Sindicat: Cerem permise de conducere "separat" pentru soferii profesionisti si amatori
Presedintele Sindicatului Lucratorilor din Transport, Elena Frandes, a declarat, marti, intr-o conferinta de presa la Targu Mures, ca este necesar ca in legislatie sa se opereze o diferentiere intre permisele de conducere pentru soferii profesionisti si cei amatori, cum se intampla in alte tari europene, precum Italia, transmite Mediafax.
Frandes a explicat ca, in prezent, soferii profesionisti care se aleg cu suspendarea permisului de conducere pentru o incalcare minora a unei reguli de circulatie nu mai pot lucra si raman "fara paine".
"La nivel national avem o problema mare legata de permisele de conducere ale soferilor profesionisti. In momentul de fata, permisul de conducere pentru soferii amatori este impreuna cu permisul de conducere al soferilor profesionisti. In cazul in care un sofer profesionist venit in tara incalca o regula de circulatie, automat i se suspenda permisul si ramane fara paine, fara un loc de munca. De aceea, sugeram sa se faca separat, permis de conducere pentru soferii amatori si permis de conducere pentru profesionisti, la fel cum este in Italia. In sensul in care el vine acasa in cele doua saptamani libere si cu masina personala a savarsit o oarecare abatere, i se ia permisul de amatori, dar ramane cu cel profesionist, sa mearga sa lucreze. Nu ramane fara paine", a aratat Frandes.
Presedintele Sindicatului Lucratorilor din Transport a aratat ca, daca se va da curs acestei idei, ar trebui instituite examene mai dificile pentru permisele de conducere ale soferilor profesionisti.
In acelasi context, mai multi lideri sindicali din domeniul transporturilor din tara au apreciat ca soferii de TIR din Romania care fac curse externe sunt discriminati fata de colegii lor de catre angajatori in ceea ce priveste retributia, cazarea sau timpii de munca, unii lucrand in "conditii inumane". Ei au precizat ca spera sa se adopte o directiva europeana care sa reglementeze aceste aspecte.
Potrivit lui Frandes, la sindicatul pe care il reprezinta sunt afiliati in jur de 1.000 de soferi de TIR, angajati de firme europene de transport.

Cu excepția a două județe, în România un adult din patru e pensionar. Campioana e Hunedoara, unde aproape jumătate din adulți sunt pensionari
Parenting pe timp de pandemie - cum au supraviețuit părinții lunilor de școală online
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Pai daca e asa, eu care am doar de amator, o sa dau de Profesionist doar ca sa am o dublura!
Mi-l ia pe unul, merg cu celalat de profesionist, mi-l ia pe cel de profesionist astept 3 luni si intre timp merg cu cel de amator!
Cum o sa faca Politia, imi cere CV-ul ca sa stie ce permis sa-mi suspende?
Si la contraventiile de viteza? cum facem?
Iar el, "profesionist" fiind (si prin solidaritate cu alti profesionisti fiind bine informat despre amplasarea radarelor), are voie sa mearga cu 80-100 km/h prin localitate. O încalcare "minora".
Cred ca un profesionist trebuie sa fie cel care da exemplu de buna conduita in trafic. Eu nu vad la "profesionisti" decat o imensa nesimtire. In fiecare localitate de pe asa zisele "drumuri europene" din tara, in care eu merg cu 56-58 km/h, sunt depasit de absolut toate TIR-urile care se impiedica de un neghiob care, culmea, merge si el peste limita legala....
Hai ca sunteti cam tupeisti...
Un sofer de camion poate face prapad si mai mare daca este imprudent sau neatent.
Asta mai trebuie, daca nu mai au nici frica asta, sa vezi atunci treceri la calea ferata!
dar cand soferull profesionist dealtfel o da in bara, plateste sindicatul?
Cred ca ce zice nenea asta e cam asa: a facut o boacana cu autoturismul personal, pierde carnetul de amator. A facut-o cu TIR-ul, il pierde pe ala profi.
Dar aceeasi separare o poate cere si cineva cu mai multe categorii pe carnet, am depasit viteza pe motocicleta si-mi ia carnetul, pierd si dreptul de-a conduce masina 3 luni. Asa ca ar trebui suspendarea sa se aplice in UNELE cazuri doar la categoria cu care te-a prins (cazuri grave gen accident sau betie pot ramane la suspendarea tuturor categoriilor).