Volkswagen Group nu a comunicat solutiile tehnice pentru rezolvarea scandalului emisiilor trucate, fiindca acestea sunt complicate si difera de la tara la tara, dar si in functie de motor. Se iau in calcul multe variante, de la o simpla resoftare, pana la schimbarea catalizatorului si poate chiar a masinii (in conditii speciale), spun surse apropiate discutiilor. In total sunt afectate 11 milioane de masini, dintre care 8 milioane sunt in UE (peste 100.000 in Romania).

Masini produse de Volkswagen GroupFoto: Volkswagen

Volkswagen ar trebui sa anunte pe 7 octombrie solutiile tehnice alese, insa lucrul nu este usor fiindca nu poate exista o varianta universal valabila. Pentru o parte dintre masini va fi suficienta o interventie software, insa la foarte multe vor trebui inlocuite componentele mecanice, iar asta va creste costurile.

In plus, solutiile vor fi diferite de la tara la tara, fiindca vor trebui agreate de autoritatile de reglementare care ar putea cere companiei masuri mai dure. O sursa citata de Bloomberg spune ca pentru o masina costurile pot varia extrem de mult, de la 20 de euro, pana la 10.000 de euro.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro