FOTO Cum arata dispozitivele folosite de cercetatorii americani care au declansat scandalul Volkswagen
Cercetatorii au publicat concluziile lor in primavara anului 2014, prezentand in detaliu modul in care vehiculele dotate cu motor diesel Volkswagen au nivelul emisiilor mult mai mare in conditii de conducere normala, fata de cel din timpul testelor impuse de Agentia pentru Protectia Mediului.
Studiul s-a facut pe doua masini Volkswagen, Jetta si Passat, si s-a constatat ca emisiile de oxizi erau de peste 20 de ori mai mari fata de limita legala cu ajutorul unor dispozitive introduse in teava de esapament.
Volkswagen a recunoscut utilizarea "dispozitivelor de manipulare", care reduceau in mod artificial iesirea emisiilor in timpul testarii. Compania risca acum sanctiuni de pana la 18 miliarde de dolari.

Ministrul energiei cedează în fața ANRE în ceea ce privește liberalizarea, deși este "ușor nemulțumit" / Marii furnizori de energie nu vor fi obligați să ofere reduceri de prețuri
Cum decurge vaccinarea într-o comună din Iași: doar patru persoane imunizate luni, o singură persoană programată pentru marți: „Nu pot să aduc oameni de acasă să-i vaccinez”
Povestea discului de la Nebra - Un fals extrem de bine făcut sau cea mai veche reprezentare a cerului?
“Oglinda fermecată” a autorităților ne spune povestea noastră de anul acesta. De fapt, Comisia de Prognoză o spune pentru buget
O copie din secolul XVI a lui „Salvator Mundi”, cel mai scump tablou din lume, a fost recuperată de poliția italiană / Povestea din spatele operei de artă
Dar nu isi doreste Romania sa deranjeze vreun mare producator auto sau sa vrea binele cetatenilor ei (aer mai curat).
Sa fereasca sfantul!
in mod normal s-ar incepe o cercetare privind concurenta neloiala
dar romania nu e o tara normala
Ca la recuperarea taxei auto, se da inapoi, doar ca esalonat pe 5 ani si de vrei sa o inmatriculezi pe un alt nume se plateste din nou. Ah si in aia 5 ani daca o vinzi nu o mai primesti.
Huo !
Ala e un sistem care gatuie artificial motorul, in loc sa ai 200 cai putere, sa zicem, ai 45 si sa nu uitam ca masinile recente sunt si destul de grele
PS: pt nemo nu am audi si nici vw desi am fost foarte tentat sa cumpar unul nou, foarte mari probleme pt amandoua, nu prea inteleg de ce le cumpara lumea, arata bine dar lasa mult de dorit
Cifrele ar fi fost mai modeste, iar consumul nu ar mai fi fost cel declara ci mai maricel.
Iar in ultimul rand e un trend ca la fiecare facelift/model nou de caroserie sa mai adaugi niste cai la motorul ala. Desi nu schimbi nimic din constructia lui, mai bagi un 5 sau 10 cai niste Nm acolo ca sa il diferentiezi cumva de ala de dinainte, sa simta clientul ca e ceva nou mai smecher decat a avut chiar daca in esenta e la fel si cifele nu se simt in utilizarea de zi cu zi.
Americanii au unit cele doua tevi de evacuare reducind diametrul de iesire la jumatate, deci si viteza de evacuare e injumatatita, implicit concentratia de noxe evacuata e mai mare decit in mod normal.
Normal trebuiau sa puna sonda la iesire in teava de evacuare fara a obtura sau micsora diametrul tevii de iesirea gazelor.
Nu stiu daca sint prosti sau nu, insa prea e cusuta cu ata alba toata povestea. Nu aveau cum sa stie la fix fara surse din interiorul VW. Sa depistezi softul din mem rezidenta la un procesor e chiar munca de sisif..... parerea mea
Ce mai catalizatori, softturi , smecherii .... bagi niste tevi si reduci noxele. BETON !
Premiul Nobel pentru Ecologie !
Aici spun ca emisiile sunyt de 20 de ori mai mari.
Deduc eu ca ceilalti producatori se incadreaza in aceste limite. Cu alte cuvinte motoarele VW sunt de 20-40 de ori mai poluante decit ale concurentei.
Parca ceva nu se leaga, e total iesit din realitate.
Mai ales acum cind tehnologia este aproape aceiasi , ba mai mult un motor se regaseste pe masinile mai multor producatori.
Cine poate explica ce se intimpla? Adica luam un motor VW de 2.0 si il punem linga un Opel 2.0 cu aceiasi putere si constatam ca primul face fum de nu se vede din ceata si celalalt nu?
Multe modele Diesel au beneficiat de impozite mai mici dar prețul lor a fost mai mare – profit pentru companie în detrimentul statului care a ales să bonifice emisiile reduse prin impozite si taxe de mediu mai mici. Asta ar însemna ca pentru toate autoturismele diesel VW care păcălesc testele de emisii, să se recalculeze impozitele datorate statului român, conform emisiilor reale și firma producătoare, nu proprietarii mașinilor să plătească diferențele de taxe, imediat.
Câștigarea unor licitații ori selecții de oferte prin puncte acumulate la capitolul ecologie – poluare redusa – profit marcat de compania care a vândut autovehicule poluante drept autovehicule ecologice.
Asta ar mai insemna ca toate licitatiile publice sau private, in care VW a câștigat contractele pe baza unor caiete de sarcini ce punctau emisiile reduse, să fie reanalizate și repunctate, iar diferențele de preț față de cea mai bună ofertă, să fie rambursate de VW fiecărui cumpărător.
Toate modelele grupului VW vor trebui verificate intrucat nu doar modelele VW ar putea folosi software-ul de trișare, ci și Seat, Skoda, Porsche și Audi. Ar trebui verificate MAN și Scania, deopotrivă.
http://www.cancer.org/cancer/news/world-health-organization-says-diesel-exhaust-causes-cancer
http://www.dailymail.co.uk/health/article-2158574/Diesel-engine-exhaust-fumes-major-cancer-risk.html
Dieseul oricum e mai imputit din anumite puncte de vedere, iar tari precum Franta au subventionat dieselul la greu (in Franta motorina e inca cu mult mai ieftina), filtrele alea or fi ele bune dar tot scapa particule fine, care de fapt sunt cele mai periculoase.
Pentru asta au facut publicitate masiva la cat de curat e diesel-ul.
Si s-au fript rau.
De fapt, in USA si in Canada combustibilul diesel nu este asa de rafinat ca in Europa (contine mult mai mult sulf, de exemplu).
In USA si Canada nici un fabricant nu propune motoare diesel pe autoturisme (nici macar Mercedes sau BMW sau Volvo).