Comisia Europeana a avertizat Germania ca poate declansa o actiune de infringement impotriva Germaniei din cauza refuzului Daimler de a renunta la utilizarea unui lichid de racire interzis la nivelul UE, scrie Reuters. Franta refuza inmatricularea masinilor Mercedes care folosesc acest lichid, insa cei de la Daimler, sustinuti de statul german, spun ca noul lichid recomandat de UE este periculos.

O directiva UE care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013 interzice folosirea lichidului de racire R134a in instalatiile de aer conditionat ale masinilor, acest lichid urmand a fi inlocuit de unul dezvoltat de Honeywell si Dupont.

Insa, Daimler, sustinuta si de agentia germana de transport KBA a refuzat sa treaca la noul lichid de racire, argumentand ca testele nu au dovedit ca acesta nu este periculos si ca nu s-au facut destule masuratori pentru a se trage concluzia ca lichidul care a starnit scandalul este inadecvat.

Franta a pus paie pe foc, refuzand sa permita inmmatricularea unor masini Mercedes modele Clasa A, Clasa B si Clasa SL produse dupa data de 12 iunie, motivand ca nu respecta directele UE, din cauza acestui lichid de racire. In mod normal, modelele aprobate in Germania erau automat aprobate si in Franta, insa interdictia impusa acum este o dovada ca tensiunile sunt tot mai mari.

Acum, oficiali ai CE investigheaza eventuale incalcari ale directivelor si, daca se confirma o incalcare a tratatelor, se preconizeaza masuri impotriva Germaniei.