Industrie Feroviara
Linia Gara de Nord - Aeroport - Primele trenuri ar putea circula la intervale de 50 de minute, spune șeful CFR Călători Primele discuții arată că trenurile dintre Gara de Nord și Aeroport ar putea circula la intervale de 50 de minute, fiindcă vor fi puțini pasageri la început, spune Dan Costescu, președintele CFR Călători. ”Dacă noi vom fi lăsați să facem transportul vom avea grijă ca această cadență să fie cea care trebuie”, mai spune el. Trenurile spre aeroport ar trebui să circule din decembrie, dar trebuie să fie organizată licitație pentru a se decide cine va opera secția. Faptul că au fost făcute teste cu un tren privat al TFC a stârnit multe controverse în rândul ceferiștilor.
Bode: Noi credem că din 12 decembrie vom parcurge distanța Gara de Nord - Otopeni în 15-17 minute Ministrul Transporturilor Lucian Bode a declarat marți, la TVR, că linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni ar putea fi dată în folosință pe 12 decembrie, odată cu noul mers al trenurilor.
Austria și Elveția anunță un plan european de extindere pentru trenurile de noapte. Barcelona și Roma sunt printre destinațiile vizate ​Compania austriacă OBB, care operează Nightjet, cel mai mare sistem de trenuri de noapte din Europa, a anunțat un plan de a extinde și mai mult în următorii patru ani aceste servicii, în colaborare cu operatorul elvețian SBB. Zurich va deveni noul ”hub” din care vor porni și trenuri de noapte ce vor rula și peste 1.000 km. Evident că se va instala și în material rulant nou. Trenurile de noapte s-au împuținat aproape peste tot în Europa, dar Austria rămâne numărul unu.
CFR Călători spune că NU a primit vreo solicitare de a efectua testele pentru noua linie feroviară spre Aeroportul Henri Coandă ”Referitor la afirmația apărută în spațiul public potrivit căreia CFR Călători nu a răspuns solicitării pentru a efectua testele pentru noua linie feroviară spre Aeroportul Henri Coandă, precizăm că aceasta este falsă. Facem precizarea că CFR Călători nu a primit o astfel de solicitare”, a spus CFR Călători, într-un comunicat. Precizarea vine după ce presa a scris că primul tren care a circulat pe linia către Aeroport a fost al unei companii private.
S-a lansat licitația pentru reconstrucția unui pod feroviar care s-a prăbușit în 2018 în județul Brașov CFR SA a lansat licitație pentru reconstrucția podului de la Budila, de pe linia Brașov - Întorsura Buzăului, pod care s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Linia avea 36 km și era operată de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum 90 de ani și se află în apropierea celui mai lung tunel feroviar din țară.
Duminică a ajuns primul tren de test la aeroportul Otopeni ​Duminică dimineață a ajuns primul tren de test la Aeroportul Otopeni și a făcut mai multe curse, pentru a ”încerca” noua legătură feroviară, scrie publicația Club Feroviar. Spre surprinderea multora, trenul nu a fost al CFR Călători, ci al operatorului privat Transferoviar. Linia ar trebui dată în folosință până la final de an.
Studenții își vor putea rezerva online călătoria cu trenul, promite CFR Călători Conducerea CFR Călători a anunțat că a luat măsuri pentru a facilita studenților emiterea legitimațiilor de călătorie online și prin automatele de vânzare. Astfel se va reduce timpul de așteptare la casele de bilete, iar modalitatea de rezervare a locului va deveni mult mai facilă pentru studenți. Intenția CFR Călători este ca măsura de emitere online a legitimațiilor de călătorie pentru studenți să poată fi aplicată la începerea anului universitar.
De ce podul Calafat - Vidin este un dezastru feroviar Sunt mai multe exemple europene ce arată că deschiderea unui pod între două țări schimbă mult regiunea, creează locuri de muncă și ajută turismul. Nu s-a întâmplat asta și în cazul orașelor Calafat și Vidin între care în 2013 s-a deschis un pod rutier ce include și o cale ferată. În prezent, un singur tren de pasageri pe sens trece pe pod și multe lucruri au rămas neterminate în regiunea dunăreană. Ambele orașe sunt în declin, românii și bulgarii au avut multe neînțelegeri, nu sunt prea dornici să colaboreze, iar infrastructura din regiunea podului este slab dezvoltată, atât la nord, cât și la sud de Dunăre. Podul Noua Europa nu a adus și o nouă prosperitate, iar în articol puteți citi de ce.
FOTO Trenul Gara de Nord - Aeroport, aproape de final - Nu s-a dat un termen oficial de deschidere, dar putem spera că trenurile vor începe să circule până la final de an Stadiul fizic de execuție al lucrărilor este de 97% la linia de tren dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, a anunțat CFR Infrastructură, care nu a dat un termen exact despre când vor circula trenurile. Totuși, mai sunt ceva lucrări de executat și pare greu de crezut că vom putea circula mai repede de jumătatea lui noiembrie, deși mai probabilă este luna decembrie.
Cât de rapide vor fi cele mai iuți trenuri și de ce NU vom vedea prea multe care să ruleze cu peste 350 km/h Câteva țări mari, în frunte cu China, au construit rețele întinse de trenuri de mare viteză și cele mai rapide rulează cu peste 300 km/h pe unele porțiuni. Deși un tren maglev de test a depășit chiar și 600 km/h și deși apar din când în când știri despre trenuri de pasageri ce vor rula cu peste 400 km/h, astfel de viteze vor rămâne extraordinar de rare. Trenurile de super-viteză creează și probleme, nu doar rezolvă unele, iar în articol puteți citi care sunt aceste probleme și de ce nu ar trebui să ne așteptăm la trenuri și mai rapide decât cele din prezent.
VIDEO În Elveția a fost inaugurat unul dintre cele mai lungi tuneluri feroviare din Europa În Elveția a fost inaugurat tunelul Ceneri, al treilea dintr-un proiect gigantic care a fost gândit să transforme pentru totdeauna modul în care se circulă prin Alpi. Elveția a inaugurat în 2007 tunelul Lotschberg de 35 km, iar în 2016 a fost dat circulației și cel mai lung tunel din lume, Gothard Base (57 km). Proiectul numit Nouvelle Ligne Ferroviaire à travers les Alpes (NLFA) își propune să fluidizeze traficul de marfă pe axa Rotterdam - Genova.
Ploiești - Slănic ar putea deveni următorul tronson pe care trenul va pierde lupta cu microbuzul Compania privată care operează trenurile dintre Ploiești și Slănic spune că trenurile pe această rută de 44 km vor avea întârzieri de 40 de minute din cauza restricțiilor de viteză introduse luni. Din cauza acestei măsuri, compania nu mai poate circula cu toate trenurile din grafic și a anulat două trenuri luni și șase trenuri marți. Cele mai rapide trenuri făceau o oră și 15 minute între Ploiești Sud și Slănic, cu 12 opriri intermediare. Dacă întârzierile vor persista, trenul nu va mai fi viabil pentru navetiști. Între cele două localități circulau zilnic între 8 și 10 trenuri pe sens.
Franța: Sute de pasageri și-au petrecut noaptea în tren, din cauza unor probleme tehnice grave ​În Franța, mai multe trenuri, inclusiv TGV-uri, au staționat chiar și peste 12 ore din cauza unor probleme la rețeaua de contact în zona Bordeaux și către granița spaniolă. Ministrul Transporturilor din Franța a spus că pasagerii afectați vor fi despăgubiți cu sume ce vor fi de trei ori contravaloarea biletului. Problemele au afectat 60 km de linie de contact, iar circulația va fi reluată complet marți dimineață.
CFR Călători anunță că repune în circulație câteva zeci de trenuri pentru transportul elevilor și pentru alți navetiști care merg la muncă Odată cu începerea noului an școlar la data 14 septembrie 2020, CFR Călători va reintroduce în circulație trenurile de navetă destinate elevilor pentru a facilita transportul acestora spre școli și licee. Compania anunță și că repune în circulație o serie de trenuri utile pentru cei care își reiau activitatea după perioada concediilor de vară. Cele mai multe sunt trenuri Regio cu rute de sub 50 km, dar sunt și câteva trenuri IR cu parcurs mai lung de 100 km. Trenurile au fost suspendate în primăvara, la începutul pandemiei.
Japonezii folosesc trenurile super - rapide și pentru a transporta cantități mari de pește proaspăt În Japonia se fac în aceste zile teste pentru a se vedea dacă este rentabilă transportarea unor cantități mari de pește cu trenurile de mare viteză Shinkansen. Peștele pescuit dimineața ajunge la prânz în restaurantele din Tokyo, iar compania feroviară speră să-și crească veniturile, în condițiile în care numărul de pasageri a scăzut drastic din cauza Covid 19.
La Budapesta se va construi un tunel feroviar pe sub Dunăre De mai bine de un deceniu se vorbește despre nevoia construirii unui tunel feroviar pe sub Dunăre la Budapesta, pentru ca tot mai mulți oameni să folosească trenul. Ei bine, Comisia Europeană a acordat țării vecine un grant pentru realizarea studiului de fezabilitate referitor la construcția unui tunel între două dintre gările importante ale capitalei ungare.
Ludovic Orban: Calea ferată pan-europeană Constanţa - Curtici, modernizată până la jumătatea anului 2023 Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, că infrastructura feroviară de pe coridorul pan-european Constanţa - Curtici va fi modernizată până la jumătatea anului 2023, cu excepţia tronsonului Predeal - Braşov, care "este dificil de realizat", transmite Agerpres.
Reduceți tarifele pentru ca lumea să revină la tren! - Un apel aproape disperat din Marea Britanie Tot mai multe voci cer, în Regatul Unit, ca biletele și abonamentele de tren să aibă prețuri mai mici, fiindcă altfel numărul de pasgeri va rămâne extrem de redus, scrie The Guardian. În prezent, numărul de călători este la mai puțin de un sfert din cât era înainte de pandemie și se cer măsuri similare celor aplicate în sectorul restaurantelor pentru a-i încuraja pe oameni să revină la tren. UK, Norvegia, Austria și Olanda au printre cele mai scumpe bilete de tren din Europa, în timp ce în Belarus, Ucraina și Albania sunt cele mai ieftine.
Simplon, un tunel de legendă - O poveste cu temperaturi mari, viziune, curaj și...James Bond Timp de mai bine de 70 de ani a fost cel mai lung tunel de cale ferată și încă de la început a schimbat modul în care se călătorea în Alpi și a ajutat enorm turismul. Tunelul Simplon de la granița dintre Elveția și Italia, a fost construit repede pentru vremea aceea, deși au fost dificultăți, iar utilajele hidraulice de foraj erau cele mai moderne pentru vremea aceea. Tunelul apare și într-un roman cu James Bond, iar despre cum a fost construit și cât de important este puteți citi în articol.
China vrea să dubleze până în 2035 lungimea rețelei de căi ferate de mare viteză China a anunțat un plan pe termen lung ce prevede construirea a peste 55.000 km de cale ferată în următorii 15 ani, dintre care două treimi vor fi linii de mare viteză. China vrea ca absolut toate orașele de peste 200.000 de locuitori să aibă cale ferată și toate cele de peste 500.000 să fie incluse în rețeaua de mare viteză.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by