Piata mondiala a componentelor auto a crescut cu 30% in ultimii patru ani si isi va continua avansul, putand depasi 650 miliarde euro in 2025. Cifra totala a industriei romanesti de componente auto a fost de 12,6 miliarde dolari in 2014, iar Romania inca are avantajul fortei de munca ieftina, insa cresterile salariale din ultimii doi ani pun competitivitatea in pericol, a spus Constantin Stroe (seful ACAROM) la o conferinta organizata de Ziarul Financiar. La capitolul productivitate suntem la pamant daca ne comparam cu tarile de succes din Europa Centrala, spune Stroe.

Marii jucatori din piata componentelor autoFoto: ACAROM

Piata totala a componentelor auto a fost de 406 miliarde euro in 2010 pe plan mondial, anul trecut a fost la aproximativ 530 miliarde euro, iar in 2025 va ajunge la 664 miliarde euro (pste 110 miliarde euro revenindu-i Chinei). Marja operationala medie globala a componentierilor auto a fost de 7,5%.

Interesant este ca profitabilitatea producatorilor de componente depinde de familia de produse, marja fiind mare la pneuri (aproape 10%) si mai mica la componentele de interior si ale sistemului electric si electronic (sub 6%). Constantin Stroe explica faptul ca la pneuri este productivitate mare fiindca exista si un grad mare de automatizare.

Cifra totala a industriei auto in Romania a fost de 18 miliarde euro in 2014, in crestere cu 7% fata de 2013. Din aceasta cifra, Automobile Dacia a avut afaceri de peste 4 miliarde euro, Ford de aproximativ un miliard euro, iar industria de componente auto a avut o cifra de afaceri de 12,6 miliarde euro. Exista o multime de multinationale cu mii de angajati, cele mai mari la acest capitol fiind grupurile germane Draxlmaier (15.000 angajati) si Continental (12.000). In total exista peste 600 de companii producatoare de componente auto si la multe fabrici salariile sunt sub media pe economie.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro