Industrie Feroviara
FOTO Cum arată trenul diesel produs la Pașcani, cum a fost construit și câteva specificații tehnice La final de 2019 pasionații de trenuri au fotografiat în București, pe Valea Prahovei sau pe magistralele spre Moldova un automotor diesel alb fabricat la Pașcani. Rar putem vedea un tren nou pe liniile românești, iar în articol puteți citi despre ce viteză prinde trenul, de când se lucrează la el și când l-am putea vedea plin cu călători. Nu sunt multe locurile din România unde se produce material rulant feroviar: la Craiova se fac trenuri electrice și locomotive, la Arad se construiesc vagoane, iar la Pașcani se repară vagoane și se lucrează la aceste automotoare diesel.
Coreea de Nord și trenurile ei - O poveste cu dictatori, dezastre, diplomație și ”călătorii în timp” Probabil că în nicio altă țară trenurile nu sunt un simbol diplomatic atât de puternic precum în Coreea de Nord, fiindcă au fost extrem de rare momentele când trenurile din Sud au avut acces în țara totalitară și acele momente au rămas în istorie. Este celebru și trenul luxos folosit de dictatorii de la Phenian, iar diferența nu putea fi mai mare față de trenurile obișnuite și față de rețeaua în care nu s-a investit mai nimic. În articol puteți citi despre trenurile din țara super-izolată și despre proiectul nebunesc prin care Sudul ar putea să repare rețeaua feroviară din Nord.
Eurostar va instala un ”coridor biometric” pentru ca pasagerii să urce în tren fără a mai arăta pașaportul sau biletul Eurostar, compania care operează trenurile ce trec pe sub Canalul Mânecii, vrea să introducă din martie 2021 la gara St Pancras din Londra un ”coridor biometric” prin care pasagerii vor trece pentru a merge către trenuri, fără a mai fi nevoie să scoată pașaportul sau să arate un bilet de hârtie cuiva. Ideea este controversată, dar compania spune că pasagerii nu vor fi obligați să treacă prin acel tunel dacă nu vor dori, ci pot să ajungă la tren ca și până acum, scrie Financial Times.
Tunelul feroviar de 100 de km dintre Finlanda și Estonia ar putea fi gata chiar și cu șapte ani mai târziu din cauza unor neînțelegeri legate de traseu Finlanda și Estonia discută de ani buni pe tema construirii celui mai lung tunel feroviar din lume, unul de 100 km între Helsinki și Tallinn. Recent, consiliul municipal din Helsinki a votat însă pentru o rută diferită de cea a companiei dezvoltatoare care spune că a asigurat și finanțarea proiectului. Dacă orașele Helsinki și Tallinn vor ajunge să fie legate de un tunel feroviar, trenurile ar putea rula cu 250 km/h prin el și o călătorie ar costa 50 de euro la început. Cel mai optimist termen pentru finalizare este decembrie 2024, dar probabil că mai realist ar fi după 2030...
CFR Călători repune în circulație un nou ”calup” de trenuri ce fuseseră suspendate în martie ​Din data de 15 iunie 2020, CFR Călători repune în circulație în trafic intern alte trenuri a căror circulație a fost temporar suspendată începând cu lunile martie și aprilie 2020 cu respectarea măsurilor emise de autorități cu privire la virusul SARS-CoV-2. Printre trenuri se numără și unele de lung parcurs precum Arad - București, Brașov - Cluj sau București - Timișoara.
FOTO Calea ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni, noi imagini cu proiectul care se apropie de finalizare Proiectul legăturii feroviare între Gara de Nord și aeroportul Otopeni înaintează și acest lucru se poate vedea de la o săptămână la alta. Trenurile ar trebui să circule de la final de august, iar acum se lucrează la unele podețe, se montează restul șinelor de cale ferată și se lucrează la pasaje. În curând vor începe și lucrările pentru porțiunea de viaduct care va supratraversa DN 1, iar la gara de la aeroport s-au montat șinele și s-au făcut probe de funcționare cu scările rulante. Reamintim că în 2016 au început discuțiile despre o lucrare ce în țările serioase ar fi fost realizată mult mai rapid.
Italia completează lista țărilor în care se vor testa trenuri cu hidrogen Alstom și o companie italiană din domeniul energiei au semnat recent un contract pe o perioadă de cinci ani pentru dezvoltarea trenurilor cu hidrogen în Italia. După încheierea primei faze dedicate studiilor de fezabilitate planificate în toamnă, contractul își propune să dezvolte, de la începutul anului 2021, proiecte de mobilitate feroviară, care includ atât trenuri cu hidrogen și infrastructura tehnologică aferentă, precum și servicii de gestionare și mentenanță.
Pakistanul aprobă o investiție de 7 miliarde dolari pentru modernizarea unei linii de cale ferată. Banii vin de la chinezi Pakistanul și-a dat aprobarea pentru modernizarea uneia dintre cele mai importante linii ferate, cei 1.800 km dintre Karachi și Peshawar. Este parte a unui uriaș program de investiții finanțat de China, dar rămâne de văzut care vor fi condițiile financiare. Pakistanul are și trenuri ce rulează cu peste 130 km/h, dar parcul de material rulant este învechit. Țara este celebră și pentru accidentele grave: spre exemplu, la final de 2019 au murit 74 de oameni după ce un tren a luat foc în mers de la o butelie unde să făcea mâncare.
URSS, obiectiv 200 km/h - Ce s-a ales de îndrăznețul proiect al trenului sovietic de mare viteză În 1965 sovieticii au început să lucreze la un tren electric de mare viteză și s-au decis să fie mult mai modern decât restul trenurilor din uriașul stat și să ruleze cu 200 km/h între Moscova și Leningrad (St Petersburg). Au fost și reușite inginerești, dar problemele sistemului sovietic s-au simțit, iar numărul de trenuri care au circulat nu a fost mare. În articol puteți citi despre unul dintre cele mai îndrăznețe proiecte feroviare din estul Europei și despre momentul în care aceste trenuri rapide au circulat între cele două orașe. Nu a fost vorba de trenuri rusești, ci de unele occidentale.
CFR Călători suplimentează capacitatea trenurilor spre litoralul Mării Negre și Valea Prahovei, pentru acest sfârșit de săptămână și pentru ziua de luni Datorită solicitărilor mai mari față de weekend-urile precedente, CFR Călători a anunțat că va introduce în compunerea trenurilor pentru aceste destinații mai multe vagoane, în limita parcului disponibil. Astfel trenurile spre/dinpre Constanța sau spre/dinspre Brașov vor pleca din stația de formare chiar și cu un număr dublu de locuri. Suplimentările sunt valabile și pentru ziua de luni, care este zi liberă legală.
Cu trenul la mare, în vremuri de distanțare - Cum se va călători către litoral și cât va dura drumul CFR Călători începe din 12 iunie să introducă trenurile sezoniere către Litoral, dar situația este una cu totul specială. Masca este obligatorie și va trebui respectată distanța socială, dar va fi greu să se evite aglomerația, în condițiile în care vagoanele sunt puține. În plus, fiindcă există o mulțime de restricții de viteză, drumul va fi foarte lung, putând dura chiar și 19 ore (Satu Mare - Mangalia). Spre litoral au trenuri și operatorii privați Regio Călători, Softrans și Astra Transcarpatic.
CFR Călători repune în circulație trenurile suspendate, cu excepția celor de navetă pentru elevi. Reguli: Masca de protecție este obligatorie CFR Călători anunță că repune în circulație, din 1 iunie, trenurile suspendate, cu excepția celor de navetă pentru elevi. Pe toată perioada călătoriei, este obligatorie masca de protecție. CFR recomandă plata cu cardul la ghișeu și, în măsura posibilităților, cumpărarea biletelor online.
Un alt gigant are nevoie de ajutor - Cum vrea Germania să salveze Deutsche Bahn Deutsche Bahn, compania germană feroviară cu afaceri anuale de 40 miliarde euro, ar putea avea nevoie de recapitalizare, va avea dreptul să acumuleze datorii maxime mai mari și va primi ajutoare de peste 6 miliarde euro. Compania a fost grav afectată de criza Covid-19 care a dus și la scăderi de 85% a numărului de călători pe anumite rute.
Cea mai importantă companie feroviară belgiană se folosește de senzori și de inteligență artificială pentru a se asigura că angajații poartă masca și stau distanțați Infrabel, gestionarul rețelei de infrastructură feroviară din Belgia, testează mai multe tehnologii pentru a se asigura că angajații păstrează distanța socială și poartă măștile de protecție, scrie Reuters. Infrabel are 11.000 de angajați și gestionează una dintre cele mai dense rețele feroviare din lume.
Căile ferate române: Zero interes pentru investiții, timp și bani pierduți Mari proiecte de investiții în infrastructura feroviară sunt întârziate cu anii, chiar cu zeci de ani, potrivit unei sinteze a unei acțiuni de control la Compania Națională Căi Ferate- CFR. Corpul de control al prim-ministrului a constatat că nici pentru investiții din fonduri europene, adică bani gratis, nu se depun prea multe eforturi, existând riscul rezilierii contractelor de finanțare. Nu sunt repectate nici măcar termenele pentru depunerea unor hârtii. Vezi mari proiecte de investiții și problemele lor.
CFR SA anunță închiderea, timp de trei zile, a traficului între Mogoșoaia și Balotești Compania CFR SA anunță că de vineri până luni traficul feroviar între Mogoșoaia și Balotești este închis pentru lucrări de reparații. În acest interval, firma care face lucrările va asigura transbordarea auto a călătorilor de pe relația București-Urziceni, potrivit Mediafax.
Linia feroviară Budapesta-Belgrad: Ungaria secretizează detaliile contractului cu China Parlamentul ungar a votat marţi secretizarea pentru zece ani a detaliilor unui contract de finanţare de către China a liniei feroviare Budapesta-Belgrad, considerată drept cea mai importantă investiţie de infrastructură realizată vreodată în Ungaria.
Cum se schimbă gările din țară - Marcaje, afișe, anunțuri audio, interdicții, amenzi În gările mari din România au fost trasate marcaje pentru ca oamenii care intră sau ies să nu încerce a respecta distanțarea, doar o parte dintre scaunele de pe peroane pot fi folosite și au fost puse afișe de informare privind obligativitatea purtării măștii de protecție, anunță CFR Infrastructură. ”Tu decizi: 500 lei amendă sau 3 lei masca de protecție”, este micul slogan al campaniei de informare.
Care sunt regulile călătoriei cu trenul - Măști, stickere, distanțare, acces limitat la peroane Purtarea măştii va fi obligatorie pentru accesul la bordul trenurilor şi pe toată durata călătoriei iar şeful de tren/conductorul are obligaţia doar să vizualizeze biletul de călători, fără să-l atingă, potrivit regulilor în domeniul transportului feroviar stabilite printr-un ordin comun al miniştrilor Transporturilor şi Sănătăţii. Pe peron se va permite doar accesul celor care au bilet. Pentru staţiile cu mai multe peroane comune se va evita alocarea acestora pentru două trenuri (indiferent că pleacă sau sosesc în gara) în acelaşi interval de timp, pentru a evita aglomerarea, relatează Agerpres.
Cum ar vrea trei mici țări să se conecteze cu rețeaua feroviară din UE - Un drum neașteptat de lung Cele trei state baltice - Lituania, Letonia și Estonia - sunt membre ale UE din 2004, dar din punct de vedere al trenurilor, integrarea nu s-a produs. Cele trei țări au puține linii de cale ferată, ecartamentul este cel rusesc și, la capitolul transport în comun, autobuzul s-a dezvoltat mult în ultimele două decenii. Dar în 2026, după un proiect de 6 miliarde euro, ar trebui să fie gata linia ferată de aproape 900 km care să lege aceste trei țări de restul statelor UE. Cum de stau țările baltice atât de rău și cât de complicat este drumul spre Rail Baltica puteți citi în articol.

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by