Industrie Feroviara
Bogdan Chirițoiu, Consiliul Concurenței: Sunt destul de optimist în privința CFR Marfă, cred că avem un plan bun/De 10 ani se discută despre restructurarea companiei și de atunci s-au tocat sute de milioane de euro Planul de salvare CFR Marfă pare unul bun, dar este păcat că a durat atât de mult, mai ales că de 10 ani se discută despre restructurarea companiei și s-au pierdut sute de milioane de euro de atunci, a spus la o conferință feroviară, Bogdan Chirițoiu, președinte al Consiliului Concurenței. El a mai spus și că funcţionarii publici din Ministerul Transporturilor sunt ”foarte curajoşi” că alocă din bani publici subvenţii pentru transportul feroviar de persoane, pe propria răspundere, fără să existe un sistem electronic prin care să fie verificat ce se întâmplă cu aceşti bani.
CFR Infrastructură a început lucrări de reparații capitale pe 14 km de pe magistrala unde vitezele au scăzut cel mai dur în ultimii 25 de ani ​CFR SA a anunțat lucrări de reparații capitale pe 14 km din zona Caransebeș de pe magistrala 900 București - Timișoara, linie pe care vitezele au scăzut dramatic față de 1995. Astfel, dacă atunci erau și trenuri IC care făceau sub 6 ore și jumătate pe cei 533 km, acum trenurile fac peste 9 ore și jumătate. Lucrările pe cei 14 km vor duce la creșterea vitezei maxime de la 70 km/h, la 100 km/h și valoarea este de 42 milioane lei.
Trenul simbolic Connecting Europe Express va ajunge în România pe 17 și 18 septembrie Pe 17 și 18 septembrie va ajunge în România un tren simbolic numit Connecting Europe Express care va pleca din Lisabona pe 2 septembrie și va încheia traseul pe 7 octombrie, la Paris, după un drum cu peste 70 de opriri. Comisarul european Adina Vălean spunea că trenul își va propune să testeze care sunt obstacolele ce stau în calea creării unei rețele feroviare perfect interconectată. În articol puteți vedea traseul complet de 35 de zile.
CFR SA a scos la licitație studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei Constanța - Mangalia, tronson unde trenurile nu au multe șanse în fața microbuzelor CFR SA a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate privind electrificarea liniei de 43 km dintre Constanța și Mangalia pe care trenurile fac în prezent peste o oră. Valoarea totală a contractului este de 14,3 milioane lei, iar durata este de nouă luni. În diversele documente oficiale, costul total al lucrărilor este estimat la aproximativ 120 milioane euro.
CFR Călători face precizări despre transportul bicicletelor cu trenul Una dintre multele nemulțumiri legate de trenurile de la noi este legată de numărul mic de vagoane cu spațiu special pentru biciclete, mai ales că acum s-a făcut cald și tot mai mulți oameni vor să le transporte la munte sau la mare. CFR Călători a făcut o serie de precizări despre cum pot fi transportate bicicletele cu trenul, care sunt costurile și ce trebuie să facă grupurile organizate de bicicliști.
Metroul din Budapesta, primul deschis în Europa continentală, a împlinit 125 de ani ​Metroul din Budapesta, al doilea deschis în lume, după cel din Londra, a împlinit 125 de ani, linia 1 fiind o adevărată minune a ingineriei. Linia are 4,4 km și este încă folosită, fiind celebră pentru stațiile mici, dar frumoase. Metroul din Budapesta are 4 magistrale, fiind utilizat zilnic de peste 1,1 milioane pasageri. Londra a deschis în 1863 prima linie de metrou, Parisul la 1900, iar Berlinul, la 1902.
Ministrul Drulă, despre CFR Marfă: Este vital pentru societate să fie închise ”robinetele” prin care se pierdeau banii și să își consolideze poziția pe piață ​​”Nu este normal ca o societate care în 2003-2004 era ”perla” companiilor din subordinea Ministerului să ajungă în situația de astăzi. Văd că noua conducere a implementat deja o serie de măsuri, iar rezultatele încep să se vadă: avem pentru prima dată, după mult timp, un buget prognozat pe profit”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, după o discuție pe tema soluțiilor de a salva CFR Marfă. Societatea are aproximativ 4.700 de angajați, vor fi făcute noi disponibilizări și pierderea contabilă din anii precedenți este de 2,7 miliarde lei.
UPDATE Achiziția a două trenuri de lucru, cu 200 milioane euro, a fost aprobată de guvern Guvernul a aprobat în ședința de miercuri achiziția a două trenuri de lucru care vor costa 200 de milioane euro și vor fi folosite de CFR Infrastructură pentru a moderniza porțiuni de cale ferată. Trenurile de lucru sunt utilaje complexe care fac lucrări precum înlocuirea traverselor de beton cu unele din lemn, Îndesarea balastului sub traversele liniei de cale ferată și alte operațiuni complexe la suprastructura căii ferate.
Cele mai grave dezastre feroviare din istorie - De la tsunami și războaie, până la neglijență și inconștiență ​Acum aproape 180 de ani mureau câteva zeci de oameni lângă Paris, în ceea ce istoria avea să rețină ca fiind prima mare catastrofă feroviară. De atunci au fost mii de accidente grave, iar cele mai dure au făcut multe sute de morți. Au fost cazuri în care pasagerii au ars de vii, altele în care forțele naturii au fost răspunzătoare, dar și unele accidente în care eroarea umană a fost principala cauză. Multe dintre cele mai grave accidente au avut loc pe timp de război când normele de siguranță nu mai pot fi respectate în totalitate și când trenurile sunt mult mai pline și mai grele decât pe timp de pace.
Ar putea începe lucrările la prima linie de tren de mare viteză din SUA, dar nimic nu este sigur când este vorba de super-trenuri rapide în America de Nord De mulți ani se vorbește despre construirea primei linii ferate de mare viteză din SUA, idei au fost multe, la fel și proiecte puse pe hârtie, dar fapte deloc, din mai multe motive. Acum se pare că lucrurile sunt mai aproape de concretizare, iar un oficial a declarat că ar putea începe în următoarele săptămâni lucrările la linia de mare viteză ce va lega Las Vegas de un oraș din California.
Alstom spune că a fost contactată din România pe tema testării unor trenuri cu hidrogen Un oficial Alstom Europa a confirmat la o conferință de presă online, răspunzând la o întrebare adresată de HotNews.ro, că s-au purtat discuții între companie și autoritățile române pentru testarea unor trenuri cu hidrogen. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, declara pe 23 martie că România vrea să testeze trenurile cu hidrogen, fiind vorba de o tehnologie nouă și promițătoare.
Numărul de angajați CFR Marfă se va reduce cu 1.400, vor scădea cu 30% cheltuielile cu salariile - proiect Ministerul Transporturilor a publicat proiectul privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al CFR Marfă, companie de stat care se află într-un mare impas. Proiectul prevede scăderea cu aproape 30% a numărului de salariați, dar și scăderea cu o pondere apropiată a cheltuielilor de natură salarială programate pentru acest an. CFR Marfă are aproximativ 4.700 de angajați și are pierdere contabilă din anii precedenți de 2,7 miliarde lei.
CFR a emis ordinul de reconstrucție a podului feroviar de la Budila, de pe linia Brașov - Întorsura Buzăului Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov (SRCF Brașov) a emis joi Ordinul de începere a lucrărilor pentru reconstrucția podului CF din comuna Budila, situat pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, km 17+318 și de amenajare a albiei râului Târlung. Podul s-a prăbușit în 2018 și de atunci trenurile nu mai circulă.
CFR Călători are un nou director general Din data de 20 aprilie, conducerea companiei CFR Călători va fi preluată de Ovidiu Vizante, care are experiență în logistică și operațiuni feroviare, anunță Ministerul Transporturilor. Din februarie 2020 la conducerea CFR Călători a fost Dan Costescu. Ministerul Transporturilor spune că este nevoie de un nou început pentru companie și de o revitalizare a imaginii acesteia. Dan Costescu a pus un mesaj pe Facebook unde spune că a decis să facă o schimbare și să se despartă de CFR Călători.
Cehia își propune să investească anual 700 milioane dolari în construcția de linii de mare viteză între 2025 și 2050 Cehia și-a creionat planul de construcție a liniilor de mare viteză pentru perioada 2025 - 2050 și totalul investițiilor pentru această perioadă ar trebui să depășească 15 miliarde dolari. Primele trenuri de mare viteză ar trebui să circule în 2028 și cele mai rapide ar putea atinge 320 km/h. La Praga va fi construită o gară nouă pentru trenuri de mare viteză și vor fi modernizate și liniile trenurilor regio-urbane din zona capitalei, pentru viteze de 120 km/h, scrie publicația International Railway Journal.
CFR Marfă ar putea disponibiliza o treime dintre angajați Se anunță concedieri la CFR Marfă. Societatea ar urma să disponibilizeze 1.400 – 1.500 de angajați, mai exact o treime din numărul total al acestora. Anul trecut alți 1.300 de angajați au părăsit operatorul național de marfă, scrie Club Feroviar. CFR Marfă este în declin de mai bine de 20 de ani, la toate capitolele. Compania de stat avea 32.000 de angajați în 1998, 17.000 de angajați în 2009, a ajuns la sub 9.000 în 2013 și are mai puțin de 5.000 de oameni în prezent.
CFR Călători le răspunde celor de la Pro Infrastructura, pe tema vagoanelor de dormit și cușetă ce vor fi puse pe trenurile de zi: Vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte Asociația Pro Infrastructura a criticat în termeni duri anunțul recent al CFR Călători care a spus că va introduce pe două perechi de trenuri de zi un vagon cușetă și unul de dormit. Asociația scria că ”Incompetența și absurdul la CFR Călători atinge noi limite”. Compania feroviară de stat a venit cu o precizare în care spune că vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte, fiindcă în extrasezon compania dispune de un excedent de astfel de vagoane. CFR mai spune că va fi un plus de confort, fiindcă aceste cușete pot fi transformate atât în scaun cât și în pat, în funcție de preferința călătorului.
Linia de tren către viitorul Terminal 2 al Aeroportului Otopeni ar presupune un racord de 6 km și un tunel de 4 km. Nu va exista legătură între cele două gări de la aeroport - proiect Dacă va fi să existe o legătură feroviară între Gara de Nord și viitorul Terminal 2 de la aeroportul Otopeni, aceasta va avea 21,3 km lungime și vor trebui construite un tunel de 4,3 km, un racord de 6,7 km și alte lucrări mai complicate decât la legătura către T1 inaugurată la final de 2020. Din păcate cele două gări de la aeroport vor fi separate și trenurile nu vor putea trece prin ambele, cum se întâmplă în aeroporturile europene mari. Reamintim că aeroportul Internațional "Henri Coandă" se va extinde cu un nou terminal de pasageri și o zonă cargo - un proiect de peste 1 miliard de euro.
De ce China vrea să pună frână construcției de linii de tren de mare viteză ​China a construit în 15 ani peste 38.000 km de căi ferate de mare viteză și vrea să ajungă la 70.000 km în 2035, dar ar fi posibil ca ținta să nu fie atinsă. Mai mulți oficiali spun că liniile de mare viteză pierd extrem de mulți bani și, deși nu sunt planuri de a îngheța proiecte la care s-a început lucrul, s-ar putea să fie anulate viitoare proiecte care riscă să genereze pierderi mari.
CFR Călători va pune vagoane de dormit și cușetă și la trenuri de lungă distanță care circulă ziua Compania CFR Călători introduce de săptămâna aceasta vagoane de dormit și în trenurile care circulă în timpul zilei, a spus directorul companiei, Dan Costescu, citat de Radio România Actualități. El spune că mulți oameni doresc să se odihnească şi pe durata călătoriei sau vor să-și rezerve o cabină în care să fie singuri. CFR Călători a dat un comunicat în acest sens, spunând că primele vagoane vor circula din 8 aprilie pe două trenuri de lung parcurs: Iași - Timișoara și Baia Mare - București.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by