Constructorii auto se opun schimbarii modului de testare a eficientei masinilor noi. Sustinatorii modificarilor spun ca producatorii isi mint clientii si profita de regulile vechi de 45 de ani
Datele organizatiei The International Council on Clean Transportation arata ca masinile noi sunt chiar si cu 30% mai putin eficiente decat arata datele oficiale prezentate, fiindca producatorii auto profita de teste cu proceduri invechite pentru a ajunge la valori mult prea optimiste (si nerealiste) ale emisiilor de CO2 sau pentru consumul de carburant.
Comisia Europeana ar vrea ca in 2017 testele sa se schimbe si procedurile sa nu le mai permita producatorilor sa apeleze la diverse artificii tehnice care duc la rezultate nerealiste. Ca exemplu se da faptul ca bateria este deconectata in timpul testelor pentru a nu se incarca, dar si faptul ca se umbla la presiunea din roti ca sa fie exact cea la care rezultatele ar iesi cel mai bine.
Citeste articolul complet pe 0-100.ro

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
Mai normal ar fi sa faca multiple teste de consum cu viteza medie diferita, si sa dea rezultatele pt fiecare situatie. Pt ca acei 100km parcursi cu viteza de 60km/h iti da un consum si parcursi cu 130km/h poti sa ai un consum cu 50% mai mare. Mai conteaza si situatii de genul mers constant sau frana/acceleratie.
De aceea testul ar trebui sa parcurga o distanta suficienta pt a face o medie corecta si sa aiba elemente care apar la un drum "normal" (ex: distanta de parcurs 100km, viteza media 100km/h, cel putin 10% parcursi cu maxim 95km/h si 10% parcursi cu minim 110km/h, cu acelerari pana la 120km/h de cel putin 10 ori si franari pana la 70km/h de minim 10 ori).