Scandalul motoarelor trucate ar putea dauna negocierilor pentru acordul TTIP de liber schimb UE-SUA, spune comisarul european pentru comert, Cecilia Malmström care a dat un interviu pentru un ziar german. Europa a sustinut mereu ca are reglementari de mediu stricte, insa scandalul Volkswagen dovedeste clar ca acest lucru nu este adevarat.

"Acest scandal atinge multe domenii si este foarte suparator", spune comisarul european Cecilia Malmström, intr-un interviu pentru Süddeutsche Zeitung.

"Am petrecut mult timp explicandu-le americanilor ca in Europa avem cele mai stricte norme de mediu, iar acum este clar ca nu suntem, perfecti".

Scandalul Volkswagen a izbucnit in SUA si a fost facut public de autoritatile de reglementare de mediu, chiar daca majoritatea masinilor afectate sunt in Europa. A fost inca o dovada ca testele de emisii europene sunt neconcludente, iar normele de mediu nu sunt destul de dure.

SUA si Europa negociaza din 2013 pentru TTIP care va deveni cel mai mare acord comercial din lume, obiectivul fiind ca intelegerea finala sa fie semnata pana la finele mandatului presedintelui Obama.

Insa au aparut cateva puncte in care negocierile s-au blocat, astfel ca nu va fi usor. Europenii considerau ca au un oarecare avantaj moral si incercau sa impuna diverse lucruri americanilor, insa scandalul Volkswagen schimba perspectiva si poate anula multe din atuurile statelor europene.