​Scandalul noxelor continua sa aduca vesti proaste pentru Volkswagen. Orasul unde compania isi are sediul a decis sa sisteze angajarile si sa inghete bugetul local, anticipand vremuri grele pentru oras. Volkswagen pregateste o rechemare in service pentru cele 11 milioane de masini si va anunta totul in cateva zile. Scandalul are reverberatii si in Japonia unde toti constructorii sunt somati sa faca verificari. Rechemarea va cuprinde 5 miloane de masini Volkswagen, 2,1 milioane Audi, 1,2 milioane Skoda, 700.000 Seat,1,8 milioane de vehicule comerciale VW si alte 200.000 din restul marcilor din grup.

Dealer VolkswagenFoto: Volkswagen

Urmareste LIVE TEXT pe HotNews.ro cele mai importante evenmente ale zilei de marti:

19.50 Tot din cauza scandalului, grupul Schaeffler, principalul actionar al furnizorului de componente auto Continental, si-ar putea amana intrarea pe Bursa, programata initial pentru 5 octombrie. Motivul tine de turbulentele din piata bursiera si mai ales de scaderea actiunilor companiilor auto.

19.45 Actiunile companiei la bursa de la Frankfurt au scazut marti cu 4%, spre 95,2 euro. In 10 zile declinul a fost de 40%.

18.20 Ministrul spaniol al industriei, José Manuel Soria, a avertizat Volkswagen ca ar vrea ca grupul german sa plateasca sumele aferente programului Rabla care s-a desfasurat in Spania, program de care si grupul, mai ales prin Seat, a beneficiat. Prima de casare a ajuns insa la client, pentru ca acesta sa fie incurajat sa renunte la masina veche si sa-si ia una noua, insa ministrul spune ca ar vrea sa gaseasca modalitati ca banii sa fie reclamati de la Volkswagen. (AFP).

17.40 Volkswagen confirma ca lucreaza la solutia tehnica de modificare a masinilor pe care le-a echipat in mod ilegal cu soft-ul care pacalea testele de emisii. Compania spune ca va informa clientii "in urmatoarele saptamani si luni", pentru ca masinile sa fie conforme cu regulile privind emisiile (Reuters). "Toate marcile in cauza vor creea pagini de internet nationale unde clientii pot urmari exact lucrurile", promite compania.

17.00 Problemele grave de la Volkswagen nu vor face rau economiei germane, daca gigantul auto le va trata in mod serios si complet, spune Sigmar Gabriel, ministrul german al economiei. (Reuters).

16.00 Scandalul ar putea determina Norvegia sa regandeasca taxa auto, care in forma adoptata in primavara recompensa masinile cu emisii reduse.(electrice si hibride). Fiindca se dovedeste ca emsiile reale sunt mult mai mari decat cele din teste, este posibil ca noul sistem de taxare sa fie adoptat mai tarziu, cu modificari (Reuters),

15.30 Un sondaj realizat in Marea Britanie si SUA arata ca a scazut foart mult increderea in marca Volkswagen fiindca germanii au mintit. Motoarele diesel au fost prezentate ca fiind ecologice,iar dezvaluirile contrazic asta.

15.15 CEO-ul Matthias Muller a spus ca marca Volkswagen va capata mai multa autonomie, in genul celei avute si de marcile premium Audi si Porsche. Marca Volkswagen are marje reduse de profit si costuri fixe mari, opinia multora fiind ca interventiile prea mari de la centru sunt de vina pentru lansarea tarzie a anumitor produse si pentru capacitatea redusa de adaptare la realitatile din unele piete. (Reuters)

15.00 Anchetatorii germani colaboreaza cu cei din SUA in investigatia declansata impotriva Volkswagen, spune purtatorul de cuvant al Ministerului German al Transporturilor (Reuters). Comisia de ancheta infiintata de nemti saptamana trecuta este in legatura cu Agentia de Protectie a Mediului din SUA.

14.20 AFP noteaza intr-o analiza ca marea intrebare este cat de mult vor scadea vanzarile marcii, din acest punct de vedere urmand sa fie extrem de greu in ultimele luni din 2015 si intreg anul 2016. Grupul are 25% din piata masinilor noi in UE si e de asteptat ca ponderea sa scada.

14:07 ANALIZA Scandalul Volkswagen - Ce efecte are asupra clientilor si ce ar trebui sa faca gigantul german

13.40: Numarul masinilor Seat pe care a fost instalat soft-ul este de 700.000, spune compania (AFP) "Proprietarii masinilor vor fi convocati in centrele de service", spune un purtator de cuvant al marcii spaniole.

13.30 Bosch, compania care a furnizat in 2007 celor de la Volkswagen soft-ul ce sta la baza scandalului, spune ca trebuie in continuare investit in diesel, fiindca cele mai noi motoare diesel au emisii extrem de mici. Compania nu vrea sa comenteze relatiile de business cu Volkswagen, invocand clauzele de confidentialitate, (just-auto).

12.55 Intr-un editorial din The Sunday Times, Jeremy Clarkson se arata foarte intelegator fata de Volkswagen, comparand cele facute de gigantul german cu o minciuna din CV sau cu parcarea pe loc interzis. De vina sunt cei care le-au spus la inceput oamenlor ca diesel-urile sunt curate si apoi s-au razgandit, spunandu-le ca-s pline de noxe, sustine el.

12.15 Volkswagen spune ca sunt afectate 1,8 milioane de vehicule utilitare in scandalul emisiilor trucate.(AFP). "Din cele 11 milioane de vehicule diesel vandute care au fost manipulate, 1,8 milioane sunt utilitare", spune Günther Scherelis, director de comunicare la divizia Comerciale.

12,05 Doua milioane dintre motoarele afectate de DieselGate au fost produse la uzina Audi din Ungaria, spune Mihaly Varga, ministerul ungar al economiei, citat de Reuters. El spune ca scandalul va afecta industria auto din Ungaria, insa sper ca nu se vor concretiza cele mai sumbre scenarii.

12.00 Autoritatile din Japonia au crut tuturor companiilor auto care vand masini desel in tara sa faca verificari pentru a se asigura ca masinile respecta normele de poluare. Japonezii vor sa modifice si normele de testare,astfel incar constructorii sa nu mai profite de diverse lacune, precum in cazul Volkswagen.

11.57: Compania promite ca in cateva zile va anunta solutiile, lasand de inteles ca va face o uriasa rechemare in service pentru 11 milioane de masini (Reuters)

Reprezentantele Volkswagen vor incepe peste cateva zile sa contacteze clientii ce detin masini la care ste activat software-ul care manipuleaza emisiile si pacalesc testele. Clientii vor putea sa-si faca programare in service pentru recall, insa mai intai Volkswagen trebuie sa anunte actiunea corectiva si aceasta sa fie aprobata de autoritati.

"Vrem sa dovedim intregii lumi ca Volkswagen merita increderea publicului", a spus noul sef Matthias Muller care a tinut luni seara o sedinta cu managerii grupului. A admis ca e cea mai grea incercare din istoria companiei, adaugand ca ancheta trebuie sa fie eficienta si nepartinitoare, iar compania nu are alta sansa decat sa invete din greseli (Financial Times).

11.55 Orasul Wolfsburg, unde constructorul auto isi are sediul, anticipeaza vremuri grele din cauza crizei si a inghetat bugetul local, sistand pentru un timp investitiile si angajarile (AFP).Orasul are 124.000 de locuitori si peste 70.000 lucreaza la Volkswagen. Bugetul pentru acest an este de 430 milioane euro si Primaria a decis sa continuie proiectele in curs, dar nu inceapa altele noi si nici sa nu faca angajari. Pentru ca e de asteptat ca cifra de afaceri a Volkswagen sa scada, si impozitele platite de companie vor scadea.