​Uzina din Tanger (Maroc) - unde sunt produse modelele Sandero, Lodgy si Dokker - isi creste rapid productia si va ajunge la trei sferturi din capacitatea sa de 340.000 vehicule/an. Interesant este ca uzina din Tanger "si-a depus candidatura" pentru a produce viitoarea masina low-cost pe care Renault o va lansa mai intai in India. Daca masina ultra low-cost va fi produsa la Tanger, uzina de la Mioveni poate sta mai linistita un timp: nu se va muta in Maroc productia de Duster sau Logan.

Uzina Tanger, institutul de formareFoto: Renault

Jacques Prost, seful Renault Maroc, a spus in presa franceza ca uzina de la Tanger va produce in acest an 250.000 de masini, avans puternic fata de cele 174.245 produse anul trecut. Uzina va depasi 6.000 de angajati, aproape o mie urmand a fi angajati in acest an. Uzina Tanger-Melloussa va ajunge sa produca la peste 75% din capacitatea totala, la trei ani de la demararea productiei.

Uzina din Tanger a avut un progres relativ lent, nu doar din cauza ca trebuie sa ajunga la un nivel similar de calitate cu alte uzine din grup, ci si fiindca vanzarile Lodgy au fost dezamagitoare in 2013 si in primele luni din 2014. Seful Renault Maroc spune ca Lodgy isi revine, iar productia in al doilea semestru din 2014 a fost cu 30% mai mare decat in primul. In plus, Lodgy a inceput sa fi asamblat si in India, cu piese trimise de la Tanger, astfel ca uzina marocana si-a inceput si rolul de furnizor de kit-uri CKD pentru locuri indepartate.

Chiar si cu aceste cresteri, uzina din Tanger produce cu aproape 100.000 de masini mai putin decat Mioveniul si calitatea din nordul Africii nu a egalat-o pe cea de aici. Insa Tanger face pasi enormi in lupta cu Mioveniul.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro