Volkswagen anticipeaza ca scandalul emisiilor va avea consecinte serioase asupra companiei care va analiza viabilitatea tuturor investitiilor planuite, cele care nu sunt urgente urmand a fi anulate sau macar amanate, spune seful CEO-ul Matthias Muller, citat de AFP. "Va trebui sa ajustam programele de eficienta. Voi fi foarte sincer: nu va urma o perioada lipsita de suferinte", a spus Muller, in fata angajatilor de la Wolfsburg.

Matthias MullerFoto: Porsche

In fata a 20.000 de salariati, Muller a promis ca va incerca sa reduca la minim concedierile. "Ne vom bate astfel incat consecintele asupra salariatilor sa fie cat mai limitate posibil (...) Vom face totul pentru a pastra angajatii in grup"

Matthias Muller, numit foarte de curand in functia de CEO al grupului, spune ca va face orice este nevoie ca efectele asupra angajatilor sa fie minime. El a precizat ca suma de 6,5 miliarde dolari, pusa initial deoparte de grupul german, nu va suficienta pentru a rezolva complicatiile aduse de scandalul trisarii.

"Trebuie sa ne asteptam la penalitati uriase. Si multi vor profita de intreaga afacere pentru a cere diverse despagubiri de la Volkswagen".

Muller a confirmat ca tehnicienii sunt aproape de a dezvalui solutiile tehnice care vor fi utilizate in recall, el confirmand ca unele masini vor avea nevoie de un upgrade software, in timp ce la altele va fi nevoie si de o interventie mecanica. Rapoarte neconfirmate sustin ca cele mai complicate schimbari se vor aplica masinilor cu motor de 1,6 litri.

"Consecintele financiare si comerciale sunt imposibil de prevazut acum", spune Muller care a explicat faptul ca toate investitiile viitoare planificate sunt trecute in revista. "Tot ce nu este esential va fi suprimat sau suspendat" In 2014 Volkswagen promitea investitii totale de 86 miliarde euro in urmatorii cinci ani.

Din totalul bugetului de investitii, 41,3 miliarde dolari ar trebui sa mearga catre investitii in noi SUV-uri, in modernizarea portofoliului de vehicule comerciale si in dezvoltarea unor noi grupuri motopropulsare pentru masini hibride si electrice. Sume mari se vor investi si pentru dezvoltarea de noi metode modulare de productie care sa insemne punerea in comun a unui numar cat mai mare de componente.

Aproximativ 23 de miliarde euro erau alocate pentru diverse proiecte: noua uzina Audi din Mexic, uzina de vehicule comerciale din Polonia ce trebuie modernizata, diverse vopsitorii, dar si noi uzine de componente.

Independent de planul anuntat, in China germanii vor investi 22 miliarde euro impreuna cu companiile locale asociate in diversele proiecte, urmand sa fie dezvoltate modele pentru piata de acolo, dar mai ales noi uzine de vehicule.