Cum pacalesc romanii legea timbrului de mediu - Tehnica "partajului voluntar"
In noua legislatie a timbrului de mediu, Guvernul a strecurat la articolul 8 si autoturismele care provin din partaj printre cazurile de scutire de la plata timbrului de mediu. Asa ca in unele judete ale tarii - Cluj, Tulcea si Maramures -, deja au fost inmatriculate astfel mii de masini. Si numarul lor creste de la o zi la alta, avertizeaza comisarul-sef Florin Sironca, seful Serviciului de Inmatriculari Maramures.
"In ultima luna am avut peste 800 de persoane care au cerut aceasta scutire pentru masina din partaj. Clar ca la mijloc este o smecherie, dar noi suntem obligati sa inmatriculam aceste masini. Valoarea acestor autoturisme incepe de la 300 de euro si ajunge la mii de euro. Prin aceasta metoda, sume mari de bani nu ajung la bugetul de stat", spune comisarul Sironca. Spre exemplu pentru un BMW 320 D, cu o capacitate cilindrica de 1951 cmc, din anul 1998, timbrul de mediu este de 2.858 lei. Daca declari BMW-ul ca provenind din partaj, nu mai platesti acesti bani.
Politistul explica si smecheria: "Un anume autoturism este cumparat din Germania si apoi vandut in Romania la doi proprietari, pe baza unui simplu act de mana. Apoi, cei doi se prezinta in fata unui notar si solicita partajarea bunului comun, in favoarea unuia dintre ei, adica a adevaratului proprietar. Cu actul notarial din care rezulta partajul, omul se prezinta la Serviciul de Inmatriculari. Eu cred ca daca vorbim despre un partaj, atunci acesta sa fie unul legal, sa fie stabilit clar modul in care s-a dobandit proprietatea autoturismului de catre proprietarii care solicita partajul", a mai spus comisarul -sef Florin Sironca.
Metoda a fost extinsa si la Cluj, unde 20 de persoane au cerut inmatricularea masinilor "din partaj" pentru a nu plati timbrul de mediu.
Un notar clujean explica faptul ca orice bun detinut de doua sau mai multe persoane poate deveni proprietatea exclusiva a uneia dintre acestea. "Exista un principiu de drept potrivit caruia nimeni nu este obligat sa ramana in indiviziune, adica sa detina un bun in proprietate alaturi de alte persoane. Daca luam cazul prezentat, cei doi proprietari ai autoturismului se prezinta in fata notarului, declara cota de contributie a fiecaruia la momentul cumpararii masinii, valoarea sultei care va fi platita in favoarea celui care renunta si cine este noul proprietar, ca urmare a actiunii de partaj voluntar", explica notarul clujean.

În spatele cifrelor (și al scandalurilor politice). Mărturii despre suferință și deznădejde în pandemie: „I-am dat prima palmă copilului”
S&P modifică perspectiva la stabilă, de la negativă/ De ce ar trebui să ne intereseze ratingul
Înapoi la „dreptul forței”. Rusia și China pariază riscant pe declinul și neputința Americii de a le înfrunta
INTERVIU Pentru noi, roboții sunt soluții la probleme. Am învățat cum să primim un refuz și cum să câștigăm încrederea celor care investesc în noi / Doi elevi, despre pasiunea lor
Vaccinarea nu este suficientă. Economist român care locuiește la Londra, despre “lecția britanică”
Timbrul de mediu insa, menit sa elimine discrimnarea intre auto deja inmatriculate Ro si cele aflate la prima inmatriculare in ro, este cea mai mare aberatie de pana acum. A blocat complet tranzactiile, sute de mii de romani se vor afla in imposibilitatea de a-si mai putea vinde masinile desi, la momentul achizitiei ei au respectat 100% legislatia existenta. Practic un proprietar care si-a luat masina din Germania in 2006 si achitat vama (mii de euro) pt acesta nu-si poate vinde acum autoturismul deoarece noul cumparator va avea de achitat timbrul de mediu, taxa care in multe cazuri depaseste cu mult valoarea bunului tranzactionat.
Este ca si cum eu mi-as face casa, as achita toate taxele la stat, aberant de mari oricum, ca de...daca poti face tu ceva si nu intinzi mana la stat trebuie sa te rupa de bani, si, dupa cativa ani, m-as trezi ca am de plata noi taxe, pe care nu mai am cum sa le suport. sunt curios cat timp va trece pana se castiga primul proces la CEDO pe noul timbru care n-are nicio legatura, dar NICIO legatura cu mediul. Ce destin! Sa se ocupe de mediu un om pe care-l cheama PLUMB!