HotNews.ro a transmis LIVETEXT cele mai importante evenimente ale zilei de joi:
20.40: In Marea Britanie multi detinatori de masini Volkswagen au luat legatura cu firmele de avocatura pentru a afla in ce mod pot da compania in judecata pentru ca le-a vandut masini mai poluante. Va fi unul dintre cele mai mari procese colective din istoria Regatului Unit, scrie The Guardian.
18:40 Comisia Europeana a cerut tuturor statelor membre sa efectueze "anchetele necesare la nivel national" in acest caz.
"Comisia invita toate statele membre sa efectueze anchetele necesare la nivel national si sa prezinte un raport", anunta executivul de la Bruxelles, care pledeaza pentru "toleranta zero in ceea ce priveste fraudele si o respectare riguroasa a regulilor UE".
18.03 Si India va deschide o ancheta.
18.00: Louis Schweitzer, parintele Logan-ului, despre scandalul Volkswagen: Ar fi dezastruos sa se traga concluzia ca diesel-ul ar trebui sa moara. Opiniile pe larg le puteti citi aici.
17:56 Seful Prosche va fi ales in functia de director executiv al Volkswagen, a declarat pentru Reuters o sursa familiara cu discutiile.
Mueller are o majoritate in cadrul consiliului de supraveghere, format de 20 de membri, a precizat sursa citata.
17.10 Mai multe sute de masini de la toate marcile care se vanmd pe piata franceza vor fi verificate, pentru n se vedea daca respecta normele de omologare, spune ministrul francez al ecologiei. (AFP).
16.30 AFP noteaza intr-o analiza ca adversarii masinilor diesel au prins forte noi datorita aparitiei scandalului Volkswagen. Ar putea fi un moment de referinta pentru industria auto si foarte putini constructori auto vor mai vedea necesitatea lansarii de diesel-uri noi. In UE sunt 250 de milioane de autoturisme cu vechime medie de 10 ani, iar 41% dintre ele sunt diesel.
16.10: Agentia Standard & Poor's avertizeaza ca, din cauza scandalului, ar putea degrada foarte curand rating-ul companiei.
16.00 Reuters citeaza experti care sustin ca vor fi afectate echipele de fotbal sustinute de gigantul auto care va trebui sa faca economii. Ar putea fi afectata vicecampioana Germaniei Vfl Wolfsbrg, dar si nou-promovata Ingolstadt (orasul unde isi are sediul Audi).
15.20: Scandalul va avea consecinte pe termen lung fiindca CE ar putea schimba sistemul de omologare al noilor modele. Pentru a discuta posibilele modificari vor fi purtate discutii cu autoritatile de resort din fiecare stat membru.
15.05: Doi sefi ai grupului Volkswagen sunt fortati sa demisioneze, scrie Reuters, pe surse. Este vorba de Ulrich Hackenberg, seful diviziei dezvoltare de la Audi si de Wolfgang Hatz, seful diviziei de motoare a Porsche. Der Spiegel scrie ca si directorul de dezvoltare al Volkswagen - Heinz-Jakob Neusser - va fi obligat sa demisioneze.
14.55: Comisia Europeana vrea ca toate statele membre sa investigheze cate masini folosesc mecanisme care pacalesc testele de emisii poluante.
"Invitam toate statele membre sa desfasoare anchete la nivel national, a spus Lucia Caudet, purtator de cuvant al CE, citat de Reuters 'Trebuie sa avem un tablou complet si sa stim cate vehicule sunt dotate cu mecanisme ce incalca legile UE"
14:22 BMW afirma ca nu a manipulat emisiile de noxe, negand informatia prezentata de AutoBild potrivit careia modelul BMW X3 xDrive 20d ar depasi emisiile "Euro 6"
14:15 Daimler a declarat ca nu a manipulat emisiile de noxe pentru masinile sale diesel.
Un purtator de cuvant al Daimler a declarat joi ca producatorul Mercedes-Benz nu a folosit dispozitive similare celor utilizate de Volkswagen.
13.45 Si in Japonia s-a demarat o ancheta pentru a se vedea daca emisiile masinilor diesel ale VW Group sunt conforme cu standardele. Oficialii Volkswagen spun ca este posibil sa fie anulate lansarile unor modele diesel pe piata japoneza.(Bloomberg)
13.35: Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, spune ca sunt afectate motoare diesel de 1,6 litri si 2.0 litri. Nu se stie numarul de vehicule afectate. El a spus ca se vor face teste aleatorii si pe masinile altor marci.
13.25: Grupul va incepe vineri si concedierea celor responsabili de uriasul scandal, urmand sa fie comunicate rezultatele unei anchete interne.
Reuters scrie ca doi manageri au sanse extrem de mari sa fie concediati, chiar si daca nu au stiut de programul de manipulare: Michael Horn, seful pe SUA si Christian Klingler, directorul de vanzari al grupului.
13:15 Seat, filiala a grupului Volkswagen, a echipat peste 500.000 de masini produse in Spania cu motoare trucate, scrie cotidianul El Pais, citat de AFP.
"Filiala spaniola a consortiului german a montat peste o jumatate de milion de masini cu aceste vehicule din 2009", potrivit El Pais. "Exista vehicule Seat care sunt echipate cu acest motor", a recunoscut un purtator de cuvant, contactat de AFP, fara o avansa insa vreo cifra.
13.13: Actiunile BMW au cazut cu peste 8% (-8,18% la 73,26 euro, la ora 09,35 GMT) dupa ce AutoBild, publicatie a tabloidului Bild, a scris ca un model BMW depaseste cu mult limitele europene de emisie de gaze poluante.
13.11: Grupul Volkswagen va anunta vineri nu doar succesorul lui Winterkorn la sefia grupului, ci si numele celor vinovati de uriasul scandal in care gigantul este implicat, scrie Reuters, citand doua surse apropiate companiei. Un membru al consiliului de supraveghere al Volkswagen a spus ca sunt asteptate si alte demisii.
13.05: Martin Winterkron, CEO-ul Volkswagen care a demisionat miercuri, ar putea primi in total fonduri de pensie in valoare de 28 milioane euro, conform intelegerii semnate de el cu compania.
Scandalul se intinde si in Australia, unde autoritatile deschid o ancheta pentru a se vedea in ce fel au fost clientii indusi in eroare.
Evolutia vanzarilor anuale ale Volkswagen in ultimii noua ani

Parca n-as zice "NU" la un Passat 2015 la jumatate de pret :)
Sau chiar Audi. La BMW si Mercedes nici nu mai zic :)
Iar băieții deștepți cu service la colțul blocului vor reinstala de fiecare dată versiunea ”ameliorată” de software.
Se stie ca ei pacaleau cu noxele, in acest mod: reduceau presiunea si temperatura motorului pentru a avea noxe mai mici - dar in acelasi timp crestea consumul de carburant !
cu cat consumul este mai mic cu atat noxele mai mari la diesel (aceiasi masina).
PS: sunt sigur ca TOATE masinile diesel polueaza cu mult peste norme - acele norme le trec doar in conditii de laborator, dar VW sunt singurii care si au inselat intradins acest control cu un sistem, de aici si gravitatea faptei.
Si nu cred ca ii paste falimentul si isi vor reveni destul de repede. Peste 6 luni o sa vedeti ca VW o sa fie iar in top si pe 2015 deja VW au 3 modele in top 3 vandute in Europa !!!!!!!!
Lucru nemaintalnit niciodata !
1. VW Golf
2. VW Polo
3. VW Passat
!!!
Asa ca mai usor cu pianul pe scari... care cant prohodul VW...
Niste criminali, VW chiar merita sa dea faliment iar managerii care au decis asta merita puscaria!
Americanii au deschis procese colective, iar VW va avea de platit sume uriase, cred ca-i paste falimentul!
"Cele 11 milioane masini VW ale caror teste de poluare au fost falsificate au lasat in urma cate un milion de tone de noxe in fiecare an, echivalentul unui adevarat dezastru de mediu.
O analiza The Guardian estimeaza ca nivelul poluarii ascunse de VW este comparabil cu acela al tuturor centralelor electrice, vehiculelor si fabricilor din Marea Britanie la un loc.
482.000 de masini diesel de pe piata americana au fost rechemate in service de producator dupa ce inspectorii pe mediu au descoperit pe motoarele tip EA 189 un dispozitiv menit sa reduca nivelul emisiilor doar in timpul testelor.
Expertii consultati au estimat ca masinile VW din SUA au poluat anual aerul cu o cantitate cuprinsa intre 10.392 si 41.571 t. de gaz toxic, daca s-au incadrat in media de kilometri parcursi de o masina din aceasta tara.
In cazul in care modelele diesel produse de VW ar fi respectat normele de mediu din SUA, emisiile anuale ar fi trebuit sa se limiteze la o cantitate de numai 1.039 tone.
VW a admis faptul ca dispozitivul care regla nivelul de noxe emanate in timpul testelor oficiale se gaseste pe nu mai putin de 11 milioane de masini, ridicand nivelul poluarii ascunse la cote halucinante.
Masinile VW ar putea fi responsabile pentru eliminarea unei cantitati cuprinse intre 237.161 si 948.691 t in fiecare an, reprezentand de 10 pana la de 40 de ori mai mult cota de poluare admisa la modelele noi de automobile de pe piata americana."
http://www.business24.ro/volkswagen/stiri-volkswagen/volkswagen-ascundea-sub-pres-un-milion-de-tone-de-nox
1. Nu e criminal sa pornesti cateva razboaie si sa omori milioane.
2. E criminal sa incalci directivele politicienilor de la punctul 1 ptr. a satisface cerintele clientilor.
Legat de emissile halucinante, incepand de prin 2000 in jur de 97% din emisii sunt prinse de catalizator. Acum maxumum permis in SUA e sub 1% din emisii.
"uneori de peste 40 de ori" suna a markering, din categoria "incepand de la ...".
Sa nu uitam ca vorbim de o posibila jumuleala de miliarde de dolari. Acuzatorii astia nu sunt dezinteresati de loc.
daca ceilalti producatori acuza concurenta neloiala
daca posesorii acuza inselatoria
paguba nu poate fi acoperita
Masinile VW sunt foarte poluante, acele emisii sunt fff toxice si nivelul la masinile VW este muuult peste limitele admise si tocmai asta ascundea softul respectiv, pentru ca la testele respective pe masini softul impiedica noxele emise sa fie la valoarea REALA din trafic!
"VW a admis faptul ca dispozitivul care regla nivelul de noxe emanate in timpul testelor oficiale se gaseste pe nu mai putin de 11 milioane de masini, ridicand nivelul poluarii ascunse la cote halucinante."
"Cote halucinante" la nivelul emisiilor reale de noxe la masinile VW, ascunse de VW clientilor si autoritatilor americane si nu numai!!!
Adica practic VW a ascuns ca masinile sale polueaza in draci, dar in hartiile producatorului german si cu softul ILEGAL erau "perfectiunea nemteasca"!
superb
ce are baga cragiale una acum
Indiferent cine "se bucura" si cine nu, indiferent cand si de la cine a plecat scandalul, realitatea e foarte simpla:
masinile alea au poluat la greu, sefimea germana ultracorecta a mintit cu nesimtire si asta e acum dovedit si oficial recunoscut de VW.
De ce nu au dat in vileag concurentii daca stiau de trucajl penal? Pai vom vedea daca nu cumva si altii faceau la fel, in toata industria auto, inseland clientii cu povesti despre reduceri "magice" de noxe.
Cat despre Romania si romani, nu stiu pe unde iti asculti manelele, dar tara asta e pe un drum foarte bun de vreo cativa ani si la noi se face mai buna performanta economica si se lupta impotriva coruptiei mai eficient decat pe la altii care se dau "civilizati" !
Deasemeni, autoritatile americane ancheteaza si propriile lor corporatii cand descopera probleme asemanatoare.
Nu stiu daca este vorba de un substrat in cazul asta, dar incearca totusi sa fii obiectiv. Prea usor speculezi.
Cazul VW e exact opus: contractul lor a fost acela de a respecta standardele de poluare din SUA. Si l-au asumat, si-au pus semnatura, s-au laudat ca-s cei mai tari din parcare, cand, de fapt, ei il incalcau in stil mare. Dovada: de ce VW nu numai ca n-a negat, ba chiar si-a recunoscut culpa?
lumea nu e cinstita...s si jaful Bechtel trebuie anchetat de romania nu de america... ca noi nu avem coloana verteblara si avem numai corupti in guverne nu e vina americanilor
au inselat , au mintit, si-au batut joc de glienti, de guverne si de mediu...
ce pana mea mai conteaza ca sunt bijuterii tehnologice?! btw daca erau intr-adevar asa gaseau in pana mea o modalitate sa treaca testele alea fara furt!
ingeleg coincidenta crunta intre scandal si unele actiuni ale germaniei (care poate fi chiar adevarata) totusi... conteaza motivul pentur care s-au luat de ei acum si nu mai devreme?! conteaza ca oamenii au furat ca altfel nu aveau cum sa se ia de ei!
Asa ca baietel, nu mai fi frustrat, cumpara o masina pe benzina, germana daca vrei sa te dai ciumeg pe sosea. Produc nemtii de la VW, BMW, etc... si masini pe benzina. Daca nu ma crezi cauta pe google (stii tu, pagina aia care iti apare cand deschizi browser-ul).
A, am uitat, motoarele pe benzina consuma cu 3-4 litri in plus la 100 km si desi iti permiti o masina scumpa esti prea rupt in .... ca sa iti mai permiti costul celor 3-4 litri suplimentari. Ghinion baietel !
Daca vreti sa comparati un motor pe benzina cu un diesel TDI, mergeti la un motor de pe o masina care costa cat una cu TDI si care sa nu fie VW. Motoarele VW pe benzina fie consuma mult, fie daca sunt turbo mai ales, au diverse alte probleme.
Ca un hint, masina mea cu motor pe benzina aspirat consuma in jur de 5l/100 km daca mergi cu 100 km/h, deci in nici un caz nu e vorba de 3-4 litri in plus. Masinilor germane li s-a facut o reclama neloiala iar prostimea care nu are nici o cultura automobilistica merge pe imitatie, isi cumpara ce vede la vecinul, asa ca va sfatuiesc sa va mai documentati si veti avea surprize.
A fost singura situatie cand am avut consum mai mic de 5% cu un motor pe benzina: de la Sinaia la Bucuresti, mers in frana de motor cu o Octavia 1,2 TSI.
In rest, la benzina, consumul extraurban a fost de la 5.4% la 7%.
eu nu inteleg de ce o discutie relativ simpla...
trebuie complicata pentru ca unii sunt fani disel, altii benzina, unii vw altii bmw s.a.m.d.
Am masina noua, japoneza care a costat cat 2-3 VW sh si de care sunt foarte multumit.
Cred ca unele marci au fost dezavantajate clar, ciar ridiculizate de propaganda producatorilor de masini germane. Aceasta este marea magarie pe care au facut-o, si-au aservit presa care le ridica in slavi masinile masluite ( ma astept la scandaluri similare si la alte marci germane ) in detrimentul altor marci mult mai corecte ca politica de preturi, fiabilitate, performante, samd.
Cat despre baietii cu minte putina care cred in Mos Craciun, hai sa mai asteptam cateva luni, sa iasa la suprafata tot rahatul si mai vorbim despre locul Diesel-ului. Si eu cred ca este bun pentru tractoare, repet, o chestiune de gust si de alegere personala.
faptul ca urlii ca aia au logan (deci sunt inferior) mie imi cam spune ca de fapt tu esti ala frustrat care de dai mare ca ai mertzn sau vw cumparat la mana a 5a din jermania cu 500000 km la bord ....
Intrebare este DE CE? Ce a castigat in felul asta VW?
Luand in considerare ca fiecare producator din Europa avea un motor 2.0 Euro 5, cu putere si cuplu asemanatoare, imi vin in cap 3 scenarii:
1. VW nu a reusit sa aduca motorul euro 4 de 2L la nivelul de poluare cerut euro 5 deci au zis las ca fentam testele ca-i mai usor asa.
2. VW a zis las ca fentam testele cu niste cod scris ieftin si astfel nu mai trebuie sa bagam nu stiu cati bani in a indeplini E5. Castigam 1/2/3 mii de euro per masina vanduta.
3. Toate motoarele de 2L E4 au aceeasi problema indiferent de producator. S-au trezit in criza in 2008 si au manarit softul ca sa aiba profitul prognozat pentru actionari.
Ramane de vazut motivul, tind sa cred ca 2 este cel mai probabil.
Noxele admise in SUA sunt mult mai mici decat in UE.
Au mintit ca sa intre pe piata SUA, altfel la noxele reale emise NU intrau!
Si au vandut multe masini in SUA, adica bani multi
2. Daca au mintit la masinile vandute in SUA, nu puteau la aceleasi masini vandute in UE sa scrie alti parametri, deci era necesar ca VW sa foloseasca pe aceleasi masini softul ala ilegal care ascundea emisiile reale de noxe, adica era necesar sa-i mita si pe europeni!
BANII, d-aia au facut-o!
Softul ala ilegal a influentat de fapt Cifra de afaceri a VW, costurile lor de productie(aceiasi parametri declarati, dar inexistenti in realitate, ar fi fost obtinuti probabil cu costuri mai mari sau cu consum mai mare de carburanti, parametrii calitativi de exceptie(!!), toate aratau o masina de "calitate" germana de exceptie, iar acum toate astea se intorc impotriva lor!
Oricum, mi-e imposibil sa inteleg cum a fost posibil ca o companie ca VW sa ajunga la o asemenea ILEGALITATE, INSELATORIE la VW, mai ales ca RISCUL sa fie detectat acel soft era REAL!!
Mai trebuie sa mai aflam multe informatii despre povestea de la VW...
Cei de la VW sunt ca politicienii nostri: ne considera pe noi, clientii, prosti.
Ei, uite ca s-au gasit niste clienti destepti care i-au dat in vileag si i-au facut de rasul lumiii, plus ca-i paste chiar un posibil faliment...
Orice client care alege un automobil Diesel cu emisii reduse, din respect pentru natura, si accepta sa plateasca un pret mai mare pentru aceasta calitate, este înșelat de compania producătoare, prin prezentarea ca adevărată a unei situații nereale, iar profitul realizat în mod fraudulos de companie reprezinta un prejudiciu pentru clientul de bună credință.
Multe modele Diesel au beneficiat de impozite mai mici dar prețul lor a fost mai mare – profit pentru companie în detrimentul statului care a ales să bonifice emisiile reduse prin impozite si taxe de mediu mai mici. Asta ar însemna ca pentru toate autoturismele diesel VW care păcălesc testele de emisii, să se recalculeze impozitele datorate statului român, conform emisiilor reale și firma producătoare, nu proprietarii mașinilor să plătească diferențele de taxe, imediat.
Câștigarea unor licitații ori selecții de oferte prin puncte acumulate la capitolul ecologie – poluare redusa – profit marcat de compania care a vândut autovehicule poluante drept autovehicule ecologice.
Asta ar mai insemna ca toate licitatiile publice sau private, in care VW a câștigat contractele pe baza unor caiete de sarcini ce punctau emisiile reduse, să fie reanalizate și repunctate, iar diferențele de preț față de cea mai bună ofertă, să fie rambursate de VW fiecărui cumpărător.
E posibil sa fie cate ceva din toate optiunile. Dupa ce s-a descoperit tarasenia asta VW-ului i s-a oferit posibilitatea sa faca un recall in SUA si chiar l-a facut. Cu toate astea problema a ramas. Probabil ca in conditii reale de testare motorele nu indeplinesc conditiile de poluare
Din cate am inteles eu exista doua solutii antipoluare la motarele diesel: cea cu uree (AdBlue) si cea de la motarele TDI. Se pare ca problema e numai la motoarele de la TDI si s-ar putea sa fie si la alte motoare care nu folosesc uree.
Poate vine din nou tipul ala de la Registrul Auto Roman sa ne explice din nou cum e cu testarea si care sustinea ca in Europa testarile se fac independent si nu de producator ca in America si ca n-ar fi posibil in Europa ce s-a intamplat in America.
Pana la urma nu sunt obligati daca in SUA au un anumit nivel de poluare sa il aiba si in Europa, ci doar sa se incadreze in norme.
Interesant este ca softul ar fi de prin 2005 :O deci o gandiseara de mult in caz ca....
Consider ca a fost o mega prostie din partea lor sa foloaseasca metoda asta, daca au facut-o doar ca sa castige mai mult atunci trebuie amendati, lfiind o inselatorie.
De ce un producator auto oarecare iti spune ca masina lui costa de la 10000 de euro si cind configurezi minim iesi la 15000?
Pentru ca toata lumea exagereaza ca sa poata sa vanda. In toate domeniile. Pe de alta parte, Tu stii ca valorile date nu pot fi reale si NICIODATA nu pot fi reale. Imagineaza-ti ca un constructor sa calculeze cit consuma o masina in aglomeratia din Bucuresti , toamna cind ploua si se blocheaza totul.
Ele sunt orientative in comparatie cu alti producatori, care afiseaza si ei aceiasi parametri. Asa incit putem compara pe cifrele date.
http://www.scritub.com/economie/Explicatii-referitoare-la-modu24426512.php
Dispozitivele celor de la Dailmler sunt total diferite si mult mai ingenioase hahaha
Deci sa fie sanatosi.
parca ii si vad pe burtosii numiti politic la RAR cum tin o prelegere despre cat de performante si bune sunt masinile VAG si ca totul este o inscenare a americanilor care au ceva cu nemtii
anumite modele sunt facute fix pentru genul asta de executives, ca la noi sunt febletea cocalarilor, asta e alta problema :)
si apoi urla francezii ca daca nu iubesti masinile germane "nu esti in ton cu valorile europene si ar trebui sa iti reconsideri apartenenta la ue"
nici macar lu ponta nu-i venea in cap o asemenea magarie!
Mi-au iesit noxe 165 g/km
Am untrebat un nene cand eram la RAR cum au calculat noxele.
Mi-a raspuns "avem niste tabele in calculator si luam de acolo noxele"
Deci ei nu masoara. Au un amarat de excel sau ce or avea si se uita acolo.
Sa mai spun ca dorel de la rar mi-a rupt joja de ulei?
Ca apoi sa o vad lipita cu banda izolatoare...
Nu cred, insa ca se vindeca cu leucoplast...
Cei de acolo au rupt joja si au "lipit-o" cu banda izolatoare.
Nu am descoperit decat dupa vreo 2 saptamani chestia, cand am vrut sa vad nivelul de ulei.
Ei au rupt-o, ei au pus banda izolatoare.
Ulterior am facut un manșon etanș și am rezolvat problema
ahahaha, cocina aia de tara se agita din cauza poluarii?! Ridicol. Pana in 2014 au produs Hindustan Ambassador, o masina la care s-au adus 0 imbunatatiri de cand a fost proiectata in 1958. Practic tigaia polua cat 10 VW manarite.
Acum vor si ei niste bani de la vw, care e problema.
problema este ca in loc sa se faca teste ca lumea, sa se corecteze problemele, sa se perfectioneze motoarele, sa se faca cercetare, sa se iefteneasca, industria auto se ocupa mai mult de marketing si vanzari, iar astia nu sunt altceva decat pacalici
hai sa vedem ce au facut real in ultimii ani? pai facelifturi, briz, briz-uri, toata reclama se bazeaza ca uite ce nervoasa si sportiva este, si daca o conduci esti cool
in loc sa se lucreze efectiv pe mecanica, fiabilitate, consum, motoare noi, pret