Din decembrie 2013 s-au schimbat multe la Lada, fiindca la conducere a trecut un fost maior din armata suedeza, Bo Andersson, un om devenit celebru pentru rapiditatea cu care eficientizeaza lucrurile oriunde lucreaza. El spune ca vrea sa readuca sentimentul mandriei in randul angajatilor Lada, a obligat managerii sa conduca doar masini ale companiei si are planuri clare despre cum o marca pe care s-a pus praful, poate redeveni interesanta.

AvtoVAZ, compania care produce Lada, a renuntat la cateva zeci de mii de angajati in ultimii ani si inca este pe pierdere. Totusi, din decembrie 2013 a inceput o revolutie, fiindca la conducere a venit primul CEO strain din istoria marcii. E vorba de Bo Andersson, care a fost maior in armata suedeza si care a lucrat 22 de ani la General Motors unde a condus un timp si divizia de achizitii. Apoi a lucrat la compania auto rusa GAZ unde a "taiat in carne vie", a eliminat activitatile neproductive si a reusit sa reduca pierderile.

Intr-un interviu pentru Automotive News el a explicat cum vede viitorul Lada, marca ce acum nu e pregatita pentru pietele pretentioase, cum ar fi Germania, ci merge bine in Rusia, Ucraina, Belarus, Kazahstan, Peru sau Egipt.

Seful Lada - compania detinuta in proportie de 75% de Renault-Nissan - spune ca tensiunile dintre Rusia si Ucraina afecteaza foarte putin Lada care vinde majoritatea masinilor in Rusia si isi ia de acolo trei sferturi dintre componentele necesare.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro