​​Liceele agricole primesc o lovitură grea chiar în perioada în care se fac înscrierile pentru anul școlar 2019-2020. Ministerul Educației Naționale a schimbat planurile de școlarizare și a redus numărul de clase cu profil agricol. Elevii sunt îndrumați să urmeze cursurile școlilor profesionale.

Agricultura in RomaniaFoto: USER UPLOADED

La sfârșitul lunii mai a.c., Ministerul Educației Naționale a transmis o decizie în teritoriu, către Inspectoratele Școlare Județene, privind planurile de școlarizare pentru anul de învățământ 2019-2020, prin care anunța desființarea unor clase de liceu, concomitent cu creșterea celor din învățământul profesional.

Decizia pare a fi luată ca urmare a presiunii care a venit în ultimii ani, în mod constant, din partea mediului de afaceri, pentru revitalizarea învățământului profesional. În același timp, ministrul educației, Ecaterina Andronescu, a explicat că a încercat să mărească numărul claselor profesionale pentru „a da o șansă și elevilor care obțin nota 5 la evaluarea națională”.

Sindicatele și reprezentanții părinților au protestat în fața deciziei Ministerului Educației Naționale, dar nu au obținut o revizuire a planurilor de școlarizare nici măcar pentru învățământul teoretic. Doar că mișcarea ministrului educației a fost prea bruscă și de-a dreptul devastatoare pentru cele mai multe dintre liceele agricole. „Pentru aceste licee s-a redus cifra de școlarizare, chiar în momentul în care au loc înscrierile. Pentru unele licee, situația este de-a dreptul dramatică, în sensul că, din cele două clase cu profil agricol, s-a mai păstrat doar una”, explică Crenguța Bărbosu, manager de program la World Vision România. Spre exemplu, la liceul tehnologic din localitatea Dorna Cândrenilor (județul Suceava), din două clase, profil agricol și economic, a rămas o singură clasă, jumătate cu profil agricol și jumătate cu profil economic.

Reducerea cifrelor de școlarizare, chiar în momentul în care au loc înscrierile la licee, este o lovitură grea dată acestui profil educațional, tocmai când specialiștii și reprezentanții învățământului agricol credeau că situația se va ameliora prin preluarea a 58 de licee cu profil agricol în coordonarea Ministerului Agriculturii.