Marca Volkswagen, cea mai mare divizie a gigantului german afectat de scandalul emisiilor, va reduce cu un miliard de euro/an investitiile, ca parte a unui amplu program de economii, scrie Reuters. Compania anunta o reorientare a strategiei de produs, urmand sa se concentreze pe masini electrice si pe hibride incarcabile la priza. Urmatoarea generatie a modelului de varf de gama Phaeton va fi electrica.

O uzina VolkswagenFoto: Volkswagen

Producatorul german a mai spus ca va modifica si strategia lansarii de noi modele pentru marca Volkswagen.

Scandalul emisiilor va costa enorm compania, astfel ca nu e de mirare ca trebuie initiat un program de economii drastice. Vineri, surse citate de Reuters au spus ca este foarte posibil ca divizia Volkswagen sa termine anul cu pierderi, din cauza costurilor legate de rezolvarea problemelor cu emisiile.

Herbert Diess, noul sef al marcii Volkswagen, spune ca programul de eficientizare va fi pus in practica mai repede decat se estima initial. El a mai spus ca in Europa vor fi vandute masini diesel Volkswagen cu tehnologiile SCR si AdBlue.

Volkswagen mai spune ca va construi o arhitectura care va permite crearea unui numar cat mai mare de modele electrice sub sigla marcilor grupului, modele de pasageri, dar si utilitare, cu autonomie 100% electrica intre 250 si 500 km.

Punand in comun cat mai multe solutii si componente, compania spera sa reduca mult costurile si implicit preturile masinilor electrice.

Cel mai scump model Volkswagen, celebrul Phaeton care costa peste 100.000 de euro, va fi masina electrica la urmatoarea generatie, germanii promitand autonomie extinsa, conectivitate, sisteme de asistenta ultra-moderne si un design "emotional"

Volkswagen vinde anual peste 1,5 milioane masini in Europa, dar niciodata Phaeton nu a depasit 5.000 de unitati/an, anul trecut totalul fiind de sub 1.800.