Actionarul majoritar al Aston Martin, Investment Dar Co., ar fi primit doua oferte concurente pentru producatorul britanic de masini sport, au declarat surse apropiate situatiei pentru Bloomberg, potrivit Mediafax. Intr-un interviu pentru publicatia Al Watan (Kuweit), presedintele Investment Dar Co, Adnan Al Musallam, a negat informatiile, relateaza BBC.

Aston Martin DB5 (din 1964)Foto: Agerpres/AP

Cei doi ofertanti ar fi fondul privat de investitii Investindustrial, cu sediul in Londra, si grupul indian Mahindra & Mahindra. Investindustrial ar fi oferit joi putin sub 401 milioane dolari in timp ce oferta producatorului indian M&M pare sa fi fost mai atractiva, au precizat sursele.

Investment Dar, din Kuweit, detine Aston Martin impreuna cu alti investitori kuweitieni, dupa ce a cumparat compania in 2007 de la Ford pentru suma de 848 milioane de dolari. Sursele citate au precizat ca actionarii ar putea lua pana luni o decizie privind vanzarea Aston Martin.

Cumparatorul ar urma sa preia 50% din drepturile de vot in actionariat si 40% din actiuni printr-o majorare de capital, au precizat sursele.

La inceputul lunii, Investment Dar a negat informatii publicate de Bloomberg potrivit carora ​fondul de investitii din Kuweit ar cauta un cumparator pentru participatie fiindca are nevoie de bani petru plata unor datorii precizand ca "nu au niciun sambure de adevar in ele".

La momentul respectiv arabii au declarat ca au "un plan si un angajament pe termen lung fata de Astin Martin si nu intentioneaza, pe termen scurt, sa isi vanda pachetul de actiuni din Aston Martin".

In pofida declaratiei din 12 noiembrie, au incept sa apara din ce in ce mai multe informatii cu privire la un razboi al ofertelor intre Investindustrial si Mahindra&Mahindra.

M&M nu a dorit sa comenteze in timp ce Investindustrial nu a putut fi contactat, arata BBC.

Un nou investitor ar putea ajuta Aston Martin sa-si majoreze capacitatea de productie si sa dezvolte noi modele, pentru a-si consolida pozitia in raport cu principalii competitori, Bentley si Ferrari, controlati de Volkswagen, respectiv Fiat, arata Mediafax.

Investindustrial a vandut in acest an producatorul de motociclete Ducati Motor Holding catre constructorul german de autoturisme de lux Audi, detinut de Volkswagen.

Surse apropiate situatiei sustin ca oferta Investindustrial pentru preluarea Aston Martin include o posibilitate de colaborare intre marca britanica si AMG, divizia sport a Mercedes-Benz. Un purtator de cuvant al Daimler, proprietarul Mercedez-Benz, a refuzat sa comenteze informatiile.

Aston Martin lucreaza cu motoare Ford, insa a pierdut accesul la alte resurse oferite de grupul american dupa ce a fost preluat de Investment Dar. Totodata, compania britanica este singurul mare producator independent de autoturisme de lux din lume, nefacand parte dintr-un concern auto.

Independenta poate fi un handicap in industria auto, aflata intr-o perioada de consolidare si investitii uriase pentru inovatie si dezvoltarea de tehnologii prin care sa creasca eficienta energetica a automobilelor. Spre exemplu, BMW a alocat in acest an investitii de peste 1 miliard de euro pentru dezvoltarea de motoare mai eficiente si de autoturisme cu propulsie electrica, suma care depaseste semnificativ veniturile Aston Martin de anul trecut, de 507 milioane lire sterline.