Registrul Auto Roman nu mai elibereaza carti de identitate pentru masinile noi diesel Volkswagen euro 5
Ministrii Transporturilor si Mediului, Iulian Matache, respectiv Gratiela Gavrilescu, urmeaza sa se intalneasca joi, 1 octombrie, la discutiile pe tema scandalului Volkswagen urmand sa participe si conducerea Registrului Auto Roman. Grupul de lucru care reuneste reprezentantii celor trei institutii se va reuni la ora 12:00, la sediul Ministerului Transporturilor, aceasta fiind prima sedinta a grupului de lucru destinat scandalului Volkswagen.
"In momentul in care autoritatile iau cunostinta de o astfel de situatie, trebuie sa reactioneze, pana se constituie, eu stiu, asociatii de consumatori, pana isi iau avocati care sa le apere interesele afectate in justitie", a adaugat presedintele Senatului.
Calin Popescu-Tariceanu considera ca statul roman a fost inselat, incasand, prin taxa de mediu, mai putini bani pentru masini care polueaza mai mult. "Cred ca statul roman trebuie sa actioneze, asa cum fac si celelalte tari, de exemplu Belgia s-a constituit parte civila impotriva Volkswagen, in Spania guvernul a hotarat sa penalizeze cu 1.000 de euro cosntructorul pentru fiecare masina vanduta."
Potrivit unor surse din piata auto, in jur de 100 de mii de masini Volkswagen cu probleme, care au fost vandute in Romania, ar urma sa fie rechemate in service in perioada urmatoare.
Fostul premier si actual presedinte al Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, detine, potrivit declaratiei sale de avere depuse in iunie 2014, 85% din compania Automotive Trading Services, dealerul Ford pe zona de nord a Capitalei, companie la care are parti sociale de aproape 300.000 lei. Tariceanu a investit in 2007 11,5 milioane de euro in centrul din zona Baneasa, acesta fiind unul dintre cele mai scumpe centre auto din Capitala construite pana in prezent.

Moștenirea Gabrielei Firea pentru Nicușor Dan: Primăria Capitalei mai are de plătit circa 165 de milioane de lei pentru autobuzele Otokar cumpărate în 2018
Câți români și-au suspendat ratele și ce soluții s-au găsit pentru cei care gâfâiau la plata ratelor înainte de pandemie Vezi ce spun reprezentanții principalelor bănci
Evaluare Națională 2021. Ce s-a eliminat din materia de examen la limba română și care sunt provocările primului examen fără celebrele „comentarii literare”
FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Majoritatea produselor noi, auto, moto, electrocasnice au in descriere capacitati care tin de testari in anumite conditii, conditii pe care niciodata consumatorul nu le poate atinge.
a se vedea si relatia tariceanu/citoren - valmar/porsche si schimbul de nevasta Ioana-Tariceanu-Valmar
sic!
Mama, mama ce raman astia cu ele pe stoc!
Costurile de intretinere depind si de proprietar. Daca se propteste in reprezentanta si achita fara sa gandeasca, si-o merita. Se aplica atat la vw cat si la dacia. Dacia este un fel de leasing fata de cumparat cash. In timp, platesti mai mult, dar nu totul upfront. Si nu m-am referit la greierasi plastic si asimilati, ca aia's bonus :D
@hotniuz. Iar cenzurati peste medie comentariile decente? Stiti bine ca ati mai fost arsi pe site-uri cu vizibilitate :D
Asta daca se compara aceeasi sursa, pret din reprezentanta VW cu pret din reprezentata Dacia, sau ambele preturi din magazin.
Piesele cumparate de mine la VW au fost in medie cel putin duble ca si la Dacia.
Am comparat de exemplu un kit de ambreiaj Vaelo, aceeasi firma si aceeasi tehnologie la ambele, si o sonda lambda la care difera doar cablajul..
cand o merge loganul ca un golf mk6 (care se vinde sh cat loganul nou), putem compara costurile de intretinere.
PS: sa nu ne imaginam ca tariceanu nu are nici-un interes in aceast blocaj doar inca mai este dealer de citroene.
Ce tot bati campii?
VW are TDI, PSA are HDI, FIAT are JTD, RENAULT are DCI si asa mai departe.
CDI este marca a DAIMLER, logo folosit pe masinile Mercedes, chair daca au motoare diesel Renault (de 1.5 si 1.6).
Asa a ajuns sa fie taxata o masina pe motorina mai putin decat una pe benzina, ceea ce este complet aberant prin prisma poluarii.
Apoi daca ar fi pe corecte interdictia ar trebui sa se refere doar la motoare diesel. Si ar trebui sa se aplice si pentru Skoda, Audi, Seat,...etc.
Faceti o comisie parlamentara, ca politia e impotenta.
Mai mult, conform legislatiei, nici nu se mai comercializeaza masini noi EURO5.
Deci clar targetul sunt cele sh aduse din Germania. Ceea ce e OK, din pct de vedere al statului. Vrea o bucatica mai mare din placinta numita timbru de mediu. Iti vor inscrie masina, dar vei plati taxe de EURO4 sau EURO3.
Oricum asta va cauza pierderi samsarilor...multi vor iesi din businesul adusul masinilor sh din Germania. Ceea ce nu e chiar rau!
Insa, una peste alta, refuzul RAR este motivat. Ce te faci daca ai programul respectiv pe masina (ala de fentare), si autoritatile hraparete te pun sa achiti taxe "de mediu" pe anii anteriori (ca doar n-or proceda ca la carte, sa dea in judecata firma. Cer de la cei slabi, nu de la cei puternici)?
Nu s-a stabilit odata ca taxa aia este ilegala?
Multumesc de clarificare.
1. VW au o problema
2. Statul a pierdut bani deci e normal sa se protejeze macar pe viitor, sa vedem ce masuri ia legate de trecut.
Ramane de vazut efectul asupra industriei locale- auto si componente. Aici nu e sigur ce se va intampla.