Ministrul german al Transporturilor a anuntat ca Volkswagen a recunoscut ca manipulari ale emisiilor de la masinile diesel au avut loc si in Europa, anunta Reuters. Actiunile BMW au cazut cu peste 8% (-8,18% la 73,26 euro, la ora 09,35 GMT) dupa ce AutoBild, publicatie a tabloidului Bild, a scris ca un model BMW depaseste cu mult limitele europene de emisie de gaze poluante. BMW neaga vehement acuzatiile. Volkswagen va incepe vineri "curatenia", urmand sa-i concedieze pe cei responsabili. In tot mai multe tari compania incepe sa fie investigata, iar Comisia Europeana cere fiecarei tari sa ancheteze problema. Principala consecinta ar putea fi ca regulile de omologare a noilor modele in Europa ar putea fi modificate.

Sigla Volkswagen pe Passat GTEFoto: Volkswagen

HotNews.ro a transmis LIVETEXT cele mai importante evenimente ale zilei de joi:

20.40: In Marea Britanie multi detinatori de masini Volkswagen au luat legatura cu firmele de avocatura pentru a afla in ce mod pot da compania in judecata pentru ca le-a vandut masini mai poluante. Va fi unul dintre cele mai mari procese colective din istoria Regatului Unit, scrie The Guardian.

18:40 Comisia Europeana a cerut tuturor statelor membre sa efectueze "anchetele necesare la nivel national" in acest caz.

"Comisia invita toate statele membre sa efectueze anchetele necesare la nivel national si sa prezinte un raport", anunta executivul de la Bruxelles, care pledeaza pentru "toleranta zero in ceea ce priveste fraudele si o respectare riguroasa a regulilor UE".

18.03 Si India va deschide o ancheta.

18.00: Louis Schweitzer, parintele Logan-ului, despre scandalul Volkswagen: Ar fi dezastruos sa se traga concluzia ca diesel-ul ar trebui sa moara. Opiniile pe larg le puteti citi aici.

17:56 Seful Prosche va fi ales in functia de director executiv al Volkswagen, a declarat pentru Reuters o sursa familiara cu discutiile.

Mueller are o majoritate in cadrul consiliului de supraveghere, format de 20 de membri, a precizat sursa citata.

17.10 Mai multe sute de masini de la toate marcile care se vanmd pe piata franceza vor fi verificate, pentru n se vedea daca respecta normele de omologare, spune ministrul francez al ecologiei. (AFP).

16.30 AFP noteaza intr-o analiza ca adversarii masinilor diesel au prins forte noi datorita aparitiei scandalului Volkswagen. Ar putea fi un moment de referinta pentru industria auto si foarte putini constructori auto vor mai vedea necesitatea lansarii de diesel-uri noi. In UE sunt 250 de milioane de autoturisme cu vechime medie de 10 ani, iar 41% dintre ele sunt diesel.

16.10: Agentia Standard & Poor's avertizeaza ca, din cauza scandalului, ar putea degrada foarte curand rating-ul companiei.

16.00 Reuters citeaza experti care sustin ca vor fi afectate echipele de fotbal sustinute de gigantul auto care va trebui sa faca economii. Ar putea fi afectata vicecampioana Germaniei Vfl Wolfsbrg, dar si nou-promovata Ingolstadt (orasul unde isi are sediul Audi).

15.20: Scandalul va avea consecinte pe termen lung fiindca CE ar putea schimba sistemul de omologare al noilor modele. Pentru a discuta posibilele modificari vor fi purtate discutii cu autoritatile de resort din fiecare stat membru.

15.05: Doi sefi ai grupului Volkswagen sunt fortati sa demisioneze, scrie Reuters, pe surse. Este vorba de Ulrich Hackenberg, seful diviziei dezvoltare de la Audi si de Wolfgang Hatz, seful diviziei de motoare a Porsche.Der Spiegel scrie ca si directorul de dezvoltare al Volkswagen - Heinz-Jakob Neusser - va fi obligat sa demisioneze.

14.55: Comisia Europeana vrea ca toate statele membre sa investigheze cate masini folosesc mecanisme care pacalesc testele de emisii poluante.

"Invitam toate statele membre sa desfasoare anchete la nivel national, a spus Lucia Caudet, purtator de cuvant al CE, citat de Reuters 'Trebuie sa avem un tablou complet si sa stim cate vehicule sunt dotate cu mecanisme ce incalca legile UE"

14:22 BMW afirma ca nu a manipulat emisiile de noxe, negand informatia prezentata de AutoBild potrivit careia modelul BMW X3 xDrive 20d ar depasi emisiile "Euro 6"

14:15 Daimler a declarat ca nu a manipulat emisiile de noxe pentru masinile sale diesel.

Un purtator de cuvant al Daimler a declarat joi ca producatorul Mercedes-Benz nu a folosit dispozitive similare celor utilizate de Volkswagen.

13.45 Si in Japonia s-a demarat o ancheta pentru a se vedea daca emisiile masinilor diesel ale VW Group sunt conforme cu standardele. Oficialii Volkswagen spun ca este posibil sa fie anulate lansarile unor modele diesel pe piata japoneza.(Bloomberg)

13.35: Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, spune ca sunt afectate motoare diesel de 1,6 litri si 2.0 litri. Nu se stie numarul de vehicule afectate. El a spus ca se vor face teste aleatorii si pe masinile altor marci.

13.25: Grupul va incepe vineri si concedierea celor responsabili de uriasul scandal, urmand sa fie comunicate rezultatele unei anchete interne.

Reuters scrie ca doi manageri au sanse extrem de mari sa fie concediati, chiar si daca nu au stiut de programul de manipulare: Michael Horn, seful pe SUA si Christian Klingler, directorul de vanzari al grupului.

13:15 Seat, filiala a grupului Volkswagen, a echipat peste 500.000 de masini produse in Spania cu motoare trucate, scrie cotidianul El Pais, citat de AFP.

"Filiala spaniola a consortiului german a montat peste o jumatate de milion de masini cu aceste vehicule din 2009", potrivit El Pais. "Exista vehicule Seat care sunt echipate cu acest motor", a recunoscut un purtator de cuvant, contactat de AFP, fara o avansa insa vreo cifra.

13.13: Actiunile BMW au cazut cu peste 8% (-8,18% la 73,26 euro, la ora 09,35 GMT) dupa ce AutoBild, publicatie a tabloidului Bild, a scris ca un model BMW depaseste cu mult limitele europene de emisie de gaze poluante.

13.11: Grupul Volkswagen va anunta vineri nu doar succesorul lui Winterkorn la sefia grupului, ci si numele celor vinovati de uriasul scandal in care gigantul este implicat, scrie Reuters, citand doua surse apropiate companiei. Un membru al consiliului de supraveghere al Volkswagen a spus ca sunt asteptate si alte demisii.

13.05: Martin Winterkron, CEO-ul Volkswagen care a demisionat miercuri, ar putea primi in total fonduri de pensie in valoare de 28 milioane euro, conform intelegerii semnate de el cu compania.

Scandalul se intinde si in Australia, unde autoritatile deschid o ancheta pentru a se vedea in ce fel au fost clientii indusi in eroare.

Evolutia vanzarilor anuale ale Volkswagen in ultimii noua ani