Industrie Feroviara
Trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni - S-a emis autorizația de construcție Marți s-a emis autorizația de construire pentru legătura feroviară Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, a anunțat Ovidiu Sîrbu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Costurile sunt de aproximativ 400 de milioane lei. Lucrarea va conține și un viaduct lung de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de București la Campionatul European de fotbal.
Val de critici în Marea Britanie, după ce s-a anunțat o nouă scumpire a biletelor de tren. Mulți pasageri vor căuta alte soluții, după ce întârzierile au atins maximul ultimilor 13 ani Marea Britanie are printre cele mai bune trenuri din Europa, dar și cele mai scumpe bilete. În acest context, anunțul că biletele se vor scumpi din nou, la început de 2019, a fost intens criticat și mulți spun că numărul de pasageri va scădea. Supărarea este cu atât mai mare dacă ținem cont și de faptul că întârzierile sunt tot mai dese și problemele tehnice sunt numeroase.
​VIDEO Cum a ajuns Marocul să aibă trenuri de mare viteză și ce ne spun ele despre țara nord-africană În Maroc a fost inaugurat la final de 2018 primul TGV din Africa și evenimentul a făcut mare vâlvă, fiindcă vorbim despre o țară cu salarii mici și cu foarte multe probleme de rezolvat. Este normal să investească în trenuri de mare viteză o țară unde peste 30% dintre adulți nu știu să scrie și să citească? Un răspuns este greu de dat fiindcă Marocul, deși este o țară condusă într-un mod autoritar de regele Mohamed al VI-lea, are ceva ce ne-am dori și noi: o strategie de dezvoltare gândită acum 15 ani și pusă în aplicare. În plus are o industrie a turismului extrem de bine pusă la punct și țara a atras multe investiții străine.
Un parlamentar german a fost aspru criticat după ce a propus eliminarea clasei 1 din trenuri Un deputat german de stânga și-a atras o mulțime de critici după ce a cerut ca trenurile germane să aibă doar clasa a 2-a, iar clasa 1 să dispară, fiindcă, spune el, ar crește eficiența energetică și s-ar diminua aglomerația. Propunerea a fost considerată de mulți ca fiind inutilă, mai ales că este cerere și pentru locurile la clasa 1, scrie The Guardian.
Povestea locomotivei care acum 60 de ani a contribuit la aducerea căilor ferate române în epoca modernă Acum 60 de ani, prima locomotivă diesel-electrică din ţara noastră a plecat în prima ei cursă din gara Brașov. Locomotiva 060-DA-001 are un motor de 2.100 CP, o greutate de 116 tone (cu rezervoarele pline) şi atingea o viteză maximă de 100 km/h. Aducerea acestei locomotive în România poate fi considerată începutul modernizării transportului feroviar din ţara noastră. Regretul „veteranilor” din CFR este că, în ultimii 30 de ani, transportul feroviar din ţara noastră a fost batjocorit, scrie publicația Bună Ziua Brașov.
VIDEO În India a fost testată o locomotivă electrică ce poate atinge 180 km/h, cea mai rapidă produsă vreodată în uriașa țară asiatică În India a fost testată cea mai rapidă locomotivă electrică ce a fost produsă pe plan local în țara asiatică, modelul modificat atingând 180 km/h. La început de 2019 a fost pusă în circulație și cea mai rapidă ramă electrică produsă în India, capabilă să atingă tot 180 km/h. India lucrează la modernizarea infrastructurii și vrea să elimine și o parte dintre trecerile la nivel, pentru ca trenurile să fie cât mai rapide.
Indonezia ar putea construi o cale ferată de 6 miliarde dolari. De ce proiectul este controversat Indonezia ar putea, până la urmă, să construiască o cale ferată de viteză între cele mai mari două orașe ale sale - Jakarta și Surabaya - iar costurile ar putea trece de 6 miliarde dolari. Între cele două orașe sunt 750 km, iar trenurile fac acum între 9 și 15 ore. În trecut s-a luat în calcul și construcția unei linii de mare viteză, dar estimările indicau o sumă uriașă: peste 12 miliarde dolari. Indonezia are 260 de milioane de locuitori, dar rețeaua sa feroviară este mai mică decât cea românească.
Autoritățile americane au încercat fără succes să convingă companiile de tehnologie să adauge pe hărți trecerile la nivel cu calea ferată Autoritățile americane au cerut marilor companii de tehnologie să adauge pe hărțile lor și trecerile la nivel cu calea ferată, însă foarte puține dintre ele s-au conformat, notează publicația Politico. Și în SUA, cum se întâmplă și la noi, sunt foarte dese incidentele în care șoferii forțează trecerea peste liniile de cale ferată exact când vine trenul.
VIDEO De ce trenurile din Ucraina sunt cu mult peste ale noastre și ce a făcut țara vecină, iar noi n-am reușit Ucraina are un nivel de trai mai scăzut decât România și are mult mai multe probleme, mai ales că rușii au anexat Crimeea, iar separatiștii controlează o parte din estul țării. Însă Ucraina stă bine la trenuri, a investit în locomotive și trenuri electrice și are și porțiuni de sute de kilometri unde viteza medie este mai mare de 100 km/h. Departe de a fi perfect, sectorul feroviar ucrainean este peste cel românesc, iar în articol puteți citi despre ce au făcut vecinii noștri, dar și despre lucrurile pentru care sunt celebre cele mai mari orașe din Ucraina.
Cum poate o linie de cale ferată să ”zdruncine” un guvern - Exemplul italian Alegeri anticipate sau guvern de tehnocrați? Viitorul politic al Italiei este incert după ce joi, Matteo Salvini, omul forte al guvernului italian și liderul Ligii, a ”decretat” destrămarea coaliției aflată de 14 luni la guvernare. Picătura care a umplut paharul a fost votul pozitiv dat de Parlament proiectului construcției liniei de mare viteză Torino - Lyon care va costa peste 25 miliarde euro, din care 8 miliarde euro pentru un tunel de 57 km. Unul dintre partidele aflate la guvernare se opune cu vehemență proiectului despre care cele două țări discută de trei decenii.
​VIDEO Cum au reușit trenurile franceze să atingă 331 km/h cu peste peste 60 de ani în urmă Ziua de 29 martie 1955 va rămâne în istoria căilor ferate fiindcă două trenuri franceze tractate de locomotive electrice au atins 331 km/h, depășind cu aproape 100 km/h recordul precedent. A fost un test spectaculos și riscant, iar inginerii francezi au învățat multe și au tot crescut vitezele maxime ale trenurilor de pasageri în următoarele decenii. În articol puteți citi cum s-a reușit stabilirea unui astfel de record și puteți vedea imagini de arhivă cu aceste trenuri speciale.
Grevă spontană la depourile de reparaţii locomotive. 1.600 de angajați au întrerupt lucrul Angajaţii societăţii de reparaţii locomotive din toată ţara, SCRL Brașov SA, au intrat în grevă. Aproximativ 1.600 de angajaţi au întrerupt munca acuzând conducerea că refuză să le acorde o mărire de salariu cu 15 procente, similară cu majorările acordate celorlalte structuri din calea ferată, scrie Mediafax. Referitor la protestul spontan al angajaților SCRL Brașov SA, CFR Călători a precizat, miercuri, într-un comunicat de presă, că firma este un furnizor de servicii pe bază contractuală, este în procedură de insolvență, iar negocierea contractului colectiv de muncă se face exclusiv între conducerea societății și sindicaliști.
China va începe la final de an producția de serie a trenurilor capabile să atingă 400 km/h ​China, țara care a construit 29.000 de km de linii ferate de mare viteză, va începe în câteva luni producția unor trenuri super-rapide care pot rula în mod constant cu 400 kmh, scrie publicația Global Times. Trenurile chineze chiar sunt rapide: spre exemplu cei 2.700 km dintre Beijing și Kunming sunt parcurși în sub 11 ore, cam cât fac trenurile noastre între Bucuresti și Arad. China a lansat cercetări și pentru trenuri care să ruleze cu 600 km/h, dar este un proiect pe termen lung din cauza siguranței și a investițiilor uriașe.
CFR începe recepționarea lucrărilor de modernizare finalizate pe cei 170 km dintre Simeria și Sighișoara CFR SA a anunțat că în perioada august - noiembrie 2019 se vor desfășura recepţiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria şi Sighişoara, zonă în care șantierele au pornit în 2012. Pe tronsonul de cale ferată dublă se înregistrează la ora actuală un progres fizic de execuție cuprins între 92% şi 99%.
De ce trenurile nu ajung într-unul dintre cele mai celebre orașe europene Străzi cu marmură albă alunecoasă, cele mai groase ziduri de apărare, cea mai lată stradă de final de Ev Mediu și una dintre cele mai vechi farmacii europene sunt câteva dintre lucrurile care uimesc în celebrul oraș Dubrovnik din sudul Croației. Partea și mai uimitoare ține de faptul că acum trei decenii, un asediu inutil a făcut ca trei sferturi dintre clădiri să fie lovite de obuze, iar multe străzi erau în ruine. Orașul a fost refăcut și atrage peste un milion de turiști pe an, dar un amănunt mai puțin cunoscut este că trenul nu ajunge aici, deși vorbim de unul dintre cele mai vizitate orașe din sudul Europei. În articol puteți citi despre trenurile din Croația, despre frumosul Dubrovnik și despre lipsa legăturii feroviare.
La uriașa licitație pentru trenuri electrice au fost depuse cel puțin trei oferte Vineri, la expirarea termenului până la care se puteau depune oferte în licitația organizată de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru achiziția a 40 de rame electrice, cel puțin trei firme și-au înaintat propriile propuneri, scrie Club Feroviar. Valoarea estimativă a procedurii este cuprinsă între 1,7 și 4,55 miliarde lei, valoarea superioară fiind valabilă în cazul în care ARF mai cumpără 40 de rame.
​VIDEO Trenurile de noapte - O poveste cu mistere și declin, dar și despre prezentul în care unele trasee revin Trenurile de noapte erau extrem de importante în anii 60' și 70', pe atunci fiind folosite pe scară largă. Din mai multe motive în anii 80' a început declinul lor, iar după 2000 s-a accentuat și mai multe țări europene le-au scos cu totul. În estul Europei sunt multe trenuri de noapte, în centru o țară este campioană la gestionarea lor și mai multe state discută reintroducerea acestor trenuri. În articol puteți citi despre aura de mister a trenurilor de noapte, despre cele mai lungi rute și despre obstacolele ce stau în calea revenirii lor.
Olandezii spun că ar fi viabilă relansarea unor trenuri de noapte care să lege Amsterdam de orașe precum Viena și Milano Un studiu făcut în Olanda arată că ar fi viabilă din punct de vedere economic lansarea unor trenuri de noapte care să lege Amsterdam de orașe situate la peste 1.000 km depărtare. În ultimul deceniu au dispărut multe trenuri de noapte de pe harta Europei, dar mai multe țări discută reintroducerea unor rute.
O companie feroviară britanică a fost amendată cu un milion de lire fiindcă un pasager a murit după ce a scos capul pe geam O companie feroviară din Regatul Unit a fost amendată cu un milion de lire sterline din cauza unui accident care a fost fatal pentru un pasager ce a scos capul pe geamul trenului și s-a lovit de cadrul unui semnal. Trenul Gatwick Express rula cu 100 km/h în acel moment, iar compania a admis că nu a respectat normele de securitate.
Elvețienii dezbat ideea de a atașa vagoane de dormit la trenurile de marfă O asociație elvețiană care militează pentru reintroducerea trenurilor de noapte a venit cu ideea de a atașa vagoane de dormit la marfare. În Elveția nu pare o idee atât de năstrușnică precum în România, unde distanța de 850 km dintre Constanța și Arad este străbătută de trenurile de marfă în 24 de ore, dar nu puține au fost situațiile în care călătoria a durat și trei zile, scrie Club Feroviar.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by