Franta, Marea Britanie si Norvegia se numara printre tarile care sunt foarte decise sa micsoreze ponderea masinilor diesel de pe sosele, dupa ce concluzia ultimilor ani a fost ca aceste masini sunt per total mai poluante decat cele pe benzina. Problema este ca producatorii auto au fost incurajati sa dezvolte modele diesel si unele marci vand in proportie de peste 80% masini pe motorina, astfel ca nu stiu acum pe ce categorii sa insiste, in conditiile in care emisiile de CO2 trebuie reduse, arata o analiza Financial Times.

Ford KugaFoto: Ford

Masinile diesel au emisii medii de CO2 mai mici decat cele pe benzina si pornind de la acest lucru in multe tari europene asigurarea e mai ieftina si taxele de inmatriculare sunt mai mici. In plus, cum multi dintre producatori vand peste 50-60% masini diesel in Europa de Vest, aceste emisii medii mai mici ii ajuta sa atinga tintele tot mai stringente de poluare impuse de CE.

A trecut vremea in care dieselul era insa laudat ca fiind un "carburant curat" si studii aprofundate au aratat ca in ciuda emisiilor de CO2 mai scazute, aceste masini emit alti agenti poluanti in cantitati mari, spre exemplu oxidul de azot care poate cauza probleme respiratorii grave.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro