​Joi 16 aprilie, in centrul orasului Mioveni se va desfasura un miting de protest fata de faptul ca autostrada Sibiu-Pitesti, atat de necesara uzinei Dacia, nu pare sa devina realitate. Intr-un interviu pentru HotNews, seful Dacia a avertizat ca autostrada este foarte necesara, in caz contrar putand fi luate masuri radicale. Neputinta Romaniei in constructia de autostrazi devine o problema grava pentru toti marii exportatori si constituie un mare dezavantaj pentru tara.

Mii de oameni au protestat la Mioveni si in martie 2014Foto: Captura ecran

Mitingul organizat de Sindicatul Automobile Dacia va incepe joi 16 aprilie, la ora 13.00, pe platoul Casei de Cultura din Mioveni. Angajatii vor protesta in special din cauza indeciziei guvernantilor care au promis inca de acum cativa ani ca vor construi autostrada Sibiu-Pitesti, insa nimic nu s-a intamplat, proiectul fiind apoi incadrat la neprioritare, ca mai tarziu sa fie din nou considerat important.

In cel mai bun caz, sectiuni ale autostrazii pot fi gata in a doua parte din 2018 si toata autostrada ar putea fi gata in 2020, insa precedentele ne arata ca aceste termene sunt extrem de greu de respectat.

Chiar daca multinationalele au ca scop principal obtinerea profitului, starea jalnica a infrastructurii din Romania ajunge sa dauneze clar competitivitatii tarii. De la celebra uzina Mercedes acordata in 2008 Ungariei si pana in prezent, Romania a mai pierdut si alte investitii din cauza drumurilor lente care fac ca transportul productiei catre Vest, dar si catre portul Constanta sa fie anevoioasa, cu viteze medii de sub 30 km/h.

Si fostul sef al Ford Romania, promovat acum in cadrul Ford Europa, a tras recent un semnal de alarma si spune ca reprezentantii Ford Europa chiar nu inteleg cum de Romania nu e in stare sa construiasca autostrazi.

Si in martie 2014 a fost miting la Mioveni. Oamenii erau nemultumiti de amanarea executarii proiectului de autostrada Pitesti - Sibiu si cereau ca programul Rabla sa continue. Ei au acuzat guvernul ca nu a luat masuri eficiente pentru ajutarea industriei auto grav afectata de criza. La protest au participat si angajati ai companiilor producatoare de componente auto, dar si sindicalisti veniti de la Craiova, Constanta si Bucuresti.