Reprezentantii producatorilor de automobile din Europa apara masinile diesel si spun ca ele pot fi cu adevarat ecologice. Comisia Europeana este avertizata de greii industriei auto sa nu exagereze cu reactiile in cazul scandalului Volkswagen si sa nu arate cu degetul toata industria. Partea grava este ca tintele de emisii poluante stabilite de CE tin cont de dioxidul de carbon, iar producatorii auto le pot indeplini doar avand in gama o pondere importanta de masini diesel. Evident ca si hibridele si electricele ajuta foarte mult la scaderea emisiilor medii, insa vanzarile acestor modele sunt reduse in Europa, in special din cauza ca masinile sunt scumpe.

Sigla VolkswagenFoto: Volkswagen

Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile, condusa de seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a trimis o scrisoare catre consiliul de competitivitate al UE, mesajul - citat de Financial Times - fiind ca nu toata industria triseaza la testele de emisii.

Ghosn spune ca autoritatile nu trebuie sa reactioneze cu atitudinea in cazul Volkswagen, fiindca viitorul masinilor diesel poate fi grav afectat. "Toti constructorii auto au investit masiv in inovatie si au dezvoltat tehnologii diesel avansate care consuma putin combustibil si genereaza emisii tot mai reduse", spune Ghosn.

El a adaugat ca producatorii auto inteleg faptul ca scandalul Volkswagen reprezinta o dovada ca regimul de testare trebuie imbunatatit, insa a avertizat ca trebuie evitate masurile care ar submina competitivitatea unui sector in care lucreaza 12 milioane de oameni.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro