​Predarea de stafeta la conducerea Ford Romania a fost una "spumoasa", noul director, dar mai ales fostul director, creionand un "tablou" care explica situatia fabricii de la Craiova, dezavantajata grav de infrastructura precara. Daca la Craiova s-ar produce la capacitate maxima, ar iesi un camion cu masini o data la cinci minute, iar traficul din zona ar fi blocat. Ford este nemultumita si de faptul ca ecobonusul din programul Rabla 2015 este mult mai mic decat s-a promis initial, dar mai ales de faptul ca la licitatiile publice "nu are nicio sansa".

Zoltan BrassaiFoto: Ford

Vineri, Zoltan Brassai, cel care a condus Compania Nationala de Vanzari (CNV) a Ford Romania a fost promovat intr-o functie importanta la Ford Europa, iar in locul lui a venit Valerio Brenciaglia, un italian in varsta de 45 de ani care in trecut a mai lucrat la Ford in Romania. Ambii au raspuns intrebarilor jurnalistilor despre situatia actuala a Ford in Romania, o situatie deloc simpla.

Uzina de la Craiova a renuntat la peste 500 de angajati si produce sub 70.000 masini/an, desi are capacitatea de a face 300.000. Nici pentru B-MAX nu s-a anuntat vreun facelift, desi au trecut trei ani de la lansare. Investitiile au depasit un miliard de euro, insa o parte dintre prevederile din contract nu au fost indeplinite

"Uitati pentru un moment de contract si judecati folosind logica omului simplu. Daca am produce la capacitate maxima, la Craiova ar intra si apoi ar iesi zilnic de acolo 240 de camioane pline de masini. Nu se poate nici pe sosele, nici pe poduri, nici pe caile ferate. Daca incarcam un tren cu masini, primul pod se darama. Daca am vrea sa producem la capacitatea maxima a fabricii, nu putem face asta fiindca nu exista infrastructura nici pentru furnizori, nici ca sa luam masinile care se duc la export in proportie de 98%. Vrem, dar nu putem, fiindca nu depinde de noi. Ar fi o asteptare foarte frumoasa ca Ford sa construiasca niste autostrazi si sa renoveze caile ferate, dar asta nu se poate", spune Zoltan Brassai.

El mai spune ca Ford nu vrea sa plece din Romania si adauga ca aceste zvonuri au pornit din alta parte "Altii pun mereu oe masa amenintarea plecarii, noi vrem sa ramanem aici, nu avem nici productie in Africa, insa infrastructura este marea problema", spune cel care a condus pana la 1 aprilie Ford Romania.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro