Industrie Feroviara
India și prima ei linie ferată de mare viteză, mega-proiect de 15 miliarde dolari - O idee privită cu entuziasm, dar și cu dispreț India este celebră pentru trenurile fantastic de aglomerate, dar țara și-a modernizat mult căile ferate în ultimii ani, are și trenuri ce rulează cu 160 km/h și vrea să construiască o primă linie cu viteze de 320 km/h. În 2023 ar trebui să fie gata, însă, proiectul de 15 miliarde dolari a fost intens criticat și mulți spun că banii ar putea fi cheltuiți mult mai bine. În India sunt anual accidente feroviare grave și peste 15.000 de oameni mor când trec calea ferată fără să se asigure sau când cad din tren. În articol puteți citi ce spun fanii căii de mare viteză, dar și cu ce îi contracarează cei ce se opun.
​30 de ani după - Trenuri mai lente, mai scurte, mai rare - De ce s-a degradat atât de mult sistemul feroviar românesc și cum a rămas în urma țărilor vecine În prezent trenurile românești sunt mai lente decât acum 30 de ani pe șapte dintre cele opt magistrale și diferența de parcurs este și de peste 30%. Trenurile erau atunci mai lungi, mai numeroase mai rapide, dar nu erau deloc confortabile și nu aveau aer condiționat. Nu trebuie să ducem dorul trenurilor din 1989, dar trebuie să fim furioși că domeniul s-a prăbușit în 30 de ani, în timp ce alte țări au reparat liniile, au crescut vitezele și au luat trenuri noi și confortabile. De ce nu s-a făcut mai nimic timp de trei decenii și de ce trenurile erau esențiale în 1989, iar acum sunt ”în derivă”, puteți citi în articol.
Alstom România a căștigat un contract de 70 de milioane de euro pentru mentenanța trenurilor din Bulgaria. Unele subansamble vor fi produse în România Alstom România (Alstom Transport SA) a semnat un contract de 70 de milioane de euro pe o durată de cinci ani pentru servicii de mentenanță a flotei de trenuri a BDZ, operatorul feroviar de călători din Bulgaria. Lucrările vizează 46 de automotoare de tipul Siemens Desiro, în variantă diesel și electrică. Lucrările vor fi executate la Sofia și Varna, „cu specialiști din România și cu personal din Bulgaria. Unele subansamble, precum powerpack-ul diesel, vor fi făcute în România”, a explicat directorul Alstom România, Gabriel Stanciu.
VIDEO Au fost scoase la test noile trenuri diesel produse la Pașcani De câteva zile, pe magistrala 300 este testat un prototip de automotor diesel construit de Electroputere VFU Pașcani, un model cu trei vagoane și o viteză maximă de 120 km/h, scrie România Feroviară. Automotoarele sunt în centrul unei controverse cu CFR Călători și ministrul Transporturilor. Pe grupurile pasionaților de trenuri discuțiile oscilează de la cei încântați că și la noi se produc trenuri moderne, până la cei care spun că, dacă acestea vor ajunge să circule la noi, acest lucru trebuie să se întâmple doar după licitații transparente.
Greta Thunberg a postat un tweet stând pe podeaua unui tren german. Deutsche Bahn: Ar fi fost frumos să spuneți și despre cât de bine ați fost tratată pe locul Dvs aflat la clasa întâi! Tweet-ul transmis de Greta Thunberg despre cum călătorește ea pe podeaua unui tren german a fost imediat sancționat de Căile Ferate nemțești (Deutsche Bahn), care a dezvăluit că Greta avea rezervat un loc la clasa întâi. Tânăra de 16 ani - declarată „Persoana Anului” de către revista Time în cel mai recent număr- se afla în drum spre casa ei din Suedia când a publicat o fotografie cu ea stând la bordul unui tren Deutsche Bahn, înconjurată de genți.
CFR pierde 30% din banii europeni pentru linia ferată Brașov- Sighișoara pentru că, la trei ani de la lansarea licitației, nu a reușit semnarea contractelor de 800 de milioane de euro Compania CFR Infrastructură va pierde cel puțin 30% din finanțarea europeană pentru modernizarea liniei de tren dintre Brașov și Sighișoara pentru că, la trei ani de la lansarea licitației încă nu a reușit semnarea contractelor estimate la aprox. 3 miliarde de lei, informează Radio România Actualități. Proiectul vizează două tronsoane feroviare Brașov- Apața și Cața Sighișoara cu o lungime totală de 86 de km.
Cum a fost construit tunelul care a schimbat Europa - Despre frică, diplomație, certuri, succes și Brexit De mai bine de două secole se vorbește despre un tunel care să lege Franța de Marea Britanie, dar construcția a fost gata acum 25 de ani, cu costuri mari și zbateri diplomatice și mai mari. Eurotunelul a avut însă mare succes și povestea lui este una dintre cele mai frumoase din istoria căilor ferate. Trenurile de pe sub Canalul Mânecii au schimbat modul în care se călătorește, au pus la treabă țările să facă linii de mare viteză și într-un sfert de veac s-au făcut 200 de milioane de călătorii cu aceste trenuri. În articol puteți citi despre fricile care au amânat zeci de ani construcția și despre complicațiile apărute când lucrul a început.
Africa de Sud: Compania feroviară națională este în faliment, guvernul caută soluții Africa de Sud are foarte mari probleme în sectorul transporturilor, atât în cel aerian, cât și în cel feroviar. Acum, compania de stat a fost pusă sub protecția legii falimentului și managementul a fost destituit, compania având datorii mari și o mulțime de scandaluri în spate. Cele mai rapide trenuri din Africa de Sud ating 160 km/h, dar pe distanțe foarte scurte. Între Johannesburg și Cape Town sunt 1.530 km și trenurile fac 26-27 de ore.
Gara de Nord ar putea fi modernizată - S-a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Consis Proiect S.R.L au semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate, prima etapă a programului de modernizare a Gării de Nord din București. Contractul, în valoare de 11,3 milioane lei, fără TVA, are durata de implementare de 6 luni și jumătate și este finanțat din fonduri nerambursabile, în cadrul programului POIM 2014-2020. Printre modernizările vizate se numără repararea clădirilor, ridicarea nivelului peroanelor și reabilitarea copertinelor.
Trenurile vor continua să circule zilnic pe cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul țării Secția Oravița - Anina (M925), prima linie montană de pe teritoriul țării noastre, a fost la un pas de închidere, iar garniturile ar fi urmat să circule doar pe bază de precomandă, din partea a cel puțin 30 de doritori. Mai multe asociații din Banat au reușit să salveze cel puțin pentru moment linia. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat duminică, pe pagina sa de Facebook, că trenul Oravița - Anina va continua să circule zilnic și după intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor, pe 15 decembrie
Controversa trenului Maya - Proiectul de peste 7 miliarde dolari care vrea sa schimbe o țară uriașă rămasă fără căi ferate Mexicul are 130 de milioane de locuitori, însă trenurile circulă pe o singură linie de cale ferată de lungimea traseului București - Oradea. Țara este în prezent divizată de planul de suflet al președintelui care ar vrea o linie de aproape 1.500 km care ar trece prin junglă și prin câteva sit-uri istorice mayașe importante și care ar putea costa chiar dublu față de cele 7,4 miliarde dolari estimate. În articol puteți citi de ce Trenul Maya este atât de contestat, dar și de ce atât de mulți îl vor, deși pare greu de crezut că uriașa linie din Yucatan chiar va fi construită.
VIDEO INTERVIU Misterele metroului bucureștean: La Gara de Nord, există o altă gară subterană, umplută cu pământ/ De ce stația de la Romană e atât e îngustă/ Motivul pentru care Ceaușescu nu a vrut metrou în Drumul Taberei Metroul rămâne alternativa rapidă de a ajunge dintr-un loc în altul al Bucureștiului. Câteva dintre misterele sale au fost dezvăluite de Octavian Udriste – singurul feroviar în viață, din cei cinci ingineri aleși de Nicolae Ceaușescu să ducă la bun sfârșit această construcție sută la sută românească. Într-un interviu pentru HotNews, Octavian Udiștre a povestit de ce există, sub Gara de Nord, o altă gară subterană, umplută cu pământ și care este motivul pentru care stația de la Romană e așa de îngustă. El s-a referit și la motivul pentru care dictatorul nu a vrut să construiască metroul în Drumul Taberei și a explicat de unde provin urmele vizibile și astăzi pe anumiți pereți de la stația Piața Unirii.
Când se vrea, se poate - Viena discută cu operatorul feroviar de stat din Austria un plan de 2 miliarde euro pentru a îmbunătăți modul în care se călătorește cu trenul ​Viena este la doar câteva sute de kilometri de România, dar este la zeci de ani distanță în viitor la capitolul trenuri. OBB, compania națională de căi ferate din Austria, discută cu edilii din Viena un plan de 2 miliarde euro pentru a crește calitatea serviciilor de călătorie cu trenul în jurul Vienei. Vor fi modernizate liniile pentru a permite circulația mai multor trenuri, vor fi mărite peroanele și vor fi construite noi mici gări în oraș. Trebuie spus că, în timp ce la noi se tot reduc serviciile internaționale, austriecii adaugă mereu de la an la an, de data asta fiind vorba și de trenul Viena - Satu Mare, dar și de altele către Polonia și Germania.
Alianța tren - avion: De ce liniilor aeriene din Europa de Vest le convine când oamenii iau trenul În câteva țări din Europa, pe distanțe de câteva sute de kilometri între câteva orașe mari trenul este ales de tot mai mulți oameni, în detrimentul avionului. În aceste locuri speciale, companiilor aeriene chiar le convine că oamenii iau tot mai mult trenul și s-au înmulțit în ultimii cinci ani asocierile dintre operatorii feroviari și cei aerieni. CNN a explicat într-o analiză de ce companiile de transport aerian au multe de câștigat din asocierea cu calea ferată în țări precum Austria, Olanda, Belgia sau Germania.
A fost publicată documentația pentru achiziționarea a 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Licitația inițiată în aprilie, pentru trenuri de scurt parcurs, este încă blocată Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat intenția de a scoate la licitație achiziția a cel puțin 20 de rame electrice de lung parcurs. Cantitatea totală poate ajunge la 40 de unități. Documentația a fost depusă în SICAP în vederea validării acesteia de către ANAP – Autoritatea Națională de Achiziții Publice, urmând ca după aprobarea acesteia să fie făcută publică, scrie Club Feroviar.
România a avut pentru foarte puțin timp un tren de mare viteză, dar a fost numai în tranzit, cu destinația Turcia România a avut pentru foarte puțin timp un tren de mare viteză pe teritoriul ei, dar din păcate a fost doar în tranzit, din Germania, către Turcia. Este vorba de un tren Siemens Velaro care va ajunge să circule pe rețeaua turcă ce este în expansiune. Cum notează și România Feroviară, în timp ce la noi, compania de stat nu este capabilă să scoată pe piață un ”Mers al Trenurilor”, demn de secolul în care trăim, alte țări fac pași concreți spre trenuri absolut grozave. Un astfel de tren cu 8 vagoane costă aproape 40 milioane euro.
Țară mică, ambiții mari - Surprinzătoarea poveste a primei căi ferate din Europa continentală Acum aproape 190 de ani se deschidea în Anglia prima cale ferată ce lega două orașe mari, iar Europa Continentală era fascinată. A doua țară ce avea să construaiscă o linie adevărată de cale ferată nu a fost una dintre marile puteri, ci o țară care abia își obținuse independența și avea nevoie de un plan de dezvoltare care să scoată economia din colaps. Povestea este fascinantă, iar în articol puteți citi cum Belgia, o țară de nici 4 milioane de oameni, a ajuns după mijlocul secolului 19 să aibă cea mai densă rețea feroviară din lume.
China va ajunge să aibă 35.000 de km de linii de mare viteză la final de an China a inaugurat recent un nou tronson pe care vor circula trenuri de mare viteză și rețeaua totală va ajunge la 35.000 km la finalul acestui an. China nu avea niciun km de linie de mare viteză în 2008, dar de atunci a construit o rețea mai mare decât restul lumii la un loc.
Cum arată cele mai noi vagoane de dormit europene care vor circula în Europa centrală din 2022 Austriecii de la OBB au prezentat cum vor arăta cele mai noi vagoane de dormit și cușetele care vor circula din 2022 între oarșe mari din Europa centrală. Sunt cele mai moderne vagoane de pe trenurile de noapte europene și oferă chiar și un fel de mini-capsule, pentru ca cei de la cușetă să aibă intimitate. Deși trenurile de noapte s-au împuținat masiv, austriecii de la OBB își extind brand-ul Nightjet, dar cumpără vagoane ultra-moderne pentru a atrage clienți.
Egiptul a semnat un contract de 466 milioane dolari cu o companie americană, pentru achiziția și modernizarea de locomotive. Țara africană cumpăra în trecut și din România Egyptian National Railways a semnat un memorandum cu compania americană Progress Rail pentru achiziția de locomotive noi, dar și pentru modernizarea unor locomotive vechi. Acodul de 466 milioane dolari include un total de 141 de locomotive. Egiptul are planuri mari de modernizare a rețelei care transportă 500 de milioane de pasageri/an, a cumpărat vagoane noi, dar și trenuri de 160 km/h. În anii 70 România exporta masiv locomotive în Egipt.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by