Statul roman estimeaza la 30 mil. euro prejudiciul in cazul masinilor Volkswagen cu probleme
Potrivit acestora, calculul a luat in considerare faptul ca taxa auto a fost platita de cumparatori pentru motorizare Euro 5, iar masina, in realitate, avea motorizare Euro 4.
Pe de alta parte, defalcat, datele estimate de Grupul mixt de lucru infiintat, recent, de Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor /MMAP/ si Ministerul Transporturilor /MT/ arata ca au fost afectate: 1.944 de unitati VW cu motorizare de 1,2 litri (prejudiciu estimat de 588.626 lei), 38.719 unitati VW de 1,6 litri (paguba de 24.487.635 lei) si 64.640 unitati VW de 2,0 litri (prejudiciu de 98.540.565 lei).
Aceleasi surse ministeriale au precizat Agerpres ca statul roman se va indrepta impotriva constructorului auto pentru recuperarea pagubei, insa instrumentarea efectiva a cazului va incepe numai dupa ce autoritatile germane vor transmite informatiile oficiale, in perioada urmatoare.
"In cursul saptamanii trecute, Grupul mixt de lucru a stabilit faptul ca statul se va indrepta catre constructorul auto german pentru recuperarea prejudiciului. De asemenea, Grupul de lucru a hotarat ca va incepe instrumentarea efectiva a cazului numai dupa ce autoritatile germane vor transmite tuturor statelor informatiile oficiale, in perioada urmatoare', au subliniat sursele.

Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Oricum, astept cu interes mare sa vad ce va iesi din astea 30 milioane de Euro calculate de dna Gratiela!!!
Ati condierat voi?
Pai daca baba avea un....., pleaca baba la razboi!
Voi numai cu daca stiti sa conduceti tara!
Mai degraba ar prelua modelul american cu amenzi dure pt nerespectarea nu stiu caror legi, cineva destept ar construi un caz beton pe tema asta iar banii ar fi relativ usor de colectat. Ar trebui sa tragem mai des cu ochiul in curtea alora mai destepti ca noi :) ca poate invatam ceva.
Adică, surpriză-surpriză, tocmai acel motor care la noi și-a cîștigat (în forma 2.0TDI/140) o proastă reputație. O dată după incidentele cu injectoarele și cu costul lor de parcă erau făcute din aur. Altă dată după ce s-a dovedit a fi greoi, subdimensionat pentru mașinile mult prea grele din generațiile post-2008. Și așa mai departe.
Publicul comentac de la noi a reclamat faptul că îi era inferior lui 1.9TDI-PD încă de la primele mașini cu 2.0TDI/140 livrate.
Dar, cum se întâmplă în țările în care presa e manipulată ca pe vremea minerilor și golanilor, li s-a închis rapid gura: dacă se strică injectoarele, ”ești fomist care pune doar motorină proastă de la camionagii” / ”toată motorina din România e proastă, nu trebuia să îți iei mașină modernă”. Dacă e prea încet, ”ești cocalar care face curse, adevărații domni merg doar cu viteza legală”. Dacă e inferior lui 1.9TDI-PD, ”huoo, 1.9TDI e tractoraș, face zgomot”.
Chestia asta aduce aminte de situația cînd elevii unui prof îl tratau de prost și râdeau de el, după care ei erau pedepsiți fiindcă sunt golani și nu-l respectă. Aceiași golani fără respect se dovedeau a fi foarte disciplinați și respectuoși la orele altui profesor, care știa să explice și să se poarte cu ei.
Ce-i drept la astea dupa 2011 parca le-au rezolvat problemele de natura mecanica, insa au inceput sa cada ceasurile de bord (iluminare arsa, ecranul din mijloc ars) sau alte lucruri electronice cum ar fi pilotul automat. Nu cred ca e coincidenta cand 2 masini peste 30k euro identice au aceleasi probleme, masini in garantie luate direct din Germania, asta ca sa evitam discutiile cu produse proaste pt Romania.
Asta la VAG, alti producatori au si ei problemele lor. Ii plangea cineva de mila ca au doar 5% marja de profit per autoturism, pai cum sa nu si apoi au 50% sau mai mult la piesele pe care nu le schimba in garantie ca e vina soferului, cu scoruri mult peste orice limita a decentei.
Exemplul meu, Nissan luat SH, ma duc la reprezentanta ca deh domne sa am grija de el, imi dau oamenii proforma cu ulei 10W40 si kit distributie motrio, la un pret bun, cand m-am uitat mai atent am vazut ca erau de fapt euro.
Am mers la service-ul din colt am bagat ulei 5W30 varful de gama plus distributie Conti, role Ina pompa apa si aia facuta prin EU, per total am iesit la 1/3 din pret cu piese de top. Uite asa castiga producatorii/dealerii banii aia multi.
Prejudiciu ? la ce ? ca nu au incasat mizeria aia de taxa de mediu?
Ok, din ce s-a incasat pana acum din taxa pacii, ce s-a facut pt mediu? Cati pomi au fost plantati ? Catre filtre s-au pus la centralele de termoficare? cate parcuri voltaice au fost creeate ?
aaaa, 0 ? si ce s-a facut cu taxa asta ?
nimic? asa, si atunci prejudiciu la ce ?
Incredibil cum au sarit si ei sa ceara. Daca e gratis, hop si noi.
sunt curios, ce lucreaza persoanele care au calculat prejudiciul asta. Ce au facut ei , in ultimul an, ce vor face dupa ce trece scandalul asta? sau intra in hibernare