Dacia este multumita de programul Prima Masina anuntat luni si considera ca ii va ajuta vanzarile, mai ales in randurile tinerilor. Ford spune ca programul este binevenit, dar sugereaza ca ar trebui sa poata fi cumparate prin program si masini ceva mai scumpe. Si APIA e de parere ca garantarea ar trebui sa fie pana la o anumita suma, dar cu posibilitatea de a lua o masina la un pret ceva mai mare decat cei 50.000 lei din prezent. O idee ce se desprinde e si ca producatorii locali sunt de parere ca Prima Masina ar trebui sa inlocuiasca Rabla, fiindca e net superior.

Ce spun cativa dintre cei mai importanti oameni ai pietei auto

Zoltan Brassai, sef al Ford Romania

As dori sa-l felicit pentru eficienta pe domnul ministru (nr Constantin Nita), dansul a venit cu ideea acum doua luni. Este o eficienta care se va vedea in industrie. Pentru Ford, programul este binevenit, producem la Craiova motoare "curate" dar si masinile B-MAX care intra in program.

Dupa conferinta, Brassai a explicat pentru HotNews ca B-MAX, desi are un pret de catalog mai mare decat 50.000 lei, intra in program in versiunile cu mai putine dotari. "Avem si programe de suport pentru clienti si pana la urma nu pretul de lista conteaza, ci pretul de tranzactie. (...) Pe campaniile actuale am calculat ca in program intra patru - cinci modele Ford (Fiesta, Ka, B-MAX,Courier si Focus (dar limitat).

Ar vrea Ford Romania sa propuna ca in program sa poata intra si modele mai scumpe de 11.500 euro, statul garantand credite pana la aceasta suma? "Pe mine m-ar bucura, insa eu inteleg ambele parti: ii inteleg si pe cei de la guvern care nu vor sa dea sustinere pentru o masina de 50.000 de euro, fiindca cel care o vrea are solutii financiare. Pe de alta parte ar fi bine sa intre si modelul Focus diesel care e model de volum si acum dieselul nu mai intra decat daca ar fi fost14-15.000 euro. Noi am propus 15.000 euro"

Prima Masina este in locul programului Rabla pe care speram sa nu-l mai vedem incepand cu 2015, am avut atatia ani rable, incat e binevenit sa fie ceva pentru masini noi. Totusi, timbrul de mediu ar putea sa se schimbe...Pot fi facute doua lucruri: sa tii SH-urile vechi afara si pe de alta parte sa sustii masinile noi, nepoluante. Ramane de vazut daca asta se va face printr-un singur program sau prin doua separate.

Constantin Stroe, membru al CA Dacia

Consider ca programul este un instrument nou menit sa anime piata automobilelor noi si as vrea sa spun ca in 2013, la zece automobile inmatriculate, doar unul a fost nou si restul de noua au fost second hand. Propun sa insistati pe ideea de automobile noi. Nu inseamna niciun fel de discriminare a pietei, la elaborarea acestui program a participat si Consiliul Concurentei, deci lucrurile sunt clare.

Apoi propun sa faceti public costul creditului in acest program, de exemplu daca iau un credit de X euro prin program, sa se spuna exact cu cat este redus costul. Este bine ca omul sa cunoasca in detaliu. Apoi va rog sa nu neglijati categoria de peste 35 de ani fiindca sunt multi oameni care si-au dorit o viata intreaga o masina, dar nu au putut sa o ia. Sa ii tratati preferential pe cei din categoria 18-35 de ani, dar sa nu-i neglijati pe ceilalti.(...) Eu cred ca va fi un instrument superior programului Rabla.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro