Timbrul de mediu perceput la inmatricularea masinilor va fi avizat de Guvern in sedinta de saptamana viitoare, programata pentru marti, prin ordonanta de urgenta si nu printr-un proiect de lege, urmand sa fie aplicat imediat cu publicarea ordonantei in Monitorul Oficial, a anuntat premierul Ponta, citat de Mediafax.

Initial se anuntase ca timbrul de mediu va fi aprobat in sedinta de guvern din 13 februarie, insa avizarea s-a amanat. Permierul Ponta a spus insa ca e posibil ca pentru cei care cumpara masini electrice sa se instituie prime care sa-i incurajeze sa faca asta.

"A fost azi o discutie daca facem proiect de lege sau ordonanta de urgenta pentru timbrul de mediu. Opinia ministrului Mediului si a mea este ca avem o situatie in care trebuie sa avem certitudine. Saptamana viitoare, din proiect de lege, va fi ordonanta de urgenta. Va ramane in dezbatere publica. Saptamana viitoare trebuie sa o adoptam. Am facut o singura modificare, dar fara impact bugetar mare. Pentru prima data, o sa avem prime pentru cei care folosesc masini electrice sau total nepoluante', a afirmat Victor Ponta, citat de Agerpres.

In proiectul de ordonanta gandit sa modifice si sa completeze legea 9/2012 sunt cateva lucruri controversate. Se propune ca taxa sa fie crescuta cu cateva zeci de procente (in medie 10%, insa si 80% la unele modele) pentru masinile Euro 3 si Euro 4, vizate fiind cele mai populare masini rulate din tara, precum Volkswagen Golf, Opel Astra sau Ford Focus.

Pe de alta parte, la masinile Non Euro se propune ca taxa sa scada cu 90%, la cele Euro 1 cu 80% si la Euro 2 cu circa 60%. Taxele pentru aceste masini devin deodata mult mai acceptabile si contrazic cele spuse de autoritati in mod obsesiv in ultimii ani: nu vrem sa devenim cimitirul de masini al Europei, ci vrem sa innoim parcul auto. Si totusi, conform acestui proiect, timbrul de mediu pentru o rabla de 15 ani ajunge sa fie mai mic decat pentru un model second-hand mult mai modern tehnic si de doar 5-6 ani vechime.