Industrie Feroviara
VIDEO Cum a forțat un căruțaș bariera la o trecere de cale ferată CFR Infrastructură a postat un video în care un căruțaș și-a mânat calul mai departe, deși barierele erau în mișcare, forțând practic traversarea pe sub brațul barierei și talonând semicumpăna (brațul mobil), aflată deja în poziţia orizontală. Incidentul s-a întâmplat sâmbătă lângă gara Brazi din Prahova. Nu puţine sunt situaţiile în care participanții la trafic (șoferi, bicicliști, căruțași, pietoni etc) dau dovadă de inconştiență la trecerile la nivel cu calea ferată, ignorând semnalizarea şi forţând traversarea, considerând că astfel fentează trenul.
Trenurile și fotbalul - 150 de ani de istorie cu călătorii lungi și meciuri palpitante Când o echipă pierde o calificare importantă se spune că ”a pierdut ultimul tren”, dar legătura dintre trenuri și fotbal este strânsă și durează de 150 de ani. Și datorită fotbalului vom avea tren între Gara de Nord și Aeroport, dar la primul Mondial, în 1930, naționala României a făcut o lungă călătorie cu trenul până la Genova pentru a se urca pe celebrul transatlantic Conte Verde care i-a dus pe fotbaliști în Uruguay. Există echipe ale căror culori sunt inspirate de locomotive celebre, iar în articol puteți citi despre cele mai cunoscute echipe întemeiate de feroviari în România și în lume. Tot cu ajutorul trenurilor au ajuns primele mingi de fotbal în țările Europei Centrale, acum 120 de ani
Cinci proiecte feroviare pentru care există finanțare europeană. Oare câte vor fi duse la bun sfârșit? Ca parte a unui sprijin financiar pentru 55 de proiecte de infrastructură feroviară care vizează rețeaua centrală transeuropeană de transport, UE va oferi finanțare și pentru câteva proiecte din România. Singurul care este aproape de finalizare este linia ferată Gara de Nord București – Aeroportul Internațional Henri Coandă. Altele sunt, probabil, la mulți ani distanță de a fi gata, cum ar fi modernizarea a peste 300 km dintre Suceava și Apahida.
CFR Călători spune că va face și pe viitor acțiuni comune cu Poliția TF pentru ca lumea să poarte corect masca în trenuri Pentru a verifica modul în care sunt respectate regulile de comportament emise de autorități pentru prevenirea și controlul răspândirii virusului SARS-CoV-2, CFR Călători împreună cu Poliţia Transporturi Feroviare (TF) continuă acțiunile desfășurate în comun. De exemplu marți, 14 iulie 2020, echipe mixte de control ale CFR Călători si ale Poliţiei TF au verificat mai multe trenuri interregio, pe relațiile București Nord – Câmpina și retur și București Nord –Ciulnița și retur.
Iranul a eliminat India din proiectul de construcție a unei căi ferate de 628 km. Se bănuiește că ar fi venit presiuni din partea Chinei Iranul a decis să elimine India din proiectul de construcție a unei linii de cale ferată de 628 km în zona graniței cu Afghanistan, iar această decizie a fost luată și din cauza presiunilor făcute de China asupra Teheranului, scrie publicația The Hindu. Iranul a început să monteze șinele pentru calea ferată dintre orașul de graniță Zahedan și Chabahar, cel mai mare port iranian din zona golfului Oman.
Europenii au revenit la transportul în comun, dar cifrele diferă mult de la oraș la oraș În aprilie au fost mari orașe europene în care numai o zecime din numărul obișnuit de călători au mai folosit transportul în comun, dar după jumătatea lui mai oamenii au început să revină. Datele aplicației Moovit arată că sunt orașe unde foarte mulți au revenit, spre exemplu Barcelona, dar și unele unde nici jumătate nu s-au întors la metrou, autobuz sau tramvai, cum ar fi Londra. În articol puteți citi despre cum a evoluat situația în 15 orașe din Europa, de la începutul carantinei, până în prezent.
VIDEO Dan Costescu, directorul CFR Călători: Siguranța sanitară este mai mare în tren, iar riscul de infectare este redus/Controlorii nu au în fișa postului să certe lumea pentru că nu poartă mască Oamenii încep să revină la trenuri, iar la CFR Călători de câteva zile se pot rezerva din nou toate locurile din tren și nu doar jumătate. Într-un interviu pentru HotNews.ro, Dan Costescu, șeful CFR Călători, a vorbit despre ce pot face oamenii când văd pasageri care nu poartă mască, dar și despre planurile companiei privind lansarea unor trenuri ”charter” unde oamenii să serbeze diverse evenimente din viață. Tot în articol puteți citi și despre serviciile de curățenie din trenuri, despre ținta celor 1.200 de vagoane și de ce companiile feroviare precum CFR Călători nu pot fi profitabile.
Românii și primele trenuri, acum peste 150 de ani - Complicatul drum al căilor ferate către teritoriile noastre Primul tren a plecat din București la 32 de ani după primul tren din Viena și la 25 de ani după Varșovia. Trenul București - Giurgiu a devenit realitate la 27 de ani de la prima propunere pentru construirea unei căi ferate în Principatele Române, iar anii au fost grei. Au existat certuri despre cine să plătească și despre rutele alese, s-au purtat negocieri grele cu imperiile din jur, iar românii nu au fost pe poziții de forță. În articol puteți citi și despre primele căi ferate din Transilvania și Banat și despre cum erau primele trenuri și cu ce viteze rulau.
Compania Softrans va permite de luni rezervarea tuturor locurilor din tren, nu doar pentru jumătate cum a fost în ultimele luni Începând de luni 6 iulie, operatorul Softrans SRL va permite rezervarea pentru toate locurile din tren, până acum putând fi rezervate doar locurile pare, din cauza Covid-19. Capacitatea de transport era redusa la jumătate și doar 92 de locuri puteau fi rezervate la fiecare tren, scrie Romania Feroviară.
Trenul va înlocui avionul între Viena și Salzburg Austrian Airlines nu va mai introduce zborurile dintre cele mai mari două orașe ale țării, Viena și Salzburg, pasagerii fiind direcționați către tren. Treptat vor fi reintroduse toate trenurile companiei austriece de stat OBB între cele două orașe, ceea ce înseamnă 31 pe sens în fiecare zi. Rezervările vor putea fi făcute și de pe site-ul companiei aeriene și trenurile vor primi în afară de numărul clasic și un număr cu indicativul Austrian Airlines pentru o bună integrare în sistemul de rezervări.
Renfe vrea să lanseze trenul de mare viteză Lyon-Marsilia la sfârșitul anului 2021 Compania națională feroviară spaniolă Renfe dorește să lanseze trenuri de mare viteză între Lyon și Marsilia începând cu decembrie 2021, potrivit unei notificări publicate miercuri de Autoritatea de reglementare a transporturilor (ART), citează AFP. Compania spaniolă răspunde astfel operatoruui național francez SNCF vrea să lanseze pe piața spaniolă trenuri de mare viteză.
Trenul, pandemia și revenirea pasagerilor - Care sunt planurile CFR Călători, teama de tren, informatizarea și electricienii După ce în aprilie și prima jumătate din mai aproape nimeni nu a mai mers cu trenul lucrurile încep să-și revină și lumea se duce mai ales la munte și la mare, în condițiile în care reapar ambuteiajele de pe șosele. CFR Călători și-a crescut cu 150 de unități flota de vagoane într-un an și câteva lucruri s-au îmbunătățit, chiar dacă altele lasă de dorit. În articol puteți citi despre distanțare, despre cum revin oamenii la tren și despre cum CFR vrea să-și modernizeze sistemul informatic care a enervat mulți pasageri de-a lungul anilor. În condițiile în care mulți români au curaj să meargă doar cu mașina de frica infectării cu Covid, Tot în articol puteți citi de ce directorul CFR Călători consideră că trenul este mult mai sigur decât alte mijloace de transport.
CFR Călători este în discuții pentru un tren direct Timișoara - Viena Acum un an și jumătate a fost introdus un tren direct Cluj - Viena, acum jumătate de an a început să circule trenul Satu Mare - Viena, iar în viitor s-ar putea adăuga o nouă conexiune cu Austria. CFR Călători discută cu compania OBB introducerea unui tren direct Timișoara - Viena, nu se știe exact de când s-ar putea concretiza planul, însă un astfel de tren ar face cam 8 ore.
China a făcut teste cu trenul maglev care în varianta de serie ar trebui să ruleze cu 600 km/h China a prezentat în vara lui 2019 un concept de tren cu levitație magnetică ce va putea rula cu 600 km/h, iar acum a făcut primele teste dinamice, la viteze mici. China are deja o scurtă linie unde trenurile Meglev pot prinde 431 km/h, dar decizia construirii unor noi linii va fi extrem de complicată, fiindcă se discută despre costuri uriașe chiar și pentru China. Obiectivul este ca prima linie să fie gata în 2025, pe o distanță de 175 km (un drum de 20 de minute).
Trenuri aproape blestemate? - Danezii retrag 35 de automotoare diesel IC4 din cauza unor probleme la frânare Căile ferate daneze DSB retrag din circulație 35 de automotoare diesel IC4 din cauza unor probleme la frânare, compania nefiind mulțumită de ce a făcut firma reparatoare. DSB a semnat în 2000 un contract pentru trenuri IC2 și IC4 fabricate de compania italiană Ansaldo Breda, iar primele trenuri au ajuns în 2003, dar au fost multe probleme cu ele. În 2016, DSB a renunțat la flota de trenuri IC2 după ce nu au putut fi rezolvate diversele probleme tehnice. În 2017, compania Astra Transcarpatic cumpăra trei automotoare care au început să circule din 2018 în România.
CFR Călători repune în circulație trenurile internaționale CFR Călători repune progresiv în circulație, începând cu data 1 iulie 2020, trenurile internaționale a căror circulație a fost suspendată în corelație cu măsurile luate de autorități în contextul pandemiei cu coronavirus. În urma negocierilor purtate de conducerea CFR Călători cu operatorii feroviari OBB din Austria și MAV Start din Ungaria, se reia circulația prin frontierele feroviare Curtici – Lokoshaza și Episcopia Bihor – Biharkerestesz, a trenurilor internaționale cu plecare din București Nord, Brașov, Timișoara Nord ce au ca destinație Budapesta și Viena.
Legătura feroviară cu aeroportul Brașov ar putea fi gata în trei ani CFR Infrastructură a reluat la finalul lunii mai licitația în vederea selectării unui proiectant care să întocmească studiul de fezabilitate pentru amenajarea unei legături feroviare între Gara Brașov și Aeroportul de la Ghimbav. Trenul ar putea ajunge la noul aeroport în 3 ani, scrie publicația BizBrașov. Lucrările la Terminalul Aeroportului Internaţional Brașov se desfăşoară într-un ritm accelerat și ar putea să fie finalizate în 2021.
FOTO Cum arată trenul diesel produs la Pașcani, cum a fost construit și câteva specificații tehnice La final de 2019 pasionații de trenuri au fotografiat în București, pe Valea Prahovei sau pe magistralele spre Moldova un automotor diesel alb fabricat la Pașcani. Rar putem vedea un tren nou pe liniile românești, iar în articol puteți citi despre ce viteză prinde trenul, de când se lucrează la el și când l-am putea vedea plin cu călători. Nu sunt multe locurile din România unde se produce material rulant feroviar: la Craiova se fac trenuri electrice și locomotive, la Arad se construiesc vagoane, iar la Pașcani se repară vagoane și se lucrează la aceste automotoare diesel.
Coreea de Nord și trenurile ei - O poveste cu dictatori, dezastre, diplomație și ”călătorii în timp” Probabil că în nicio altă țară trenurile nu sunt un simbol diplomatic atât de puternic precum în Coreea de Nord, fiindcă au fost extrem de rare momentele când trenurile din Sud au avut acces în țara totalitară și acele momente au rămas în istorie. Este celebru și trenul luxos folosit de dictatorii de la Phenian, iar diferența nu putea fi mai mare față de trenurile obișnuite și față de rețeaua în care nu s-a investit mai nimic. În articol puteți citi despre trenurile din țara super-izolată și despre proiectul nebunesc prin care Sudul ar putea să repare rețeaua feroviară din Nord.
Eurostar va instala un ”coridor biometric” pentru ca pasagerii să urce în tren fără a mai arăta pașaportul sau biletul Eurostar, compania care operează trenurile ce trec pe sub Canalul Mânecii, vrea să introducă din martie 2021 la gara St Pancras din Londra un ”coridor biometric” prin care pasagerii vor trece pentru a merge către trenuri, fără a mai fi nevoie să scoată pașaportul sau să arate un bilet de hârtie cuiva. Ideea este controversată, dar compania spune că pasagerii nu vor fi obligați să treacă prin acel tunel dacă nu vor dori, ci pot să ajungă la tren ca și până acum, scrie Financial Times.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by