Industrie Feroviara
Statul român nu reușește sub nicio formă să cumpere trenuri noi. Licitațiile au fost ratate una după alta și se caută soluții de avarie Anul trecut în aprilie era lansată o licitație de cumpărare a minim 40 de trenuri electrice noi și, dacă totul ar fi mers ca la carte, primele trenuri ar fi putut ajunge până la final de an. O altă licitație a fost lansată în decembrie pentru cel puțin 20 de trenuri noi de lung parcurs. Nimic nu s-a concretizat din cauza unor blocaje legislative, din cauza contestațiilor și din cauza caietelor de sarcini întocmite necorespunzător. Acum, se caută noi soluții, fiind luat în calcul inclusiv un memorandum în Guvern. Cert este că România nu este în stare să cumpere trenuri noi, iar instituția prin care trebuie cumpărate trenurile dă vina pe cadrul legislativ.
CFR SA a obținut finanțare europeană pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării liniilor de cale ferată din București și din zonele de centură CFR SA și Agenția Executivă pentru Inovare și Rețele (INEA) au semnat acordul de finanțare, în valoare de 4.27 milioane euro, pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Modernizarea liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605 km), Sunt trei zone vizate: Complexul Feroviar București Nord, Inelul Feroviar al Municipiului București, Conexiunile cu Inelul Feroviar București. Reamintim că de ani buni se vorbește despre ”centura feroviară” a capitalei, dar nu s-au făcut prea multe.
Softronic Craiova a semnat un contract pentru a livra 100 de locomotive în Suedia Grupul Softronic Craiova a semnat un contract cu compania Green Cargo din Suedia pentru a livra 100 de locomotive electrice până în 2030, scrie România Feroviară. Grupul Softronic a fost înființat în 1999 și este format din compania producătoare de material rulant Softronic și din transportatorul de călători Softrans. Green Cargo este compania logistică suedeză de stat, are 1.800 de angajați și afaceri anuale de 400 milioane euro.
Fehmarnbelt va fi cel mai lung tunel scufundat din lume. O lecție pentru unii care scufundă autostrăzile fără să le construiască După mai mult de un deceniu de pregătire a început lucrul la cel mai lung tunel scufundat din lume, Fehmarnbelt Tunnel, care va conecta Danemarca cu Germania la 40 m sub nivelul mării și va scurta simțitor timpii de călătorie când va fi gata în 2029. Va fi lung de 18 km, este unul din cele mai mari proiecte europene de infrastructură și are un buget de peste 7 miliarde de euro
S-a lansat licitația pentru modernizarea a 68 de km de cale ferată în zona Timișoara - Arad. Valoarea contractelor este de aproape 4 miliarde lei CFR Infrastructură a anunțat că a fost lansată licitația pentru modernizarea a 68 km dintre Arad și Timișoara, fiind vorba de două loturi în valoare totală de 3,9 miliarde lei (aproximativ 800 milioane euro). Durata de implementare este de 102 luni, dintre care șase luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuția lucrărilor. Lucrările ar trebui să permită rularea cu 160 km/h. Viteza maximă de circulație este acum de 100 km/h pentru trenurile de pasageri între Arad și Timișoara.
Trans - Europ - Express - Povestea super-trenurilor care au dominat vestul Europei timp de 30 de ani Acum jumătate de secol, peste o sută de orașe europene erau legate printr-o rețea de trenuri rapide și prestigioase, cu aer condiționat, cu bucătari la bord, cu uși electrice și doar cu vagoane de clasa 1. Trenurile Trans - Europ - Express au schimbat modul în care se călătorea pe calea ferată în Europa de Vest, iar datorită lor, trenul a putut lupta cu brio în competiția strânsă cu avioanele și cu mașinile. În articol puteți citi de ce TEE a fost un succes, de ce a decăzut în anii 70 și cum de se vorbește în prezent despre readucerea ideii la viață.
Austria va investi 17,5 miliarde euro pentru modernizarea rețelei feroviare ​Austria va investi 17,5 miliarde de euro pentru extinderea și modernizarea rețelei feroviare în următorii cinci ani, planul înaintat de Ministerul Mediului primind undă verde de la Consiliul de Miniștri. Vor fi electrificați 500 km de cale ferată până în 2030, vor fi introduse pe unele rute trenuri pe hidrogen, iar în unele gări peroanele vor fi mai lungi, pentru a putea primi trenuri mai lungi. Austria nu are trenuri tip TGV, dar cele mai rapide ating 230 km/h pe linii convenționale, modernizate.
Patru companii au depus oferte la licitația pentru reconstrucția unui pod feroviar care s-a prăbușit în 2018 în județul Brașov ​Patru operatori economici au depus oferte la licitația organizată de SRCF Brașov pentru reconstrucția podului și amenajare albie, km 17+318, linia 317 Hărman - Întorsura Buzăului (pod CF din comuna Budila). Podul de pe linia Brașov - Întorsura Buzăului s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Linia avea 36 km și era operată de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum 90 de ani și se află în apropierea celui mai lung tunel feroviar din țară.
Brașov - București, o istorie a călătoriei cu trenul - Granițe din vechime, progrese, probleme și rarele momente în care trenurile au atins 200 km/h Trenurile circulă de peste 140 de ani între Brașov și București și foarte multe s-au schimbat. Primele trenuri făceau și peste 7 ore, staționând mult la Predeal, care pe atunci era oraș de frontieră. Cel mai rapid tren a parcurs acum cinci ani în sub două ore distanța dintre Brașov și București, însă era doar un test. Cele mai rapide trenuri de pasageri au circulat la finalul anilor '70, timpul de parcurs fiind cu 20-30 de minute mai scurt decât azi. În articol puteți citi cum s-a construit linia, cum descria Nicolae Iorga o călătorie la 1905 și cum figura drumul în cel mai celebru ghid turistic european, la 1911. Tot în articol puteți citi despre trenurile din anii '30, despre electrificarea din anii '60 și despre istoria orașelor de pe traseu.
Șeful CFR Călători: Cererea pentru un tren InterCity Braşov-Constanţa este încă în aşteptare la CFR SA Cererea pentru punerea în circulaţie a unui tren InterCity pe ruta Braşov-Constanţa, cu trecere prin Bucureşti, se află încă în aşteptare pentru aprobare la CFR SA, însă această garnitură va intra în circulaţie cel mai târziu odată cu noul Mers al Trenurilor, în 12 decembrie, a declarat, pentru Agerpres, directorul general al companiei CFR Călători, Dan Costescu.
Povestea primului român care a mers cu trenul acum aproape 190 de ani Acum 190 de ani se deschidea în Anglia prima cale ferată în adevăratul sens al cuvântului, iar la un an de la acel moment unul dintre cei mai importanți intelectuali români ai momentului mergea cu trenul și intuia cât de mult se va schimba lumea datorită acestui mijloc de transport. ”Douăzeci de vagoane legate unul de altul, în care au intrat 240 de persoane, sunt trase, toate deodată, de către o singură mașină cu abur”, scria Petrache Poenaru, la 1831. Intră în articol pentru a citi despre ce impresii i-a lăsat călătoria lui Poenaru și despre așteptările sale. Tot în articol puteți citi despre această cale ferată istorică.
Care este stadiul lucrărilor feroviare între Arad și Simeria și câți kilometri mai sunt de modernizat între Constanța și Curtici Pe șantierele de două miliarde de euro ce leagă zona Aradului de Simeria sunt tronsoane unde gradul fizic de execuție s-a apropiat de 50%, iar între Simeria și Sighișoara gradul de execuție a sistemelor de semnalizare este de aproximativ 80%, a anunțat CFR Infrastructură. Compania spune că 565 km dintre cei 850 km dintre Curtici și Constanța sunt modernizați. Pentru Mersul Trenurilor care intră în vigoare în decembrie ar trebui să se vadă o schimbare între Sighișoara și Simeria, unde viteza medie este acum de 60 km/h și ar trebui să urce spre 100 km/h.
Olanda va introduce în circulație trenuri cu hidrogen în provincia Groningen Provincia olandeză Groningen a anunțat că va introduce trenuri cu hidrogen pe o linie regională, după ce au fost realizate în acest an teste cu un tren Alstom, iar rezultatele au fost pozitive. Licitația ar putea fi organizată în 2021. Trenurile pe hidrogen vor intra în serviciul regulat de călători până la finalul lunii noiembrie în Austria și 14 trenuri vor fi livrate până în 2022 pentru a circula în landul german Saxonia Inferioară.
Germania propune o rețea de trenuri directe de lung parcurs în Europa - România nu este în plan, trenurile nu ar ajunge mai departe de Budapesta, Varșovia și Zagreb Germania vrea să reînvie ”Trans Europ Express”, o rețea de trenuri europene de lung parcurs, unele și cu rute de peste 1.500 km lungime și cu traseu ce poate depăși 13 ore. Printre rutele propuse se numără Amsterdam - Barcelona și Stockholm - Paris, dar România nu este în listă, cel mai apropiat oraș inclus în proiect fiind Budapesta. Primele rezultate ar trebui să se vadă din 2025, dar foarte multe obstacole stau în calea proiectului, în contextul în care multe trenuri de lung parcurs au fost eliminate în ultimii 20 de ani fiindcă nu erau rentabile.
Ford Craiova a redus procentul de mașini transportate cu trenul, fiindcă infrastructura nu s-a îmbunătățit în ultimii ani Ford a ajuns să producă aproximativ 1.000 de mașini pe zi la Craiova, iar trenul ar fi o variantă foarte bună de transport dacă nu ar fi probleme cu infrastructura și dacă nu ar apărea întârzieri la vamă. În aceste condiții, ponderea trenului a scăzut pentru Ford Craiova în ultimul an și mai multe mașini sunt trimise la export pe cale rutieră, scrie Gazeta de Sud. Trenurile de marfă au în Ungaria sau Austria viteze medii de 75 km/h, în timp ce în România media este de 15 km/h, spunea în primăvara lui 2018, John Oldham, șeful de atunci al Ford România. La capitolul costuri, transportul feroviar este mai ieftin, fiindcă pe un tren pot fi puse 200-250 de mașini, în timp ce pe un trailer, maxim opt.
Trump își dă aprobarea pentru o cale ferată de 17 miliarde dolari între Alaska și provincia canadiană Alberta Președintele Trump spune că va da undă verde pentru un proiect feroviar de mari dimensiuni ce va lega statul american Alaska de provincia canadiană Alberta, un traseu de 2.570 km. Noua cale ferată va fi destinată transportului de marfă, dar ar putea să circule pe ea și trenuri de călători.
Cum merg europenii cu trenul la aeroport - În timp ce lângă București abia s-au făcut 3 km noi de cale ferată, alte orașe au linii ce permit și viteze de 160 km/h către aeroport Către aeroportul din Stockholm trenurile rulează cu 160 km/h, la Londra și Madrid, Lisabona, Copenhaga și Sofia există metrou la aeroport, iar la Zurich sunt chiar și 7-8 trenuri pe oră între gara centrală și aeroportul Kloten. La Paris și Lyon sunt gări de TGV în aeroport, orașul Trieste a deschis gară la aeroport în 2018, iar Istanbulul va inaugura în 2021 o linie de metrou către noul mega-aeroport. România nu o duce așa de bine: abia am construit 3 km de cale ferată nouă, linia este neelectrificată și frecvența trenurilor se anunță dezamăgitoare. Intră în articol pentru a citi cum se ajunge la aeroport în zeci de orașe din Europa.
O posibilă soluție pentru ca frecvența trenurilor către aeroport să fie mai mare CFR Infrastructură trebuie să lucreze urgent la o soluție de creștere a frecvenței trenurilor Gara de Nord - Aeroport, fiindcă la un tren o dată la 50 - 60 minute, această investiție de 80 milioane euro își pierde o mare parte din utilitate, spune deputatul Cătălin Drulă. Parlamentarul, membru în comisia de Transporturi, spune că marea problemă este că linia este simplă pe cea mai mare parte din lungimea ei, iar dublarea ar dura mult în ritmul de la noi. Ar fi însă câteva soluții mai simple ce ar permite circulația a două trenuri pe oră.Iată ce spune Cătălin Drulă.
Povestea celei mai frumoase căi ferate din Balcani - Speranțe, probleme, război și peisaje superbe Calea ferată Belgrad - Bar este mereu inclusă între cele mai frumoase trasee europene unde să mergi cu trenul, însă nu doar peisajele sunt interesante, ci și istoria ei. La marele proiect al lui Tito s-a lucrat 25 de ani, au fost probleme cu banii și multe dintre rutele secundare nu s-au mai construit niciodată. Au fost și accidente grave, dar și episoade cumplite din război. La fel ca în multe zone din țara noastră, și pe calea ferată de la Belgrad la Bar călătoria durează mai mult decât acum 40 de ani.
Planurile CFR Călători - Aplicație mobilă, trenuri Intercity, peste 150 de vagoane în plus în parcul activ ​CFR Călători spune că încearcă să se modernizeze. Parcul de vagoane a crescut cu 200 față de acum un an, numărul va crește și se are și în vedere introducerea și unor trenuri Intercity. Compania spune că lucrează și la o aplicație de smartphone, iar în curând se va petrece în trenuri o schimbare care deja este de ani buni la alte companii: controlorii vor putea tipări bilete în tren. Că mai sunt multe de făcut o arată și faptul că în iunie 2020 a ieșit din uzină prima locomotivă modernizată în ultimii zece ani, iar compania promite că vor fi modernizate 40 de locomotive electrice, din care șapte vor putea fi folosite până la final de an.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by