacă oamenii vor avea curaj să revină la autobuz, metrou sau tren Câteva țări au relaxat restricțiile, mai multe se pregătesc să o facă, iar una dintre marile schimbări din viața oamenilor ține de teama față de transportul în comun, din cauza pericolului răspândirii infecției. După ce în mai toate țările Europei oamenii au fost încurajați ani buni să lase mașinile acasă și să ia metroul, autobuzul și trenul, acum, mașina personală pare să fie marele câștigător, alături de bicicletă. Multe se schimbă rapid în orașele Europei, iar viitorul transportului în comun este incert, fiindcă depinde de mulți factori.
Titanicul munților sau ”frumoasa adormită” - De ce au construit spaniolii una dintre cele mai mari gări din Europa într-un sat din munții Pirinei La 1.200 de metri altitudine, în munții Pirinei, spaniolii au construit acum aproape 100 de ani una dintre cele mai mari gări din Europa. Au vrut să arate că pot și sperau ca linia ferată cu Franța să fie un succes, dar lucrurile nu au mers bine. În articol puteți citi despre o gară monumentală aflată acum în ruine și despre povești cu mult aur, cu arestări, cu accidente și cu spioni. În plus, la gara din Pirinei un șantier mare ar putea aduce și mai mulți turiști.
Europa de Vest discută despre cum se va putea călători în siguranță cu trenul după ieșirea din carantină - Măști, marcaje, interdicții Una dintre întrebările la care este greu de răspuns este: cum va fi călătoria cu trenul după ce ieșim din izolare?. Țări precum Franța, Italia sau Spania caută răspunsuri la aceste întrebări și, parțial, le-au găsit, mai ales că trenurile circulă în număr tot mai mare în Italia și la fel va fi și în Franța, din 11 mai. În gări s-au lipit autocolante care să le arate oamenilor unde să stea, în trenuri se ocupă jumătate dintre locuri și toată lumea poartă mască. Însă nu se știe cât se va putea continua așa, iar în multe cazuri sindicatele spun că este prea devreme ca numărul de trenuri să crească.
FOTOGALERIE Cum arată lucrările la linia ferată Gara de Nord - Aeroport, cu câteva luni înainte de finalizarea lor Miercuri a fost comunicată și o dată oficială pentru inaugurarea trenului Gara de Nord - Aeroport, iar lucrările au avansat în ultimele săptămâni, mai ales în zona gării de la aeroport. Euro 2020 a devenit Euro 2021 din cauza pandemiei, iar România va găzdui trei meciuri în iunie anul viitor. Stația de la aeroport este aproape gata, iar când trenurile vor începe să circule, drumul va dura 21 de minute. Data promisă este de 26 august.
Stroe spune că e ”impresionat” de calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni: Va fi terminată pe 26 august Ionuţ Stroe a declarat ”miercuri” că este impresionat de calea ferată care va lega Gara de Nord de Aeroportul ''Henri Coandă'', care ''va duce Bucureştiul în secolul XXI'', Ministrul Tineretului şi Sportului susținând că lucrările vor fi finalizate la sfârşitul lunii august.
Cum au dus britanicii trenul în subteran - Uimitoarea istorie a metroului din Londra Acum 160 de ani Londra era de departe cel mai populat oraș din lume și trebuia să se găsească urgent o soluție la aglomerația teribilă. Unii oameni au venit cu idei nebunești, cum ar fi uriașe căi ferate construite pe piloni, dar nici ideea ce a devenit realitate nu a fost simplă: construirea unei rețelele de tuneluri pe unde să circule trenurile pline trase de locomotive cu aburi. Cu probleme și cu controverse prima linie a fost gata, iar succesul a fost atât de mare, încât zeci de ani rețeaua s-a tot extins. În articol puteți citi despre situația grea în care se afla Londra la 1850, despre cum a fost primit metroul și despre o serie de curiozități ale ”London Tube”.
CFR Infrastructură anunță terminarea unor lucrări de modernizare între Simeria și Arad. Tot traseul va fi gata probabil în 2024 În primăvara lui 2018 au început lucrările pe magistrala Arad - Simeria și acestea vizează modernizarea prin reconstrucție a 144 de km de cale ferată dublă electrificată pentru aproximativ 1,7 miliarde de euro, cea mai mare parte fonduri nerambursabile. CFR Infrastructură anunță că lucrările de modernizare sunt în desfășurare pe toate cele patru loturi și acum au fost deschiși circulației câțiva kilometri în zonele Simeria, Deva și Săvârșin.
Cazul Franței demonstrează cât de greu se poate face distanțarea socială în trenuri și cât de multe probleme sunt de rezolvat Șeful companiei feroviare de stat SNCF recomandă companiilor să lucreze cât mai mult de acasă pentru ca distanțarea socială să poată fi menținută în trenuri după 11 mai, data când Franța ridică primele restricții. În trenuri se va încerca menținerea neocupată a jumătate dintre locuri, dar acest lucru nu poate continua mult timp, fiindcă veniturile companiilor din domeniu se vor prăbuși, spun cei de la SNCF. Analiști din piață spun că este inevitabil că se vor scumpi biletele de tren și că vor fi greu reluate călătoriile de vacanță și se vor menține doar cele profesionale și cele din motive familiale.
O singură ofertă a fost depusă la licitația pentru reconstrucția podului feroviar de la Grădiștea Compania cu capital austriac Porr Construct este singura care a depus ofertă la licitația ce are ca scop refacerea podului de la Grădiștea, dintre București și Giurgiu. Valoarea estimată proiectare/execuție pentru Lotul 1 este de 458 milioane lei. Termenul limită de evaluare este de 6 luni de la deschiderea ofertei. Podul feroviar de peste Argeș, de lângă localitatea Grădiștea, s-a prăbușit din cauza unor inundații în 2005 și de atunci drumul dintre București și Giurgiu necesită un ocol prin Videle pentru cei care aleg trenul.
Cum va fi călătoria cu trenul după pandemie și cum se poate face distanțare socială în gară și în vagoane Din prima parte a lui martie s-au întrerupt legăturile feroviare internaționale în Europa și în multe țări traficul intern este la o fracțiune din ce era în vremurile dinaintea pandemiei. Câteva țări discută ce se va întâmpla după ieșirea din carantină, iar călătoria cu trenul se va schimba și ea mult, cel mai evident lucru urmând să fie că toți vom purta mască. Dar nici pe departe nu este singura modificare, iar în articol puteți citi despre ce s-ar putea schimba, cu bune sau cu rele, iar marea întrebare este dacă automobilul personal va fi marele câștigător în Europa.
Acord între Ungaria și China pentru finanțarea căii ferate Budapesta-Belgrad Ungaria și China au semnat un acord de împrumut pentru a finanța construcția unei căi feroviare între Budapesta și Belgrad, a anunțat vineri ministrul de Finanțe ungar, Mihaly Varga, demarând în cele din urmă un proiect care a fost amânat de ani de zile, relatează Reuters.
Compania feroviară Amtrak are cu 95% mai puțin pasageri și caută soluții pentru a atrage din nou călători după pandemie Amtrak, cea mai cunoscută companie feroviară de pasageri din SUA, are de 20 de ori mai puțin călători din cauza pandemiei și a măsurilor stricte de deplasare impuse de autorități. Deși se aștepta inițial să aibă pierderi foarte mici sau chiar să aibă profit, Amtrak estimează acum pierderi de 700 milioane dolari și caută soluții pentru a atrage din nou călătorii după ce criza se va termina.
Egiptul își modernizează flota de vagoane de tren cu ajutorul Ungariei și Rusiei Egyptian National Railways a semnat acordul de finanțare pentru o comandă uriașă de 1.300 de vagoane, în valoare de un miliard de euro, cea mai mare comandă din istoria căilor ferate din țara africană. Vagoanele vor fi produse în Rusia și Ungaria, iar unele asamblări finale vor fi făcute în Egipt. Vagoanele au fost testate în Ungaria. Egiptul are planuri mari de modernizare a rețelei care transportă 500 de milioane de pasageri/an, a cumpărat vagoane noi, dar și trenuri de 160 km/h. În anii 70 România exporta masiv locomotive în Egipt.
De ce trenurile TGV obișnuite nu rulează cu mai mult de 320 km/h și uimitoarea zi în care un tren francez de test a depășit 570 km/h Franța are peste 2.800 de km de linii ferate de mare viteză și pe câteva porțiuni TGV-urile ating și 320 km/h, dar nu au ajuns la 360 km/h, deși acum 12 ani acesta era scopul declarat. Sunt mai multe motive pentru care viteza maximă nu a crescut, iar unul ține de un accident la un test în 2015 când 11 oameni au murit. În articol puteți citi despre uimitorul test de viteză din 2007, despre momente negre din istoria trenurilor de mare viteză, dar și despre prezentul complicat care face imposibil un TGV și mai rapid.
HS2 - Guvernul britanic dă undă verde pentru începerea lucrărilor la o nouă linie ferată de mare viteză Guvernul de la Londra spune că lucrările la uriașul proiect de infrastructură HS2, cu condiția să fie respectate toate măsurile impuse de situația de carantină. Premierul Boris Johnson își dăduse în februarie acordul pentru construirea liniei dintre Londra și nordul Angliei. De zece ani britanicii discută despre HS2, uriașul proiect de a construi câteva sute de kilometri de linii de mare viteză. Primele estimări indicau costuri de 32 miliarde de lire, de curând s-a ajuns la peste 100 de miliarde de lire sterline și tot mai multe voci spuneau că ar trebui să se renunțe cu totul, deși s-au făcut deja exproprieri și s-au cheltuit în total peste 7 miliarde de lire.
Un vis nerealist - Cum a vrut una dintre cele mai sărace țări din lume să construiască o linie de tren de mare viteză Bangladesh-ul este o țară cu o suprafață mai mică decât România, dar cu o populație de peste opt ori mai mare și statul asiatic este celebru pentru catastrofe și pentru trenurile incredibil de aglomerate. În aceste condiții, a fost cu atât mai inedită propunerea de a se construi o linie ferată de mare viteză pe o distanță destul de scurtă și cu costuri ce ar fi depășit 10 miliarde dolari. În articol puteți citi cum de țara greu încercată a avut așa idee, dar și ce s-a ales de propunere.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by