Inainte de criza, piata romaneasca a masinilor noi ajunsese sa o depaseasca la volume pe cea din Polonia, insa de atunci piata locala s-a prabusit, iar cea poloneza s-a mentinut sus. O analza Autovit.ro arata cum se diferentiaza Romania de Polonia si cum difera gusturile clientilor din cele doua tari. Intra in articol pentru a citit de ce Polonia, tara care a simtit foarte putin criza, poate fi un exemplu pentru greu-incercata piata auto locala.

Ford Ka, model produs in PoloniaFoto: Ford

Concluziile pe scurt

  •   Polonia are o piata auto mult mai stabila decat Romania, fluctuatiile au fost mult mai mici, iar puterea de cumparare este mai mare. Din acest punct de vedere Polonia poate fi un exemplu si pentru piata romaneasca.
  •   In 2013 piata masinilor noi a fost in Polonia de cinci ori mai mare decat in Romania, iar piata second-hand a fost de peste trei ori mai mare.
  •    Polonia era in 2008 tara europeana cu cele mai mari importuri auto second-hand (peste un milion de masini), insa in ultimii ani piata s-a stabilizat in jurul a 600.000-700.000 de unitati.
  •   Skoda si Volkswagen sunt cele mai populare marci de masini noi in Polonia unde nu exista o marca nationala care sa domine piata, cum se intampla in Romania (cu Dacia).
  •   Allegro Group detine in Polonia unul dintre cele mai mari site-uri de anunturi auto din Europa – otomoto.pl – a carui platforma este utilizata si de Autovit.ro. Cu 400.000 de anunturi, site-ul polonez ofera o imagine fidela a pietei.
  •    In Polonia sub 40% dintre masinile de pe site sunt germane, in timp ce pe Autovit.ro ponderea este de peste 55%, iar BMW este pe locul secund (pe otomoto.pl fiind pe sase).
  •   Pe Autovit.ro ponderea masinilor de peste 10.000 de euro este dubla fata de cele de pe site-ul polonez, insa acolo numarul masinilor de sute de mii de euro este mult mai mare si cel mai scump model ajunge la 850.000 euro.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro