Timbrul de mediu va fi aprobat saptamana viitoare, prin ordonanta de guvern
Initial se anuntase ca timbrul de mediu va fi aprobat in sedinta de guvern din 13 februarie, insa avizarea s-a amanat. Permierul Ponta a spus insa ca e posibil ca pentru cei care cumpara masini electrice sa se instituie prime care sa-i incurajeze sa faca asta.
"A fost azi o discutie daca facem proiect de lege sau ordonanta de urgenta pentru timbrul de mediu. Opinia ministrului Mediului si a mea este ca avem o situatie in care trebuie sa avem certitudine. Saptamana viitoare, din proiect de lege, va fi ordonanta de urgenta. Va ramane in dezbatere publica. Saptamana viitoare trebuie sa o adoptam. Am facut o singura modificare, dar fara impact bugetar mare. Pentru prima data, o sa avem prime pentru cei care folosesc masini electrice sau total nepoluante', a afirmat Victor Ponta, citat de Agerpres.
In proiectul de ordonanta gandit sa modifice si sa completeze legea 9/2012 sunt cateva lucruri controversate. Se propune ca taxa sa fie crescuta cu cateva zeci de procente (in medie 10%, insa si 80% la unele modele) pentru masinile Euro 3 si Euro 4, vizate fiind cele mai populare masini rulate din tara, precum Volkswagen Golf, Opel Astra sau Ford Focus.
Pe de alta parte, la masinile Non Euro se propune ca taxa sa scada cu 90%, la cele Euro 1 cu 80% si la Euro 2 cu circa 60%. Taxele pentru aceste masini devin deodata mult mai acceptabile si contrazic cele spuse de autoritati in mod obsesiv in ultimii ani: nu vrem sa devenim cimitirul de masini al Europei, ci vrem sa innoim parcul auto. Si totusi, conform acestui proiect, timbrul de mediu pentru o rabla de 15 ani ajunge sa fie mai mic decat pentru un model second-hand mult mai modern tehnic si de doar 5-6 ani vechime.
Proiectul noului timbru de mediu are la baza principii corecte si elimina confuziile, sustin cei de la Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile
Constantin Stroe: Timbrul de mediu este precum o ecuatie imposibil de rezolvat. Este o taxa tehnica, sociala, fiscala si politica
Dacia supara fostii clienti prin cererea ca taxa auto sa se dubleze la Euro 3 si Euro 4. Compania avertizeaza ca ar putea face mii de concedieri

Șansa ratată a PNL și perpetuarea dezastrului urbanistic din București
Soarta Măsurii 3 pentru finanțarea IMM-urilor a devenit incertă / Ministrul economiei nu vrea să spună ce se întâmplă cu proiectele depuse de firme
Irina Alexe, o fostă polițistă, pensionată la 42 de ani, a fost numită, până la urmă, secretar de stat în Ministerul de Interne
Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci
Parerea mea.
Aflam din gura lor (a politicienilor), adevarul despre "taxa de mediu" care respecta principiul "poluatorul plateste", ca de fapt este o alta smecherie prin care populatia este spoliata.
Ni se sforaie despre poluare si incalzirea globala.......bla, bla si de fapt banii care ne sunt luati cu japca ajung in tot felul de buzunare, numai la diminuarea poluari nu.
Taxa de mediu nu este taxa ci talharie pe fata!
iar daca vreun guvern a rezolvat toate celelalte probleme mai mari si este intr-adevar preocupat de poluare, sa faca o dezbatere si o analiza care sa includa si marii poluatori (mari in comparatie cu 1.9 euro3, taxat ca toti dracii de actualul "timbru"): termocentrale, vapoare, locomotive diesel etc.
Pina si faptul ca au impresia ca ne pot pacali daca schimba denumirea din taxa in timbru e de-a dreptul jignitoare!Pai textele astea poate tin la votantii lor, aia adormiti cu pomeni electorale si distrati de Badea, Gidea si Cruduta!
Ori e urgent, ori nu mai e.