Designerul de concepte are mai multa libertate, nu depinde atat de mult de constrangerile ingineresti, insa lucreaza sub presiunea timpului si nu-si vede pe sosele masina creata, a explicat intr-o discutie cu presa germanul Axel Breun, director design concepte la Renault. Despre cum vede el diferenta de design intre Dacia si Renault, cum s-a schimbat designul marcii franceze in ultimii ani si cum se impaca spiritul german cu nevoia de a desena pentru o marca latina puteti citi in articol.

Axel BreunFoto: Renault

Designerul de concepte are o munca diferita fata de cel care face masinile ce intra direct in productie. Exista si avantaje, dar si dezavantaje in munca unui designer de concepte si exista si frustrarea ca masina ta nu va ajunge pe sosele.

"Concept-car-ul este un vis pentru orice designer. Ca designer de concepte ai mai multa libertate, dar si mai multa presiune. Dureaza 12 luni ca masina sa ajunga de la prima schita pana la forma finala de saloanele auto, iar din aceste 12 luni, patru pana la sase luni sunt alocate crearii masinii, dupa care restul lunilor sunt alocate realizarii masinii. Ce inseamna asta? Ca in trei-patru luni trebuie sa iei toate deciziile de unul singur, nu ai staff-ul de ingineri care sa ti le valideze si trebuie sa tii cont de fiecare buton pe care-l pui sau nu pe masina. Presiunea este mare si te gandesti tot timpul la ceea ce faci", explica Breun.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro