Scandalul Volkswagen, primele semnale au aparut in 2010: Alfa Romeo acuza atunci Audi ca falsifica datele privind emisiile "miraculoase, magice si extraterestre"
"Trebuie sa fim ceva mai seriosi in legatura cu aceste cifre pe termen lung", a spus la acel moment Harald Wester.
Modelul Audi la care facea referire in 2010 seful competitorului italian se regaseste pe lista cu automobile la care Volkswagen a recunoscut ca a trucat datele tehnice privind emisiile.
Un purtator de cuvant al celor de la Audi si-a aparat atunci modelul in cauza, sustinand ca cifrele oglindesc perfect avansul tehnologic al brandului german in fata celorlalte de pe piata, mai arata AutoMarket.ro.
Audi nu se afla in premiera in situatia marcii aratate cu degetul, prima ocazia de acest tip avand loc atunci cand constructorul german a fost acuzat pe drept de presa auto din SUA ca a exagerat voluntar datele tehnice ale conceptului R8 e-tron. Nemtii au revenit ulterior asupra cifrelor comunicate initial. La acea vreme, presa auto din SUA numea miscarea Audi "minciuna gogonata a anului".

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
Este asul pe care il tineau in maneca si pe care l-au pus pe masa cand aveau nevoie.
Urmariti urmatoare succesiune de evenimente:
12 sept. Germania anunta ca sprijina impreuna cu Franta planurile Rusiei pentru stabilizarea Siriei.
18 sept. EPA, agentia de mediu din SUA, "descopera" ca nemtii au trisat la testele de emisii si este pasibila de o amenda de $18bn
Are cel mai tare motor pe benzina de pe piata, scoate consum urban intre 11.5 si 15.5, adaptat la stilul de condus, prinde 100 in 6.4 secunde, si are cuplu maxim de 340 Nm la 1900 de ture. Bate la fund orice audi, bmw si merz sportiv.
In sfarsit s-a demonstrat ce unii stiau demult despre masinile germane.
sunt curios cum arata standardele diesel pentru truck-uri (tir-uri).
complet diferit? sa puna standardele de la masini mici si sa vezi a doua zi sediul EPA calcat de sute de mii de truck-uri.
RAR: "În România, constructorul nu poate să zică că îndeplinește standardele de noxe pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplinește. Dacă ar fi venit mașini din SUA acestea ar fi trebuit să facă testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remăsoară mașina. Degeaba avea trecut în acte un nivel de noxe pentru că aici s-a remăsurat. La testul dinamic asta se face, se face măsurătoarea de noxe. În SUA fiecare constructor își face propriile măsurători. Acolo este self-certification. Fiecare constructor își face el, știe ce standarde trebuie să îndeplinească. Producătorul zice că le îndeplinește că își face singur măsurătorile și când apare un control de la stat atunci se dovedește dacă sunt sau nu reale."
vezi tu.. scandalul VW a pornit de la faptul ca EPA testeaza noxele si VW a pus o minunatie de programel / device sa falsifice noxele cand se detecteaza la o statie de testare EPA. Falsifica in sensul ca activeaza complet sistemele de reducere a noxelor... iar asta are un impact asupra performantei vehiculelor...
cand masinutzele nu sunt la statie de testare EPA dezactiveaza cel putin partial sistemul de reducere a noxelor si iti creste si tie performanta...
si vezi tu asta e mult mai urat decat sa schimbi niste cifre pe o hartie... implica vadita de a pacali EPA...
si asa i-au si prins si facut sa recunoasca: testari pe drum si nu in statiile EPA si forensics pe soft-ul masinii ca sa detecteze aplicatia