Ford va renunta la un schimb dintre cele doua ale uzinei de asamblare de la Craiova si va reloca 500 de oameni catre uzin de motoare, in ideea de a raspunde cererii mari din piata pentru vehicule cu motorul EcoBoost de 1 litru, scrie publicatia Gazeta de Sud. Ca urmare a reducerii productiei si unii furnizori renunta la oameni, inclusiv compania Magna care a inaugurat recent fabrica, mai scrie publicatia craioveana.

Producatorul auto relocheaza aproximativ 500 de angajati care lucrau la productia vehiculului B-Max, catre fabrica de motoare, unde se va lucra in doua ture, pentru a produce micul motor EcoBoost de 1 litru, pentru care exista o cerere foarte mare pe piata.

Compania producatoare de vehicule confirma faptul ca, la momentul actual, se produc atatea vehicule cate cere piata externa, dar in iarna vor fi aduse modificari liniei, pentru a creste productia de vehicule, intr-o singura tura.

"Ford isi reechilibreaza operatiunile de productie din Craiova, Romania, pentru a raspunde actualelor conditii de piata din Europa. In urma lansarii cu succes a productiei noului B-MAX la uzina de la Craiova, Ford trece la un program de lucru intr-un singur schimb in cadrul Sectiei de asamblare de la uzina din Romania. Pe parcursul perioadei de remont din timpul iernii, Ford va aduce modificari suplimentare asupra procesului de productie pentru a permite cresterea cadentei liniei de productie. In acelasi timp, Sectia de Productie Motoare de la Craiova va trece la un program de lucru in doua schimburi, de la un singur schimb in prezent. Acest program de lucru va sustine cererea pentru premiatul motor EcoBoost de 1,0 litri si viitoarea lansare in productie a noului motor de 1,5 litri pe benzina", au declarat oficialii Ford, pentru GdS. "Pana acum, Ford a investit peste 800 de milioane de euro in transformarea uzinei de la Craiova intr-o unitate moderna si eficienta de productie a vehiculelor si motoarelor", mai spun reprezentantii companiei.

Daca pe doua schimburi se produceau 500 de masini pe zi la Craiova, un calcul matematic simplu ne arata ca intr-un singur schimb se produc la jumatate, adica aproximativ 250 de vehicule zilnic. De la inceputul anului viitor, va ramane tot o singura tura la Ford, dar va produce 365 de vehicule pe zi. "In noiembrie si decembrie, volumul de productie nu se schimba, dar din ianuarie 2013 se va trece la 365 de masini pe zi si se va lucra tot intr-o singura tura. Circa 500 de angajati de la Asamblare Vehicule vor fi transferati la Motoare, unde se va lucra in doua ture (la Asamblare Motoare) si chiar in trei ture (la Prelucrari metalice). Nu se fac disponibilizari de personal", a declarat, pentru GdS, liderul de sindicat din fabrica, Ovidiu Cioroianu.

Furnizorii isi fac planurile de productie in functie de necesitatile Ford. Atunci cand Ford diminueaza productia, in randul furnizorilor de componente se produce o relatie in lant. Luna aceasta, mai multi furnizori de pe platforma Ford au renuntat sa mai prelungeasca contractele unor persoane care lucrau pentru ei. Potrivit unor surse avizate, furnizorii au renuntat la aproximativ 50 de oameni in noiembrie, pe langa 17 oameni care pleaca de la Magna, companie care si-a inaugurat recent fabrica de elemente de exterior.