Scandalul Volkswagen a continuat in forta si luni, noi informatii aratand ca lucrurile sunt cu adevarat grave. Martin Winterkorn este anchetat pentru manipularea emisiilor, iar Volkswagen primeste un ultimatum in Germania pentru a prezenta un plan de rezolvare a situatiei. Sunt afectate 1,2 milioane de masini Skoda si 2,1 milioane Audi, mai multe date urmand sa fie prezentate in zilele urmatoare. In plus, un raport arata ca multe modele auto au de fapt consum cu 40-50% mai mare decat cifrele din materialele de marketing. HotNews.ro a prezentat LIVE TEXT cle mai importante momente ale zilei.

Marcile grupului VolkswagenFoto: Volkswagen

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT evenimentele de luni.

23.35 Volkswagen ar putea fi chemata in justiei in SUA si fiindca a cerut si a obtinut stimulente fiscale in 2009 cand a introdus pe piata modelul Jetta diesel. Subventiile au fost de peste 50 milioae dolari, peste 39.000 de americani primind reduceri de 1.300 dlolari la cumpararea masinii. Acum, Volkswagen poate fi trasa la raspundere pentru ca a obtinut ilegal subventiile, din moment ce masinile nu erau atat de ecologice. (Reuters).

21.35: Un importator din Olanda a suspendat temporar vanzarea a 4,100 de vehicule Volkswagen cu motoare diesel EA 189, in asteptarea clarificarii legate de motoarele aflate in centrul scandalului (AFP)

19.45 Actiunile Volkswagen au inregistrat un declin de 7,5% luni, scazand sub 100 de euro pentru prima oara in patru ani.

19.40 Volkswagen se va confrunta cu probleme mai ales pe piata obligatiunilor, din cauza acestui scandal, iar dobanzile vor creste pentru compania gemana (Wall Street Journal).

17.40 Numarul de masini Skoda pe care s-a montat software-ul care pacaleste testele este de 1,2 milioane. "Pot confirma ca in cadrul marcii Skoda este vorba la scara mondiala de circa 1,2 milioane de masini", a declarat purtatorul de cuvant al constructorului ceh, Jozef Balaz, citat de AFP.

16.50 Actiunile companiei si-au continuat caderea la bursa de la Frankfurt, luni declinul fiind de 8 procente. De cand a inceput scandalul cotatia s-a diminuat cu 40%

16.30 Compania este data in judecata in SUA de cativa investitori nemultumiti

15.35 In Spania, o organizatie apropiata de extrema dreapta da Volkswagen in judecata pe motiv ca ar fi incalcat drepturile consumatorilor, ar fi facut fraude si a adus atingere mediului inconjurator. Organizatia se numeste Manos Limpias (maini curate). (AFP).

15.15: Herbert Diess, seful marcii Volkswagen, va merge sa discute cu comisarul european pentru piata interna si industrie, Elzbieta Bieńkowska. Pe 1 octombrie subiectul va fi discutat si la intalnirea ministrilor europeni care vor dezbate intr-un cadru informal probleme de competitivitate. (AFP)

15.00 Intr-un articol, Wall Street Journal explica de ce scandalul nu afecteaza deloc cea mai mare piata pentru Volkswagen, piata chineza. In China dieselul este foarte rar in segmentul autoturisme, fiind des intalnit la autobuze si camioane. Intr-o tara in care s-au produs 20 de milioane de vehicule anul trecut, nici 0,1% nu au fost diesel.

14.50 Directorul Volkswagen Marea Britanie spune ca saptamana aceasta ar putea sa se stie exact care sunt masinile afectate de scandal in Regatul Unit. (Financial Times)

14.40 Scandalul Volkswagen poate afecta exporturile de componente auto ale Romaniei in Germania, se mentioneaza intr-un raport Erste, citat de Mediafax.

14.27 Autoritatile de la Berlin au dat pana la 7 octombrie un ultimatum celor de la Volkswagen pentru a veni cu un plan si o solutie tehnica, astfel incat masinile sa fie conforme. Autoritatea de Siguranta Rutiera (KBA) a somat Volkswagen sa vina cu masuri ferme si un calendar complet. (AFP)

14.25 Procurorii din orasul Braunschweig au deschis o ancheta impotriva lui Martin Winterkorn, fostul CEO al Volkswagen care miercuri si-a dat demisia. Acuzatiile sunt in legatura cu vanzarea de masini cu date eronate ale emisiilor.

In cursul diminetii, Audi a anuntat ca 2,1 milioane de masini vandute de companie in toata lumea au soft-ul care a permis companiei mama Volkswagen sa triseze la testele de emisii din Statele Unite, Printre modelele afectate sunt A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 si Q7.

Tot la inceputul zilei, Reuters scria ca Grupul a decis sa-i suspende pe directorii diviziilor de cercetare-dezvoltare de la Audi, Porsche si de la marca "mama" Volkswagen.

In weekend au aparut noi informatii care arata ca Volkswagen a fost de mai multe ori avertizata ca folosirea unui astfel de sopft este ilegala. Programul a fost furnizat in 2007 de Bosch.

Problemele cu emisiile nu sunt insa limitate doar la Volkswagen, un raport al ONG-ului Transport & Environment aratand ca diferenta dintre realitate si teste ajunge la un uimitor 50%.cand e vorba de consum si emisii de CO2.