Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile se declara in continuare impotriva programului Rabla, dar spune ca in conditiile in care el se va tine in 2015, ar trebui sa inceapa cat mai repde si sa vina cu bonusuri importante ale primei de casare pentru masinile electrice, hibride si Euro 6. Desi programul are opozanti in piata, anul trecut Rabla a fost un succes datorita modului in care a fost organizat, iar voucherele s-au terminat inainte de data preconizata. Si in acest an programul se va tine, bugetul scontat fiind de 200 milioane lei, cu 30% mai mare decat anul trecut.

Electricele si hibridele, in Romania si EuropaFoto: APIA

"Bilantul vanzarilor anului 2014 este unul imbucurator: crestere de 21,5 % (100.336 unitati) fata de 2013, peste media europeana dar, in continuare, foarte departe de rezultatele din 2007 (peste 360.000 de unitati). Un factor important de impact pentru piata in 2014 l-a constituit Programul de innoire a parcului auto national - « Rabla », mai ales ca, spre deosebire de anul trecut, acesta a fost derulat in conditii optime. In masura in care el se va derula totusi si in 2015 (desi ne-am pronuntat in favoarea opririi sale dupa 10 ani de functionare), este nevoie insa ca programul sa demareze mai rapid, dar mai ales, sa recunoasca prin bonusuri importante ale primei de casare, tehnologiile avansate disponibile pe noile autovehicule, care permit reduceri semnificatie ale poluarii sau ale emisiei de dioxid de carbon (ex : vehiculele electrice, hibride plug-in, Euro6)", spune Ernest-Virgil Popovici, presedinte APIA.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro