Uzina Dacia-Renault din Maroc se dezvolta in ritm alert. Se fac angajari masive si se adauga noi schimburi
Uzina de la Tanger a inceput productia in 2012 si in luna mai a acestui an a sarbatorit fabricarea modelului cu numarul 400.000. Anul trecut au iesit de pe liniile de asamblare 174.000 de masini Sandero, Lodgy si Dokker, iar anul acesta se vor depasi 240.000.
Uzina este in plina dezvoltare, noteaza site-ul usinenouvelle.com, iar linia de asamblare pentru Sandero, deschisa in toamna lui 2013, va produce din septembrie in trei schimburi, sase zile pe saptamana.
Citeste articolul complet pe 0-100.ro

Cum se apără ANRE și cum fuge de responsabilitate în scandalul liberalizării pieței energiei: Consumatorii au fost informați, iar obligarea furnizorilor să vândă la preț mic este ilegală
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
VIDEO Gheorghiță: Începând cu 28 ianuarie se reprogramează cu 10 zile toate persoanele din categoria personalului esențial pentru doza 1, pentru a nu afecta rapelul și vaccinarea celor peste 65 de ani și a bolnavilor cronici
Parenting pe timp de pandemie - cum au supraviețuit părinții lunilor de școală online
Dar acum aflam si noi cum e sa se mute afacerile la "si mai ieftin". Marocanii au salariul la jumatate.
Sunt foarte mari.Ce sa mai zica omul de rand care ia 800 lei cand la Dacia femeia de service ia 4000?
sau inchis sute de firme mai importante ca si renault de Mioveni, da' nu s-a facut atata caz.
2) masinile respective nu cred ca se vand cu 5-6-10k E, iar nr de masini vandute sigur este mult mai mare decat dacia, iar pietele sunt altele decat ale Daciei.
3) sigur exista infrastructura si masina atunci cand e gata e urcata pe platforma si ajunge in timp minim la dealer / cumparator.
4) trebuie sa fim realisti si sa ne dam seama ca dacia nu e deloc o masina ieftina pentru ce ofera (confort, echipare, dotari optionale). de ce sa-mi cumpar un duster nou cu 14k, in conditiile in care imi pot cumpara un passat / mondeo / 508 / insignia SH cu 12k? (nu vorbesc de romania ci de germania / UK / franta)
Acesta este motivul pentru care Dacia este o marca preferata de tineri si de persoanele mai in varsta care nu au bani de dat prin service.
Cei de varsta medie inca isi mai cumpara masini noi din marcile mentionate. SH-urile iau drumul estului Europei (RO si BG in principal)
stai calm ca duster nu e singurul cu 5 ani garantie si diferenta de pret nu e atata de mare pentru salariatii din vest indiferent de cati bani au. pot spune ca in UK nu am vazut 10 dacii in orasul in care locuiesc, iar batranii de care zici conduc ori ford fiesta / renault clio, ori porsche / ferrari / jaguar. da, tinerii conduc masini mai ieftine si mai vechi, dar pentru ca sunt cumparate din banii lor, nicidecum din banii parintilor (ma refer la majoritatea lor).
duster / logan mcv am vazut la tipii care vin sa ingrijeasca iarba pentru ca este foarte spatioasa si pentru nevoile lor de business este ideala. nu am vazut nicio dacie pe post de taxi, sau la firmele de inchirieri.
Gluma zilei???
Practic fabrica verifica masina, si daca este perfecta, o trimite pt comercializarea in Germania. Pe cele gasite cu defecte la verificare le repara, dar le trimit la comercializare in Europa de Est, Rusia, sau alte state indepratate.
Asa se explica ca un Mercedes cumparat de nou din Romania se poate strica in garantie, dar unul cumparat de nou din Germania nu prea se strica asa usor.
Au fost si la ei greve, demonstratii (mai ales la francezi), dar asta e trendul: sa muti acolo unde produci mai ieftini, si unde poti sa poluezi mai mult.
Daca ati fi patron si la o oferta de 600/700 €/luna salariu brut va gasiti destui candidati corespunzatori, v-ati apuca asa, din senin, sa le oferiti 2000?
Va reamintesc, de asemenea, ca in urma cu 20 de ani diferentialul de care vorbiti - tanarul din Germania si cel din Romania - era de cel putin 1/10. Acum, din ce spuneti dvs., este de 1/5, sa zicem.
In plus, fara suparare, dar tanarul neinstruit din Germania are toate sansele sa fi trecut prin sistemul german de educatie profesionala, stiti dvs. care, ala demodat, cu ucenicie si alte de-astea. Asa ca, desi n-o fi avand experienta in domeniul auto, stie totusi sa tina o surubelnita in mana si sa nu-si bage degetele-n priza.
In schimb, sunt toate sansele ca omologul sau roman sa fie expert doar in butonat telefonul mobil...
Vedeti cum pun ei problema vizavi de dezvoltarea afacerilor si cum li se asigura producatorilor auto din Romanica accesul la infrastructura. Si cand te gandesti ca ei traiesc in nisip si cresc capre si noi suntem mari membrii UE!
multumim ponta pentru ca ai taiat mai toate investitiile ca sa faci excedent bugetar ca sa dai pomeni electorale. sunt convins ca atunci cand vor pleca ford si dacia din romania penstionarii vor da vina pe pdl
Pentru cei care cred ca tot ce zboara se mananca, amintesc doar de Renault Symbol facute in Turcia.
Sunt putin mai fiabile decat Dacia 1300 facute la Mioveni.
hi hi hi hi hi
dar presupunand ca vor pleca. decizia va fi una pur economica. salarii mai mici, infrastructura mai buna, marocanii is vorbitori de franceza. numai avantaje pentru ei. dar si pentru noi. noi nu vom mai avea taxa de inmatriculare, deci toti care circula cu numere de bulgaria vor veni si vor plati taxele in romania, generand taxe si impozite suplimentare fata de ce se intampla acum. piata asigurarilor va oferi cuantumuri si prime mai mici. rablele care acum inca circula pe strazi vor dispare (si industria fierului vechi va avea un boom :)), in acelasi timp "avocatii" specializati in recuperarea taxelor vor avea un pic de suferit. parcul auto se va reinnoi cu mult mai mult succes decat prin programul rabla iar emisiile vor scadea.
bun, acum renault produce masini in maroc si in rusia. vrea sa le vanda pe pietele din occident, unde are o pozitie castigata. intrebarea e: va mai vrea neamtzu sa cumpere o masina facuta in maroc? sau francezul? pana acum cumpara o masina facuta in europa. masini ieftine si bune sunt cu gramada (qoros, geely etc.) dar nu le cumpara nimeni. criza incepe sa dispara (sper).asa ca occidentalii se vor reorienta iar catre masini de calitate mai buna (golf, focus, etc.). asa ca renault isi va realoca o parte mare din resurse pentru modelele lor care se fac in europa, care vor lua fata modelelor de la dacia. incet incet, in locul modelelor dacia din tanger, se vor face si renault clio si twingo.
cei de la dacia stiu ca o mutare in tanger va putea avea ca efect scenariul de mai sus. asa ca nu pleaca, stau pe capul nostru iar noi recuperam taxe, inmatriculam masini in bulgaria si (inca) credem ca dacia e un brand romanesc :)))