Industrie Feroviara
Trenurile au avut și întârzieri de peste patru ore din cauza locomotivei care a luat foc în județul Arad În cursul acestei dimineți locomotiva unui tren CFR Călători a luat foc pe linia 310 între Arad și Timișoara și a fost nevoie de intervenția pompierilor, pentru stingerea focului, însă și de intervenția unei drezine pantograf, care a efectuat verificări la linia de contact. Traficul a fost reluat la ora 10.31 și cel puțin zece trenuri au fost afectate, câteva având întârzieri de peste patru ore.
Din 23 august se pot cumpăra cu cardul direct din trenurile CFR Călători bilete pe ruta Gara de Nord - Aeroport CFR Călători va pune de luni automate în trenurile de pe ruta Gara de Nord - Aeroport, astfel că plata biletelor va putea fi făcută contactless, prin orice tip de dispozitiv de plată: card, telefon sau ceas inteligent. Între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă sunt 72 de trenuri pe zi în ambele sensuri: 60 ale CFR Călători și 12 ale Transferoviar.
Mai mult de jumătate din personalul CFR Marfă are vârsta cuprinsă între 50-60 de ani - raport al Curţii de Conturi Mai mult de jumătate din personalul CFR Marfă are vârsta cuprinsă în intervalul 50-60 de ani, preponderent fiind manevranţi vagoane, şefi de tren, mecanici de locomotivă, indică Raportul de audit al performanţei privind activitatea specifică desfăşurată de către Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă ”CFR Marfă” SA, realizat de Curtea de Conturi.
CFR: Tracţiune Diesel între staţiile Iclod şi Bonţida (Cluj), după ce un plop s-a prăbuşit şi a rupt linia de înaltă tensiune Circulaţia trenurilor între staţiile Iclod şi Bonţida, segment feroviar aflat pe raza Regionalei CF Cluj, se va realiza cu tracţiune Diesel, pe firul II, după ce un plop s-a prăbuşit în gabaritul căii, a rupt linia de înaltă tensiune şi stâlpul de susţinere al firului de contact, aferent firului I de circulaţie, informează sâmbătă seara Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
Când au ajuns cele două trenuri care au întârziat 11, respectiv 13 ore. Drumul Mangalia - Timișoara a durat peste 28 de ore ​Joi a fost o zi dezastruoasă pe calea ferată din cauza deraierii de la Fetești, dar și din cauza furtunilor și caniculei. Multe trenuri au întârziat cu orele, însă două au avut cel mai lung parcurs, după ce au stat nouă ore în câmp. Trenul IR 1921 a ajuns la Arad la 22.45, la peste 27 de ore după plecarea din Mangalia, iar IR 1991 a ajuns la Timișoara în jurul ore 0.15, la peste 28 de ore. Sutele de oameni care au fost în acele trenuri nu vor mai vrea ani de zile să audă de acest mijloc de transport.
De ce întârzierile de pe calea ferată vor persista și în următoarele zile Ciocnirea de la Fetești, furtunile și canicula au adus haosul pe calea ferată și nu este o exagerare. Dincolo de cele două trenuri care au întârziat peste 10 ore, unele au acumulat peste 4 ore și altele au fost anulate. Probleme au fost nu doar pe Constanța, ci și spre Brașov, spre Craiova și spre Târgoviște. Cel puțin vineri și sâmbătă vor fi zile în care sunt posibile întârzieri de sute de minute, mai ales că la Fetești mai este de lucru cu utilajele grele și canicula va duce la scăderea vitezelor peste tot în rețea. În plus, pot oricând să se producă furtuni care afectează linia de contact.
Cum explică directorul CFR Călători reacția nepotrivită în cazul trenului plin de copii care a stat în câmp 9 ore: Un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii după o noapte petrecută la serviciu Ovidiu Vizante, directorul CFR Călători, a fost criticat dur după declarații făcute joi dimineață în cazul trenului Mangalia - Arad care a acumulat peste 10 ore întârziere și în care se află zeci de copii întorși din tabără. ”A fost un moment de lipsă de concentrare pe fondul oboselii acumulate după o noapte petrecută la serviciu”, a spus Vizante, într-o declarație în care încearcă să explice ieșirea. La ora 15.20, trenul în cauză avea 10 ore și jumătate întârziere și trecuse de Filiași, iar de la București a mai adăugat o oră la întârzierea totală.
Ministrul Drulă anunță controale extinse și spune că operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Fetești, nu va mai putea efectua operațiuni de transport feroviar ca urmare a restricționării certificatului de siguranță, a spus ministrul transporturilor, Cătălin Drulă. El a mai spus că Autoritatea pentru Siguranță Feroviară va declanșa controale la operatorii de transport feroviar de marfă și de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranță. Operatorul în cauză este Tim Rail Cargo.
Pasagerii care mergeau la Buzău au pierdut un tren în Gara de Nord, fiindcă garnitura a fost trasă la altă linie Joi dimineață pasagerii care aveau bilete la un tren spre Buzău l-au pierdut fiindcă garnitura fusese anunțată la linia 8, dar a fost trasă la linia 5 din Gara de Nord, scrie observatornews. Cele câteva zeci de oameni au trebuit să aștepte următorul tren. Contactați de HotNews.ro, reprezentanții CFR Călători au spus că incidentul s-a produs dintr-o eroare de comunicare, iar angajații răspunzători vor fi sancționați.
Haos pe calea ferată București - Constanța. Mai multe trenuri vor fi anulate, iar altele deviate, după o deraiere de tren de marfă la Fetești După ce un tren de marfă a deraiat la Fetești, circulația a fost blocată pe magistrala 800 București - Constanța și unele trenuri au acumulat peste trei ore întârziere. O serie de trenuri vor fi anulate, iar cele aflate în circulație vor fi deviate fie prin Buzău, fie prin Slobozia. Vor fi afectate în total 20 de trenuri CFR Călători. Întârzierile vor fi de câteva ore, unele trenuri nu vor mai ajunge în București Nord, ci o vor lua pe la Ploiești în drumul către Transilvania.
VIDEO China a prezentat trenul maglev care poate atinge 600 km/h și se estimează că va fi în circulație peste un deceniu China a prezentat un tren cu sustentație magnetică ce va fi capabil să atingă 600 km/h și va circula peste 10 ani, scriu publicațiile chineze. Trenul a fost produs de CRRC Qingdao Sifang și este parte a unui proiect uriaș de dezvoltare a acestei tehnologii speciale. În lume sunt puține sisteme Maglve din cauza costurilor mari de dezvoltare și a faptului că este imposibilă conectarea cu sistemele convenționale roată - șină.
O anchetă New York Times arată cum a fost posibil ca un camion să ajungă pe șine și să fie apoi lovit de tren în Taiwan, făcând 49 de morți În aprilie se petrecea în Taiwan cel mai grav accident feroviar din ultimii 70 de ani pe mica insulă cunoscută pentru nivelul de trai ridicat. O anchetă New York Times arată cum a fost posibil ca un tren expres să lovească un camion care a căzut pe șine de pe un șantier, iar explicațiile țin de corupție, de nerespectarea legii și de o agenție care a decăzut enorm.
CFR începe lucrările de modernizarea pe calea ferată Buzău - Făurei unde sunt multe porțiuni de 30 km/h. După lucrări vitezele vor reveni la nivelul celor din anii '90 CFR Infrastructură informează că miercuri au fost semnate două contracte de lucrări pentru creșterea vitezei de circulație între Buzău - Făurei (firul II), de la 30 de km/h la 120 km/h. Între Buzău și Făurei vitezele medii ale trenurilor au scăzut mult și cele mai rapide trenuri fac 38 de minute pe 40 km, în timp ce în anii 80 și 90 făceau și 27-28 de minute. Tronsonul este parte a liniei 702 Buzău - Fetești. ”Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea șinelor noi care sunt achiziționate de CFR). Sunt bani extraordinar de bine cheltuiți având în vedere impactul rapid și uriaș”, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
CFR SA a lansat prima etapă a programului de modernizare a liniilor de cale ferată din București și din zonele de centură Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia deschisă, în valoare totală de 22.53 milioane lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km). Sunt trei zone vizate: Complexul Feroviar București Nord, Inelul Feroviar al Municipiului București, Conexiunile cu Inelul Feroviar București. Reamintim că de ani buni se vorbește despre ”centura feroviară” a capitalei, dar nu s-au făcut prea multe.
Federaţie Naţională Feroviară, către premierul Cîțu: Este foarte posibil să asistăm la un colaps generalizat al industriei feroviare Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane cere, vineri seară, premierului Cîţu ”un plan sau o soluţie prin care societăţile naţionale de transport feroviar să poată fi salvate de la faliment”. Lucrătorii feroviari reclamă că situaţia este mult mai gravă decât o arată rapoartele oficiale, potrivit News.
CFR SA spune că în șase luni a finalizat lucrările de reînnoire a infrastructurii pe 35 de km de cale ferată CFR SA informează că, în primul semestru al acestui an, au fost finalizate lucrările de reînnoire a infrastructurii pe 35 de km de cale ferată, din ținta de 70 km de cale ferată, prevăzută în Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025. Ritmul nu este deloc bun, dacă ne gândim că avem o rețea de peste 10.000 km. CFR SA a publicat și lista locurilor unde se fac lucrări complexe.
Frankfurt, un oraș cu infrastructură excelentă, va mai construi un tunel feroviar de peste 3,5 miliarde euro VIDEO Oficialii din Frankfurt au dat undă verde pentru construirea unui mare tunel feroviar care să crească de la 1.250, la 1.500 de trenuri pe zi capacitatea gării centrale Frankfurt Hbf. Tunelul va avea peste 7 km lungime, va costa 3,6 miliarde euro și va fi construit în zece ani. Frankfurt are o infrastructură excelentă: spre exemplu, de la gară la aeroport sunt uneori și 8 trenuri pe oră, durata călătoriei fiind de 11-13 minute.
De ce nu este deloc practic să mergi cu trenul către Delta Dunării Dacă spre Constanța călătoria cu trenul este mai rapidă, datorită modernizării magistralei 800, către Tulcea, orașul supranumit ”poarta Deltei”, drumul cu trenul este descurajant de lung. Timpii de parcurs au crescut cu 50% pe linia Medgidia - Tulcea, iar trenurile sunt tot mai puține. În articol puteți citi despre o linie care străbate frumoase peisaje din nordul Dobrogei, dar a decăzut nepermis de mult. Cazul Delta este încă o dovadă că trenul a pierdut bătălia cu alte mijloace de transport când este vorba de o zonă turistică importantă a țării.
Peste 20 de trenuri vor opri și la stația Parc Mogoșoaia în drumul spre aeroport După stația Patinoar PO, trenurile dintre Gara de Nord și Otopeni adaugă o nouă oprire. Din 15 iulie, trenurile spre/dinspre Aeroport vor avea oprire şi la Parc Mogoșoaia, anunță CFR Călători. Drumul va dura 11 minute. Între București Nord și Aeroport sunt în total 36 de trenuri pe sens pe zi, dintre care 30 ale CFR Călători și șase ale Transferoviar. Peste trei sferturi dintre trenuri vor opri la Parc Mogoșoaia și Patinoar PO. Ideea ar fi ca locuitorii din Mogoșoaia care lucrează la București să renunțe la a mai veni cu mașina și să ia trenul.
Ce spune Astra Transcarpatic despre anulări și despre problemele automotoarelor în zona Predeal Astra Transcarpatic este cunoscută pentru trenurile galben-verzi și a fost foarte lăudată în primii ani pentru vagoanele confortabile produse la Arad. În ultimii doi ani însă, Astra a anulat de multe ori trenurile și mulți oameni au fost foarte nemulțumiți. I-am întrebat pe cei de la Astra de ce sunt așa de dese anulările și cum se explică faptul că în unele cazuri trenurile companiei au fost tractate chiar și de locomotive CFR Marfă. Afirmația că trenurile “ trag foarte greu” în zona Predeal este ”puțin tendențioasă”, a spus pentru HotNews.ro administratorul companiei ATC. El a spus și că o pereche de trenuri Brașov - București a fost anulată câteva zile fiindcă trebuie să sosească o piesă.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by