UPDATE Ford Craiova trimite 2.500 de angajati in somaj tehnic si opreste pana pe 7 octombrie productia de vehicule. Luna viitoare vor fi 13 zile fara productie

de V. Barza, C. Dinu     HotNews.ro
Vineri, 20 septembrie 2013, 7:39 Economie | Auto


Ford B-Max in uzina de la Craiova
Foto: 0-100.ro
Aproximativ 2.500 de angajati de la fabrica de vehicule Ford din Craiova intra vineri in somaj tehnic si vor reveni la munca in 7 octombrie, in acesta perioada urmand sa primeasca 80% din salariul de baza. UPDATE: Angajatii au fost anuntati ca programul opririlor temporare ale productiei va continua si in lunile urmatoare, iar Gazeta de Sud scrie ca ar fi fost anuntate 38 de zile fara productie pana la finele anului. Fabrica de motoare functioneaza insa la capacitate maxima, producand peste 1.000 de propulsoare pe zi.

Nu se vor produce masini de pe 20 septembrie pana pe 4 octombrie. Productia de automobile va fi reluata pe 7 octombrie, dar angajatii au fost anuntati ca programul opririlor temporare ale productiei va continua si in lunile urmatoare.

Potrivit unor surse au fost anuntate 38 de zile fara productie pana la finele anului, daca cererea pe piata externa va ramane la fel ca in aceasta perioada, scrie Gazeta de Sud. Fabrica isi opreste temporar activitatea de productie a masinilor, ca urmare a diminuarii cererii de vehicule B-Max pe piata externa. Anuntul a fost facut de companie in urma cu circa doua saptamani.

Luna viitoare vor fi si mai multe zile de somaj tehnic, pentru ca se va lucra la Operatiuni Vehicule o saptamana da si alta ba. Efectiv, se vor produce masini in octombrie in doar zece zile lucratoare, daca planurile nu se mai schimba pana luna viitoare. "In octombrie vom sta acasa o saptamana, apoi vom lucra una si iar vom sta acasa alta, dupa care vom reveni la munca in saptamana 21-25 octombrie. Vor fi 13 zile in care nu se va lucra in luna octombrie, dar oamenii vor fi platiti pe perioada cat stau in somaj tehnic. La Fabrica de Motoare se va lucra incontinuu, din cate stim noi", a declarat pentru Gazeta de Sud presedintele Sindicatului Ford Automobile din Craiova, Ovidiu Cioroianu.

Iata pozitia oficiala a Ford, transmisa catre HotNews.ro

"Ca raspuns la situatia precara a pietei europene, Ford Romania continua sa-si ajusteze volumele la uzina de la Craiova si are in plan oprirea productiei de autovehicule pentru 13 zile in luna octombrie. In situatia in care piata auto va continua sa scada, este posibil sa existe astfel de zile si in lunile noiembrie si/sau decembrie.

Conform Contractului Colectiv de Munca dintre compania noastra si angajatii sai din Romania, in timpul acestor zile de intrerupere a productiei, angajatii se vor afla in somaj tehnic, acestia fiind platiti cu 80%din salariul de baza. Aceasta situatie se aplica pentru aproximativ 2.500 de angajati ai departamentului de Operatiuni Vehicule.

In ceea ce priveste sectia de productie motoare, aici se produc  peste 1.000 de motoare pe zi si momentan se mentine acest volum de productie. In uzina de motoare de la Craiova, Ford are 1.000 de angajati ce lucreaza in doua schimburi.

Ford Romania va continua sa isi alinieze productia la cererea efectiva a pietei si, datorita flexibilitatii sistemelor noastre de lucru, putem reactiona in timp real la schimbarile pietei, inclusiv prin cresteri de productie.

B-MAX continua sa fie cel mai bine vandut monovolum de dimensiuni mici din Europa si suntem increzatori ca acestea sunt masuri temporare, urmand ca situatia sa se amelioreze pe masura ce vanzarile de automobile pe piata europeana vor incepe treptat sa creasca."









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6591 vizualizari

  • -4 (12 voturi)    
    Inchide si Ford ca Nokia (Vineri, 20 septembrie 2013, 8:07)

    dumitrica [utilizator]

    Ford este o afacere paguboasa pentru Romania cum a fost si Nokia. Vor inchide curind fabrica de la Craiova. Romania nu ii mai poate subventiona si ca urmare nu mai au nici un interes sa ramina.
    • +6 (6 voturi)    
      inchide ? (Vineri, 20 septembrie 2013, 11:46)

      liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      intamplator cunosc putin fabrica...cu inchisul e mai greu; nu cred ca iti imaginezi ce investitii s-au facut acolo. vorbim de productie, nu de asamblare de componente electronice pt telefoane; la nokia era simplu sa inchizi. este pur si simplu criza pe piata auto si produc mai mult decat pot vinde, asta-i tot pt moment. iar paguboasa, nu prea e afacerea sa stii. In incinta ford sunt zeci de alte companii furnizoare ford. in craiova sunt expati care folosesc si platesc pentru servicii locale. etc, etc.
    • -2 (8 voturi)    
      asa e (Vineri, 20 septembrie 2013, 11:59)

      Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      "Afara! Afara! Afara cu Fordu' din tara!" "Cu fordu'" adica-cu compania, nu cu fordu' propriu la o cafea in Viena, mama lor de exploatatori.
    • -4 (8 voturi)    
      capitaliștii fără capital (Vineri, 20 septembrie 2013, 12:39)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      S-au terminat ajutoarele de stat, s-a încheiat investiția. Căpușa își va căuta alt câine.
  • +9 (11 voturi)    
    sa vina premierul! (Vineri, 20 septembrie 2013, 10:51)

    dum_i [utilizator]

    Sa vina premierul, cel care a spus ca pentru el prioritatea o au locurile de munca.

    Si sa ii aduca si pe cei 33 de mineri barbieriti de la remegece sa ii invete pe angajatii ford cum se negociaza.
  • +10 (10 voturi)    
    minciuni basiste (Vineri, 20 septembrie 2013, 11:39)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    nu ford a trimis in somaj 2500 de oameni ci oamenii aia u plecat la mai bine, USL a creat 1 milion de locuri de munca iar oamenii aia au plecat intr-acolo.
    • +3 (3 voturi)    
      Esti mistocar ca si Ponta (Vineri, 20 septembrie 2013, 12:15)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

      ...da'mi place comentariul ! (+1)
      E drept ca din pacate la orice problema tendinta e de a o da la mistocareala in loc sa se caute solutii...
      • -2 (6 voturi)    
        solutii (Vineri, 20 septembrie 2013, 13:13)

        Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Somajul in sine e o solutie, e drept, una capitalista. Cand eu, ca patron, am sa am 2500 de roboti capabili sa faca jobul muncitorilor, am sa-i dau p-astia din urma afara fara nici o ezitare - robotul lucreaza 24/7, n-are pisica, nevasta, caine, nu participa la greve. Am sa dau afara 2499 si-am sa pastrez doar unul, caruia am sa-i dau un slariu mai mic, pentru ca oricand sunt alti 2499 in somaj care-i vor locul. In acest mod, clientii vor avea masini mai ieftine si mai multe.
        • +2 (2 voturi)    
          Daca ar fi asa cu robotii... (Vineri, 20 septembrie 2013, 14:34)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Trabucodonosor

          Din perspectiva angajatului (NU a patronului) .... n-am mai avea nici un motiv ca sa mergem la munca. Robotii ar face totul pentru noi.
        • +5 (5 voturi)    
          solutie penibila (Vineri, 20 septembrie 2013, 15:03)

          Dacul_liber [utilizator] i-a raspuns lui Trabucodonosor

          Si cui ai mai vinde masinile? la roboti?
        • +1 (1 vot)    
          nu e vorba de roboti aici (Vineri, 20 septembrie 2013, 17:39)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui Trabucodonosor

          Nu e vorba de roboti aici si nu e vorba de nici un fel de disponibilizare. E vorba ca pentru moment, cel putin pentru B-Max, exista supraproductie. Si ca stocul sa nu creasca mai mult decat este permis (fiindca ar aparea costuri suplimentare semnificative), se intrerupe activitatea 2 saptamani si jumatate.
          Nu este absolut nici o tragedie. Chiar daca muncitorii nu vor primi banii perioada asta, va fi o perioada putin mai grea, dar apoi lucrurile vor reveni la normal. Ceea ce este infinit mai bine decat concedierea si somajul.
          Sa nu facem din orice impediment de moment o tragedie.
          Si ca sa fiu putin ironic si malitios.... intreruperea acestei activitati are si o cauza.... romaneasca. Mai precis, franco-romana.... Dacia. Succesul Daciei afecteaza putin succesul B-Max-ului. Poate nu mult, dat fiind faptul ca exista o diferenta clara intre clientela Ford si cea Dacia, dar totusi, plaja de pret se cam suprapune. Un Duster este undeva intre 12 500 si 18 000 euro full options. Un Ford B-Max, tot pe acolo. Categoric, dotarile si finisajele sunt mai bune in B-Max, dar Duster ofera mai mult spatiu si este totusi un SUV...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by