Piata vehiculelor comerciale a suferit de pe urma crizei, scazand si cu peste 75% fata de anul de maxim (2007), insa in ultimii ani vanzarile de utilitare noi si-au mai revenit. Un raport Autovit.ro arata cum a mers piata utilitarelor noi, dar si ce se intampla pe piata second-hand unde sunt scoase la vanzare si modele de peste 100.000 euro, dar si unele cu peste 1,5 milioane kilometri la bord.

Utilitare FordFoto: Ford

Desi nu este atat de mult in prim plan cum se intampla cu piata autoturismelor, piata vehiculelor comerciale este esentiala pentru functionarea tuturor domeniilor, de la industrie grea si constructii, pana la curierat si transport persoane. Fiind un domeniu business to business, vehiculele comerciale sunt mult mai putin mediatizate decat autoturismele, dar pretul mediu pe achizitie este mai mare, iar proprietarii pastreaza mai mult timp un vehicul.

Cand “boom-ul” imobiliar era la ordinea zilei, in 2007-2008, piata vehiculelor comerciale a atins maximul istoric. Ulterior a urmat, la fel ca la autoturisme, o cadere semnificativa, iar ultimii ani au fost constanti, dar la un nivel de trei ori mai mic fata de perioada de maxim.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro