​Aplicatia Uber s-a lansat miercuri si in Bucuresti, iar in presa si pe retelele sociale s-a vorbit mult despre ea. Chiar prea mult, ar spune unii. Cateva mii de oameni au descarcat aplicatia, insa pe strazi sunt putini soferi si la anumite ore nu poti gasi masina. Cei de la Uber considera ca inceputul este fenomenal in Bucuresti si spun ca sunt bineveniti sa se alature si taximetristii de meserie. In articol puteti citi un interviu cu omul care a lansat Uber in Romania si aflati in ce mod sunt selectati soferii. Intra pentru a citi si despre neajunsurile aplicatiei care vine cu ambitii mari, insa nu va scoate taxi-urile conventionale de pe piata.

Rob Khazzam, omul care se ocupa de lansarile UberFoto: Uber

De ce se vorbeste atat de mult despre Uber

Uber este aplicatia care permite oricarui sofer fara cazier sa fie un fel de taximetrist. Chemi masina prin aplicatie si plata se face tot prin aplicatie, clientului luandu-i-se banii de pe card la finalul cursei. Se vorbeste mult despre Uber, fiindca aplicatia a intrat in peste 280 de orase din 55 de tari si, mai ales, a suparat mult lume. In plus, o evaluare recenta arata ca Uber ar putea valora 40 de miliarde dolari, o suma uriasa cu "iz" de exagerare.

Cei mai suparati au fost taximetristii clasici care s-au vazut concurati de a aplicatie care permite aproape oricarui om sa transporte persoane cu masina personala, insa fara ca acesta sa fie nevoit sa-si ia licenta de taxi sau sa dea un "examen" pentru a dovedi ca stie perfect orasul.

Soferul pastreaza 80% din venituri, iar la Uber merge restul de 20%. In Bucuresti tarifele sunt, dupa cum urmeaza: 1,39 pornirea, 1,39 lei/km+0,23 lei/minut. Tariful minim al cursei este 6 lei, iar taxa de anulare a comenzii este tot 6 lei. Per total, o cursa cu Uber ajunge sa fie macar cu 20-30% mai scumpa decat o cursa cu un taxi obisnuit, insa un mare avantaj ar fi ca masina ar trebui sa fie mai curata, iar soferul, mai civilizat. Pasagerul da un calificativ soferului (de la o stea la cinci), iar daca cel de la volan fumeaza, daca masina e murdara in interior sau daca e muzica prea tare, pasagerul poate da o singura stea (un rating dezastruos). Un sofer care obtine cateva calificative slabe isi strica media, mai ales ca foarte multi dintre soferi au calificative bune, de peste 4,5.

O mare problema a Uber tine de incredere, fiindca practic mergi in masina cu un necunoscut care nu tine de o companie de taxi-uri si, daca se intampla ceva, nu prea stii unde sa te plangi. Uber spune ca are insa un proces sever de selectie si ca se intalneste personal cu toti soferi candidati pentru a-i evalua si pentru a inspecta masinile (care nu pot fi mai vechi de zece ani, pentru a fi acceptate in aplicatie. In afara de criteriile de baza, cei de la Uber spun ca, daca li se pare ceva in neregula la soferul candidat, il refuza chiar daca indeplineste toate criteriile obiective. Evident ca procesul nu are cum sa fie exhaustiv.

Poate revolutiona Uber piata taxi-urilor in Bucuresti? In scurt timp cu siguranta nu. Trebuie sa se ajunga la sute de soferi, astfel incat cei care ar vrea o masina, sa si gaseasca. Tariful este mai mare decat la taxi-urile clasice si aplicatia va fi utilizata doar de fanii tehnologiiei si de cei obisnuiti sa plateasca des cu cardul.

E clar ca Uber nu va ajunge sa scoata de pe sosele mii de masini de pe strazile capitalei si in perioada imediat urmatoare nu vom vedea un trafic mai fluent datorita Uber. Pentru a trage insa linie, trebuie sa vedem care este bilantul Uber in 12-18 luni. Daca un user va gasi rapid sofer la orice ora si in orice zona, se va putea spune ca aplicatia e un succes. Iar pentru asta e esential ca primii soferi acceptati sa fie multumiti, pentru a-i tenta si pe altii sa se inscrie.

HotNews.ro a realizat vineri un interviu cu Rob Khazzam, omul specializat in lansarea Uber pe diverse piete. Mai jos puteti citi despre planurile Uber, despre cum sunt selectati soferii, despre ce masini sunt pe Uber Bucuresti si despre cum vede Uber punctele pe care utilizatorii le-ar considera negative.

Interviul integral

Vlad Barza: Uber s-a lansat de doar doua zile in Bucuresti. Cum a fost primita aplicatia?

Rob Khazzam: Merge bine si suntem foarte multumiti de inceput. Cateva mii de oameni au descarcat aplicatia deja si feedback-ul venit de la ei a fost fenomenal.

Vlad Barza: Cati soferi s-au inscris, de ordinul zecilor?

Rob Khazzam: Nu dam astfel de detalii, insa astazi serviciul este abia la inceput si vom face tot ce putem pentru a aduce cat mai multi soferi pe strazi fiindca acum, cei care comanda o masina trebuie sa astepte intre 5 si 10 minute si vrem ca timpul mediu sa scada.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro